globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rada při výběru cestovního endura
Zdravím,
V současné době jezdím na cestovním enduru Kawasaki KLE 500 (2005, 35 kw, dvouválec), která mi na delší cestování nestačí (letošní cesta do Rumunska, Maďarská dálnice utrpení) proto bych potřebovat poradit s výběrem nové motorky (pro mě 183 cm/ 82 kg) jak na pohodové ježdění ,,kolem komína" vyjížďka zhruba 150 km, tak hlavně na vícedenní cesty ven Alpy, Balkán , do budoucna Ukrajina-Zakarpatská oblast. Ježdění co nejvíce po asfaltu, ale měla by zvládnout šotolinu, polní cestu, ale až když to nepůjde jinak, tudíž poměr asfalt/terén(šotolina) - 97/3. Motorka by měla zvládnout držet dálniční rychlost 140-150 km/h bez výrazných vibrací, být relativně pohodlná (pohodlnější než Kawasaki), dostatečně výkonná alespoň 60 kw, rok výroby zhruba od 2010, přední kolo minimálně 19" , možnost uchycení bočních hliníkových kufrů. Cenově motorka s kuframa od 160 do 190 000,- , čím méně tím lépe

Něco málo už jsem si vybral a rozdělil do dvou skupin:
Moto cenově kolem 160 000,- s obsahem 800 cm3
BMW F 800 GS - 63 kw, první ročníky, se dají sehnat kolem 160 000,-, jen mají najeté přes 70 000km, je to hodně?
Triumph Tiger 800 XC , popřípadě 800 XR,70 kw, tříválec zatím XC je favorit

Moto cenově do 190 000,- s obsahem přes 1000 cm3
Suzuki DL 1000 V-Strom - ročník od 2014, s kuframa se dá do 190 000, zvládne cesty na Ukrajině, šotolinu?
BMW R 1200 GS - přijde mi mohutné a těžké, drahé
Triumph Tiger 1200 / XC - opět jak u BMW, mohutné, cena vyšší
KTM 1050 Adventure - cenově už vyšší
KTM 1190 Adventure - cena taktéž vysoká

Největší favoriti zatím jsou Triumph Tiger 800 XC, BMW F 800 GS, a Suzuki DL1000 V-Strom

A teď co raději vzít, menší motorku s obsahem 800, lehčí nebo raději silnější ale za to těžkou?
Z hmotnosti a ovladatelnosti motorky mám největší obavy, proto bych raději volil ,,lehčí " motorku a cenově dostupnější (jak samotná motorka, tak servis/díly).
Děkuji za rady a doporučení jak uvedených, tak jiných motorek



1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura

23.10.2023 v 22:43 | Nahoru | #1
Je vidět že ani jeden nevíte, že bmw nikdy díky válcům do boku nelehne na řídítka max si ustele ve 2/3 a kola jsou vždy na zemi , motorku lze snadno postavit zadama a nohama, nehledě na to že kufry můžeš odepnout kdybys měl problém se zvedání váhy

Naposledy editováno 23.10.2023 22:44:31

(reakce na) Rada při výběru cestovního endura

24.10.2023 v 10:32 | Nahoru | #2
ja1> Chápu. BMW si ustele na válce. No a pokud je to trochu prudší a dotyčný stroj nemá padány tak mu to později zvedne odtahofka která přijede pro motorku s díru ve ventilovém víku
Autor vlákna má 183cm, nepředpokládám chřipkoně neschopného zvednout trochu více váhy, ale ten návyk na ovládání lehkých strojů se některým z nás trochu hůř překonává. Zvedání je to to poslední.Třeba HD má dokonce instruktážní video pro ženy a muže ženské konstituce jak na zvedání Harleye ze země
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vybíjení baterie KTM 1190 Adventure [1, 2] KTM 1190 Adventure tomas21 37 Včera v 09:26 assassin
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 67 Včera v 09:24 KubaLC8
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 Včera v 08:39 Radek_S
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure Navivai 9 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino


TOPlist