bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rada při výběru cestovního endura
Zdravím,
V současné době jezdím na cestovním enduru Kawasaki KLE 500 (2005, 35 kw, dvouválec), která mi na delší cestování nestačí (letošní cesta do Rumunska, Maďarská dálnice utrpení) proto bych potřebovat poradit s výběrem nové motorky (pro mě 183 cm/ 82 kg) jak na pohodové ježdění ,,kolem komína" vyjížďka zhruba 150 km, tak hlavně na vícedenní cesty ven Alpy, Balkán , do budoucna Ukrajina-Zakarpatská oblast. Ježdění co nejvíce po asfaltu, ale měla by zvládnout šotolinu, polní cestu, ale až když to nepůjde jinak, tudíž poměr asfalt/terén(šotolina) - 97/3. Motorka by měla zvládnout držet dálniční rychlost 140-150 km/h bez výrazných vibrací, být relativně pohodlná (pohodlnější než Kawasaki), dostatečně výkonná alespoň 60 kw, rok výroby zhruba od 2010, přední kolo minimálně 19" , možnost uchycení bočních hliníkových kufrů. Cenově motorka s kuframa od 160 do 190 000,- , čím méně tím lépe

Něco málo už jsem si vybral a rozdělil do dvou skupin:
Moto cenově kolem 160 000,- s obsahem 800 cm3
BMW F 800 GS - 63 kw, první ročníky, se dají sehnat kolem 160 000,-, jen mají najeté přes 70 000km, je to hodně?
Triumph Tiger 800 XC , popřípadě 800 XR,70 kw, tříválec zatím XC je favorit

Moto cenově do 190 000,- s obsahem přes 1000 cm3
Suzuki DL 1000 V-Strom - ročník od 2014, s kuframa se dá do 190 000, zvládne cesty na Ukrajině, šotolinu?
BMW R 1200 GS - přijde mi mohutné a těžké, drahé
Triumph Tiger 1200 / XC - opět jak u BMW, mohutné, cena vyšší
KTM 1050 Adventure - cenově už vyšší
KTM 1190 Adventure - cena taktéž vysoká

Největší favoriti zatím jsou Triumph Tiger 800 XC, BMW F 800 GS, a Suzuki DL1000 V-Strom

A teď co raději vzít, menší motorku s obsahem 800, lehčí nebo raději silnější ale za to těžkou?
Z hmotnosti a ovladatelnosti motorky mám největší obavy, proto bych raději volil ,,lehčí " motorku a cenově dostupnější (jak samotná motorka, tak servis/díly).
Děkuji za rady a doporučení jak uvedených, tak jiných motorek


Předchozí
1 2
Následující

Rada při výběru cestovního endura

21.10.2023 v 17:35 | Nahoru | #1
Ještě zvaž Guzzi V85TT , nedávno jsem se na tom hodinku projel a moc příjemná motorka. Sehnat půjde asi i za míň, tohle je první co na mě vyskočilo.
Čau, Tom

Rada při výběru cestovního endura

21.10.2023 v 18:19 | Nahoru | #2
Ty favority máš dobré a toho Tigera XR bych úplně nevynechával
70 000km není vůbec hodně, pokud o ní bylo staráno. Tady máš odkaz na chlapa co na ní najel 600000km Zkus se podívat i na F700GS...

Rada při výběru cestovního endura

21.10.2023 v 18:57 | Nahoru | #3
Africa nic?

1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura

21.10.2023 v 19:02 | Nahoru | #4
Maďarská dálnice je utrpení skoro na všem, co není velký turistický cesťák, takže podle toho bych KLE hned neodsuzoval.

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

22.10.2023 v 01:00 | Nahoru | #5

Kohlstein píše: Maďarská dálnice je utrpení skoro na všem, co není velký turistický cesťák, takže podle toho bych KLE hned neodsuzoval.


Podepisuju...jak na Stromovi,tak i na GSu je Maďarsko po dálnici hroznej vopruz.
Třeba Triumph se svými třemi válci na ty dálniční přesuny hodí asi nejvíc mezi tebou vybranými značkami.
Myslím že výběr máš dobrý. Teď už bych jen šel cestou,která ti nejvíc padne do ruky a pod prdel. To si musíš už vošahat sám na svý proporce a nikdo ti tady už neporadí.
Hodně štěstí ve výběru

Rada při výběru cestovního endura

22.10.2023 v 02:17 | Nahoru | #6
Jezdil jsem asi 11 let na XT600 a resil jsem neco podobneho, jako ted resis ty.
Jezdim 98,73111673% po asfaltu (někdy i 10 tis. km za dva týdny nebo rekordních skoro 3000km za 3 dny), bohužel jezdim hodne po dálnicích, chtěl jsem hliníkové kufry a celkové jednoduchou koncepci motorky - aby to proste najelo statisíce km pri bezne údržbě. Výkon, zrychleni a jine blbiny me fakt nezajímají, po zadním nejezdim.
Naopak - resim věci jako spotřeba, servisní intervaly, kolik to celkové stoji, kolik vydrží gumy, retez apod.

No a takhle jsem proste 5 roku zpátky zasel k dealeru a od te doby najel uz pres 80 tis. km na necem takovym:


Był jsem na Africe 5x na Nordkappu (sever norska), nejake to finsko, pribaltiku jsem dal taky, Švýcarsko, Itálie, dvakrát balkan apod.
Je tam nějakej problem s vidli (to mají všichni), jinak s tím není žádný problem. Původní řetězovka najela pres 50 tis. km, je tam furt stará baterka, startuje to napoprvé, dráty nereznou atd.
Je to pohodlne, není problem najet za den 1000-1300km. Jednou jsem dal v kuse 1800km (z Tesina do Bristolu), v tom był trajekt a jeste jsem se ztratil v Londýně.
Neměnil bych. Není nic lepšího pro moje potřeby.

1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura

22.10.2023 v 08:52 | Nahoru | #7
Na starsim 800 Tigerovi se upeces.

Z tvyho vyberu bych na takovyhle jezdeni volil F800GS.

Rada při výběru cestovního endura

22.10.2023 v 09:01 | Nahoru | #8
Nicmene vcera me zaujal inzerat na tohle 1200gs. Puvod cr, malo najeto, kufry. Jestli to je model bez ABS a posilovace, tak to ani neni moc tezka motorka - vazi tak nejak stejne jak 800gs.

Naposledy editováno 22.10.2023 09:05:23

Rada při výběru cestovního endura

22.10.2023 v 17:58 | Nahoru | #9
Bmw r1200gs

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

22.10.2023 v 18:16 | Nahoru | #10

Koudy01 píše: ...Z tvyho vyberu bych na takovyhle jezdeni volil F800GS.


Jen si musí dát pozor na to, jestli už má měněný motor...

Rada při výběru cestovního endura

22.10.2023 v 18:27 | Nahoru | #11
Tohle je řešení na dlouhé zimní večery.
Chceš podlitr, litr, nebo nadlitr?
Co xtz 1200 supertenere? Těžký, velký, 110 koní.

Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 06:01 | Nahoru | #12
Africa je už mimo cenový limit
Yamaha Supertenere 1200, starší model nechci , novější už cenově vyšší, a hlavně taky hmotnost je velká, jak u BMW GS 1200

Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 06:52 | Nahoru | #13
Vzhledem ve Tvým tělesným proporcim a zamýšlenému použití, bych šel po velké… navrhované velké GS nebo velká Tenere se mi jeví jako zajímavé…

Motorka na dálniční cestování těží z váhy a z ni plynoucí stability… naštěstí, motorka není na doživotí, a když zjistíš, ze váhu z nějakého důvodu nedavas, tak koupíš jinou, no problem

Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 11:17 | Nahoru | #14
Tigra 800 som mal 3 roky, než som dostal chuť na zmenu a bol som s ním veľmi spokojný. 2011. Pohodlný, na ceste motor dobre funguje v celom spektre otáčok, odpruženie OK, fakt neviem, čo by som mu vytkol. Na jazdu v teréne je motor naspodku trochu slabší (treba viac spojkovať) a pôsobí dosť labilne. Čo sa týka teploty, čo tu niekto spomínal, trochu hreje, ale pokiaľ neplánuješ cesty "kolem komína" absolvovať 100% v meste 50-kou alebo pomalšie, tak si ani moc nevšimneš.

GS má nudný motor a horšie odpruženie (hlavne predok). Navyše, čo si pamätám, jazdené kusy (+/- rovnaké) stáli o dobrých 20k viac ako Tiger... Osobne by som sa mu vyhol, pokiaľ nechceš vyslovene jazdiť v teréne.

Na Strome som nejazdil, resp. až 1050 a tam bolo toľko drobností, čo ma durdili, že som mal chuť to niekam zahodiť do škarpy. Keby som vyslovene chcel japonca, tak by som skôr šiel do Afriky. Ale možno boli na tom staršie ročníky lepšie.

2 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 12:51 | Nahoru | #15
Twl mám 70 kg a váha r 1200gs mi vůbec nevadí, když upadne, zvednu ji sám, motorku nenosím, váha není důležitá

Naposledy editováno 23.10.2023 22:45:17

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 12:56 | Nahoru | #16
ja1> Az bys nedejboze musel zvedat 400kg motorku nebo jeste lepe nekde si po ceste zastavit, tak si taky jen tak kdekoliv nezastavis, obzvlaste bez zpatecky

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 12:59 | Nahoru | #17
ja1> To není tak docela pravda. Osobně jsem si dost dlouho zvykal na větší váhu i rozvor a následnou manipulaci a stále se vracel k jednoválci. Určitě je spousta lidí kteří s tím problém nemají,ale autor vlákna očividně ano. Ostatně,KLE je proti GS opravdu šlapací kolo.

1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 22:43 | Nahoru | #18
Je vidět že ani jeden nevíte, že bmw nikdy díky válcům do boku nelehne na řídítka max si ustele ve 2/3 a kola jsou vždy na zemi , motorku lze snadno postavit zadama a nohama, nehledě na to že kufry můžeš odepnout kdybys měl problém se zvedání váhy

Naposledy editováno 23.10.2023 22:44:31

Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 06:59 | Nahoru | #19
Jj, zvedání motorky je zásadní téma u motorky na dálnici…

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 10:32 | Nahoru | #20
ja1> Chápu. BMW si ustele na válce. No a pokud je to trochu prudší a dotyčný stroj nemá padány tak mu to později zvedne odtahofka která přijede pro motorku s díru ve ventilovém víku
Autor vlákna má 183cm, nepředpokládám chřipkoně neschopného zvednout trochu více váhy, ale ten návyk na ovládání lehkých strojů se některým z nás trochu hůř překonává. Zvedání je to to poslední.Třeba HD má dokonce instruktážní video pro ženy a muže ženské konstituce jak na zvedání Harleye ze země

2 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 13:08 | Nahoru | #21
To musí tazatel posoudit sám, další výhoda je kardan a příprava na vario kufry, absence elektro pojistek,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 13:26 | Nahoru | #22
ja1> Zrovna o těch vario kufrech by se dalo polemizovat. Často do starších, v místě kde se zvětšují, začala časem protékat voda. Vnitřní tašky jsem neměl, u mě to řešily igelitové pytle. A z otevírání do strany jsem taky nebyl dvakrát šťastnej... hodnocení 6,5/10

Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 13:49 | Nahoru | #23
Zdravím, nedá mi to, abych taky nenapsal, stejný problém co koupit po KLE 500 jsem řešil před cirka 10 lety. Tehdy jsem si koupil V stroma 650 (k6). Vydrželi jsme spolu až do letoška, už bych ho prodal i dřív, ale pořád mi nebylo jasné, co dalšího si koupit. Měl jsem teď možnost pojezdit nového stromka 650, Tigra 800 XR a V Strom 1000 (2016). Malý stromek má vylepšený motor proti mému starému, podvozek mi přišel stejný, chtěl jsem ale poznat rozdíly, aby mě to třeba nemrzelo, že jsem zas nešel do 650..Druhý na řadě byl Tiger 800 XR, parádně štíhlá mašinka, do zatáček jde super, podvozek se mi líbil, ale zabil to motor. dole se toho moc neděje, jede to až tak od čtyř tisíc nahoru, ale je fakt že hezky, ale mě to nevyhovuje. Poslední na řadu šel velký Strom, nic tak výkoného jsem nikdy neměl, tak docela respekt. Po nasednutí jsem byl dost překvapený, všechno mi pasovalo, motorka akorát pro mě, a to měřím 175 cm. Měl jsem trochu strach z výkonu, ale zbytečně, motor bere pěkně odspoda, otáčky jsou proti malému stromu o tisíc níž, prostě pohoda. Tlumiče ve předu jsou USD, úplně jiná liga, brzdy ve předu jsou docela jedovaté, ale dá se na to zvyknout. Jak jste asi pochopili, zvítězil litrový Stromek. Mám s ním najeto zatím asi 3 000 Km, ale je to v naprosté pohodě, na delší cesty za mne ideál.

Naposledy editováno 24.10.2023 13:50:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 14:45 | Nahoru | #24

ja1 píše: ... absence elektro pojistek,


To mě zajímá, jak to mají řešené?

Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 14:47 | Nahoru | #25
Zdravím, taktéž jsem měl V Stroma DL 650 a po několika letech jsem přesedl na V Stroma 1000 (2014). Projel jsem s ním Rakousko, Slovinsko a úplná spokojenost. Pokud jsi měl 650, tak rozdíly vůči 1000 bys měl lehce zvládnout. Vzhledem ke svým zkušenostem vnímám jako největší rozdíl ve váze. Lehkou šotolinu V Strom 1000 lehce zvládne, pozor jenom na kryt motoru (ten plastový je křehký).

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 15:55 | Nahoru | #26

Anti píše: To mě zajímá, jak to mají řešené?


Elektriku hlídá řidici jednotka, ta se aktivuje a resetuje zapnutim klicku

Naposledy editováno 24.10.2023 15:56:03

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 15:58 | Nahoru | #27

TomasNBK píše: ja1> Zrovna o těch vario kufrech by se dalo polemizovat. Často do starších, v místě kde se zvětšují, začala časem protékat voda. Vnitřní tašky jsem neměl, u mě to řešily igelitové pytle. A z otevírání do strany jsem taky nebyl dvakrát šťastnej... hodnocení 6,5/10


Měl jsem na mysli spíš to,že nemusí vymýšlet žádné rámy a nic montovat, ta motorka to má v základu

Rada při výběru cestovního endura

25.10.2023 v 20:21 | Nahoru | #28
vem si trk 702x a mas novou motorku.

Rada při výběru cestovního endura

26.10.2023 v 06:30 | Nahoru | #29
Benelli TRK slabší výkon, nové, neověřené

1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura

26.10.2023 v 20:57 | Nahoru | #30
Za sebe konstatuji jen to, že jsem v sobotu prodal po 29 letech vlastnictví vynikajícího cestovního mastodonta Suzu GSX1100G. Důvod byl jediný. Nevyhovoval mi posaz ze zdravotních důvodů (kyčle). Když jsem vyzkoušel 16 let staré GeeSo 1200, pochopil jsem, že to po dlouhé odmlce neježdění zase konečně půjde. Na ten motor si sice budu zvykat dalších 30 let, ale ten neobvyklý podvozek s nízkým těžištěm a hlavně naprosto pohodlný posaz mě po cca 1000km doslova oslnil.

Ber to jen jako názor na tu "těžkou a drahou" mortorku....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Diagnostika Triumph Tiger 1200 Explorer Triumph Tiger 1200 Thomsonson 11 Včera v 09:59 Thomsonson
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 7 25.4.2024 v 19:21 ja1
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 25.4.2024 v 10:45 Míra1970
Hledá se parťák - Gruzie 4 až 5 týd... KTM 1190 Adventure Kruháč 24 24.4.2024 v 16:36 kunabmw
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR capo111 23 20.4.2024 v 15:56 Juraj22


TOPlist