Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Zdravím po 6 letech. Mám ve skříni rozetu 35z, ale ještě jsem ji nepoužil. Prozatím jsem v létě namontoval o 1 z větší primární kolečko.
Což je ekvivalentní menší rozetě právě o ty dva zuby.
V jednom takřka ideální, cestování v dnešním běžném provozu příjemnější, protože jsem srazil otáčky pod 8000, což byl cíl.
V kopcích a zatáčkách konečně využívám převodovku tak, jak se má, abych si užil řazení a dynamiku. Max. zůstala stejná, foukne-li proti, je trochu menší.
ALE, pokud naložím motorku bagazi nebo dnes jsem vyvezl manželku do hor, nebo pokud fouká protivitrítr, na pětku je to bohužel už někdy docela trápení.
Pořát to hezky jede, ale motorka už ani na rovině stovky, čili 8000 ot., často ani nedosáhne... Jednoduše na to motoroveěvě nemá...
Dávat ještě menší rozetu? Za mě, teď už i po praktické zkušenosti, opravdu holý nesmysl.
U motorky se volí zpřevodování vždy s určitým kompromisem a s ohledem na velmi nepříznivé jízdní odpory. Proto se z počátku může jevit sekundární převod příliš silný, avšak u slabých motorů do doby, než přiberu spolujezdce, než zavítam do hor, než zafouká proti...
Jezdím-li sám, pak OK, dva zuby dolů. Jezdím-li ve dvou, nebo cestuji naložen, či v horách, nechat tovární nastavení, či max. jeden zub dolů.
Motocykl však má potenciál k navýšení výkonu, pak by do úvahy další redukce zubů šla:)