Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík
Ještě by mě zajímalo, jaké zatížení motorka vozí, protože i když jsem zajížděl a nedostal se s otáčkama nad 6000 a rychlostma nad 70-80, jezdil jsem za 4l...
Naposledy editováno 20.09.2011 12:32:58
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
kluci.. vychvalovat travela..kterej uz davno neni to co vyjelo z fabriky???! chlap kterej to bude cist a pak do toho pujde bude pekne nasranej Doporucuji ti(tomu 650ccm) at si zajde do fabriky kdyz je z tynce prohledne a vyzkousi obe
Ja to vidim jako ze travel neni uplne doresen..a co?..bocni stojan hruza! vyfuky?(krytky na svaru) ktery nam zacaly drncet sotva jsme vyjely z prodejny! Tri budiky jim neodpustim! a ty kabely pod nima s tou spinackou?!a vybrace tam jsou...uz kolem 80km/h hlavne ve stupackach. Ale hlavne se neda jezdit v naklonech by si urval kolena!
v tom ma 350 navrch,jasne je na ni videt leta vyvoje el. starter maji obe, oilmaster a kvalitni olej delaj divy. Jako nevyhoda u 350 je to razeni a chtelo by to 5tku ale i presto leti pres 125km/h!a vubec ji to nevadi! Na to u travela zapomen! 110max.. ale to se nadalo...
Moc dobre si vzpominam kdyz jsem si travela vezl poprve domu (kveten 2009)tak jsem myslel ze mi tam zapomeli dat posledni kvalt! Ano, mohla by to byt lepsi motorka nez 350...ale nevim ..nevim samozrejme chapu vase nadseni.....
dneska bych uz asi uvazoval(4T) o strikacce YUKI 250 csr...mozna za 39tisic???
Naposledy editováno 20.09.2011 20:46:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Takže konkrétně CSR 250 versus JAWA 250 Travel
Na Jawě jsem se svezl asi 520km ,což není zase tolik moc, ale první dojem to dá, na CSR asi 5000km.
Výkon JAWA 13kW CSR 12,6KW kruťák 16Nm a 16,9Nm a v Praxi se to i potvrzuje, JAWA je víc točivá, větší výkon v otáčkách, nepatrně rychlejší ,CSR je spiš spoďák, pružnej elektromotor, cesťák. U obou motorek jsem hledal za 6 , nebo rychlejší převod. Jízdní vlastnosti na asfaltu asi stejné , CSR, úspornější. Je vrtkavější, ale padá dobře do zatáček, ta guma vzadu 130/90 je spíš frajeřina na sucho a asfalt ,ale náklon drží dobře. V každém případě je to činská směs tvrdá, na mokro nevhodná. S vibracemi je to asi nastejno, brzdy asi stejný výkon . Jawě nahrává lepší přední vidlice , lepší obutí, menší váha , obratnost a lepší jízdní vlastnosti v ,,terénu“ a dá se s ní jezdit i v zimě. Co se týká spolehlivosti to jde mluvit až po 15-20tis km.
Ale ku podivu na čínu jsem u CSR měnil jen pojistku .Nic neodpadá. řetez drží, napínán dvakrát.
Horší bude asi i prodejní cena . Náhradní díly a servis vycházejí asi dostupnosti i cenou nastejno. Pořizovací je přibližně 40 a 60tis. u Jawky a to už se dá koupit slušná ojetina .
Takže bude spíš rozhodovat srdce , mně se ta Jawa líbí taky víc a je univerzálnější.
Pak ještě YUKI 250TR cca 50 tis Kč. Skákat s tím moc nejde a hlavně dlouho. To bych asi raděj do Blaty 125
A dál YUKI 250SM cca 40tis v akci . Třeba se někomu bude líbit, nevím, ale jsou to motorky, které jsou kvalitou a zpracováním o třídu míň.
Naposledy editováno 20.09.2011 17:16:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Naposledy editováno 20.09.2011 17:43:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
AlešT. píše: nejtek> tohle téma už je 4 roky mrtvé, myslím si, že 99% potencionálních majitelů sem niky nevleze..
to jako o 350tce?? letos si koupilo 7 mejch znamejch fungl novou 350tku ale jenom jeden travela
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Jinak, u mě je to jasný. Měl jsem 2 třistapadesátky, jedna z nich byla laděná u TK Moto na větší točivý moment, a stejně si stojím za tím, že Travel je neskonale lepší motorka na ježdění.
nejtek píše: to jako o 350tce?? letos si koupilo 7 mejch znamejch fungl novou 350tku ale jenom jeden travela
Né, myslím tohle vlákno, že tu mezi sebou diskutují 3-4 majitelé a možná pár přihlížejících Tak asi nevadí, když se odbočí od původního dotazu. O propagaci se musí starat továrna a její dealeři.
Pokud by mi v garáži stály obě nové Jawy vedle sebe 250 i 350, tak na 350 bych sedal možná tak v poměru 100:1 ve prospěch Travela. To by byl nesmysl abych měl dva stejně vypadající stroje. Když 350, tak typ 634 Pak ani z Travela nemusím dělat Califa
Dnes mi bylo lehce trapně, když jsem do kopce a mírně v protivětru byl donucen předjet kamion, protože mi v 80km/h uhnul až na krajnici, tak jsem ze 7000 přidal plný, dopracoval jsem se na 8000 a konečná. Předjetí trvalo déle než publikum čekalo S menší rozetou bych asi totéž absolvoval na 4. kvalt.
Při jízdě z kopce bych další kvalt nebo menší rozetu uvítal, tak se uvidí až rozetka dorazí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Zapomel jsem na neco?
Jasne a taky si bude muset udelat jinou zadni rozetu...ja to vydrzel jenom tyden.
Ale jinak je to fakt dobra motorka (pro kutili) me to stalo dalsich 18 tisic!!!
celkem asi 80000KC
U CSR nemusis nic varit,menit az na rozetu a za 39000KC!!!
a jak se rika...o prachy jde az na prvnim miste
kluci...jsme pod jednim praporem (TRAVEL) ale dopredu rikam ze tahle bitva je uz predem prohrana
Naposledy editováno 21.09.2011 11:44:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
nejtek píše: Bert-Jawatesty> tak jo U CSR nemusis nic varit,menit az na rozetu a za 39000KC!!!
a jak se rika...o prachy jde az na prvnim miste
kluci...jsme pod jednim praporem ale dopredu rikam ze tahle bitva je uz predem prohrana
Jel jsi na té CSRce ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Forget píše: Jel jsi na té CSRce ?
samozrejme... i na 250tr....a dokonce daytonu350(tu nedopurucuji)
ale pozor....ja nekomentuju jawu fabriku...ja jsem komentoval pouze me dvoulete zkusenosti s travelem,pro nekoho kdo o ni uvazuje,ne pro fandy,nas takove "prkotiny"nerozhazi...a zaver? dobra ale jaksi nedodelana
Naposledy editováno 21.09.2011 12:14:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Neutrál jsi tam nehledal jak zatoulanou 5kačku před každou křižovatkou ? O tachometru a signal. světlech ani nemluvím. A o emocích na tomto lineárním gauči ani povídat nebudu. Ale jede mám ji, vcelku zatím na ní nemůžu nařikat, v nouzi taky lesní pěšinu přejedu .
A přední vidli už jsem psal předtím. No ale nechci jen hanit , faktem je , že svůj učel plní a doma zustane jako druhá motorka .
Ale jak řikáš je to o ceně , a faktem mám-li dát 50 a víc za Jawu tak za to mam koupenu slušnou ojetinu , která mi dá víc.
Naposledy editováno 21.09.2011 12:00:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
A nakonec i to srdce je raději na silnici v pohybu, než koukat na,,blondýnku“ v garáži a nejezdit . A pro mě je těch 20litrů rozdílu v ceně vlastně 20,oookm strávenejch na silnici což stojí za to a vydá nějaké zážitky.
Přesto si dovolím poznámku ohledně ceny. Jestli těch 20.000 km navíc, které dá Yuki na začátku nebude chybět na konci
U Jawy mám jistotu, že rám, vidlice, kola, plasty, přepínače atd. prostě vše co je shodné s 350/640 a 125 Travel, bude vpohodě i po 100.000km a to i při nedobrém zacházení.
Je fakt, že to co není shodné s Jawou 640 (mimo už prověřeného motoru), např. výfuky a budíky je lehce problematické, ale nic, co by nedovezlo Jawu do cíle a nešlo nahradit, či opravit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
pokud bych do nich nemel vrazit uz ani korunu tak za me 640...az si nalozi plnou polni a manzelku tak pozna ten rozdil ja i presto ze bych na ni musel koupit asi TP bych do toho sel
a Alesi predni vidlice?? to je rozdil jak svina....na travelu a 350tce..mrkni na fotku nahore
"Je fakt výfuky a budíky jsou lehce problematické, ale nic, co by nedovezlo Jawu do cíle a nešlo nahradit, či opravit."
reknes tohleto do oci potencialnimu kupci kterej k tobe pride pro motorku za 60litriku??
Naposledy editováno 21.09.2011 16:32:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Takže závěrem jasný verdikt majitelů:
Nejtek doporučuje "čmouda" 350/640, všichni ostatní doporučují "Čínu" 250/597 Travela
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Mezi tím se v mé (rodinné) garáži objevily dvě 250 - Honda VTR250 a Suzuki GZ250. Patří manželce a synově přítelkyni. Občas se na nich svezu.
Jezdím normálně Kawu ER6 a po přesednutí na čtyřtaktní 250 mi hodně chybí krouťák (či spíše nástup krouťáku alespoň v nějakých otáčkách), byť ta VTR umí upalovat jak z praku a GZ si zase hezky brumlá. Chovají se prostě spíše jako elektromotory.
Tedy u mne pocitově (ne rozumem)vítězí charakter "čmouda" 350!
Jenže motorka není jen motor.
V létě jsem zatesknil po nějaké stylové jawičce a jel jsem si obhlídnout postarší 639. Motor fakt dobrý. Ale brzdný účinek přední kotoučovky byl ... no nebyl. Prodávající mne přesvědčoval, že takhle brzdí všechny 350 a že jsem zmlsaný Kawou. Já si z dob mládí 350 pamatuji a je fakt, že předek nikdy moc nebrzdil - to ale byl buben. Přesto jsem tuhle Jawu nekoupil. A zatím ani žádnou jinou. Prostě jsem černá ovce Týnce
Takový dotaz, jestli někdo nevíte odpověď - 350 se teď zase dá koupit nová, ale jen jako "komplet náhradních dílů".
Jak se to řeší s přihlášením?
a i kdyz je to stare vlakno tak je stale aktualni...ne?mozna aktualnejsi nez pred tim....
Naposledy editováno 23.11.2011 14:10:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Měl jsem 634 vpředu s dvouklíčem (rok 1981) a nebyl problém na suchém asfaltě zablokovat kolo, případně, jak se dnes říká, udělat "stoppie" či jak se to píše. Zkrátka ty pernamentní stesky nechápu. Když chcu, aby brzda fungovala, tak ji pořádně udělám a netvrdím, že "...Jawa stejně nebrzdí..." Není to pravda. Jak na to jsem už tady kdesi někde napsal.
Malý kotouč na Jawě má menší brzdný účinek než dvouklíč.
Naposledy editováno 23.11.2011 17:56:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Nikdy jsem nejezdil na 350 s kotoučovkou, tudíž jsem nemohl prodávajícímu odporovat.
Jo - měli jsme doma pár let jawu mosquito - ta měla kotouč a brzdilo to na jedničku. Jenže to byla hodně malá a hlavně lehká hračka.
Faktem je, že moje dva kotouče na kawě jsou hodně dobré a minimálně se vyrovnají každé jiné běžné motorce. Ovšem ta prodávaná jawka 350 byl extrém, tam jsem se doopravdy bál.
Ono taky záleží na kombinaci obložení - buben (kotouč). U kotouče stačí troška nečistoty (hlavně mastnoty) a obložení, zvláště ze spékaných kovů, je navěky zničené. U Jaw "pomáhá" třeba olej z vidlice...
Naštěstí si dnes můžeme vybírat materiál obložení podle způsobu užití.
A u toho bubnu musí odpovídat pracovní průměr (v okamžiku "nástupu" brzdy) právě vnitřnímu průměru bubnu. Jinak jsou silové poměry brzdy "nejasné" a její funkce nedostatečná (průběh i efekt).
Všeobecně je vžitý omyl, že kotoučová brzda je účinnější než bubnová. Není. U kotouče nepomáhá brzdit žádný servoúčinek a v extrémním případě lze bubnovou brzdu upravit tak, že je samosvorná.
Kotoučová brzda má ale jiné výhody, pro které se používá, například větší stálost brzdného účinku při změnách teploty a "symetričnost" brzdění (přední nápravy aut), rychlejší nástup, rychlejší konec brzdění...
Buben se při větším zatížení zahřívá a zvětšuje se jeho průměr. Tím se změní jeho silové poměry a brzda ztrácí účinek, "vadne".
Konec přednášky .
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Zdravím po 6 letech. Mám ve skříni rozetu 35z, ale ještě jsem ji nepoužil. Prozatím jsem v létě namontoval o 1 z větší primární kolečko.
Což je ekvivalentní menší rozetě právě o ty dva zuby.
V jednom takřka ideální, cestování v dnešním běžném provozu příjemnější, protože jsem srazil otáčky pod 8000, což byl cíl.
V kopcích a zatáčkách konečně využívám převodovku tak, jak se má, abych si užil řazení a dynamiku. Max. zůstala stejná, foukne-li proti, je trochu menší.
ALE, pokud naložím motorku bagazi nebo dnes jsem vyvezl manželku do hor, nebo pokud fouká protivitrítr, na pětku je to bohužel už někdy docela trápení.
Pořát to hezky jede, ale motorka už ani na rovině stovky, čili 8000 ot., často ani nedosáhne... Jednoduše na to motoroveěvě nemá...
Dávat ještě menší rozetu? Za mě, teď už i po praktické zkušenosti, opravdu holý nesmysl.
U motorky se volí zpřevodování vždy s určitým kompromisem a s ohledem na velmi nepříznivé jízdní odpory. Proto se z počátku může jevit sekundární převod příliš silný, avšak u slabých motorů do doby, než přiberu spolujezdce, než zavítam do hor, než zafouká proti...
Jezdím-li sám, pak OK, dva zuby dolů. Jezdím-li ve dvou, nebo cestuji naložen, či v horách, nechat tovární nastavení, či max. jeden zub dolů.
Motocykl však má potenciál k navýšení výkonu, pak by do úvahy další redukce zubů šla:)