bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
 
24.4.2007 v 08:15
Ahoj všem jawákům i nejawákům :) Kamarád touží po jawici a chce prakticky novou 350/640 (cena 55 tisíc). Já ho přesvědčuji, že když Jawu za tyhle peníze, ať vyzkouší tu novou 250 Travel.
Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

24.11.2011 v 13:22 | Nahoru | #1
Zdenalbenal> Nástup brzdného účinku bubnu je jiný, než u dobré kotoučovky. Buben se snadněji blokne (nic - nic - blok), a tak jsme kdysi měli na jawkách přední brzdu docela na měkko. Tehdy se i tradovalo, že předkem se nebrzdí a podobné hovadiny. Prostě byla jiná doba.
Nikdy jsem nejezdil na 350 s kotoučovkou, tudíž jsem nemohl prodávajícímu odporovat.
Jo - měli jsme doma pár let jawu mosquito - ta měla kotouč a brzdilo to na jedničku. Jenže to byla hodně malá a hlavně lehká hračka.
Faktem je, že moje dva kotouče na kawě jsou hodně dobré a minimálně se vyrovnají každé jiné běžné motorce. Ovšem ta prodávaná jawka 350 byl extrém, tam jsem se doopravdy bál.

(reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

25.11.2011 v 10:12 | Nahoru | #2
650ccm> Z japonských motorek nejlíp brzdí Emzeta .
Ono taky záleží na kombinaci obložení - buben (kotouč). U kotouče stačí troška nečistoty (hlavně mastnoty) a obložení, zvláště ze spékaných kovů, je navěky zničené. U Jaw "pomáhá" třeba olej z vidlice...
Naštěstí si dnes můžeme vybírat materiál obložení podle způsobu užití.
A u toho bubnu musí odpovídat pracovní průměr (v okamžiku "nástupu" brzdy) právě vnitřnímu průměru bubnu. Jinak jsou silové poměry brzdy "nejasné" a její funkce nedostatečná (průběh i efekt).
Všeobecně je vžitý omyl, že kotoučová brzda je účinnější než bubnová. Není. U kotouče nepomáhá brzdit žádný servoúčinek a v extrémním případě lze bubnovou brzdu upravit tak, že je samosvorná.
Kotoučová brzda má ale jiné výhody, pro které se používá, například větší stálost brzdného účinku při změnách teploty a "symetričnost" brzdění (přední nápravy aut), rychlejší nástup, rychlejší konec brzdění...
Buben se při větším zatížení zahřívá a zvětšuje se jeho průměr. Tím se změní jeho silové poměry a brzda ztrácí účinek, "vadne".
Konec přednášky .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist