Africké dobrodružství

Doplněn desátý článek - Putování Burkinou.

Tak je to tu zase. Největší maratónský závod a já musím být zase u toho. Od chvíle, kdy jsem poprvé poznal kouzlo této nejmonstróznější světové Rally (bylo to díky Ivovi Kaštanovi v roce 2004), jsem zde každým rokem a nedovedu si již začátek roku bez společné cesty s Dakarem vůbec představit. Pravidelný čtenář Supermota a v poslední době i webu Motorkáři.cz jistě ví, že jsem zde byl již s Jawou 125 Dakar a naposledy vloni na BMW F650GS Dakar. Prostě motocykly s tímto názvem mě k účasti vyloženě lákají. Letos díky výrobci Jawa, který neváhal tohle jméno použít pro svůj poslední model Jawa 650 Dakar. Ještě ale, abych uvedl vše na pravou míru, tak nejsem žádným závodníkem, jak někteří mylně usuzují – k nim mám hlubokou úctu – ale doprovázím Dakar společně s asistenční kolonou. Motocykl Jawa 650 Dakar, připravený s určitými úpravami týneckou Jawou, je již třetí den v Lisabonu, odkud se vydáme spolu se závodem a s manželkou Lenkou za mými zády do dalekého Dakaru. Dovolím si vám ve své občasné reportáži nabídnout pohled na Rally trochu jinak a pokud se mi podaří dostat až do Dakaru, budu ve své reportáži pokračovat její cestopisnou částí z pohybu po dalších částech Afriky.
Dnešní reportáž bylo možné napsat a odeslat diky Vierce Kaštanové, manželce Ivoše, kterému jak vím mnozí z vás drží palce, aby se svou Suzuki DR 450 uspěl i letos.

Jarda Šíma - (Odebírat články autora)