globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

16.6.2011 v 18:47 | Nahoru | #61

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

16.6.2011 v 23:13 | Nahoru | #62
JyrkaFM> Díky moc za rady, beru je na vědomí a v sobotu je zužitkuju . Toho zadku jsem si
nevšiml ale snad by to problém být neměl.Borcovi jsem volal dneska, a jsme domluvení,
vypadá na slušnýho člověka.

Jinak chci neprodleně oddělat tu harmoniku z přední vidle, to vypadá hrozně, dle mě.
A dát pryč přední masku s hranatým světlem, koupím kulaté a plexi, které tam chci namontovat, s tím by ale problém být neměl, ne?

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

17.6.2011 v 00:32 | Nahoru | #63
xBaryk> určitě není problém.

Ty manžety na vidlici se dají sundat tak, že stáhneš buď každé rameno z uložení v brýlích, nebo ještě lépe, stáhneš kluzáky, vyměníš gufera, naliješ nový olej. Až vyhodíš ty manžety - harmoniky, tak budeš muset místo nich dokopit takové stírací kuželíky, origo na 640tku.

Zadní blatník není problém, mi by se to ale nelíbilo, takže bych koupil nějaký v pořádku třeba na burze nebo v inzerci. A tipuju, že ani nový nebude nějak drahý.

Kulaté světlo tam jde v pohodě, držáky světla můžeš použít stejné, jenom koupíš kulaté světlo. Doporučuji koupit rovnou i novou parabolu na H4, je to fakt velký rozdíl. Štítek doporučuji koupit nějaký značkový, měl jsem jednou dělý na objednávku a turbuloval tak, že nešel použít.

3 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

17.6.2011 v 20:34 | Nahoru | #64
jyrkaFM> ok, díky moc! jo, s těma drobnějšíma investicema předem počítám. Ten blatník nechám až
nakonec, to se uvidí.
K tomu štítku, já sem našel jeden tuhle :
http://www.fichtlkr...632_639_sroubky.html s tou homologací
nevím...
Nevíš o nějakým obchodu ? sem za štítek připravenej si připlatit...

Tak jo, tímto velmi děkuji všem, kteří mi byli ochotni pomoci, opravdu Děkuji. Zítra
mě čeká den "D", těším se jak malý dítě. Trasu mám naplánovanou Opava - Nový Jičín? -
Přerov - Kroměříž(dát kytku na hrob K.Krylovi , na to se těším nejvíc) - Vyškov -
Brno. Tak snad to klapne a cesta bude dobrodružstvím.
Jakmile dojedu, hodím fotky, a povyprávím zážitky.

Čest Jawám a jejich opatrovníkům!

Naposledy editováno 17.06.2011 22:54:49

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

18.6.2011 v 07:11 | Nahoru | #65
xBaryk> No nejde o homologaci, ale spíš o to, aby to plexi opravdu fungovalo, není plexi jako plexi. Plexi má pomoct od náporu vzduchu, ev. jej usměrnit tam, kde to tolik nevadí. Pokud plexi dělá naprostý opak, je k ničemu. Myslel jsem značky jako Puig, Givi aj.

Tak dobře pořiď, jsem zvědav na dojmy a nějaké fotky

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

22.6.2011 v 21:24 | Nahoru | #66
xBaryk> přežil jsi cestu domů?! Od 17.6. jsi nebyl online, že by jawa překvapila výkonem?

2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

23.6.2011 v 00:18 | Nahoru | #67
Zdravím pánové,
Tak konečně chvíle času napsat jestli sem živ a zdráv, jistě na to horlivě čekáte
Tak v sobotu ve 4 ráno vstávačka, odjezd v 6 z Brna.. cesta docela dobrý, jen jeden přestup, takže klid. Dojedu do Opavy, borec na mě čeká na nádraží s motorkou. Moje nadšení se ještě zesílilo. Borec sympaťák, prohodili jsme pár slov, a šli na věc. Prohlídnutí motky, vše vypadalo ok, udělal jsem víceméně co jste mi napsali. Ale kontroloval jsem jen zběžně, nesundával jsem si nádrž ani nic podobného.. Byl jsem v euforii, a něco jsem přehlídl.. viz: níže.
Pak jsem motorku projel, jela krásně, plynule, měla zátah, řazení taky ok.
Dojel sem, s borcem jsme sepsali kupní smlouvu. A vyrazil jsem domů. Natankovat, a do brna. trošku jsem si spletl cestu, a jel jsem směr Polsko.. Pak sem se zeptal a obrátil sem to.
Překvapilo mě, že v tomto kraji skoro nikdo netušil jak se jede na Brno... Nějak sem se doptal, dobrodružství to bylo , a vyhodnotil jsem, že nejlepší cesta bude směr Ostrava dálnice Brno, dle rad...ve skutečnosti to byla pěkná zajížďka, mapu sem neměl...
Tak přes vísky, do Ostravy a jede se na dálnici, jel sem tak 100-110. Po ujetí asi 100 km, 80 +- před brnem, najednou motorka brn brn brn prd chcíp, sek kolo. Nějak sem to ustál, a zajel ke krajnici. Zapálil sem si, a přemýšlel co bude dál, jelikož měli ve Vodafonu odstávku systémů, tak mi nedobili kredit, ani SoS-ka nešla poslat...
Nechal sem motorku vychladnout, a zkusil nastartovat - nic. hlucho až mrtvo.
Byl sem nucen ji odtlačit k nejbližší benzínce, kde sem se zeptal jestli nemaj klíč na svíčky, nic neměli, pod sedlem nic nenechal, a já s sebou tak nic neměl... Sevisáka znali ale ten nebral telefon. Tak sem si dal birella, cígáro a vymejšlel plán. No nic, plán byl zprovoznit motku a dojet domů, i kdybych měl jet 40kmh.
3 hodiny sem s motorkou běhal z kopce na dvojku, a zpět tlačil do kopce.
ani prd, hlucho. Bezradnej sem motku zaparkoval ke pumpě, a z posledních sil zkusil nakopnout přes sytič. Hop, motorka chytla jásal sem, držel sem ji pod plynem, naházel na sebe všechny zavazadla, a zkusil popojet, no, po ujetí asi 5 ti km v 60kmh, motorka začala vynechávat a cukat. Takže cuk prd cuk plyn cuk prd chcíp. Říkám si motor teplej, mohl by chytnout znovu, taky, že jo. Ale po ujetí dalších pár kilometrů to stejný.
Tentokrát už sem byl nahranej, nemohl sem nic. Tak sem tlačil a tlačil do Olomouce. Nevím kde sem vzal síly na další tlačení, bylo to docela vyčerpávající. Naštěstí někdo zastavil a zeptal se, jestli nepořebuju pomoct, říkám, že bych se nezlobil, motorku sme nechali stát, on mě vzal do města, jestli není někde nějakej servis, samozřejmě sobota večer všude zavřeno... Dal mi, díky mu, zavolat, volal sem domů aby pro mě někdo dojel, to bylo asi večer, no počkal sem si v dešti do jedenácti kdy konečně dojeli, motorku sme zkoušeli po výměně svíček táhnout za lanem, nic mrtvo. Při čekání sem si aspoň zchrupl.
motorka se ale do kufru nevešla, tak sme ji nechali stát někde na sídlišti.
V neděli po zaslouženém spánku, jsem ale nesehnal přívěs, tak se pro ni jelo až v pondělí ráno. Cesta do Olomouce, naložení , a zpátky domů. Po cestě sme nadávali na tu panelovou dálnicu, co vede Brno - Olomouc.. Pak kam dou peníze ze známek... na stavbu dálnic ?
do kapes někomu...
No přivezli jsme ji a od té doby na ní děláme...
Pravej válec je zadřenej, to bude asi moje chyba...
Ale ta elektrika si dovoluju říct, že ne, nejenže tam není VAPE, který tam mělo být, a já sem si myslel při prohlídce, že tam je..
Ale v usměrňovači je doslova upálenej vývod jedné z diod, což vedlo asi k tomu, že na alternátoru je vypálenej plíšek, a je vypálená díra v pertinaxu na vývodu Y ...
Baterka měla napětí 12,3V .. tak sem koupil novou.. s jedním válcem bych dojel, kdyby tam bylo VAPE...
No, prostě dobrodružství...
Takže ted místo ježdění mě čeká oprava.. fotky hodím až je budu mít k dispozici..
Válce hodit na výbrus, koupit nový písty, elektriku dát do kupy, koupit VAPE...
Dílnu nemám, nebo respektive garáž mám, ale ne moji.. a momentálně ji nemůžu použít..Kde bych mohl být 24/7 a motorku pořádně připravit.

Chci se zeptat:
Když sundávám válce, tak to je jako jeden blok, že ? není to tak, že bych sundával oba válce po jednom... ?
Dál, jak řešíte to, když vydělávám píst z ojnice aby mi nenapadali jehly z ložiska čepu/ojnice do motoru ? nějakou hadrou ?
A ještě jestli nemáte někdo obrázek průřezu koncovky dvoukomoráků?

Naposledy editováno 23.06.2011 00:33:45

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

23.6.2011 v 09:49 | Nahoru | #68
xBaryk>

Koukám, že sis pěkně nas*** do bot ...ale ta vůle a odvaha je plná obdivu ...

K dotazům: válce jsou každý zvlášť a po demontáži té "rozdvojky" pod karbecem je sundáš každý zvlášť...oni se dají sundat i dohromady, ale jednak pro výbrus je stejně budeš muset separovat a navíc geometrické tolerance těch "šteftů" to značně komplikují, takže doporučuju separátně...

...při montáži nezapomeň dát pod tu dvojici válců strávné těsnění (poměrně tlusté), které zároveň vyrovnává geometrické indispozice...nematlat silikonem, maximálně mazacím tukem...

...pístní čepy se sundavají stahovákem...existují minimálně dvě provedení ojničních ložisek - původní, kde jsou volně ložené jehly a axiálně pojištěné dvojicí kroužků a novější provedení od druhovýrobců (např. VM motor) kde jsou jehly kleci tak akorát dlouhé...
...pomocí stahováku se to dělá tak, že místo pístního čepu tam nasouváš takovou válcovou vložku, která je cca o 0,05 mm menší jak pístní čep, aby volně prošla pístem a její délka je jako součet délky jehliček a těch dvou kroužků...tedy přes tuto vložku vytlačíš pístní čep do jedné strany pístu, čímž zůstanou jehly aretovány tou vložkou, sundáš píst atd...
...zpětná montáž opačně...
...já ještě pro jistotu dávám pod tu ojnici ještě hadr do kterého vložim několik magnetů, kdyby se mi to opravdu rozsypalo, abych je nanacpal do kliky...

...pár poznámek:
...on ten pístní čep u těchto motorů tam příliš nedrží, ale zdrž se použití kladiva a jiných prostředků ohýbajících ojnici...krom ohnutí se může stát, že dolikviduješ ojniční ložisko...
...dbej na správnou polohu pístů vůči válcům (viz. šipka na dně pístů) ať necvakenš kroužek o kanály...
...dále při demontáži nebo montáži pístů se musí vyndat některé štefty válců...tedy jestli se nepletu...
...pod hlavy dej nový těsnění (používají se hliníkové a z hlav se těžko staré dostávají) a dotahovat opatrně na předepsaný dotahovací moment někde kolem 25 Nm, jinak hrozí "zborcení" bloku motorů na dosedací přírubě (viz. reklamace motorů v SSSR v polovině 80. let...pak se do výbav motocyklů do SSSR dodával jednoúčelový momenťák na dotahování hlav...mam ho ve sbírkách jako raritku)...
...mno a hnedle bych zkontroloval vyúhlování ojnic alespoň přibližně, pač je trošku divný, že se chyt jen jeden válec...tedy podle toho, jak popisuješ...podle "přidření" na pístu lze zjistit, jestli za to nemůže ohnutá ojka...

E:válce sundavat spolu lze jen při motoru z rámu...v rámu je nedostaneš ven přes vzpěru pod nádrží...

Naposledy editováno 23.06.2011 09:50:59

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

23.6.2011 v 10:11 | Nahoru | #69
Sofía>
Jojo to sem si trochu nas*** , ta vůle a obdiv je ale to jediný znalosti nejsou moc dobrý..
Ale snažím se a vytrvám. Díky.

Aha já myslel, že to sundávám jako jeden blok, dobrá díky.
Pro těsnění půjdu, budu shánět, samozřejmě tam dám vše nové.
Zajímavá byl demontáž výfuků, střední uchycující šroub byl úplně bez závitu, skoro hladký.. no a to stejný na pravým válci na pravým šroubu u přívěry, tu matku sem šrouboval asi půl hodiny, pak sem radši vyšrouboval celej svorník.

K těm čepům, pokud se nepletu tak by tam měli být jehlové ložiska bez klece, takže sem měl obavy aby mě nenapadli do klikovky.. ale ten magnet je dobrej nápad, budu opatrnej..
Ještě dotaz : Když montuju píst na ojnici, tak ho mám nahřát na 120 stupňů a pak ho tam vsunout ? Nebo to jde i za studena ? Jak to děláš ty ?

Kladivo radši zamknu do skříně, to bych si nerad lajzl.
Vzhledem k tomu, že, tuším tedy, že bude ohlá pravá klika, protože pravý píst, je úplně ale úplně v prdeli. Přes dva kroužky je namazanej hliník z pístu, horní kroužek jakš takš.. to sem ještě neviděl válec, díval sem se jen přes přírubu.

Jinak levej válec s pístem je v pohodě, na povrchu pístu není ani zmínka po zadření, na válci taky ne, jen nad pístem je trochu černej flek, jako kdyby se chtěl chytnout, ale jinak je v klidu.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

23.6.2011 v 10:12 | Nahoru | #70
xBaryk> no ty voe, takové drama Z Opavy je nejlepší cesta na Olmik, přes Ecce Homo.. Nechápu, proč jsi bloudil..

Ale s motorem pech, dal jsi při tankování dost oleje? Já hnal jawu po dálnici v kuse 140km/h (reálných, ne tacho, chvíli to trvalo, než se to tak rozkutálelo, ale pak to už rychlost drželo) a nezadřel jsem. To je fakt divné..

Ale vyjet bez mapy, aniž by jses předem podíval na cestu, bez kreditu.. no chybama se člověk učí, že?

Motorku jsem tlačil v mládické nerozvážnosti jen jednou, příště jsem se na to vysral, nechal ji stát u cesty a šel pěch na autobus.. Kupovat motorku jezdím raději s vozíkem, i když ho nemám a musím si ho půjčit z půjčovny a často je to zbytečné, protože motorka je třeba šrot.. Ale riskovat cestu na neznámé motorce, která nemá pojistku na mě, to raději ne..

Ale jinak tě vě všem plně chápu, jen to tlačení moto moc ne, okamžitě bych se snažil dovolat známemu nebo někomu, příapdně hned motorku odstavil a šlapal na vlak.. Tak hlavně ať to brzo zprovozníš, pak se ti už jawa určitě odvděčí bezproblémovou službou..

jo a k tomu diodovému usměrňovači, tu originální hroznou kovovou nesmyslnou kostku ihned vyhoď a nahraď diodovým blokem, vyjde to na 60Kč a je to na věky, bez jakýchkoliv problémů. V původním je 6 velkých soudkových diod nalepených mezi základnu a plech, což na jawě nemůže díky vibracím dlouho přežít a didoy se vysypou.. NAvíc to je drahé jak prase..

Návod je třeba tady na jawamanii

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

23.6.2011 v 10:31 | Nahoru | #71
C.J>

Trošku
Já kredit dobíjel ale v pátek, a jelikož měli ve vodafonu odstávku systému tak...
Asi sem si ho měl dobít dřív..
140kmh ?? :// tyvole, tak to je fakt divný, no sem zvědavej co mě čeká uvnitř motoru..
No jo, bez mapy no.. vím.. dobrodružství no, to mě netrápilo, sem se nějak doptal, i když asi každej desátej věděl jak na Brno, ostatní ne..
Tankoval sem 15 litrů a dával sem 0,6l oleje, překvapilo mě, že na severu maj úplně vymetený benzinky jediný co tam měli bylo M2t a mogul půllitr za 70kč.., bral sem mogul. Popravdě sem to asi zesral tím, že sem natankoval deset hodil tam 0,1l co sem měl v kufru a jelikož na benzíně měli jen m2t, tak sem popojel k další benzině tam koupil mogul natankoval ještě 5 litrů a dolil celou flašu...
Nojo, já vozík k dispozici nemám, a auto k okamžitému použití taky ne.
Já sem se nechtěl vzdát a vzdálit se od ní takže tlačit, tlačit a tlačit
Ale uznávám, že sem se měl trošku lépe připravit.
Makám makám, jen teď mám dilema, vzhledem k tomu, že nemám garáž k dispozici,
tak nevím jestli mám u kamaráda v garáži rozdělat motor a válce hodit na výbrus, jenže tam by stála do příštího týdne, než by mi dostavili nový válce + písty. A nemohl bych na ní nic moc dělat dál. A nebo jestli sundat celej motor a hodit ho na generálku, jenže to bych přišel o zkušenosti, nehledě na cenu..
Nejlepší by bylo abych si někde pronajal garáž na tejden a tam operoval. Do budoucna garáž mít budu...
Díky za ten usměrnovač,já sempak hodím fotku.. to je síla docela...
E: Jojo, já tam mám tu velkou plechovou krabicu, s dvouma chladičama, blíž sem to nezkoumal, no pokud seženu ten jednotlivej blok, tak ho tam určitě prdnu.. to zní mnohem líp. Protože kdybych chtěl spravit ten starej, tak tam je taky vypálená ta násada (plíšek na kterej zasunuju zástrčku) tak bych ho musel připájet, no v tomhle mi hodně pomáhá děda. Ale tohle teda fakt asi nemá cenu.

Naposledy editováno 23.06.2011 14:41:47

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

23.6.2011 v 10:34 | Nahoru | #72
ještě k tomu usměrňovači, v tom návody z jawamanie ty dva diodové můstky dává do původního obalu - zbytečně moc práce a blbá možnost další výměny (po pravdě mi jeden odešel, za 9 let..) Stačí jednoduše připojit konektory přímo na diodové bloky, není nutné nic pájet..

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

23.6.2011 v 17:18 | Nahoru | #73
xBaryk>

Jen krátce a nesouvisle ...

...ohnutou ojnici poznáš dle pístu tak, že je píst "ojetej" na jedné straně v rovině osy pístního čepu nahoře a na protější straně dole...tedy například vpravo nahoře a vlevo dole...to ojetí má hodně charakteristickej tvar, stejně jako např opotřebaní šoupat karbecu, ale takto pohledem do skleněný koule zvaný monitor to fakt neodhadnu...

...pokud bude ojnice opravu pryč, nezbývá než rozpůlit motor a nechat udělat kliku...ono pokud si "rozdrbal" jeden píst a navíc si možná jel bez mazání, tak kdovíjak budou vypadat střední ložiska na klice a navíc v nich jistě najdeš zbytek pístu a ktroužků co chybí nahoře...pravidelně vždy jedno z té dvojice odejde a druhé drží jak "židovská víra" ...ovšem to je problém nevhodně zvolené konstrukce ...viz. něco kolem elastických deformací kliky a něčemu, čemu se řiká "naklopitelnost ložiska" ...ale to sem nepatří ...

...v případě generálky kliky doporučuju bezprecedentní výměnu ojnic nikoli často nabízenou "repasi" původních...přepouzdření ještě jde, ale setkal jsem se i s různým povlakováním nebo přebrušováním na větší průměr a montáž větších jehel, ale nic z toho nevydrží tolik, co nové ojky...navíc pokud zvolíš kvalitní, tak ty mají oka už udělaná bez pouzder jen nacementovaná a zakalená, tím je ta ojnice jaksi lehčí na lokálních střediscích hmotnosti a ten motor se pak chová o poznání kultivovaněji v nejvyšších otáčkách (viz. kapitola z dynamiky strojů "vyvažování nevyvážitelného")...já používám ojnice VM motor, které mají horní složení s plastovou klecí a tím se montují jedna báseň

...já píst dávám za studena pomocí stahováku...viz dříve...ono dneska narozdíl od dob péráků se o dost víc věří ségrovkám a ty přesahy na pístním čepu se dělají fakt malý...dokonce některé pístní čepy ježděných motorů lze vytlačit větší silou ruky (pravou příčinou zmenšení přesahu není kvalita ségrovek ale mnohem kvalitnější slitina pístu i její metalurgické zpracování)...tedy píst lze namontovat pomocí ohřevu, pak bych ovšem čep dal na chvilenku do mrazáku...ovšem upozorňuju, že si na ten správný konec pístu musíš dát ségrovku a musíš pracovat hodně rychle, pač ten píst ti hodně rychle ohřeje ten čep, kterej je strašně málo hnotnej, takže mu stačí málo tepla k ohřevu (viz. kalorická rovnice ...verze pro vedení tepla) a může se stát, že ten čep nedotlačíš až na konec a "zmrzne" ti nedotlačen do pracovní polohy...zkušenější co skládají spodky motorů velmi dobře znají, když dávají ložisko do karteru za tepla a netrefí na první souosost, tak ho většinou musí ohřát znovu a provést druhý pokus...to samé při "zavírání" motoru když se třeba neterfíš na zuby v převodovce, tak to "zamrzne" na klikovém čepu a pokus se musí opakovat...naštěstí mam na to za ty léta a mnohé nepodařené pokusy už jistý grif ...

...tak a pokud ohřívat píst, tak jedině rovnoměrně, abys ho nezkroutil...tedy buď ho "povařit" v nějaké kapalině stejně jako párek, nebo v horkovzdušné cirkulační troubě...bohatě stačí obyčejná trouba na pečení doma v kuchyni, pokud Tě od ní zrovna nevyhání přítulka nebo jiný uživatel jako vždy mě ...

...pozn.: štefty vejfuků na válci jsou hodně nevděčná věc...pokud u něj zlikviduješ závit, tak po opatrném opilování žebra se dá dát z druhé strany ještě matice, nebo to udělat jako já, naříznout závit M 9, pač ten má i stejný stoupání, tak se to dělá dobře na platformě původního a vysoustružit např. z nerezu šteft s jedním koncem M 9 a druhým M 8 v příslušné toleranci ...přechod zajistí modifikovaná drážka za závit...

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

23.6.2011 v 21:28 | Nahoru | #74
xBaryk> Tak to tě teda obdivuji, s jak ledovým klidem k záděru hned na prvním stokilometru přistupuješ Klobouk dolů, jsi srdcař, to se jen tak nevidí, zvlášť u dnešní mladé generace

Já bych asi tolik trpělivosti neměl a ještě ten den mu ji zavezl zpět. Ale pokud je fakt pěkná a máš finance a chuť ji dát do kupy, tak zase proč né

2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

23.6.2011 v 22:25 | Nahoru | #75
Sofía>

Krátce
Taky mám rád slohovky, ale Ty si poněkud odbornější
Jinak díky, pečlivě si to nastuduju.

Jasný díky, kouknu na to hnedle, jak bude válec venku.
No, motor bych půlil nerad, to by pro mě byla finanční rána pod pás
Zkontroluju to a uvidím, to bych byl docela nerad, kdyby ty ložiska byli v ***.
No, kdybych dělal generálku, tak tam asi určitě dám nový ojky, ale moc se mi to teď finančně nelíbí. Klika by mě vyřídila.
Ale díky za vysvětlení.
Aha, to abych koupil cvičný válce a písty a zkoušel
No, já slyšel,že se to tam montuje i za studena ale nevěřil sem tomu, protože děda říkal, že se to vždycky dělalo za tepla, to je ale tak xxxx zpět..
Speciální trouba na ohřev pístů
Fu, o těch svorkách na přírubu, no nevím, jedna svorka je úplně bez závitu, matka nešla ven, tak musel jít ven celej šroub, zítra je budu shánět nový, starý tam cpát nebudu to bych byl bastlič.

JyrkaFM>

Dík, tak já to tak v podvědomí chtěl(příležitost naučit se něco..) Kdybych koupil Japonca tak se hovno naučim. Od mala mě to k motorkám táhlo, jednou o prázdninách před léty asi 8, sem se snažil vyměnit šoupátko na závodní 90(domácí výroba), a to sem byl ochotnej dělat nonstop,a tím to začlo + jako malýho mě vozil taťka... jakože já normálně spím aspoň tak do dvou..
Jen je to škoda, 90 croska + 90 roadster tam v čechách na chatě leží ladem..
Snad si najdu čas o prázdninách a přivezu je. Když budou peníze..
Děda i taťka závodili.. měli pěknou minulost, už jen vztah k strojům.
Jenže mě do toho nikdy nikdo nezasvětil, vždy říkali za známky... a to mě mrzí do dneška, protože sem mohl být daleko zručnější.. a mít daleko víc vědomostí...
Já známky nikdy neměl.. Za to sem byl odměněn informačním embargem... Ale ten vztah tam pořád byl, doma sem s motorkou otravoval asi 5 let.. vždycky mě někdo poslal dopryč..
AŽ teď.. Motorka je žena, kvůli které nejím nepiju nespím , možná to bylo dobře, možná to byla zkouška vytrvání, a zkušenosti naberu až teď samoučením, když mi někdo ukáže co a jak, budu jedině rád..

Co se týče toho, že bych mu tu motorku vrátil..
No, já sem hodně důvěřivej člověk,a borec mi byl sympatickej, věděl sem, že kupuju stroj 20 let starej, hlavně jawu, a já se vždy snažím najít východisko pro obě dvě strany, mnohdy i na úkor svojí. Holt takovej sem, takže motorku sem mu vracet nechtěl, jinak s borcem komunikace parádní, vypadá na dobrýho človíčka. Tak se jednou z tisíce vyplatilo s poctivostí nejdál dojdeš..
Edit: samozřejmě kdyby šlo o motorku za 50 tisíc tak je to něco jiného..

EDIT ::: !!! Potřebuju udělat ten výbrus, a vzhledem k tomu, že jsem byl ve třech obchodech v Brně a v mual.cz mi řekli za 1800 do 3 týdnů.. to sem zavrhl.. v židenicích starej pán, mi řekl, že výbrus by byl mezi 10-14 (dnami ? ) a v Maloměřicích mi řekli, že by to bylo za 1450 a tak do 5 dnů, takže to je můj nejhorlivější kandidát..
ALe chtěl sem se zeptat jestli nevíte o nějaké brusírně v Brně a Brně-okolí..
Kde by to bylo rychlej.. ? Samozřejmě válce - písty, ségorvky, čepy.. Díky.
EII: Možná bych byl ochotnej koupit i použitý válce...

Naposledy editováno 25.06.2011 20:08:37

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 24.6.2011 v 09:44 | Nahoru | #76
xBaryk> v Brně ti neporadím.. Tam není něco specializovaného na jawy? To ti bude muset poradit místní.. U nás dělají výbrus rovnou výměnou za staré válce, za cca 1900Kč (JyrkaFM nedávno zjišťoval). Podobně to myslím dělá i TKMoto.cz Ale 900Kč za válec? To mi přijde dost..

Nová sada osazených válců stojí 2750Kč, to se ani nevyplatí srát se s výbrusem

válce L+P ( Jawa 350/638 ) osazené

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 24.6.2011 v 09:54 | Nahoru | #77
Ta "speciálka" z OV ti to pošle i formou výměny za tvé válce na dobírku.. http://www.motocentrum-vitkovice.cz Samozřejmě že formou výměny to je dražší, než když si to zařídíš sám.. Ale na druhou stranu můžeš ráno sednout na vlak do OV a na oběd jsi zpátky i s válci a večer jezdíš

Případně se na výbrus zeptej zde http://klikovky.cz/

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

24.6.2011 v 23:23 | Nahoru | #78
Tak jsem dnes demontoval motor, a hodil ho domů.
Nemilé překvapení mě ale neminulo.
Chtěl jsem sundat válce protože bez nich se nehnu, no levý nezadřený válec, šel úplně lehko, hlava byla ale úplně povolená, při odšroubování, šroub "nelupl" byl tam jen tak.. navolno..
ale jinak válec šel sundat lehko. Osy na kterých (4) je válec uložen jsou zcela zrevivělé, nehledě na to, že pod hlavou žádné těsnění nebylo, pod válcem bylo, ale ztrouchňivělé...
Tak hurá jeden válec dole, teď na ten druhý..
Jo túdle.. sundám hlavu, a chci sundat válec.. a ejhle, válec nejde, píst je v něm seklý, zřejmě to vypadá na to, že tam bude někde krožek zaseklý v nějakém kanálu, takže teď přemejšlím jak ho vydělat, ten válec.. násilí praktikovat nechci, ale asi mi nic nezbude, musím vymyslet jak na to aniž bych použil kladivo...Repasi kliky odmítám finančně,,, Máte nějaké rady / tipy ? (Když sundávám válec, tak se zasekne o píst a nejde dál..

C.J> Super, díky! No to teda asi rovnou vyměním ty staré za nové "" a bude pokoj, rychle a skoro levně Myslím to z toho Ústí ..
Jen sem nepochopil to spojení toho ústí a OV ? Můžeš mi to prosímtě trošku objasnit ? sem nechápající ... Po dnešku určitě.. K té výměně stačí jen válce, že ? písty můžu vyhodit, nebo ta výměna se vztahuje i na ně ?

Až přijdu na to, jak vkládat fotky, tak je sem dám.. Zatím mám jen tu zdecimovanou elektriku.
Tak sem na to nepřišel ale vyřešil sem to tím, že fotky mám v profilu...

Naposledy editováno 24.06.2011 23:57:59

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

25.6.2011 v 09:43 | Nahoru | #79
ne ne, žádná spojitost s OV a Ústí není.. Z Ústí můžeš objednat nové, levnějši tě vyjde výbus výměnou a písty můžeš vyhodit, ty nikdo chtít nebude.

Že jsou rezavé svorníky ve válcích je normální.

Těsnění pod hlavama je jen takový tenký hliníkový plíšek, který se v hlavě rozlisuje. Je velice pravděpodobné, že tam je rozlisovaný a jen si ho přehlédl, protože to vypadá jako součást hlavy (spousta začátečníků s jawou ho přehlédne), je třeba ho vyloupnout šroubovákem. Ale možná tam fakt není, většinou to i bez něj nefouká..

Pokud je zaseklý nějaký kroužek, tak ho jednoduše zatlačíš šroubovákem skrz výfukový nebo sací kanál, tam by jsi ho měl vidět. Ale někdy je fakt nutné použít větší sílu (s rozumem). Podařilo se ti válec aspoň částečně zvednout?

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 25.6.2011 v 09:46 | Nahoru | #80
xBaryk>

Tak já si taky příjdu vylejt srdíčko ...

Se koukám toho ještě hodně naučíš ...ale pokud chce někdo jezdit as jawou, tak je to třeba ...

...tak zase trochu nesouvisle...

...ty šteftíky válce bývaj hodně zkorodovaný, pač v dřívější výrobě se to nezinkovalo a bývalo to ze surové oceli...normálně kup nový, ale musíš v jawě, pač toto je nenormalizovanej paskvil, když bude štěstí,. tak budou možná pozinkovaný a když ne, tak já to dělám tak, žě je buď nchám dodatečně zinkovat nebo je před motnáží válce natřu vazelínkou a pak nemaj šanci zkorodovat ...jedna poznámka ke šteftům...nevím jestli ještě teď, ale určitě do přelomu století se pouřívalo značení štěftů následující...ten šteftík má dna konce se závitama, který vypadaj na první pohled stejně, jenže stejný nejsou...první věcí jsou rozdílný délky závitů, resp. do toho hliníku se zavrtává 2*D do oceli 1*D atd a druhý rozdíl v těch závitech je ten, že každá strana má jinou toleranci...tam co je matice na hlavě se závitová dvojice toleruje s vůlí a tam co je to zavrtaný, tak tam přechodně...ono je to logický, když to tam má při povolování držet a né se vytáčet...
...ale k merittu věci...jeden ten konec šteftíku je zasoustružen na kolmou rovinu se zkosením a druhý konec je zakončen kulovým vrchlíkem a dle toho se pozná, která strana je která...jestli se nepletu, tak ta rovná se zavrtává a ta s vrchlíkem zůstává k matici...ale to bych musel skočit juknout do dílny na nástěnku ...

...mno o tom, jak moc je potřeba síly k demontáži pístního čepu se přesvědčíš sám ...ale je fakt, že u kejvaček, panelek, péráků apod. se to opravdu dělalo za tepla ...

...další poznámka: to těsnění pod hlavou je z nějakýho strašně měkkýho hliníku či co a ono se doslova rozteče na té dosedací ploše a tak dokonale, že se těžko rozeznává...tedy pokud na té dosedací ploše hlavy je cca uprostřed takový nákružek směrem ven, který přesně zapadá do drážky na horní dosedací ploše válce...pokud tam nic takovýho nejni, tak tam opravdu nejni...jen to chci zdůraznit, pač už jsem několikrát našel na motoru dvě těsnění pod hlavou právě protože to vymáčklé je tak nenápadné...

...dále...pokud nejde sundat válec, tak první co udělej je, že zkus přes strtpáku ten motor protočit...pokud bude píst jezdit ve válci a ten se neodlepí, tak je jen přilepenej válec na přírubě, pokud ale bude chytlej píst ve válci, tak se odlepí válec a bude jezdit s pístem...nejkjednodušší způsob nalezení vady...
...je mi tedy divný, že bys přijel domu a najednou z ničeho nic se ti vyloupne kroužek do kanálu, takže na toto fakt nevidim...
...dále běda aby tě napadlo, válec od bloku dostávat montpákou, páčidlem atd. jednak tim zku**** dosedací plochy a jednak to je důvod, proč na veteránskejch burzách porát potkávám válce s ulámanejma žebrama těsně pod hlavou nebo těsně nad blokem...

...já pokud sundavám nějaký přidřený nebo zarezlý válec, tak mam dvě metody...
...pokud je válec někde okolo horní úvrati, tedy kanály jsou zavřený, tak namontuju hlavu a jestli znáš takový ten mazací lis na mazničky co se používal u starejch škodovek atd. tak ten mam upraven tak, že místo koncovky na maznice mam koncovku se svíčkovym závitem...nejdřív tam naleju starou A 00 jen tak volně dírou pro svíčku, abych dostal ven maximum vzduchu, pak načroubuju přípravek a přetlačuju...většinou stačí do prvního škubnutí, pak už to chodívá ručně...
...varianta 2 je určená pro písty v dolní úvrati...tam vytáhnu válec co mi klika dovolí (píst v horní úvrati) a tím se mi rozestoupí příruby válce a bloku motoru...tam opatrně vložím jako rozpěrky špalíčky z tvrdého dřeva, abych dostal válec co nejdál od bloku...pak vemu za nakopávačku, tím se snaží válec i s pístem pokračovat do dolní úvrati, jenže válec se zasekne o špalíky a píst pokračuje dolu z válce...pokud to nestačí, tak popojedu kousek, opět podložím vyššíma podložkama, až dostanu píst snadno a bez zvyšování poškození ven...
...při této metodě se ani klice nemá co stát, pač ojnice je namáhaná na tah a takovou sílu abys ojnici vytáh nebo dolikvidoval ložiska zase nemáš...

...mno a pokud nepomáhá ani jedna tato metoda, což se mi jednou stalo, když jeden umělec udělal futro pístního čepu z mosazi nikoli bronzu, tak se to chytlo a s ojnicí oproti pístu nešlo hnout...tam už jednině vysoustružit z tvrdého dřeva špalek, který bude přesně dosedat na dno pístu kvůli rovnoměrnému rozložení tlaků, motor dobře vypodkládat a píst sprostě vymlátit ven...při nejhorším rozbít...

...další věc...můj názor na válce a výbrus je následující...
...pokud z toho ústí jsou to válce nové a z nové výroby, tak já bych do toho nešel...ona totiž ta kvalita od té doby co se motory dělaj přímo v Týnci a né jako dříve ve Strakonicích (viz. TP), tak je dosti pochybná...dokonce některý části motorů se snad dělaj i v číně nebo co, takže já upřednostňuju opravu starších válců s ještě dobrou kvalitou, jak to co se dělá dnes...
...navíc počítej se mnou...nový válce: 2800, výbrus: 1800 ...rozdíl krásnejch 1000 kaček, který můžeš iunvestovat jinam...pokud si to necháš poslat, tak to taky bude nějakou dobu trvat a stejně máš na tom ještě spoustu práce, takže nakonec zjistíš, že dostaneš ty válce z brusírny tak akorát včas...
...já byl v mládí taky takovej hrrrr...všechno jsem chtěl hned teď, ale to už mě život odnaučil a stejně objevíš dálších 1000+1 menších závad a časově to výjde tak akorát...to je můj názor a vem si z něj co chceš ...

...mno a fotky nahraješ, když tady pod tim okénkem do kterého píšeš, klikneš na modrej podtrženej nápis "Nahrej fotku" a zbytek tě už navede ...

...a poslední...já byhc na tom motoru nešetřil a pokud bude třeba, udělal i tu kliku a další věci...protože takovymhle flastrováním se na tu motorku nebudeš moct nikdy spolehnout a stejně to budeš dřív nebo pozdšjc muset udělat...takto alespoň víš, co máš uvnitř a můžeš jezdit v klídku a pohodě

Howgh, domluvil jsem

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 25.6.2011 v 10:20 | Nahoru | #81
...jo a ještě jsem tu zahlíd nějaký rady k demontáži manžet přední vidle...
...tak asi takto...

...existují dle provedení trubek dvě verze vidlí...starší verze má trubky ze surové oceli nechromované a ty musíš při montáži natřít vazelínkou a zakrejt tima dlouhejma měchama jako ochranu před korozí...nové provedení má ty nosné trubky chromované a ty nezkorodujou, takže ty lze provozovat bez těch dlouhejch manžet...

...tedy když sundáš ze starých (nechromovaných) trubek ty manžety a dáš jen ty stírací kroužky určené pro chromovanou vidlu, tak ti za pár chvil ty trubky nareznou, protože veškeré ochranné mazivo co bys tam dal ti setře ten stírací kroužek...ovšem korozní splodiny mají tu nemilou vlastnost, že nabývaj na objemu, takže jednak ti zlikvidujou břit toho stíracího kroužku i gufera a druhak se ti ta vidle začně při propružení zasekávat protože budeš cpát do kluzáku trubku většího průměru jak na kterou je to určený a to uznáš, že asi nebude fujgovat ...

...krátce...když holé trubky tak jen chromované...zrovna tady jednu stejně doku**** vidlu mam a můžu vyfotit, jak to asi vypadá...

...tak a poznámka k demontáži...
...tato nechromovaná vidla hodně často silně narezne pod tima sloupkama držení předního světla mezi brejlema ...hodně bývá zvykem, že při demontáži jednotlivých ramen vidle čovek nahoře sundá zátku, vyndá pružinu, povolí šroub na spodních brejlích a snaží se to vytlouct...jenže ono to přes to nabobtnání korozí nejde, pač to spojení ve spodních brejlích je hodně těsný a ani sebevětší silou to prostě nevybušíš, tak tam to dělám tak, že sundám matici krku řízení co drží horní brejle, opatrně sklepnu horní brejle...což mi umožní sundat ty sloupky pod kterejma je to schnilý...schnilý trubky opracuju dráťákem a smirkem do hladka, namáznu WDčkem nebo něčim podobnym a pak to lze vyklepnout z brejlí jedna báseň...

2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

25.6.2011 v 20:05 | Nahoru | #82
C.J+sofía

Moc Vám oboum děkuji za rady.
Včera jsme to právě dělali tou metodou, že sme podložili válec dřevem, nad válec na svorníky dali matky, podložili je abysme vyrovnali mez mezi válcem a vložkou a utahovali, jenže píst s válcem drželi, jak po 150 letém manželství...
Dnešek přinesl řešení, které bylo zcela primitivní, nalil jsem na píst trochu oleje,
zkusil ho rozmazat po co největší ploše válce.
Nechal ho chvíli působit, pak sem vzal za kliku, roztočil a píst se oddělil od válce.
Pak sem jednoduše vytáhl válec...

Teď kam je dám na výbrus.
Osobně jak píše Sofía, mám trochu strach z toho, že když vyměním válce, (mají první výbrus, teď by byl druhej) tak mi pošlou válce třeba ze čtvrtým výbrusem, nehledě na to, že nevím odkuď jsou, radši bych ze Strakonic.
Takhle dostanu nový třeba z Týnce a nevím kam se posune jejich kvalita, prostě svoje jsou svoje...
Ale zase je to rychlé řešení.. Takže o tom musím trošku zapolemizovat...
Vím, být hrr, je moje vlastnost, nojo, měl bych dát na Vás.. a nechat si poradit..
Právě chci dát motku do dobrého stavu, takže vyměnit všechny kapaliny, natřít rám, a tak dále, nehledě na to co se může objevit za neočekáváné problémy.. je to pravda...

K těm vidlím: Takže když sundám manžety tak když budu mít vidlicu nepochromovanou, tak manžety radši nechat ? A když vidlici pochromovanou, tak manžety můžu v klidu sundat ?
Nojo, ale když budu mít nepochromované vidlice a manžety stejně nebudu chtít tak je nechat pochromovat ? Nebo vyměnit za nové? ..

Díky.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

25.6.2011 v 21:43 | Nahoru | #83

xBaryk píše: ..
K těm vidlím: Takže když sundám manžety tak když budu mít vidlicu nepochromovanou, tak manžety radši nechat ?...


Jo.

xBaryk píše: A když vidlici pochromovanou, tak manžety můžu v klidu sundat ?


Jo.

xBaryk píše:
Nojo, ale když budu mít nepochromované vidlice a manžety stejně nebudu chtít tak je nechat pochromovat ? Nebo vyměnit za nové? ..

Díky.



Vyměnit za nové, vyjde to levněji..

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

25.6.2011 v 22:14 | Nahoru | #84
na montáž pístního čepu mám takovej přípravek je to vlastně stahovák s plechem, kterej tím plechem obejme píst, jako když dáš kapra do igelitky a čep vytlačíš, nebo natlačíš šroubem..

většinou jde ale i tak poměrně dobře (suvně) jetý často i volně....

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

25.6.2011 v 22:49 | Nahoru | #85
C.J> Ok, díky zítra na to vletím a písnu jak sem pochodil.

pech.> To je výborný nápad ! Teď jsi mi vnukl idei, abych si vyrobil něco podobného s magnety dole na objímce.
Věřím tomu, že čep půjde stáhnout snadno, ale bojím se těch jehel proto ty magnety...

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

26.6.2011 v 08:09 | Nahoru | #86

xBaryk píše: ..ale bojím se těch jehel proto ty magnety...



Když už máš motor venku, tak ho dej vzhůru nohama a v téhle poloze píst demontuj a nemusíš vymýšlet blbiny

Jinak pokud se to dělá v rámu, tak stačí dolů nacpat hadr, pro jistotu. Ale po prvním sundání pístu přijdeš na to, že na tom nic není. Pístní čep (nezadřený) půjde vytlačit prstem, strčíš mezikus (o šířce ojnice), který zůstane v ojnici a bude držet jehly, jen asi spadnou ty dva vymezovací kroužky, na ty je třeba dávat větší pozor než na jehly.. Jehly si tím mezikusem podržíš, ale jeden kroužek většinou vypadne, druhý zůstane viset na pístním čepu, který nevytlačuj úplně ven.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

26.6.2011 v 14:04 | Nahoru | #87
xBaryk>

c.j. už sice na Tvé otázky odpověděl, ale jako správnej šťoura ho trochu doplním ...

...na nechromovyný trubky prostě patří ty dlouhý nohavice a pokud je sundáš, je to cesta do pekel...tedy tutu kombinaci musíš nechat tak, jak je...

...pokud bys chtěl manžety schodit, pak asi nezbývá, jak opatřit nové (jiné) nosné trubky už nachromované od výroby...má to dva důvody: jednak ten chrom co je na těch trubkách není ten chrom co znáš z vejfuků a řidítek, ale je to tzv. "tvrdochrom" tedy chrom uzpůsobený vnějšímu mechanickému namáhání...ten samý tvrdochrom máš na pístnicích zadních tlumičů nebo když koukneš na autojeřáb, traktor nebo kamkoli, kde je pístnice od lineárního hydraulického válce, tak ta je taky tvrdě pochromovaná...
...na svou obhajobu uvádím, že přesně nevím, jak se tvrdochrom dělá a člověk, kterého se na totok ptám je zrovna kdesi na Fidži ...ovšem chrom jako takový se stejně dělá s podkladovou vrstvou niklu (i vícenásobnou)...někdy se pod nikl ještě dává měď...

...a důvod číslo dvě je následující:
...ty kluzáky mají v sobě vyvrtanou "přesnou" díru rozměru tuším 36 s nějkaou tolerancí a k této toleranci je též natolerovaná ta nosná trubka tak, aby tam byla vůle, ale né příliš veliká i s přihlédnutím k tomu, což je u vidlic největší problém, rovinnosti a válcovitosti těch ploch, pač ta vidle dostává dost do těla v provozu a vyrobit válcové plochy natož v díře opravdu válcové s malou tolerancí kuželovitosti, válcovitosti atd. je opravdu velkej kumšt ...
...ale k merittu...prostě ať vemeš trubku surovou nebo chromovanou, tak musí mít vždy hodně přesnej ale hlavně stejnej průměr, aby mohla kterákoli trubka kooperovat s kterýmkoli kluzákem...tedy protože ta chromovaná vrstva má taky nějakou tloušťku a to né zrovna zanedbatelnou, tak polotovar pod chromování je o tuto tloušťku menší (resp. o dvě tloušťky)...tedy i pokud bys někoho zlomil, aby Ti ty trubky tvrdě nachromoval, tak se může a podle mě stane, že pak nepůjdou ani strčit do těch kluzáků...no a na to, že bys nechal ty původní obrousit na menší průměr pod chrom na to zapomeň...s původním a zároveň současným výrobcem těchto prvků kooperuju, tak jsem tu výrobu viděl a říkám na rovinu, že takto "vyspělou" metodu "centerless" jsem v životě neviděl ...

...tedy resume: pokud vidlu bez manžet, tak jedině s chrom trubkama a ty jednině koupit z původní výroby (původní jsem uvedl zcela záměrně, pač jawa ještě nedávno montovala přední vidle z číny...poznají se podle toho, že nemají právě tu horní stírací manžetu ale jen takové maxigufero a zároveň mají jinak udělané to uložení v horních brejlích...a já tyto trubky nedávno scháněl a dost těžko...)

...dále jedna poznámka k výbrusům:
...mít válce z prvního výbrusu je hodně dobrej základ pro další výbrusy...ovšem ty třindy jsou nevděčný v tom, že bejvá ten válec hodně ojetej v té střední části kolem kanálů a když se to začne brousit, téměř pravidlem je oprava (po cca 30000 km a více) o dva výbrsy...tedy z 1. na 3. ...ale to udává konkrétní brusírna...a to se nebavím o přidřenejch nebo od kroužku vyjetejch válcích...tedy na rovinu nepočítej s tim, že z prvního výbrusu dostaneš zákonitě druhej...

...další poznámka směřuje k pístním čepům...dříve se to skládalo výběrovou metosou k jehlám tak, aby se tam dosáhlo oprimální vůle (barevné značení čepů a jehel) ...když bude vůle velká, bude to zvonit, když bude malá, žvejkne se to...proto já osobně...a teď mě možná někteří začnou kamenovat...nechávám při výbrusu původní pístní čepy, abych se tim vyhnnul budoucím problémům...mam vyzkoušeno, že dříve zařve ojniční ložisko jak ložisko pístního čepu a když se dělá klika, dostaneš ojnici s jehlama a pístním čepem už spárovanou a je to bez starostí ...tedy v brusírně u motorek s čepem na jehlách říkám, že čepy nechci a mam to hnedle o nějakou kačku levnější ...

...tak a protože jsem příznivcem toho, že nejlepší ke všemu je obrázek, tak tady je obrázek toho stahováku čepů:

...totok dělaj jedni pánové z Prahy podle originál dokumentace z jawy potažmo ČZM Strakonice...můžeš si ho pořídit, akorát to nejni zrovna levná záležitost...možná už po mých několika "upomínkách" dělají i verzi s tima vložtičkama pro jehlová uložení, ale na podzim, jestli se nepletu, tak to ještě v nabídce nebylo...

E: ještě než začneš ten motor otáčet vzhůru, jak píše c.j. tak z něj nezapomeň vylejt olej, pač odvzdušnění má takovou nenápadnou dirkou ve spoji karterů v místě zadního horního uložení, tam co se protahuje ten dlouhej šteft...jinak se rovnou vykoupeš ...

Naposledy editováno 26.06.2011 14:06:51

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

27.6.2011 v 14:41 | Nahoru | #88
No, jelikož na (montování pístu v obrácené poloze) nemám zázemí (zatím) tak, to budu muset dělat normálně, hadrama jsem to zacpal, až to není zdravý
Jinak Děkuju za vysvětlení, když zbudou finance tak tu origo vidlici tam dám, uvidím jak to půjde. Rozdělám ji co nejdříve, abych zjistil co tam tedy vlastně je (myslím ty reznoucí trubky ze surové oceli).

Jinak vzadu na motoru je svár, argonem. vypadá to, jako by mu kus motorku upadl.. (držák motoru vzadu (pravý kartr - pravé víko)..viz.: foto v profilu. Zajímá mě, po jak dlouhé době to praská, a jestli s tím můžou být nějaké potíže... ? Tohohle se si nevšim na prohlídce, to se objevilo až teď...

Dnes jdou válce na výbrus, dám na Vaše rady, a nechám si válce svoje, akorád je vybrousím.
Elektriku opravovat nebudu (jen altík) , pokud nebudu muset a hodím tam rovnou to Vape.
Z toho plyne dotaz : Jaké Vape je tedy nejlepší? ta S17-tka ? někde sem četl, že ta S3 potřebuje k chodu baterku, tak když už to kupuju tak ať jenom jednou a pořádně.

Edit: Teď se na to koukám a vidím, že na jawy 350/640 jsou jen dvě vapečka
tohle www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ17/
a tohle www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ17/
Takže mám koupit tu A-SZ17 ? Malý technický dotaz, při montáži použiji tedy starý alternátor?
Je ho potřeba nějak upravit nebo to namontuju tak jak to je ?
A závěrem ještě jestli mám opravovat ten usměrňovač, nebo ho dostanu v sadě toho VAPE?
Díky.

Edit II: tak válce šli na výbrus, budu je mít v pátek, zároveň jsem objednal to VAPE, chcou za to 2.700 kč, samozřejmě bez altíku, ten by tam tedy měl být... nebo je tam..
Jen nevím jestli mi dodá to správný tedy to s17...
Dotaz z editu I ale platí... mám v tom trochu zmatek..

Naposledy editováno 27.06.2011 21:07:58

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

27.6.2011 v 21:39 | Nahoru | #89
xBaryk> nějakl jsem nepochopil co jsi vlastně objednal? SZ17 je kompletní náhrada původního alternátoru i zapalování, což nepotřebuejš a je za 4300Kč.

Pokud máš klasický alternátor PAL (což máš), tak potřebuješ jen soupravu zapalování MZ04 za 2150Kč.



Nic víc

Usměrňovač u toho samozřejmě není (je to zapalování, ne alternátor).

2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

27.6.2011 v 22:27 | Nahoru | #90
Aha, no vzhledem k tomu, že to má stát 2.700 kč, tak to bude asi to Z-04, jak píšeš.
Dobrá, to sem chtěl vědět, takže opravit usměrnovač musím.
Blbě jsem se vyjádřil, omlouvám se.
Navazoval jsem na tohle

Speciálně příspěvěk:

Tak ještě jsem obdržel e-mail od pana Ing. z Vape.

"Napětí nabité baterie je 12,8V, napětí vybité baterie je 11,8, vašich 11,4 je hodně málo. Sada MZ04 potřebuje ke své funkci baterii, která je naprosto v pořádku. Pokud se chcete zbavit starosti s akumulátorem, přejděte na sadu SZ17, která nastartuje i s úplně vybitým akumulátorem. Jinak odpor snímače nemůže kolísat od 50 do 180 ohmů. Musí být opravdu kolem 200 ohmů, 180 být ještě může."



Takže když budu mít tu sadu Z-04 tak potřebuji správný chod k baterky k nastartování, že ?
Abych se tohohle zbavil tak musím koupit sadu Z-17?
Proč tedy nekoupit rovnou tu sadu Z-17, to je tak uděláno kvůli financím?
Ptám se jak blbec.. ještě jednou sory...

Naposledy editováno 27.06.2011 22:29:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist