Logo Sherco Sherco

Informace o značce

V současnosti Sherco prodává své stroje do více než padesáti zemí světa a ročně produkuje přes pět tisíc motocyklů, z nichž asi 60 % tvoří trialové speciály. Společnost má také svůj vlastní tým v seriálu mistrovství světa v trialu.

Historie značky

Historie francouzsko-španělského výrobce motocyklů se začala psát teprve v roce 1998. Společnost založil francouz Marc Tessier, jehož velkou vášní byl trial. Sherco se tedy logicky zaměřilo právě na výrobu trialových speciálů. Prakticky ihned poté, co sjel v roce 1999 první motocykl z výrobní linky, začala společnost dosahovat velkých prodejních úspěchů a vytvořila si díky vysoké kvalitě svých strojů fakticky vlastní trh s trialy.
Za nepopiratelné úspěchy společnost vděčí především svému zakladateli a jeho manažerským schopnostem. Tessier dokázal při vzniku Sherca vytvořit tým složený z opravdových špiček trialu a hned první vyrobený model toho byl důkazem.
Stroj disponoval všemi špičkovými komponenty, které používali konkurenční výrobci. Avšak jeho hlavními přednostmi byly design šasi a motor. Obě součásti byly tak zdařile provedené a zákazníky oceňované, že Sherco zůstalo u výroby šasi v původní podobě dalších sedm let a motor doznal zásadních změn až v roce 2011, tedy dvanáct let od začátku jeho výroby. Velká popularita značky umožnila rychlý a metodický rozvoj modelové řady. Trialové speciály byly zakrátko vyráběny ve čtyřech verzích, včetně dětské.
V roce 2002 Sherco odkoupilo společnost HRD a vstoupilo na vysoce konkurenční trh motocyklů s objemem motoru 50 ccm. V návaznosti na to společnost rozšířila svoje zázemí o zcela novou moderní továrnu postavenou ve francouzském městě Nimes. Zde se společnost zaměřila výhradně na výrobu strojů enduro a supermoto. V roce 2003 v tomto závodě započala výroba čtyřtaktního endurového speciálu Sherco 4.5i s motorem vlastní výroby. Původní továrna ve španělském Caldes de Montbui se nadále soustředila na výrobu trialů.
Trialové speciály, které tvoří převážnou část produkce společnosti, se v následujících letech vyráběly s dvoutaktními motory o objemu 80 ccm, 125 ccm, 200 ccm, 250 ccm, 272 ccm a 300 ccm. Modely nesly názvy právě podle objemu svých motorů, tedy 0.8, 1.25 atd. Jen model o objemu 272 ccm byl z marketingových účelů pojmenován 2.9. V roce 2005 pak spatřil světlo světa první čtyřtaktní trialový speciál Sherco s motorem o objemu 320 ccm.
V roce 2006 došlo k modifikaci modelu 2.9. Ten dostal nové šasi a vidlice od nového výrobce. Byla upravena rukojeť plynu tak, aby motocykl akceleroval co nejplynuleji a byl zajištěn co nejlepší grip motocyklu za vlhkého počasí. Poslední úpravou modelu bylo nové odstupňování převodovky. Stroj tak oslovil ještě širší okruh trialistů, než tomu bylo doposud.
V průběhu roku 2010 Sherco dramaticky pozměnilo design svých trialů, když přemístilo některé z jejich klíčových komponentů. Největší změnou bylo vzájemné prohození pozic palivové nádrže s přívodem vzduchu. Palivová nádrž nyní byla umístěna pod přívodem vzduchu, což vedlo na jedné straně ke snížení těžiště a jeho posunutí směrem k zadní části motocyklu, na druhé straně k efektivnějšímu přívodu vzduchu do motoru.

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist