globalmoto_kveten





Téma: Co vybrat - pro hobíka amatéra.
 
9.10.2011 v 20:58
Čau, vím, že podobných témat je tu hodně, ale věřím, že mi i tak dobře poradíte :).

Druhým rokem mám DRZ. Je to novější Éčko, má obyč. podtlakový karburátor, hmotnost vč. plné nádrže 142kg, moje první "lehká".

Já mám 93kg bez výstroje. Občas si dám nějaké cross country, Rumunsko, kamenolom, kratší enduro výlet. Nejezdím rychle, rád si s motorkou hraju, baví mě technický věci (stromy, členitý terén, potoky, výjezdy apod). Taky na tom jsem časově docela špatně, jezdím jen občas.

Chci enduro s papírama, se startérem, peníze cca 100-150tis. Výkon na DRZ mi tak nějak "stačí", neutahá, ale vadí mi váha, podvozek a celkově "charakter" motorky. Ono se na tom prostě jezdí líp v sedě a jsem pak dost pasivní a víc se flákám :).

Zalíbila se mi 250 ve 4T (buď WR-F nebo EXC-F 250), ale v Rumunsku mě od toho všichni odrazovali. Jak jsou na tom v sérii třeba s rychlostí při přesunech? Dá se na tom jet cca 80-90 bez výraznějšího trápení motoru? Co spodek? Keihin na 250 by snad mohl být dravější než podtlakový mikuni na DRZ? Nebo zkusit nějaké 2T?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

16.10.2011 v 22:02 | Nahoru | #181
prackarr> jeste si zapomel pro porovnani tohle jinak ta 4T je husaberg 550 jezdec ja ten 2T je kamos na CR 125 pro srovnani muzu dat video stejnej vyjezd s 2t YZ250.Oba kluci jezdi o nekolik let dyl nez ja(Jezdej hlavne motokros ale i enduro) ale proste na ty vetsi vyjezdy je 2T mrtva.tady jeste ta YZ250 proste mrdalovi jako sem ja vyhovuje 4T protoze to ma peknej spodek.Jinak sem tenhle vyjezd zkousel i na exc300 s endurovou mapou sice to melo spodek ale nebylo to takovy jako s 4T,po prepnuti na motokrosou mapu sem to nedal spodek zadnej a pak se to splasilo a bud se to zahrabalo nebo byl loping.Tot me zkusenosti 2T vs 4T ve vetsich vyjezdech

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.10.2011 v 09:16 | Nahoru | #182
Jindrs> já vím,to ale vysvětli těm,co chtějí tu "zábavu",mě je to jasný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.10.2011 v 09:24 | Nahoru | #183
Nikdo netvrdí že 2t je na výjezdy lepší.
Ale tenhle způsob srovnávání není "fér".
Jak bylo řečeno, ty dvoutakty jsou krosky, a jezdci zaměření na motokros.
Jindrs když s návykama z 550 sedne na 2T, tak to taky nezhodnotí optimálně.

P.S.
tenhle brdeček bych na dváce ani neregistroval

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.10.2011 v 09:29 | Nahoru | #184

Vespa píše:

P.S.
tenhle brdeček bych na dváce ani neregistroval

... a prostě jel dál...

Vespo,jenže to jsme u toho- co dělá normální lesní mrdal?
Pokud nebydlí zrovna u Kolína,tak 50% vyjížďky přejíždí po cestách- tady jednoznačně 4T,už jen kvůli těm vibracím.
Dalších x procent jede právě takový krpály a zbytek je ta "zábava", a to ještě jak u koho,protože na skákání po lese prostě většina lesomrdalů není. Když někoho takto zatáhnu do houští mezi klády,tak mě vypičuje,že toto jet nechce. Má pak smysl pro tyto lidi 2T? A o tom je tu řeč,nikoliv o tom,co je lepší a co horší. Pokud budeš jezdit tento poměr,nemá prostě 2T motorku cenu mít a naopak,pokud někdo zklouzne do toho,co jezdíš ty,nemá cenu mít těžký šestisetkubíkový čtyřtakt. O tomto píšu celou dobu já. Nic nesrovnávám,jen píšu postřehy.

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.10.2011 v 14:14 | Nahoru | #185
jindrs - na videu je ten kopeček jako pro děti, viď?

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.10.2011 v 16:08 | Nahoru | #186
Jj na videu vypadá jak nic

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

18.10.2011 v 17:25 | Nahoru | #187
Jedině CR 500 ta kopec nezná Jinak pěkná ukázka jak se má a nemá jet s 2-T do kopce

2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

18.10.2011 v 18:00 | Nahoru | #188
a daly jste si tehle kdo ví kde to je,ví jak vypadá.....

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

18.10.2011 v 18:02 | Nahoru | #189

konopnik36 píše: a daly jste si tehle kdo ví kde to je,ví jak vypadá.....

docela slušnej

Naposledy editováno 18.10.2011 18:03:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

19.10.2011 v 06:54 | Nahoru | #190
konopnik36> Erzberrrrrrrg

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

19.10.2011 v 17:33 | Nahoru | #191
marko>

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

3.12.2011 v 14:56 | Nahoru | #192
Ani se Ti nedivím,že už DRZ nestačí-on to není až takový zázrak.Já bych šel do 300 2T nebo 4T 450,ale bez úprav a ladění-Wimpi teď koupil nové EXC,jede to dost,péruje to super a když to nepotřebuješ na závody,tak to v sérii bude mít i dost velkou výdrž a neřve to!!!
Jezdil jsem i na GG 300E-předváděčka-a také moc fajn,ještě lehčí než 4T,jen neodhadnu,co spotřeba-jsem zvyklý jezdit 100-180 km na vyjíždce a to by bez "tankštelle" asi nešlo...
Ale vždy jen sérii,bez laďáku a dalšího ladění-výdž,minimum servisu a ticho v lese...
A to je to "správné ořechové"pro hobíka,to preferuji!!!P-H.

4 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.12.2011 v 15:03 | Nahoru | #193
čau pánové, omlouvám se, ale po přečtení jsem si udělal v hlavě zmatek. Chci začít trošku s motorkou v terénu ( dosud jen silnice na cruiseru ). je mi 45, takže žádná diivočina na začátek. byl jsem rozhodnutý pro 250 4T ( asi WR od Yamahy ). Ale jelikož mám 110 kg a 195 cm, tak jste mně dost odradili. myslíte, že mně to uveze? Dík za radu
pavel

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.12.2011 v 15:07 | Nahoru | #194

PavelYDS píše: čau pánové, omlouvám se, ale po přečtení jsem si udělal v hlavě zmatek. Chci začít trošku s motorkou v terénu ( dosud jen silnice na cruiseru ). je mi 45, takže žádná diivočina na začátek. byl jsem rozhodnutý pro 250 4T ( asi WR od Yamahy ). Ale jelikož mám 110 kg a 195 cm, tak jste mně dost odradili. myslíte, že mně to uveze? Dík za radu
pavel



Uveze, ale budes ji asi muset porad tocit aby to jelo, takze bych sel radeji do 400/450.

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.12.2011 v 15:09 | Nahoru | #195

PavelYDS píše: čau pánové, omlouvám se, ale po přečtení jsem si udělal v hlavě zmatek. Chci začít trošku s motorkou v terénu ( dosud jen silnice na cruiseru ). je mi 45, takže žádná diivočina na začátek. byl jsem rozhodnutý pro 250 4T ( asi WR od Yamahy ). Ale jelikož mám 110 kg a 195 cm, tak jste mně dost odradili. myslíte, že mně to uveze? Dík za radu
pavel

neuveze

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.12.2011 v 15:24 | Nahoru | #196

PavelYDS píše: čau pánové, omlouvám se, ale po přečtení jsem si udělal v hlavě zmatek. Chci začít trošku s motorkou v terénu ( dosud jen silnice na cruiseru ). je mi 45, takže žádná diivočina na začátek. byl jsem rozhodnutý pro 250 4T ( asi WR od Yamahy ). Ale jelikož mám 110 kg a 195 cm, tak jste mně dost odradili. myslíte, že mně to uveze? Dík za radu
pavel


Neuveze. Sám mám 190 a 110, o 250 jsem přemýšlel také. Ale bylo by to týrání neviňátek, zvláště při tom, že nemám žádnou techniku jízdy.

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.12.2011 v 20:20 | Nahoru | #197
značka ok, kubatůra ko. vezmi radši 450

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.12.2011 v 22:07 | Nahoru | #198
No já nakonec do té 250 půjdu, z 93 jsem zhubnul na 89 a na začátku sezóny bych rád měl kolem 85, tak snad pak ta 250 nebude tak kňučet jako při 93kg

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.12.2011 v 22:10 | Nahoru | #199
RadoTP>
Jenže ty jseš muší váha proti nám, prostorově výraznějším Navíc máš srovnanou techniku jízdy, spojčení, práci s plynem. Já jsem někdy rád, že mě to někam "vytáhne" , i když se to snažím cílevědomě neodbornými zásahy motorce kazit

Naposledy editováno 13.12.2011 22:13:08

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

13.12.2011 v 22:54 | Nahoru | #200

Tank píše: RadoTP>
Jenže ty jseš muší váha proti nám, prostorově výraznějším Navíc máš srovnanou techniku jízdy, spojčení, práci s plynem. Já jsem někdy rád, že mě to někam "vytáhne" , i když se to snažím cílevědomě neodbornými zásahy motorce kazit


jsem na tom stejně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

14.12.2011 v 00:30 | Nahoru | #201
Tank> Když myslíš, ale s tou technikou bych si dovolil nesouhlasit. Už si mě viděl na nějakém CC? Zatím jen samá ostuda

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

14.12.2011 v 07:57 | Nahoru | #202
RadoTP>
Zatím asi v Bělé na slonech. Navíc -ty máš obrovský prostor před sebou ke zlepšování, pilování. To je i výhoda věku.
S technikou -neberu to tak, že je nutné mít techniku jízdy pro "bednu" v CC, ale solidní základ, cit pro jízdu, stopu, a zdravou agresi. Pak si člověk při jízdě "hraje".

Naposledy editováno 14.12.2011 08:02:19

Co vybrat - pro hobíka amatéra.

15.12.2011 v 15:19 | Nahoru | #203
Díky pánové za radu
Pavel

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

16.12.2011 v 16:36 | Nahoru | #204

PavelYDS píše: čau pánové, omlouvám se, ale po přečtení jsem si udělal v hlavě zmatek. Chci začít trošku s motorkou v terénu ( dosud jen silnice na cruiseru ). je mi 45, takže žádná diivočina na začátek. byl jsem rozhodnutý pro 250 4T ( asi WR od Yamahy ). Ale jelikož mám 110 kg a 195 cm, tak jste mně dost odradili. myslíte, že mně to uveze? Dík za radu
pavel



Su podobně urostlý 116kg/200cm a myslím si že pokud úplně začínáš, tak bude 250 4T dobrá pro naučení základních věcí v lese a nepotahá Tě. Ale za měsíc/dva už Ti nebude stačit. Jestli nechceš jenom zkusit co a jak proti silnici, ale fakt jezdit, šel bych zrovna do 450. Na druhou stranu padat je lidské...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

16.12.2011 v 22:17 | Nahoru | #205

prackarr píše: Zdar. Ono se asi shodnem,že nejdůležitější je priorita toho,co s tím člověk chce jet,jakou má figuru,jakou má fyzičku a co je mu sympatičtější.
Já bych si např. na 2T nedovedl představit jízdu a sněhu. Netvrdím,že to nejde,ale do sněhu je potřeba zrovna pořádný kladivo. Na to je i 450 dost slabá motorka. Mám si na zimu kvůli tomu kupovat další prkač?
A trial- ano,na vyloženě trialový pasáže by lehkej 2T byl jistě dobrej,ale i s 4T to dám a co pak v krpálech,kterých tu mám mraky? Tam je 2T zase v řiti. Proto mám to,co mám a o 2T neuvažuju. Pokud chce někdo brousit sranda cupy alá Janovice apod.,tak prosím,ale podle videí mě vůbec nepřišlo,že by tam ty 4takty nějak ztrácely. Naopak si nešlo nevšimnout,jak ty motorový pily přehazovaly kubíky hlíny za zpěvu bezventilových fistulí s doprovodem vojenských dýmovnic vestavěných přímo v prkači..
Znám jen velmi málo jezdců,kteří to s dvoutaktem umí. V mém okolí bych vyjmenoval s bídou dva. Nejvíce ale chválí paradoxně 2T ti,kteří na tom vyloženě neumí. Pak totiž 2T poskytne jednu obrovskou výhodu- kvicht! Zvedej 50x za hodinu 100kg 2T,nebo 125kg 4T. Vyjímkou je snad jen Vespa,toho jsem na tom jet sice neviděl,ale podle tabulek ze závodů na tom asi fakt jede,ale co musím říct- Vespo,ono to totiž bude tím,že tobě to zase nešlo moc na tom 4Taktu.... Teď jde jen o to,jestli ty nebudeš ta vyjímka,co potvrzuje to pravidlo...



neni pravda, ze 2T je v krpalech v riti, jen na 2T musis o hodne vice trenovat a dostat motorku do ruky, ucha, spravny cit na plyn (ne kazdy to dokaze, fakt s 2T musis srost).... to kdyz dokazes, tak te nikdo na 4T neprekona, (nepocitam rychle useky)

nekdy se zajedte podivat napr. na Erzberg, je krasne, co tam profici na 2T dokazou, kam se na ne v tech krpalech hrabou 4T

nicmene pro nas, co motorku drzi poradne jednou za 14dnu je opravdu 4T lepsi, pohodlenejsi motorka a zvladnes na ni vyjed daleko vic nez kdybys jel na 2T, je to proste jednoduzsi, ale chce li nekdo poradne trenovat a srost s motorkou pak 2T a kdyz se mu povede, slyset co presne motorka potrebuje tak nemuze byt porazen

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.12.2011 v 08:59 | Nahoru | #206
jack91> na 90% s teboáu souhlasím. To je právě ono,že hodně riderů zdejších si myslí,že když na 2T zajede erz profík,že oni budou díky 2T stejně dobří. Nejhorší na tom je to,že si to většina z nich i po tom,co si to koupí,myslí. Jak už jsem psal dříve,krom jednoho,dvou borců,co osobně znám,šli všichni ostatní koupí 2T "dolů". Bud pak přešli zpět do 4T,nebo začali jezdit něco jiného,aby svůj argument "udrželi". Nejčastějším argumentem je hmotnost stroje a pak cena údržby. Já teda nevím,ale stroj si volím prvně podle toho,co mi sedí a pak podle toho ostatního. kdo volí stroj podle spotřeby,nebo podle ceny údržby,tak nevím,co chce na tom dělat?
Pro hobíka amatéra,co jezdí les a sem tam nějakej srandacup je prostě 4T lepší,jak 2T,at si říká kdo chce co chce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.12.2011 v 11:28 | Nahoru | #207

prackarr píše: jack91> na 90% s teboáu souhlasím. To je právě ono,že hodně riderů zdejších si myslí,že když na 2T zajede erz profík,že oni budou díky 2T stejně dobří. Nejhorší na tom je to,že si to většina z nich i po tom,co si to koupí,myslí. Jak už jsem psal dříve,krom jednoho,dvou borců,co osobně znám,šli všichni ostatní koupí 2T "dolů". Bud pak přešli zpět do 4T,nebo začali jezdit něco jiného,aby svůj argument "udrželi". Nejčastějším argumentem je hmotnost stroje a pak cena údržby. Já teda nevím,ale stroj si volím prvně podle toho,co mi sedí a pak podle toho ostatního. kdo volí stroj podle spotřeby,nebo podle ceny údržby,tak nevím,co chce na tom dělat?
Pro hobíka amatéra,co jezdí les a sem tam nějakej srandacup je prostě 4T lepší,jak 2T,at si říká kdo chce co chce.



asi jsem nechapajici ale napsal jsai presne to stejne co jack

1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.12.2011 v 12:10 | Nahoru | #208
Ono nízký náklady já vidím jako bonus právě u 4T.
Nějvětší náklad je v dnešní době benál a když si spočítáš kolik baští 4T a 2T na mth tak dojdeš lehce k tomu co já. Náklady jsou 1/2 ve prospěch 4T a to i vč údržeb a oprav počítáno na životnost 500mth. Na 10.5 litru x 33Kč najedu 4.5 mth - celý den - 140-160km - olej 150,- na 15-20 hod. 10filtrů na 500hod po 120kč. Přibližně 6.000,-/500mth za rozvoďáky rolny a práci.

Tj zaokrouhleně
80kč palivo na mth =40.000,-Kč/500mth
údržba 12.250kč/500mth (olej počítán po 15mth)
celkem 52.500kč/500hod a motor je ojetý na GO (někeří najedou i 700hod do go ale to je fuk)

Může mi sem někdo hodit spotřebu PHM + oleje i převodovku (cenu) na enduro ježdění(ne závod) např s 250 ve 2T? Docela by mě to zajímalo i ze strany jiných uživatelů.

V závodě jde spotřeba na 2x tolik ale to už není kategorie hoby která se tady probírá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.12.2011 v 12:51 | Nahoru | #209
MikiberG> no já myslim, že na takový pěkný peníze se u 4T dostane jen málokdo
RadoTP> jestli ti výkonem stačila DRZ, tak 250 4T jede o něco víc a rozdíl ve váze nesrovnatelnej

Naposledy editováno 17.12.2011 12:53:14

(reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.

17.12.2011 v 14:28 | Nahoru | #210
_JJ_> To máš pravdu, jsou to jen náklady na motor a to ještě za předpokladu že všechno se dělá jak má a taky tak funguje. Ale jde to takhle hodit i na 250 hod to už je bez problémů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist