Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Nikdy jsem nejezdil na 350 s kotoučovkou, tudíž jsem nemohl prodávajícímu odporovat.
Jo - měli jsme doma pár let jawu mosquito - ta měla kotouč a brzdilo to na jedničku. Jenže to byla hodně malá a hlavně lehká hračka.
Faktem je, že moje dva kotouče na kawě jsou hodně dobré a minimálně se vyrovnají každé jiné běžné motorce. Ovšem ta prodávaná jawka 350 byl extrém, tam jsem se doopravdy bál.
Ono taky záleží na kombinaci obložení - buben (kotouč). U kotouče stačí troška nečistoty (hlavně mastnoty) a obložení, zvláště ze spékaných kovů, je navěky zničené. U Jaw "pomáhá" třeba olej z vidlice...
Naštěstí si dnes můžeme vybírat materiál obložení podle způsobu užití.
A u toho bubnu musí odpovídat pracovní průměr (v okamžiku "nástupu" brzdy) právě vnitřnímu průměru bubnu. Jinak jsou silové poměry brzdy "nejasné" a její funkce nedostatečná (průběh i efekt).
Všeobecně je vžitý omyl, že kotoučová brzda je účinnější než bubnová. Není. U kotouče nepomáhá brzdit žádný servoúčinek a v extrémním případě lze bubnovou brzdu upravit tak, že je samosvorná.
Kotoučová brzda má ale jiné výhody, pro které se používá, například větší stálost brzdného účinku při změnách teploty a "symetričnost" brzdění (přední nápravy aut), rychlejší nástup, rychlejší konec brzdění...
Buben se při větším zatížení zahřívá a zvětšuje se jeho průměr. Tím se změní jeho silové poměry a brzda ztrácí účinek, "vadne".
Konec přednášky .