Případné díky
V případě 750 budu do budoucna ještě asi řešit deflektory kolem blinkrů. Při komínovkách to nevadí, ale po celodenní jízdě nepříjemně táhne na třísla. Na podzim nebo v horách docela opruz. I na naháči je to krytí lepší
Ale všeobecně na Givi (Airflow) jsou ohlasy pozitivní. Něco málo se dá ještě vypátrat na zahraničních fórech https://advrider.com/f/ nebo https://www.850gs.com/
Které Puig máš přesně na mysli? Koukal jsem na ně a opravdu vypadají nejlépe Našel jsem i tohle, v podstatě ten samý systém jako Airflow...
https://www.bikerszo...-touring-stavitelne/
Co do zkušeností, asi budeš muset být průkopníkem
Tak to je dobře, že ti sedla! Já si k ní cestu stále hledám a zatím vím, že nevím. Mám menší seznam věcí co bych si doladil/upravil, ale jestli půjde po sezóně do světa, tak se mi nechce moc investovat...
Naposledy editováno 21.03.2024 08:19:50
Já od gs nic nečekal. Mél jsem v životě typově všechny motorky a paradoxně na bandasce 650 se mi cestovalo hodně dobře a to jsem koupil jen tak, že stála málo peněz.
U GS jsem skončil vylučovací metodou. KTM nikdy, i podle ohlasů kamarádů, co ji mají nebo měli a i opakovaně koupili (790,890), Vstrom ochrana a vzhled, transalp motor a vzhled, afrika 1100 super cena, ale velikost a nějak jsem se na ni nemohl pořádně usadit, takový divný hajzlový, ne úplně pohodlný sezení a nic jiného nezbylo. Po Stelviu 1200 jsem vůbec nic nečekal, ale teď se dostavuje docela překvapení
Dal jsem si budget 350 tis. a najednou zjistil, že je toho na trhu sice hodně, ale nejsem schopen vybrat. Strašně se mi líbil motor, co měl kamoš v 850 GS. Kdybych chtěl hltač km ve velkém, vezmu F 900 GS ADV.
Naposledy editováno 21.03.2024 08:47:54
U 650 (800ccm) jsem tenhle problém měl, ale plexi za to nemohlo. Konstrukce kokpitu byla taková chatrná a budíky se na každé nerovnosti klepaly jak psí kulky. Jako opravdu dost, v Rumunsku jsem se bál že upadnou
Asi to teda zřejmě chytne nějakou frekvenci a pak se to přenáší dál...zajímavé. Takhle mi přijde, že zpracování displeje je tuhé dost.
Tady jsem narazil na jednu neutrální až negativní zkušenost s Givi (+příspěvek nad tím)
https://www.advrider...age-83#post-46778107
Vidíš a já jsem zrovna po té modernizované KTM 890 (2023) pokukoval Uvidíme, ještě jsem na bramboře moc nenajel, třeba si to sedne (ale nevím nevím).
1 reakcí na tento příspěvek F 800 GS - 2024
A u KTM adv 790-890 mě bylo řečeno, že je to relativně tvrdá motorka a týdenní cestování, které není zaměřeno na offroad, na tom není úplně ideální. Resp. cokoli jiného mě moje očekávání splní s větším komfortem. Sice jsem Bosnu asi 2x jel, bordel, lesy, bláto, ale to bylo ne zcela plánovaně. Netoužím po tom. Zatím je pro mě top, z blízkého okolí, střední Chorvatsko. Silničky, sem tam šotolinka, výhledy. Loni po 5 dnech 2x a 1x Slovisnko. Na toto bude malé gs ideální kombinace.
1 reakcí na tento příspěvek F 800 GS - 2024
Dnes jsem to víc projel a asi si to chvilku nechám no, zas tak hrozný to není To mám vždy po zimě...
MRA s deflektorem - silný vítr + turbulence. Podkládání, změna nastavení deflektoru bez očekávaného výsledku. Kdyby někdo chtě, za 2500,- je jeho (je to plexi MRA koupené samotné a deflektor puig, nejširší)
Plexi PUIG 3178W - vyzkoušel jsem asi 120km různého nastavování, podkládání, měnění úhlů. Ve všech variantách od 90km/h byly přítomné nežádoucí turbulence, které mě třepaly s hlavou (sice malé, ale byly). Právě eliminace turbulencí byl hlavní požadavek na plexi. Vítr byl eliminová na minimum.
Až nebylo co zkusit, ze zvědavosti a nasrán jsem demontoval stavitelný díl plexi a nechal pouze spodní pevnou část. Objevil se "rozbitý" proud vzduchu, který nicméně vůbec neobtěžoval a zůstaly pouze nepatrné turbulence kolem a nad rychlost 100 km/h. Horní šrouby plexi jsem podložil cca 1cm podložkama a ukončil testování s maximální spokojeností. Proud vzduchu, který mi jasně dává najevo, že jedu na moto a žádné turbulence (jsem zvyklý na špunty, takže je vítr OK). Co není vyřešeno jsou hmyzáci, ale to se očekávalo. I kdyby plexi v nejvyšší stavitelné poloze fungovalo jak jsem chtěl, v létě si takovou jízdu stejně neumím představit.
Co je největší bonus, v porovnání s MRA nebo s puig v kompletním stavu se mi tato varianta líbí nejvíc.
Naposledy editováno 23.03.2024 16:33:54
Na kratší výlety beru top case + pacsafe (sehnal jsem ho za 800) + válec (ještě nevím jestli 26l nebo 35l )
Na delší expedici zvažuji pevné, úzké kufry od Wunderlich. + nosiče .
Naposledy editováno 23.03.2024 18:26:03
Je to pro mě akorát velikost a můžu ty věci do válce napěchovat. Postavím a tlačím to tam. Pod stan už moc nejezdím, resp. vůbec. Dneska je toho ubytka tolik a všude, že radši do večera jedeme, než řešit čas kvůli balení a rozbalování v kempu. Spíš z nostalgie nějaká stanovačka. Tím pádem jsem bočáky vůbec nechtěl, ale synátor, že chce někam vzít, tak jsem jako nouzovku vzal shady s SH36, kdy je pro mě jejich 3P systém na motorce ještě vzhledově akceptovatelnou záležitostí a navíc ten komplet stál rovných 10 000,-.
Já chci hliníkáče zkusit, abych věděl jak se s nima žije. Vybírám hodně okem, ale aby splňovali mé požadavky, tak jsem zase došel k Wunderlichu. A Bumotu.
Cena už příjemná není, proto ještě váhám. Měl jsem origo Vario a sralo mě na nich pár věcí. Nicméně asi bych to přežil znovu, své výhody mají.
Delší expedice je cesta cca 3 týdny, kde se očekává i stan, možná samoobživa, možná odložení moto. Mám pár nápadů. Ještě to mohou být cesty, kdy jdu třeba na půl dne od motorky. To se mi taky stává často.
1 reakcí na tento příspěvek F 800 GS - 2024
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F 800 GS - 2024
V Americe mají firmu Madstad a tomu bych i věřil, jen ta cena je hrozná a nevím, jestli posílají i do východní Evropy, ale vypadá to použitelně. Pro GS tam mají i křidélka kolem blinkrů.
To vycházíš z doslovného překladu, ale v širších souvislostech vlastně říká, že výrobce nějakou pihu na vnějším technickém provedení udělat musel a vybral si aerodynamiku předku, protože jinak by GS na trhu nedávalo smysl
Madstad jsem tu někde psal, ale je to přes moře a za 300 dolarů se stavitelným mechanismem. Ale zase jediný plexi, kde všude píšou jak perfektně funguje.
Kamarád měl Givi na F 850 a taky dlouho bojoval. Turbulence trochu potlačil podložením plexi (lehkou změnou sklonu), nicméně tam pořád nějaké byly. Já už to mám turbulentně "čisté".
Naposledy editováno 24.03.2024 18:53:43
Dotaz, jestli třeba nějaký origo konektor nemá nějakou vychytávku, která strašně chytré motorce řekne, že je zasunut nabíječ a nabíjení umožní, nebo to prostě opravu nejde.
Přístup k baterce je luxus, ale spíš mě zajímá, jestli to nějak vůbec jde.
To říkám pořád, záruka 5 let a pryč s tím. Když to bude srdcovka, prodloužit ještě o 2 roky a na bazar.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Kufry Vario BMW F 800 GS | ZbyD | 5 | 24.3.2024 v 16:19 ZbyD |
Obnova servisního intervalu BMW F 800 GS | rimbo | 5 | 1.2.2024 v 13:18 MartasUS |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
F850GS / F750GS Decat BMW F 800 GS, BMW F 850 GS, BMW F 750 GS | TomasNBK | 17 | 11.12.2023 v 19:58 TomasNBK |