Velký test čtveřice třístovkových endur

Hlad po dvoutaktních endurech je obrovský a především ty „největší“ jdou na dračku. Kdo jednou tříkilo vyzkoušel, dobře ví, že staví na nízké váze, skvělé ovladatelnosti a velice pružném motoru. My jsme si na trať vzali hned čtyři kousky a jednomu po druhém se podívali na zoubek. Jak se dalo předpokládat, každé je upečeno z jiného těsta a jde si svou cestou.

Velký test čtveřice třístovkových endur

Kapitoly článku

Třídě dvoutaktních ostrých endur suverénně diktují evropské značky jako jsou Beta, Gas Gas, Husqvarna, KTM, Sherco nebo TM. Pro mě je celkem překvapující, že se jim do této chvíle nepostavil ani jeden konkurent ze země vycházejícího slunce. Myslím, že po stránce motoru ani podvozku by neměl být problém. Řekl bych, že nejblíže k tomu mají tři ladičky, protože ty to z celého japonského čtyřlístku myslí s endurem asi nejvážněji a hlavně by mohly stavět na výborné YZ 250.
Ale zpátky do reality a hlavně k naší evropské čtveřici Beta, Gas Gas, Husqvarna a Sherco, kterou proženeme na rozmanité enduro trati, kde nechybí jak rychlejší pasáže, tak úzké cestičky s vinglíky kolem nohy, výjezdy, skoky, ale i umělé enduro překážky, jako jsou gumy.
Každé enduro dostane prostor, aby se předvedlo v tom pravém světle a ukázalo, co je jeho nejsilnější stránkou a jestli splňuje požadavky třídy ostrých endur. Ke společnému testování s časopisem Motocykl jsme přizvali také Mistra Evropy a vítěze družstev na šestidenní Davida Čadka, který řekne názor profíka, protože priority závodníka a hobby jezdce se občas rozcházejí. David i já dáme do placu svůj názor a motorky seřadíme podle toho, jak se nám na nich jezdilo.
Po celém světě se jezdí spousty nejrůznějších enduro závodů a je fakt, že se jejich tratě dost liší. Jiné jsou namotány pro klasické enduro, jiné pro extrémní enduro a jiné pro cross-country. I tak se ale dá říct, že by ideální enduro mělo být plynulé, lehce ovladatelné, neagresivní a jezdci by svou charakteristikou mělo šetřit síly. Určitě musí umět s citem projet náročné pasáže, ale i upalovat na rychlostních zkouškách. Kdo si dal enduro závody ve stupačkách ostrého motokrosu, asi nejlépe chápe, o čem je řeč, a na vlastní kúži si vyzkoušel opak ideálního endura.
U endur hrají velikou roli i další „maličkosti“, jako je například objem nádrže, zda je k životu probudíte elektrickým startérem či kick startérem, ale i to, jak se dostanete třeba ke vzduchovému filtru nebo jestli je máte za co čapnout v nesnázích a jestli si můžete zkontrolovat stav benzínu díky transparentní nádrži.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - Výška testovacího jezdce: 171 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.17
Známkováno: 12x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist