globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlost náklonu
21.4.2018 v 03:01
Zdravím kamarádi přišel jsem konečně na svojí chybu a jsou zatáčky co se týče "jízdy na koleno". Mám problém se samostatným nakláněním motorky, aspoň si to teda myslím Můj postup zatáčky : tělo, brzda, náklon, plyn. Problém je u mě ale v samostatným náklonu a rád bych se zde tedy zeptal na pár rad Měla by se podle vás motorka naklonit do zatáčky rychle? Nejspíš to bude mým strachem, ale začínám zatáčku brzo a tak pomalu nakláním motorku poměrně velkou část zatáčky. Viděl jsem ale u většiny jezdců spíš, že do zatáčky jdou později a motorku rychle "shodí" do náklonu. Zde je pravděpodobně můj problém. Mám pravděpodobně strach z toho vyvinout na řídítka takovej tlak, aby se motorka do náklonu položila rychle. Proto radši vždy volím pomalu naklánět motorku do zatáčky. Výsledek je ale takovej, že s mým SVčkem jako dvouválem ztratím drtivou většinu rychlosti v zatáčce kvůli brždění motoru. Rád bych, aby mi někdo aspoň trošku popsal a přiblížil "sílu tlaku", jaká je potřeba vyvinout. Pár lidí,kterých jsem se ptal to doslova popisují jako rychle trhnutí řídítkama, ale to mi nepřijde správně. Díky za případné rady kluci

(reakce na) Rychlost náklonu

3.5.2018 v 15:56 | Nahoru | #181
SVSkritek> moc hezky nafoceno a popsano ono je fakt je ze jde i o sklon, od 45° dál uz to snizeni teziste funguje zase vic nez pohyb do strany, ale to uz se urcite netyka SV a taky uz v takovejch naklonech neni moc mista kam jeste "zalezat" - viz motoGP
..docela vtipnej je tenhle nedostatek mista na mnou driv citvanym minibajku (kde s trochou nadsazky drhnes obema kolenama i pri jizde rovne ) tam samozrejme neni kam "vysedat" jakje tomaly, a v ztacce clovek musi naopak tim kolenem na uz zemi jeste uhnout kus dopredu aby to mel kam dal poklopit

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

3.5.2018 v 20:04 | Nahoru | #182
Whiefull - jo, ten nájezd z Vyškova na Kroměříž je dobrý, já to občas proženu po staré z Vyškova na Hulín a zpět, provoz celkem v pohodě a pěkná silnice. Když si to chci užít, jedu na Červenohorské sedlo, přes Prostějov, Náměšť na Hané, Litovel, Uničov, Dolní Libinu (zde je nový povrch a pěkné zatáčky), Rýmařov a po 11 na sedlo, které dám tak 2x až 3x a domů, projížďka tak na 5 hodin max.
Jinqk s tím náklonem, čím rychleji jedeš tím vic potřebuješ kontra řízení abys to rychle sklopil do zatáčky, nebo pro regulaci náklonu v zatáčce. Jakou rychlost zvoliš pri podrazeni pred zatáčkou zase ovlivni rychlost průjezdu a hlavně výjezd ze zatáčky, záleží jaký máš cit při akceleraci v zatáčce. Nižší rychlost a letis ven jak raketa, ale pozor na to co udrží zadní pneu

(reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 01:57 | Nahoru | #183
SVSkritek> No jak se na ten obrázek dívám, tak u mě to vypadá jak ten borec na třetím obrázku

(reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 02:02 | Nahoru | #184
Mildaz> Já jsem z Pustiměře teď už teda Ale nikdy mě nenapadlo zkusit ho takhle brát Furt jsem jezdil Vyškov -> Kroměříž -> Buchláky -> Nesovice -> Vyškov. Každopádně o tom Červenohorským sedle jsem už taky přemýšlel Měli jsme sraz s bývalou třídou v Jeseníku, ale počasí nepřálo a tak jsem musel brát plechovku Ale tento rok to mám taky v plánu Cestu jsem si taky tak nějak tipoval Jsem rád, že jsi mi to napsal a teď si můžu být jistej, že ta cesta je dobrá

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 07:36 | Nahoru | #185

assassin píše: kerut: antihop neni zadna kosmicka technologie.. to uz se jezdi leta. taky je neco jinyho bezna motorka a zavodak - (vysokej volnobeh) a taky je rozdil litrovej dvouvalec 4t a 500ccm dvoutakt...

brumluv vystup je tak nejak v ramci jeho standardu, dela ze sebe mistra a z ostatnich blbce, ale je total mimo, na tohle jeho pojeti plynulosti se tu nikdo neptal...


Žádného mistra že sebe nedělám, jen jsem popsal, že ta plynulost je i základem zrychlování času na okruhu.
To znamená, že to platí jak na okruhu, tak i na okrskách. Vždy jde o rychlost přesunutí těžiště a o nějaké stlačení do řiditek, nemůže být řeč. O co se tedy opřu, abych na řídítka stlačil?
Stačí to vyzkoušet z batůžkem, bude se mě na rovince, dívat přes pravé rameno. Pak co nejrychleji přesune hlavu přes levé rameno. Je to jen hlava s helmou a přesun nějakých 25-30cm, ale co to s mašinu udělá. Vždy jde o rychlost přesunutí těžiště a váha jezdce je až na třetím místě. Na druhém je, schopnost, jak rychle jsem schopný co nejvíce váhy těla přesunout z osy mašiny. A jak jsem psal, jedno jestli okruh, nebo okreska.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 09:29 | Nahoru | #186
BrumlaRT> Co udělá přesun hlavy spolujezdce...
Celkem hovno, jenom to pilot obvykle nečeká, takže má pocit, že se něco významného děje.

Rychlost náklonu

4.5.2018 v 09:45 | Nahoru | #187
brumla: hele a uz si nekdy na motorce jel? Videl jsi aspon nekdy zavody v televizi?

Naposledy editováno 04.05.2018 09:45:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 10:16 | Nahoru | #188

BrumlaRT píše: Vždy jde o rychlost přesunutí těžiště a o nějaké stlačení do řiditek, nemůže být řeč. O co se tedy opřu, abych na řídítka stlačil?

Stačí to vyzkoušet z batůžkem, bude se mě na rovince, dívat přes pravé rameno. Pak co nejrychleji přesune hlavu přes levé rameno. Je to jen hlava s helmou a přesun nějakých 25-30cm, ale co to s mašinu udělá. Vždy jde o rychlost přesunutí těžiště a váha jezdce je až na třetím místě. Na druhém je, schopnost, jak rychle jsem schopný co nejvíce váhy těla přesunout z osy mašiny. A jak jsem psal, jedno jestli okruh, nebo okreska.



na tlačení do řídítek stačí gravitace.

Můžeš si taky něco vyzkoušet, za jízdy zkus dát impuls řídítkám přes kontra řízení (tlačení do řídítek), a pak si srovnej jakej to mělo efekt v porovnání s přesunem hlavy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 11:00 | Nahoru | #189

Stev píše: na tlačení do řídítek stačí gravitace.

Můžeš si taky něco vyzkoušet, za jízdy zkus dát impuls řídítkám přes kontra řízení (tlačení do řídítek), a pak si srovnej jakej to mělo efekt v porovnání s přesunem hlavy.


Nejlepší zkouška toho že se motorka řídí řidítky (ať už vědomě nebo ne) je pustit řidítka a zkusit zatočit bez držení....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 11:54 | Nahoru | #190

stráťa píše: Nejlepší zkouška toho že se motorka řídí řidítky (ať už vědomě nebo ne) je pustit řidítka a zkusit zatočit bez držení....


to je samozrejme kardinalni picovina a uz jednou jsme se o tom hadali je to stejny jako kdyz pustis knipl (u mechanicky ovladanyho letadla) a on se hejbe podle toho kam to zrovna zacne padat, protoze na kormidlo s nim spojene pusobi sila vznikla tim pohybem nikoliv sila zapricinujici ten pohyb ..

klasicka a večná debata "na zivot a na smrt", zasadni faktor je vaha a setrvacnost te motorky, to co je realny s kolem nebo stopetadvacou, uz nebude tak nerealny s litrovym sportem nebo choperem.. k tomu rychlosti a dalsi vlivy, nejlip to popsal na minule strance sam Whiefull - ono se to teziste prenesenim vahy vychyli samozrejme taky ale je to pomaly, narocny,..
otocenim riditky a vyuzitim setrvacne hmoty celeho stroje je to samozrejme podstatne komfortnejsi a rychlejsi, protoze ta motorka vazi hodne a pohyuje se rychle, ale stejne je to hazeni fazoli na stenu a budete se tu hadat jeste deset stranek.. a pritom stacilo na ZŠ pri fyzice misto strelby flusackou davat chvilkama pozor

Naposledy editováno 04.05.2018 11:56:13

(reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 12:08 | Nahoru | #191
Kerute prosiim! Dalsi vlakno uz fakt ne. Ty ses desnej teoretik. Ty uz bys taky mel na tu motorku nekdy sednout a ne jen opravovat a teoretizovat.

EDIT: Teda s tim, cos napsal ve druhe pulce jde souhlasit, ale ja jen ze abychom zase neskoncili jak minule.

kerut píše: to je samozrejme kardinalni picovina a uz jednou jsme se o tom hadali je to stejny jako kdyz pustis knipl (u mechanicky ovladanyho letadla) a on se hejbe podle toho kam to zrovna zacne padat, protoze na kormidlo s nim spojene pusobi sila vznikla tim pohybem nikoliv sila zapricinujici ten pohyb ..

klasicka a večná debata "na zivot a na smrt", zasadni faktor je vaha a setrvacnost te motorky, to co je realny s kolem nebo stopetadvacou, uz nebude tak nerealny s litrovym sportem nebo choperem.. k tomu rychlosti a dalsi vlivy, nejlip to popsal na minule strance sam Whiefull - ono se to teziste prenesenim vahy vychyli samozrejme taky ale je to pomaly, narocny,..
otocenim riditky a vyuzitim setrvacne hmoty celeho stroje je to samozrejme podstatne komfortnejsi a rychlejsi, protoze ta motorka vazi hodne a pohyuje se rychle, ale stejne je to hazeni fazoli na stenu a budete se tu hadat jeste deset stranek.. a pritom stacilo na ZŠ pri fyzice misto strelby flusackou davat chvilkama pozor



Naposledy editováno 04.05.2018 12:10:49

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

4.5.2018 v 12:12 | Nahoru | #192
Takže Sršeň má vlastně pravdu, že se motorka neřídí řidítkama ale tělem. Protože, vychýlení těla způsobí změnu těžiště, motorka se naklopí a to následně stočí řidítka a je zatočeno.

Ano to zatáčení/náklon lze regulovat i přímým tlakem rukama na řidítka. Ale asi to není nejlepší způsob a při velkých rychlostech a náklonech, kdy se tak snažíme doregulovat směr zatáčení může hrozit ztráta trakce a pád.

IMO

Rychlost náklonu

4.5.2018 v 12:21 | Nahoru | #193
..ne nema, neridi se ani riditkama, ani telem, ani nadprirozenyma silama, ridi se NÁKLONEM riditkama telem nebo odstrcenim se od korby vedle jedouciho traktoru se vytvari pouze ten naklon viz posledni veta, ZŠ a fyzika v seste, sedme, mozna osme tride..

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

4.5.2018 v 12:32 | Nahoru | #194
Teď nechci úplně slovíčkařit, ale doháníš mě k tomu.

Jasný, ale ten náklon se způsobuje tím tělem. Tím že vytočím hlavu, ramena, trup, zadek prostě cokoliv.. to ten náklon způsobí. Pokud uvedené beru jako součást těla, tak lze tvrdit, že řidič ovládá motorku tělem. (což následně způsobí náklon .......)

Naposledy editováno 04.05.2018 12:34:34

Rychlost náklonu

4.5.2018 v 12:37 | Nahoru | #195
jak u blbejch na dvorku

(reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 12:39 | Nahoru | #196

CB600 píše: Takže Sršeň má vlastně pravdu, že se motorka neřídí řidítkama ale tělem. Protože, vychýlení těla způsobí změnu těžiště, motorka se naklopí a to následně stočí řidítka a je zatočeno.

Ano to zatáčení/náklon lze regulovat i přímým tlakem rukama na řidítka. Ale asi to není nejlepší způsob a při velkých rychlostech a náklonech, kdy se tak snažíme doregulovat směr zatáčení může hrozit ztráta trakce a pád.

IMO



Ono je lepší zkusit to v praxi.
Je pravda, že lze zajet cele Mýto se zvysenym volnobehem bez drzeni riditek, videl jsem na vlastní oci.
Ale jel relativně pomalu a musel na tom hodně telem cvicit..

Kontra rizenim to padne do naklonu nez reknes boruvkovy kolac. Ostatni pokusy jsou jak kdyz brzdi rychlik, trva to tejden a nevis jak to dopadne.

A Brumla tu trosku plete jablka s hruskama, o tom ze pri zmene teziste do strany staci mensi naklon pri stejne rychlosti se nehadam, ale s rychlosti zatoceni to nema nic spolecneho..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 12:43 | Nahoru | #197

CB600 píše: Teď nechci úplně slovíčkařit, ale doháníš mě k tomu.

Jasný, ale ten náklon se způsobuje tím tělem. Tím že vytočím hlavu, ramena, trup, zadek prostě cokoliv.. to ten náklon způsobí. Pokud uvedené beru jako součást těla, tak lze tvrdit, že řidič ovládá motorku tělem. (což následně způsobí náklon .......)



mechanika zataceni bicyklu nebo motocyklu je jasne prozkoumana i popsana v odborne literature, dalsi a dalsi rozvijeni teto problematiky v oblasti dojmologie mi prijde pomerne zbytecne

motorka zatoci ikdyz se pilot vubec nehne a teziste cele soustavy zustane kde je. prikladem muzou byt treba RC motocykly, ktere zataci, prestoze pilot je plastovej panak, kterej se vubec nehejbe

Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:01 | Nahoru | #198
Našel jsem toto: je to celkem zajímavé . Jestlipak napřed točí kontra

Assasin: Pokud bys věděl o nějaké konkrétní odborné literatuře, tak budu rád.

2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:03 | Nahoru | #199
...pokud někdo napíše že ve velké rychlosti není ideální zatáčet řídítkama (ba nebezpečný), tak rychle na motorce nikdy nejel.

Cal Crutchlow po dni testů

Naposledy editováno 04.05.2018 13:06:50

(reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:05 | Nahoru | #200
smazáno

Naposledy editováno 04.05.2018 13:05:44

(reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:05 | Nahoru | #201
assassin> no, sice už to popsáno je, ale právě díky takovým, jako je již výše zmíněný Pepík a jeho neúplným pravdám se o tom pořád bavíme.

Ať už se zatáčí rukama nebo tělem, motorka/kolo dělá naprosto to samé. Projev předního kola vůči zadnímu je totožný.

Ale to už jsme rozebírali ve vedlejším vlákně.

Kerut - fakt si na motorku sedni a věnuj desítky a stovky hodin i praktické části.

Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:13 | Nahoru | #202
Jestli to dobře chápu, tak se to dá shrnout do : do náklonu ( zatáčení ) motorku nejrychleji ( nejefektivněji ) přivedu když provedu kontra řidítkama.

Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:14 | Nahoru | #203

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:20 | Nahoru | #204
CB600: cece ted z hlavy nevim, ale takovy ta "bible" to ma urcite nekde hned na zacatku... zkusim si vzpomenout
jo RC motorky davaji do riditek kontra... (jeste se pouziva konstrukce kdy se vyklapi cela vidlice do stran, ale to by bylo spis matouci pro pochopeni)

Krejza: ono je to fuk, vetsina lidi nepobira fyziku v rozsahu uciva zakladni skoly, resit nejakou "slozitejsi" mechaniku je pak mimo. na bezny jezdeni to stejne neni k nicemu potreba, nakej oblouk tam vysvihne kazdej ... kdo se chce posouvat a zacne nad tim premyslet, driv nebo pozdeji se dostane k tomu, ze si musi nastudovat, jak to opravdu funguje... ale to musi chtit to pochopit a ne mit snahu prosadit si ten svuj "dojem" proti nekomu kdo uz chape jak to funguje - coz je obvykle pripad internetovych diskuzi.

Naposledy editováno 04.05.2018 13:26:56

(reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:31 | Nahoru | #205

Kocandak píše: ...pokud někdo napíše že ve velké rychlosti není ideální zatáčet řídítkama (ba nebezpečný), tak rychle na motorce nikdy nejel.

Cal Crutchlow po dni testů



Nepsal jsem ve velké rychlosti, ale velké rychlosti a náklonu.

PEACE

Assasin: Twist of the Wrist mám. Mrknu pak doma. Ale, že by to tam bylo nějak extra fyzikálně popsáno.... Ale je to už dlouho, co jsem to četl.

Naposledy editováno 04.05.2018 13:33:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:39 | Nahoru | #206
assassin> To je právě to. Zkus vysvětlit někomu, kdo je zarytě přesvědčen, že ruce k zatočení nepotřebuje, že bez nich skoro nic neudělá. Nemusíš ani použít nic z fyziky, jen říci, že musí zatlačit pravou rukou, aby zatočil doprava.
Když se pak takové bludy a polopravdy prezentují veřejně ...

Podle mě osvěta, že jde o jeden a ten samý, tudíž jediný, způsob zatočení, je potřeba.

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:50 | Nahoru | #207
Krejza: sem tam mivam... driv jsem mel casto ... potrebu tu pravdu lidem vnutit.... ale proc? je to jejich chyba, ze odmitaj informace s tim, ze si mysli, ze to vi lip...
ja jsem driv informace od lidi jako Virago, dawe02 a dalsich hltal, dnes uz spis ctes, ze jim nekdo napise, ze jsou blbci a o technice nic nevi....taky uz nikdo z nich zadny moudro do eteru nepousti... a diskuze uz je fakt jen pro pobaveni (a to dost pochybne), vzdelavaci smysl nula.

kazdopadne se neda oddelit praxe a teorie, teoretik nevi jak velkej vliv ta ktera teorie v praxi ma, praktik zas netusi proc se deje co se deje...
samo ze jsou teoretici, co neprojedou jedinou zatacku dobre a pak zas ti co jsou radi, ze napocitaji do deseti na prstech a jezdi jak panbu ... oba by ale byli lepsi , kdyby pridali neco z toho "druheho tabora"

chapu, ze kdyz to ucis, je tvoje motivace a tudiz i pristup k tomuto "jevu" odlisnej...

Naposledy editováno 04.05.2018 13:53:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:50 | Nahoru | #208
Krejza> To právě v twist of the wrist bylo krásně ukázáno, když borcovi dali další řídítka a ty nehýbaly s předním kolem

Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:54 | Nahoru | #209
Kocandak> prave naopak, ve velky rychlosti uz to moc jinak nepujde, protoze to ma cely setrvacnost jak krava.. ono v tom je schovany i to hejbani se spolujezdce.. jasne ze kdyz se mi bude na zadech mlit ve 30 tak to se mnou zamava slusne, kdyz ve 150 tak se to s nama ani nezavlni..

D-fens> presne tak

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

4.5.2018 v 13:58 | Nahoru | #210
kerut: kdyz pujdeme do detailu, ve velke rychlosti muze mit uz nejakej nezanedbatelnej vliv aerodynamika - tzn kdyz spolujezdec vystrci hlavu na stranu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist