bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražda
28.1.2024 v 18:49
Celé desaťrocia nam marketing bmw vštepuje, že tento komplikovaný mastodont je naj naj naj. Vždy keď je o nej nejaká diskusia tak mám pocit že ľudia nehovoria racionáne ale emočne.
Preto by som rád zistil či z čisto pragmatického hladiska je alebo nie je kravina kúpiť r1200 gs s plus minus 90tisic kilometrami. A či to nie je finančná samovražda.

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

28.1.2024 v 19:05 | Nahoru | #1
ako všetko čo kupuješ z druhej ruky, 90k nemusí byť žiadny problém, pokiaľ o motorku bolo poriadne postarané, a tým nemyslím meniť olej a štelovať ventily, čo je samozrejmosťou.
byť tebou tak pokukujem po 2010+ dvojvačka, alebo 2007+ ale hlavne nie 2004/5/6 ktoré sa nekupujú hlavne z dôvodu brzdového posiľovača, ale aj starý typ hrušky nieje dobre riešený...

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

28.1.2024 v 19:08 | Nahoru | #2
Čistě pragmaticky to je úplná hloupost.

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

28.1.2024 v 19:09 | Nahoru | #3
Koupil jsem loni na jaře r.v.2004, najeto 92 tisíc. Já na ni najel za sezónu cca 10 tisíc. Spotřeba oleje na těch 10 tisíc cca 1 litr (průběžně jsem doléval). Jinak to nic nechtělo. Nefunkční ABS (již jsem tak koupil), ale to mě vůbec netrápí. Za mě zatím v pohodě. Pokud to tak bude dál, nebudu si stěžovat.

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

28.1.2024 v 19:21 | Nahoru | #4
Opravdu si chceš koupit motorku z rozumu a ne ze sdrce?
Vlastnil jsem GSo z roku 2005 a najela mnohem víc než 90 tis. A co vím, tak pořád jezdí.
Vždycky se trochu pobavím, jak motorka co má najeto přes 25 tis. už je vlastně stará.
U aut mi příjde, že je ta pomyslná hranice 100 tis. km a u dodávek a náklaďáků to nikdo snad ani neřeší, protože ty auta musí vydělávat. Přitom km, vůbec nemusí odpovídat stavu, jak se dotyčný majitel k motorce, nebo autu choval.
A zda servis je, nebo není finančně náročný. U motorky, která už není v tovární záruce. Je spíš otázka kolik si schopen udělat sám a nebo jakého máš známého nebo kamaráda na servis.

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

28.1.2024 v 19:43 | Nahoru | #5
Destroyer> Napisane presne. Osobne myslim, ze niet spolahlivejsej motorky. Ja mam rocnik 2008 a najazdil som na nej cca 70000 km. 20000 uz mala pri kupe. Jazdi bez jedinej poruchy. Samo jej davam pravidelny servis. Vykon akurat, vzduchac, minimum kazitok. Nedam na nu dopustit. A to si toho so mnou uzila az az. Koli tomu, ze jazdim rad mimo eu a civilizacie a toto pre mna istota. Ale vsetko sa moze pokazit. Mne zatial ide karta.

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

28.1.2024 v 20:07 | Nahoru | #6
Tak spise asi zalezi co a kde chces jezdit. Pak taky i o to, jestli ti vubec motorka sednet. Boxer vzduchem chlazeny ti nemusi z nejakych duvodu sedet tak jako nejaky jednovalec nebo dvouvalec. Pak je tady otazka ceny dost ovlivnena tim marketingem co pises. Jsou lidi co ze stareho GS prejdou na novy VStrom 800 a chrochtaji si blahem, vaha atd. A jak se rika nejlepsi motorka je nova motorka no. U beznych motorek je psychicky limit stale pouzivany cca 30 tis., z nejakeho duvodu u BMW to je pro zmenu tech cca 90 tis.

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

28.1.2024 v 20:30 | Nahoru | #7
Za mě- kilometry neřeš, zjisti si čemu se u 1200 vyhnout , jak se k ní chovat a se zbytkem se naučíš žít- pokud ti teda nebude vadit že bmw má dneska každej blbec- jsem toho dokladem- iž dlouho jsem tuplovaný opossum...
Najde se jistě spousta rychlejších, výkonnějších, obratnějších, hezčích, levnějších....
Ale nenajde se žádná za kterou bych měnil....

1 reakcí na tento příspěvek Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

28.1.2024 v 20:36 | Nahoru | #8
BMW ma svoje specifika co se servisu tyce. A taky typicky bolistky, ktery jsou sice opravitelny, ale neni to uplne laciny a je jich na muj vkus docela dost. I kdyz se bavime u poslednich vzduchacu o 12 let starych strojich. Proto nerozumim tomu, ze nekdo dokaze za dvouvacku s kilem na hrbu dat ctvrt mice, kdyz naprosto srovnatelny XT1200Z, ktery je podle meho (osobniho) nazoru spolehlivejsi, se da poridit o tretinu lacineji...

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

28.1.2024 v 21:18 | Nahoru | #9

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

28.1.2024 v 23:00 | Nahoru | #10
Já mám na r1200gs najeto 150 t , rv 2006, všechno funguje, olej nedolevam, jen měním, každé 2 roky měním brzdovku a jinak běžná údržba, ventily po 30 t km jediná jede i v dešti a funguje i po umytí,
No a když vezmu kam všude na ni Němci za války dojeli ,lepší motorku neznám

Naposledy editováno 28.01.2024 23:51:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

29.1.2024 v 09:22 | Nahoru | #11
Slávek-TDM> o tretinu lacnejší, a o 40 kg ťažší, v teréne použiteľný asi ako Varadero... Olejový boxer je super koncept, ND zoženieš u dealera bez problémov obyčajne do 3 dní, menil si už sviečky na XTZ??. No má to celkovo viac výhod ktoré tvoria cenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

29.1.2024 v 10:31 | Nahoru | #12
Destroyer> Jj XT1200Z je urcite krasna, taky ma kardan, ale BMW ma teziste nize a hlavne se porad vyrabi. Yamaha ta to bohuzel zabalila v dalsim segmentu no.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

29.1.2024 v 10:46 | Nahoru | #13
Destroyer> tak o rozdílu hmotnosti můžeme diskutovat, o použitelnosti v terénu taky. Jezdíme s kamarádama (oba LC) a daleko víc než motorka mě omezovaly moje schopnosti a pneumatiky. Světlá výška a zdvihy jsou velmi podobný.
Svíčky jsem u XTZ měnil, ty už jsi měnil na GSu třeba spojku?
Mně se vzduchovej boxer jako koncept fakt líbí (sám jsem 2 starší měl) a třeba zvuk je super. Dokonce jsem za Covidu měl vybraný krásný GSo 2008 v Rakousku (nedopadlo z důvodu uzavření hranic). I ergonomicky mi vyhovuje a podvozek na silnici (když teda nejsou mrtvý tlumiče), tak je super.
Ale:
když nebudu zmiňovat ten přiblblej posilovač brzd u starších modelů, tak namátkou ložiska koncovýho převodu, kardany - ložiska a čepy, tlumič rázů a křížky, napínáky rozvodů a jejich vodítka, pásky palivoměru, čerpadlo - příruba a spojovací kolínka benzínu, klapky a potenciometr, cívky (ty jsou teda problém i na XTZ - zatýká k nim voda a reznou). Všechno co jsem vyjmenoval se dá opravit, ale servisáků který to fakt umí (mimo autorizovanej servis) je pět a půl a jsou trvale zahlcený zakázkama (což teda nemusí znamenat, že se BMW toli se*rou, ale prostě jich jen jezdí kvanta).
Ale jak píšu, ať si za svoje peníze každej koupí co chce Pro mě GSo tolik přidaný hodnoty proti Tenérce nemá.

(reakce na) Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

29.1.2024 v 10:49 | Nahoru | #14

puffybodie píše: Destroyer> Jj XT1200Z je urcite krasna, taky ma kardan, ale BMW ma teziste nize a hlavne se porad vyrabi. Yamaha ta to bohuzel zabalila v dalsim segmentu no.


Jo, je to tak - ale tady bych nehledal ani tak problém v motorce jako takový, jako spíš ve schopnosti marketingu a propagaci, kde BMW jasně vede. Tohle zaslouží uznání, BMW a GSo zvlášť je prostě pojem i u lidí, který se o motorky normálně moc nezajímají.

(reakce na) Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

29.1.2024 v 13:28 | Nahoru | #15
Slávek-TDM> spojku som menil veľa krát, ale nikdy pri nižšom nájazde ako 90k
BMW je postavená tak, že ju môžeš opravovať do nekonečna, preto asi nikdy nepredám 1150, čo je stálica v mojej garáži.
Je pravda že 1200 má ten koncák trošku menej robustne riešený ako ten starý, ale aj tak vydrží nezmysel, obzvlášť ten novší, s odvetraním.
Ja osobne si myslím, že cena je trošku nadhodnotená ale opodstatnené výhodami ktoré som spomenul. Môj názor. Ale čo človek to názor a vďaka bohu že môžeme diskutovať
všetko záleží od toho či od motorky čakáš, keď ti XTZ sedí, tak nemáš dôvod meniť, ale tak isto by som ja nemenil starú 1150 za XTZ nedajboh za Varana.

1 reakcí na tento příspěvek Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

29.1.2024 v 16:10 | Nahoru | #16
Aniž bych to nějak plánoval, tak jeden majitel starýho BMW R1150GS (znám ho ještě z TDM klubu) dnes na webu baworak.cz zveřejnil cenu za servis (koncový převod, kardan, lamela spojky a další drobný servis). Asi nemá cenu to pitvat, chyby v komunikaci mezi zadavatelem a servismanem vyhnaly částku do absurdní výšky:
https://www.baworak....d=619743#post_619731

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

29.1.2024 v 17:11 | Nahoru | #17
V kostce je jasné, že nejde o to kolik má stroj najeto, ale o to jestli dostával průběžný servis. Každý kdo se o to zajímá tak ví, že taková porce km není pro tuhle mašinu není zásadní problém, ale neznamená to že se GSu vyhýbají veškeré investice do servisu nebo oprav. Takže bych při koupi požadoval nějakou servisní historii, protože pak to může dopadnout že se to sejde viz výše...

(reakce na) Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

29.1.2024 v 19:21 | Nahoru | #18
Slávek-TDM> no dosť (šialene) drahý servis, príde mi že asi kvalitne spravený ak menil aj ten hriadeľ do prevodovky, to som už raz videl že ho osekalo na GS ale väčšinou vydrží večnosť, stojí 14k
https://m.bmwmotopar...-modely-r-k-p137575/
ale na diely si asi nadhodil nezmysel keďže komplet všetky ložiská do prevodovky a koncáku spolu s guferami, originál BMW stoja okolo 600€... ak mu dal všetky diely a fakt to vymenil a dobre to spravil, tak to možno aj stálo za to, ale ja by som sa bál s niekým takto jednať, ale neživím sa tým.

Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

2.2.2024 v 20:12 | Nahoru | #19
tady máš spokojeného majitele BMW
http://www.motorkari.cz/tema/?t=231199
já osobně myslím, že je to předražená motorka. Neříkám že je špatná, ale má své mouchy. Jako i jiné stroje, ale za ty prach bych asi čekal trochu víc. Tak jak už bylo zmíněno, sežeň si seznam problémů u jednotlivých modelů.
Vím že kámošův brácha má 1150 a je naprosto spokojen, je to asi nejlepší volba. 1200 a 1250 byly už jen více či méně horší. Druhý kámoš má K1200 a problémy s ABS, čidlo otáček a s kardanem jsou asi společné naskrz BMW.

Naposledy editováno 02.02.2024 20:13:37

1 reakcí na tento příspěvek Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

5.2.2024 v 21:51 | Nahoru | #20
Nefunkční ABS považuji za přednost, nikoliv za závadu.

(reakce na) Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo je to finančná samovražd...

13.2.2024 v 21:26 | Nahoru | #21

-Andy-Pipkin- píše: Nefunkční ABS považuji za přednost, nikoliv za závadu.


Přesně tak, aspoň ho nemusíš stále vypínat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 7 25.4.2024 v 19:21 ja1
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Hlučná spojka BMW R 1200 GS Cenda28 3 3.3.2024 v 21:06 yzf07


TOPlist