..docela vtipnej je tenhle nedostatek mista na mnou driv citvanym minibajku (kde s trochou nadsazky drhnes obema kolenama i pri jizde rovne ) tam samozrejme neni kam "vysedat" jakje tomaly, a v ztacce clovek musi naopak tim kolenem na uz zemi jeste uhnout kus dopredu aby to mel kam dal poklopit
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Jinqk s tím náklonem, čím rychleji jedeš tím vic potřebuješ kontra řízení abys to rychle sklopil do zatáčky, nebo pro regulaci náklonu v zatáčce. Jakou rychlost zvoliš pri podrazeni pred zatáčkou zase ovlivni rychlost průjezdu a hlavně výjezd ze zatáčky, záleží jaký máš cit při akceleraci v zatáčce. Nižší rychlost a letis ven jak raketa, ale pozor na to co udrží zadní pneu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
assassin píše: kerut: antihop neni zadna kosmicka technologie.. to uz se jezdi leta. taky je neco jinyho bezna motorka a zavodak - (vysokej volnobeh) a taky je rozdil litrovej dvouvalec 4t a 500ccm dvoutakt...
brumluv vystup je tak nejak v ramci jeho standardu, dela ze sebe mistra a z ostatnich blbce, ale je total mimo, na tohle jeho pojeti plynulosti se tu nikdo neptal...
Žádného mistra že sebe nedělám, jen jsem popsal, že ta plynulost je i základem zrychlování času na okruhu.
To znamená, že to platí jak na okruhu, tak i na okrskách. Vždy jde o rychlost přesunutí těžiště a o nějaké stlačení do řiditek, nemůže být řeč. O co se tedy opřu, abych na řídítka stlačil?
Stačí to vyzkoušet z batůžkem, bude se mě na rovince, dívat přes pravé rameno. Pak co nejrychleji přesune hlavu přes levé rameno. Je to jen hlava s helmou a přesun nějakých 25-30cm, ale co to s mašinu udělá. Vždy jde o rychlost přesunutí těžiště a váha jezdce je až na třetím místě. Na druhém je, schopnost, jak rychle jsem schopný co nejvíce váhy těla přesunout z osy mašiny. A jak jsem psal, jedno jestli okruh, nebo okreska.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Celkem hovno, jenom to pilot obvykle nečeká, takže má pocit, že se něco významného děje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
BrumlaRT píše: Vždy jde o rychlost přesunutí těžiště a o nějaké stlačení do řiditek, nemůže být řeč. O co se tedy opřu, abych na řídítka stlačil?
Stačí to vyzkoušet z batůžkem, bude se mě na rovince, dívat přes pravé rameno. Pak co nejrychleji přesune hlavu přes levé rameno. Je to jen hlava s helmou a přesun nějakých 25-30cm, ale co to s mašinu udělá. Vždy jde o rychlost přesunutí těžiště a váha jezdce je až na třetím místě. Na druhém je, schopnost, jak rychle jsem schopný co nejvíce váhy těla přesunout z osy mašiny. A jak jsem psal, jedno jestli okruh, nebo okreska.
na tlačení do řídítek stačí gravitace.
Můžeš si taky něco vyzkoušet, za jízdy zkus dát impuls řídítkám přes kontra řízení (tlačení do řídítek), a pak si srovnej jakej to mělo efekt v porovnání s přesunem hlavy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Stev píše: na tlačení do řídítek stačí gravitace.
Můžeš si taky něco vyzkoušet, za jízdy zkus dát impuls řídítkám přes kontra řízení (tlačení do řídítek), a pak si srovnej jakej to mělo efekt v porovnání s přesunem hlavy.
Nejlepší zkouška toho že se motorka řídí řidítky (ať už vědomě nebo ne) je pustit řidítka a zkusit zatočit bez držení....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
stráťa píše: Nejlepší zkouška toho že se motorka řídí řidítky (ať už vědomě nebo ne) je pustit řidítka a zkusit zatočit bez držení....
to je samozrejme kardinalni picovina a uz jednou jsme se o tom hadali je to stejny jako kdyz pustis knipl (u mechanicky ovladanyho letadla) a on se hejbe podle toho kam to zrovna zacne padat, protoze na kormidlo s nim spojene pusobi sila vznikla tim pohybem nikoliv sila zapricinujici ten pohyb ..
klasicka a večná debata "na zivot a na smrt", zasadni faktor je vaha a setrvacnost te motorky, to co je realny s kolem nebo stopetadvacou, uz nebude tak nerealny s litrovym sportem nebo choperem.. k tomu rychlosti a dalsi vlivy, nejlip to popsal na minule strance sam Whiefull - ono se to teziste prenesenim vahy vychyli samozrejme taky ale je to pomaly, narocny,..
otocenim riditky a vyuzitim setrvacne hmoty celeho stroje je to samozrejme podstatne komfortnejsi a rychlejsi, protoze ta motorka vazi hodne a pohyuje se rychle, ale stejne je to hazeni fazoli na stenu a budete se tu hadat jeste deset stranek.. a pritom stacilo na ZŠ pri fyzice misto strelby flusackou davat chvilkama pozor
Naposledy editováno 04.05.2018 11:56:13
EDIT: Teda s tim, cos napsal ve druhe pulce jde souhlasit, ale ja jen ze abychom zase neskoncili jak minule.
kerut píše: to je samozrejme kardinalni picovina a uz jednou jsme se o tom hadali je to stejny jako kdyz pustis knipl (u mechanicky ovladanyho letadla) a on se hejbe podle toho kam to zrovna zacne padat, protoze na kormidlo s nim spojene pusobi sila vznikla tim pohybem nikoliv sila zapricinujici ten pohyb ..
klasicka a večná debata "na zivot a na smrt", zasadni faktor je vaha a setrvacnost te motorky, to co je realny s kolem nebo stopetadvacou, uz nebude tak nerealny s litrovym sportem nebo choperem.. k tomu rychlosti a dalsi vlivy, nejlip to popsal na minule strance sam Whiefull - ono se to teziste prenesenim vahy vychyli samozrejme taky ale je to pomaly, narocny,..
otocenim riditky a vyuzitim setrvacne hmoty celeho stroje je to samozrejme podstatne komfortnejsi a rychlejsi, protoze ta motorka vazi hodne a pohyuje se rychle, ale stejne je to hazeni fazoli na stenu a budete se tu hadat jeste deset stranek.. a pritom stacilo na ZŠ pri fyzice misto strelby flusackou davat chvilkama pozor
Naposledy editováno 04.05.2018 12:10:49
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Ano to zatáčení/náklon lze regulovat i přímým tlakem rukama na řidítka. Ale asi to není nejlepší způsob a při velkých rychlostech a náklonech, kdy se tak snažíme doregulovat směr zatáčení může hrozit ztráta trakce a pád.
IMO
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Jasný, ale ten náklon se způsobuje tím tělem. Tím že vytočím hlavu, ramena, trup, zadek prostě cokoliv.. to ten náklon způsobí. Pokud uvedené beru jako součást těla, tak lze tvrdit, že řidič ovládá motorku tělem. (což následně způsobí náklon .......)
Naposledy editováno 04.05.2018 12:34:34
CB600 píše: Takže Sršeň má vlastně pravdu, že se motorka neřídí řidítkama ale tělem. Protože, vychýlení těla způsobí změnu těžiště, motorka se naklopí a to následně stočí řidítka a je zatočeno.
Ano to zatáčení/náklon lze regulovat i přímým tlakem rukama na řidítka. Ale asi to není nejlepší způsob a při velkých rychlostech a náklonech, kdy se tak snažíme doregulovat směr zatáčení může hrozit ztráta trakce a pád.
IMO
Ono je lepší zkusit to v praxi.
Je pravda, že lze zajet cele Mýto se zvysenym volnobehem bez drzeni riditek, videl jsem na vlastní oci.
Ale jel relativně pomalu a musel na tom hodně telem cvicit..
Kontra rizenim to padne do naklonu nez reknes boruvkovy kolac. Ostatni pokusy jsou jak kdyz brzdi rychlik, trva to tejden a nevis jak to dopadne.
A Brumla tu trosku plete jablka s hruskama, o tom ze pri zmene teziste do strany staci mensi naklon pri stejne rychlosti se nehadam, ale s rychlosti zatoceni to nema nic spolecneho..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
CB600 píše: Teď nechci úplně slovíčkařit, ale doháníš mě k tomu.
Jasný, ale ten náklon se způsobuje tím tělem. Tím že vytočím hlavu, ramena, trup, zadek prostě cokoliv.. to ten náklon způsobí. Pokud uvedené beru jako součást těla, tak lze tvrdit, že řidič ovládá motorku tělem. (což následně způsobí náklon .......)
mechanika zataceni bicyklu nebo motocyklu je jasne prozkoumana i popsana v odborne literature, dalsi a dalsi rozvijeni teto problematiky v oblasti dojmologie mi prijde pomerne zbytecne
motorka zatoci ikdyz se pilot vubec nehne a teziste cele soustavy zustane kde je. prikladem muzou byt treba RC motocykly, ktere zataci, prestoze pilot je plastovej panak, kterej se vubec nehejbe
2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Cal Crutchlow po dni testů
Naposledy editováno 04.05.2018 13:06:50
Ať už se zatáčí rukama nebo tělem, motorka/kolo dělá naprosto to samé. Projev předního kola vůči zadnímu je totožný.
Ale to už jsme rozebírali ve vedlejším vlákně.
Kerut - fakt si na motorku sedni a věnuj desítky a stovky hodin i praktické části.
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
jo RC motorky davaji do riditek kontra... (jeste se pouziva konstrukce kdy se vyklapi cela vidlice do stran, ale to by bylo spis matouci pro pochopeni)
Krejza: ono je to fuk, vetsina lidi nepobira fyziku v rozsahu uciva zakladni skoly, resit nejakou "slozitejsi" mechaniku je pak mimo. na bezny jezdeni to stejne neni k nicemu potreba, nakej oblouk tam vysvihne kazdej ... kdo se chce posouvat a zacne nad tim premyslet, driv nebo pozdeji se dostane k tomu, ze si musi nastudovat, jak to opravdu funguje... ale to musi chtit to pochopit a ne mit snahu prosadit si ten svuj "dojem" proti nekomu kdo uz chape jak to funguje - coz je obvykle pripad internetovych diskuzi.
Naposledy editováno 04.05.2018 13:26:56
Kocandak píše: ...pokud někdo napíše že ve velké rychlosti není ideální zatáčet řídítkama (ba nebezpečný), tak rychle na motorce nikdy nejel.
Cal Crutchlow po dni testů
Nepsal jsem ve velké rychlosti, ale velké rychlosti a náklonu.
PEACE
Assasin: Twist of the Wrist mám. Mrknu pak doma. Ale, že by to tam bylo nějak extra fyzikálně popsáno.... Ale je to už dlouho, co jsem to četl.
Naposledy editováno 04.05.2018 13:33:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Když se pak takové bludy a polopravdy prezentují veřejně ...
Podle mě osvěta, že jde o jeden a ten samý, tudíž jediný, způsob zatočení, je potřeba.
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
ja jsem driv informace od lidi jako Virago, dawe02 a dalsich hltal, dnes uz spis ctes, ze jim nekdo napise, ze jsou blbci a o technice nic nevi....taky uz nikdo z nich zadny moudro do eteru nepousti... a diskuze uz je fakt jen pro pobaveni (a to dost pochybne), vzdelavaci smysl nula.
kazdopadne se neda oddelit praxe a teorie, teoretik nevi jak velkej vliv ta ktera teorie v praxi ma, praktik zas netusi proc se deje co se deje...
samo ze jsou teoretici, co neprojedou jedinou zatacku dobre a pak zas ti co jsou radi, ze napocitaji do deseti na prstech a jezdi jak panbu ... oba by ale byli lepsi , kdyby pridali neco z toho "druheho tabora"
chapu, ze kdyz to ucis, je tvoje motivace a tudiz i pristup k tomuto "jevu" odlisnej...
Naposledy editováno 04.05.2018 13:53:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
D-fens> presne tak
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |