globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak sem "dojel" z Chorvatska
8.8.2010 v 23:53
BMW R1200 GS Adventure, ako motorka pre cestovatelov a jej "bezudrzbovy" kardan zradili a v takomto stave som ho vytiahol po navrate z Chorvatska. Ale na chvalu BMW a vsetkych svatych musim povedat, ze motorka ma na ceste nenechala, aj ked divne zvuky sa z motorky sirili hned pri starte (navratovej) cesty z Chorvatska. Takze takto vyzera kardan s vysypanymi loziskami (alebo co je v tych klboch) po cca. 760km jazdy. Dojazd ku garazi OK a ked som asi 10 min. na to potreboval s motorkou prejst cca.1km po ceste, tak uz to neslo pomaly ani na 1-ku a zvuky, ktore z toho isli boli desive
Takze som zvedavy, ze kolko taka "divna tycka" stoji nova


2 reakcí na tento příspěvek Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 14:33 | Nahoru | #1
Němec: Pokud máš v Uralu stejnej kříž jako má Dněpr, tak tam pasuje kříž z Nivy, Gaze a skoro všech ruských aut a pomocných pohonů náklaďáků. Ten koupíš velmi levně v kdejaké mototechně. Já si ho vozím sebou jako zálohu. Na origo kříži mám maznici, na tom náhradním si nejsem jistý.

K tomu BMW - pochybuji, že se ten kloub vymrdal takhle najednou. Ten musel mít vůli už při výjezdu na dovolenou. Bohužel si to musí majitel rozebrat a zkontrolovat před cestou sám, v servise se ti na to vyserou, maximálně ti naúčtujou kontrolu, kterou stejně nedělali.

Já mám starou rejži s dosluhujícími díly, které se nevyplatí měnit, protože jen za cenu těch nových dílů bych si koupil 2 stejné zachovalejší motorky, tak poslední roky před zahraniční dovolenou vždy vyndám motor, rozpůlím a celý prohlídnu, zda ty špatné díly ještě další rok vydržej. To už je sice trochu extrém, někdo jiný by čtvrt století starý vrak, co má přes 200.tis.km, dávno hodil do šrotu, ale i u nového stroje jsou nutné kontroly, zda se někde nerozvíjí porucha, když potřebuji s 99,9% spolehlivostí dojet na dovolenou a zpět.

Kardan versus řetěz: co uděláte, když umře řetězovka někde v Rusku, na Ukrajině, nebo na Balkáně? Novou tam neseženete, pokud nevezete sebou náhradní, jste v prdeli. Na smrt řetězu stačí, když vám mezi řetěz a rozetu skočí kámen, jak se stalo třeba Hošťálkovi. Pokud to dojde tak daleko, že řetěz rupne, tak v polovině případů se namotá na řetězové kolečko v motoru a rozláme karter. Vše má svoje výhody a nevýhody, na delší cesty dávám přednost kardanu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 15:11 | Nahoru | #2
Deadman> jestli jsem dobře pochopil tak motorka má jinej kříž než náhon na sidecar - já to ještě nikdy neměl rozdělaný tak nevím, co mi psal jeden amík tak to asi stejný nebude) -
U-Joint: CarQuest #111/1-0300 w/grease zerk fitting

U-Joint Sidecar driveshaft (with grease zerk): Precision 341, NEAPCO 1-0300, Spicer 5-111X, WESCO 201-581 or AMGAUGE 581

a k preventivním prohlídkám jsem docela skeptickej - pokud tomu člověk nerozumí, tak těžko bude vědět, na co se zaměřit a jaký vůle jsou provozní a jaký už na servis. já to třeba nepoznám - proto si motorku nechávám servisovat. stejně tak to maj počítám majitelé bmw - ne každej se v tom vrtá jako Ty a rozumí jako Ty, tak není moc co by vlastně kontroloval..

Naposledy editováno 10.08.2010 15:13:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak sem "dojel" z Chorvatska

10.8.2010 v 20:05 | Nahoru | #3
[quote]Deadman>Němec: Pokud máš v Uralu stejnej kříž jako má Dněpr, tak tam pasuje kříž z Nivy, Gaze a skoro všech ruských aut a pomocných pohonů náklaďáků. Ten koupíš velmi levně v kdejaké mototechně. Já si ho vozím sebou jako zálohu. Na origo kříži mám maznici, na tom náhradním si nejsem jistý.

K tomu BMW - pochybuji, že se ten kloub vymrdal takhle najednou. Ten musel mít vůli už při výjezdu na dovolenou. Bohužel si to musí majitel rozebrat a zkontrolovat před cestou sám, v servise se ti na to vyserou, maximálně ti naúčtujou kontrolu, kterou stejně nedělali...

Ano, v origos BMW Motorrad servise mi pred cestou oznamili, ze motorka je v 100% stave. A ked som im spominal, ze mem nejaky neisty pocit z kardanu, tak mi oznamili, ze tak to ma byt, ze kardan musi mat urcitu volu... Takze som sa ukludnil a moj neisty pocit z obcasneho cvaknutia som hodil za hlavu
Vidim, ze netreba nikomu verit, nech ma aj to najvacsie logo na budove

Nastastie poznam na Morave par typkov, ktori motorky spravuju srdcom a pouzivaju u toho hlavu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure Navivai 9 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900


TOPlist