Druhým rokem mám DRZ. Je to novější Éčko, má obyč. podtlakový karburátor, hmotnost vč. plné nádrže 142kg, moje první "lehká".
Já mám 93kg bez výstroje. Občas si dám nějaké cross country, Rumunsko, kamenolom, kratší enduro výlet. Nejezdím rychle, rád si s motorkou hraju, baví mě technický věci (stromy, členitý terén, potoky, výjezdy apod). Taky na tom jsem časově docela špatně, jezdím jen občas.
Chci enduro s papírama, se startérem, peníze cca 100-150tis. Výkon na DRZ mi tak nějak "stačí", neutahá, ale vadí mi váha, podvozek a celkově "charakter" motorky. Ono se na tom prostě jezdí líp v sedě a jsem pak dost pasivní a víc se flákám :).
Zalíbila se mi 250 ve 4T (buď WR-F nebo EXC-F 250), ale v Rumunsku mě od toho všichni odrazovali. Jak jsou na tom v sérii třeba s rychlostí při přesunech? Dá se na tom jet cca 80-90 bez výraznějšího trápení motoru? Co spodek? Keihin na 250 by snad mohl být dravější než podtlakový mikuni na DRZ? Nebo zkusit nějaké 2T?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
Ale tenhle způsob srovnávání není "fér".
Jak bylo řečeno, ty dvoutakty jsou krosky, a jezdci zaměření na motokros.
Jindrs když s návykama z 550 sedne na 2T, tak to taky nezhodnotí optimálně.
P.S.
tenhle brdeček bych na dváce ani neregistroval
Vespa píše:
P.S.
tenhle brdeček bych na dváce ani neregistroval
Vespo,jenže to jsme u toho- co dělá normální lesní mrdal?
Pokud nebydlí zrovna u Kolína,tak 50% vyjížďky přejíždí po cestách- tady jednoznačně 4T,už jen kvůli těm vibracím.
Dalších x procent jede právě takový krpály a zbytek je ta "zábava", a to ještě jak u koho,protože na skákání po lese prostě většina lesomrdalů není. Když někoho takto zatáhnu do houští mezi klády,tak mě vypičuje,že toto jet nechce. Má pak smysl pro tyto lidi 2T? A o tom je tu řeč,nikoliv o tom,co je lepší a co horší. Pokud budeš jezdit tento poměr,nemá prostě 2T motorku cenu mít a naopak,pokud někdo zklouzne do toho,co jezdíš ty,nemá cenu mít těžký šestisetkubíkový čtyřtakt. O tomto píšu celou dobu já. Nic nesrovnávám,jen píšu postřehy.
2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
Jezdil jsem i na GG 300E-předváděčka-a také moc fajn,ještě lehčí než 4T,jen neodhadnu,co spotřeba-jsem zvyklý jezdit 100-180 km na vyjíždce a to by bez "tankštelle" asi nešlo...
Ale vždy jen sérii,bez laďáku a dalšího ladění-výdž,minimum servisu a ticho v lese...
A to je to "správné ořechové"pro hobíka,to preferuji!!!P-H.
4 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.
pavel
PavelYDS píše: čau pánové, omlouvám se, ale po přečtení jsem si udělal v hlavě zmatek. Chci začít trošku s motorkou v terénu ( dosud jen silnice na cruiseru ). je mi 45, takže žádná diivočina na začátek. byl jsem rozhodnutý pro 250 4T ( asi WR od Yamahy ). Ale jelikož mám 110 kg a 195 cm, tak jste mně dost odradili. myslíte, že mně to uveze? Dík za radu
pavel
Uveze, ale budes ji asi muset porad tocit aby to jelo, takze bych sel radeji do 400/450.
PavelYDS píše: čau pánové, omlouvám se, ale po přečtení jsem si udělal v hlavě zmatek. Chci začít trošku s motorkou v terénu ( dosud jen silnice na cruiseru ). je mi 45, takže žádná diivočina na začátek. byl jsem rozhodnutý pro 250 4T ( asi WR od Yamahy ). Ale jelikož mám 110 kg a 195 cm, tak jste mně dost odradili. myslíte, že mně to uveze? Dík za radu
pavel
PavelYDS píše: čau pánové, omlouvám se, ale po přečtení jsem si udělal v hlavě zmatek. Chci začít trošku s motorkou v terénu ( dosud jen silnice na cruiseru ). je mi 45, takže žádná diivočina na začátek. byl jsem rozhodnutý pro 250 4T ( asi WR od Yamahy ). Ale jelikož mám 110 kg a 195 cm, tak jste mně dost odradili. myslíte, že mně to uveze? Dík za radu
pavel
Neuveze. Sám mám 190 a 110, o 250 jsem přemýšlel také. Ale bylo by to týrání neviňátek, zvláště při tom, že nemám žádnou techniku jízdy.
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
Jenže ty jseš muší váha proti nám, prostorově výraznějším Navíc máš srovnanou techniku jízdy, spojčení, práci s plynem. Já jsem někdy rád, že mě to někam "vytáhne" , i když se to snažím cílevědomě neodbornými zásahy motorce kazit
Naposledy editováno 13.12.2011 22:13:08
Tank píše: RadoTP>
Jenže ty jseš muší váha proti nám, prostorově výraznějším Navíc máš srovnanou techniku jízdy, spojčení, práci s plynem. Já jsem někdy rád, že mě to někam "vytáhne" , i když se to snažím cílevědomě neodbornými zásahy motorce kazit
jsem na tom stejně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
Zatím asi v Bělé na slonech. Navíc -ty máš obrovský prostor před sebou ke zlepšování, pilování. To je i výhoda věku.
S technikou -neberu to tak, že je nutné mít techniku jízdy pro "bednu" v CC, ale solidní základ, cit pro jízdu, stopu, a zdravou agresi. Pak si člověk při jízdě "hraje".
Naposledy editováno 14.12.2011 08:02:19
PavelYDS píše: čau pánové, omlouvám se, ale po přečtení jsem si udělal v hlavě zmatek. Chci začít trošku s motorkou v terénu ( dosud jen silnice na cruiseru ). je mi 45, takže žádná diivočina na začátek. byl jsem rozhodnutý pro 250 4T ( asi WR od Yamahy ). Ale jelikož mám 110 kg a 195 cm, tak jste mně dost odradili. myslíte, že mně to uveze? Dík za radu
pavel
Su podobně urostlý 116kg/200cm a myslím si že pokud úplně začínáš, tak bude 250 4T dobrá pro naučení základních věcí v lese a nepotahá Tě. Ale za měsíc/dva už Ti nebude stačit. Jestli nechceš jenom zkusit co a jak proti silnici, ale fakt jezdit, šel bych zrovna do 450. Na druhou stranu padat je lidské...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
prackarr píše: Zdar. Ono se asi shodnem,že nejdůležitější je priorita toho,co s tím člověk chce jet,jakou má figuru,jakou má fyzičku a co je mu sympatičtější.
Já bych si např. na 2T nedovedl představit jízdu a sněhu. Netvrdím,že to nejde,ale do sněhu je potřeba zrovna pořádný kladivo. Na to je i 450 dost slabá motorka. Mám si na zimu kvůli tomu kupovat další prkač?
A trial- ano,na vyloženě trialový pasáže by lehkej 2T byl jistě dobrej,ale i s 4T to dám a co pak v krpálech,kterých tu mám mraky? Tam je 2T zase v řiti. Proto mám to,co mám a o 2T neuvažuju. Pokud chce někdo brousit sranda cupy alá Janovice apod.,tak prosím,ale podle videí mě vůbec nepřišlo,že by tam ty 4takty nějak ztrácely. Naopak si nešlo nevšimnout,jak ty motorový pily přehazovaly kubíky hlíny za zpěvu bezventilových fistulí s doprovodem vojenských dýmovnic vestavěných přímo v prkači..
Znám jen velmi málo jezdců,kteří to s dvoutaktem umí. V mém okolí bych vyjmenoval s bídou dva. Nejvíce ale chválí paradoxně 2T ti,kteří na tom vyloženě neumí. Pak totiž 2T poskytne jednu obrovskou výhodu- kvicht! Zvedej 50x za hodinu 100kg 2T,nebo 125kg 4T. Vyjímkou je snad jen Vespa,toho jsem na tom jet sice neviděl,ale podle tabulek ze závodů na tom asi fakt jede,ale co musím říct- Vespo,ono to totiž bude tím,že tobě to zase nešlo moc na tom 4Taktu.... Teď jde jen o to,jestli ty nebudeš ta vyjímka,co potvrzuje to pravidlo...
neni pravda, ze 2T je v krpalech v riti, jen na 2T musis o hodne vice trenovat a dostat motorku do ruky, ucha, spravny cit na plyn (ne kazdy to dokaze, fakt s 2T musis srost).... to kdyz dokazes, tak te nikdo na 4T neprekona, (nepocitam rychle useky)
nekdy se zajedte podivat napr. na Erzberg, je krasne, co tam profici na 2T dokazou, kam se na ne v tech krpalech hrabou 4T
nicmene pro nas, co motorku drzi poradne jednou za 14dnu je opravdu 4T lepsi, pohodlenejsi motorka a zvladnes na ni vyjed daleko vic nez kdybys jel na 2T, je to proste jednoduzsi, ale chce li nekdo poradne trenovat a srost s motorkou pak 2T a kdyz se mu povede, slyset co presne motorka potrebuje tak nemuze byt porazen
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
Pro hobíka amatéra,co jezdí les a sem tam nějakej srandacup je prostě 4T lepší,jak 2T,at si říká kdo chce co chce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
prackarr píše: jack91> na 90% s teboáu souhlasím. To je právě ono,že hodně riderů zdejších si myslí,že když na 2T zajede erz profík,že oni budou díky 2T stejně dobří. Nejhorší na tom je to,že si to většina z nich i po tom,co si to koupí,myslí. Jak už jsem psal dříve,krom jednoho,dvou borců,co osobně znám,šli všichni ostatní koupí 2T "dolů". Bud pak přešli zpět do 4T,nebo začali jezdit něco jiného,aby svůj argument "udrželi". Nejčastějším argumentem je hmotnost stroje a pak cena údržby. Já teda nevím,ale stroj si volím prvně podle toho,co mi sedí a pak podle toho ostatního. kdo volí stroj podle spotřeby,nebo podle ceny údržby,tak nevím,co chce na tom dělat?
Pro hobíka amatéra,co jezdí les a sem tam nějakej srandacup je prostě 4T lepší,jak 2T,at si říká kdo chce co chce.
asi jsem nechapajici ale napsal jsai presne to stejne co jack
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat - pro hobíka amatéra.
Nějvětší náklad je v dnešní době benál a když si spočítáš kolik baští 4T a 2T na mth tak dojdeš lehce k tomu co já. Náklady jsou 1/2 ve prospěch 4T a to i vč údržeb a oprav počítáno na životnost 500mth. Na 10.5 litru x 33Kč najedu 4.5 mth - celý den - 140-160km - olej 150,- na 15-20 hod. 10filtrů na 500hod po 120kč. Přibližně 6.000,-/500mth za rozvoďáky rolny a práci.
Tj zaokrouhleně
80kč palivo na mth =40.000,-Kč/500mth
údržba 12.250kč/500mth (olej počítán po 15mth)
celkem 52.500kč/500hod a motor je ojetý na GO (někeří najedou i 700hod do go ale to je fuk)
Může mi sem někdo hodit spotřebu PHM + oleje i převodovku (cenu) na enduro ježdění(ne závod) např s 250 ve 2T? Docela by mě to zajímalo i ze strany jiných uživatelů.
V závodě jde spotřeba na 2x tolik ale to už není kategorie hoby která se tady probírá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat - pro hobíka amatéra.
RadoTP> jestli ti výkonem stačila DRZ, tak 250 4T jede o něco víc a rozdíl ve váze nesrovnatelnej
Naposledy editováno 17.12.2011 12:53:14