bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
 
24.4.2007 v 08:15
Ahoj všem jawákům i nejawákům :) Kamarád touží po jawici a chce prakticky novou 350/640 (cena 55 tisíc). Já ho přesvědčuji, že když Jawu za tyhle peníze, ať vyzkouší tu novou 250 Travel.
Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

23.11.2011 v 13:49 | Nahoru | #1
Dík všem za oživení prastarého tématu.

Mezi tím se v mé (rodinné) garáži objevily dvě 250 - Honda VTR250 a Suzuki GZ250. Patří manželce a synově přítelkyni. Občas se na nich svezu.
Jezdím normálně Kawu ER6 a po přesednutí na čtyřtaktní 250 mi hodně chybí krouťák (či spíše nástup krouťáku alespoň v nějakých otáčkách), byť ta VTR umí upalovat jak z praku a GZ si zase hezky brumlá. Chovají se prostě spíše jako elektromotory.

Tedy u mne pocitově (ne rozumem)vítězí charakter "čmouda" 350!

Jenže motorka není jen motor.
V létě jsem zatesknil po nějaké stylové jawičce a jel jsem si obhlídnout postarší 639. Motor fakt dobrý. Ale brzdný účinek přední kotoučovky byl ... no nebyl. Prodávající mne přesvědčoval, že takhle brzdí všechny 350 a že jsem zmlsaný Kawou. Já si z dob mládí 350 pamatuji a je fakt, že předek nikdy moc nebrzdil - to ale byl buben. Přesto jsem tuhle Jawu nekoupil. A zatím ani žádnou jinou. Prostě jsem černá ovce Týnce

Takový dotaz, jestli někdo nevíte odpověď - 350 se teď zase dá koupit nová, ale jen jako "komplet náhradních dílů".
Jak se to řeší s přihlášením?

(reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

23.11.2011 v 14:09 | Nahoru | #2
650ccm> odpovim ti jednoduse...precti si na bertovejch strankach o "nove" jawe 350 ...a predni brzda stejna a tim padem velmi dobra jako u 650,250...
a i kdyz je to stare vlakno tak je stale aktualni...ne?mozna aktualnejsi nez pred tim....

Naposledy editováno 23.11.2011 14:10:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

23.11.2011 v 17:54 | Nahoru | #3
650ccm> Jaksi nedovedu pochopit, že třipade nebrzdí...a buben je všeobecně nahovno.
Měl jsem 634 vpředu s dvouklíčem (rok 1981) a nebyl problém na suchém asfaltě zablokovat kolo, případně, jak se dnes říká, udělat "stoppie" či jak se to píše. Zkrátka ty pernamentní stesky nechápu. Když chcu, aby brzda fungovala, tak ji pořádně udělám a netvrdím, že "...Jawa stejně nebrzdí..." Není to pravda. Jak na to jsem už tady kdesi někde napsal.
Malý kotouč na Jawě má menší brzdný účinek než dvouklíč.

Naposledy editováno 23.11.2011 17:56:09
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist