bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba zadního LED světla.
 
21.11.2010 v 14:34
Zdravím vás. Dostal jsem nápad že přes zimu zlepším svítivost předního a zadního světla na SV650 r.v.2001. Koupil jsem čiré zadní světlo a chci do ně implementovat LED diody. Koupil jsem destičku kterou vyříznu podle tvaru světla a 80 červených diod. Koupil jsem k tomu stabilizátor napětí L7809CV. Tišťák bych chtěl kompletně osadit led diodama serio-paraleleně. Ale řeším problém. Co udělat s tím že žárovky mám dvouvláknové? V tom případě to nemůžu jen tak napojit protože by to trvale svítilo jako brzda. Proto se vás ptám je tu někdo kdy by mi s tím dokázal pomoct? Návrh nějakého jednoduchého obvodu co by rozdělil svítivost potkávacích a brzdových světel. Předem dík za pomoc

Stavba zadního LED světla.

21.11.2010 v 21:44 | Nahoru | #31
A co takhle výkonové Ledky pánové?Jasné,omezení proudu atd.se musí řešit též o tom žádná.Sou sice dražší,ale výhody Led zůstávají a i ty nejlevnější stačí Jinak já osobně volím rozumný kompromis,tzn."nehnat"ji na max.svítivost a počítat s teoretickýma špičkama v "síti vozidla"ale to už se tu zminovalo.Ostatně pokud se proud zvyšuje nad povolenou mez,tak Led nejen že víc nesvítí,ale bud se zkrátí životnost v lepším případě,nebo prostě "zasvítí mocným světlem"naposled Že mají Led malý úhel vyzařování je věcí výběru typu,není to žárovka ale viditelnost je podstatná především zezadu ale do stran taky svítí..Dají se koupit i Ledžárovky přímo na auto/moto ale s těma zkušenost nemám.Jinak já si dělal Led světlo upravením origosvětla na GS a nemůžu si stěžovat a nikdo mě "nesmetl"že by mě neviděl .Když vidím některé origobludičky at už s žárovkou či Led,enom se směju

Stavba zadního LED světla.

21.11.2010 v 22:18 | Nahoru | #32
Nevím kde jste to kdo vyštrachal že led diody jsou jen směrové. Diod je velké množství a úhly rozptylu už jsou poměrně vysoké. Toť věc první. Druhá je ta že zadní sklo není čirej plast ale ten vroubkovanej - který má funkci dalšího rozptylu světla. Navíc nechápu ty co tu tvrdí že až mě někdo sejme. Jo když mě sejme ( ne mojí vinou ) tak je to hovado. A jelikož bych tuto situaci co nejvíce minimalizoval tak chci zvíšit svítivost zadního světla. Jestli mě někdo přehlídne tak hlavně z důvodu že to opravdu svítí jak lucernička. Čemuž chci předejít. Osobně taky nemám rád nesmyslné úpravy ale myslím si že nemá cenu se o tomto tady bavit!!! Znovu opakuju že to nestavím pro frajeřinu že mám vzádu ledky ale z důvodu své bezpenosti abych byl vidět!!! Ale k tématu. Takže vyprdnout se na to a na potkávačky dát jen předřadnej odpor a při brzdách tam pustit plných 12V? Bude to vypadat asi tak jak to má CIZA.M. Jinak ty na tom tišťáku máš relé? nebo to je něco jinýho?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

21.11.2010 v 23:26 | Nahoru | #33
Cleman se ptal na to, jak svetlo zapojit vyrobit a tak, nikoli na to jestli si ho policajti podají za to, že to tam nemá mít, nebo jestli ho Mirkův pravník rozmázne či nikoli až to do něj napere. A takhle je to tady pomalu v každém vláknu...

Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 08:26 | Nahoru | #34
Značkuju chcu si udělat světla na kufr

2 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 13:21 | Nahoru | #35
Asi nejjednodušší schéma, kdy všechny ledky jsou pohaslé na nastavenou úroveň a při brždění se rozsvítí naplno. Pokud by jedna LED byla vadná, přestane svítit jen jedna řada.

[img]

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 13:22 | Nahoru | #36

Foxx5 píše: Cleman se ptal na to, jak svetlo zapojit vyrobit a tak, nikoli na to jestli si ho policajti podají za to, že to tam nemá mít, nebo jestli ho Mirkův pravník rozmázne či nikoli až to do něj napere. A takhle je to tady pomalu v každém vláknu...





A ktématu bych jen dodal jak tu psal někdo hend na začátku - rozdělil bych to na dva okruhy, menší (20 LED?) jako parkovačky a ten větší jako brzdu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 16:55 | Nahoru | #37
S.M-A-RT> Máš pravdu s tou jednoduchostí, ale zde je třeba navíc natáhnout dva samostatné vodiče k oběma brzdovým spínačům, jelikož je přepínání oddělené až za stabilizátorem, zatímco u klasického zapojení brzdové spínače prostě spínají + pól k žárovkám, ze kterých to jde na kostru.
Navíc mám s tímto dost zkušeností a ten stabilizátor je vážně zbytečný, provozní proudy mám spočítané na napájení cca 14,2V (ne 14,4 kvůli určité rezervě, nicméně je třeba u konkrétní motorky změřit napětí sítě za provozu a dle toho přizpůsobit.

Jinak to přepínání jasu je principielně stejné jako to, co jsem výše popisoval, až na to, že u mne není stabilizátor a obvod je napájen rovnou z přívodů ke koncovému a brzdovému světlu (stejně jako by tam byla žárovka), pouze jsou v obou přívodech pomocné oddělovací diody, aby se oba okruhy případně nehádaly, jak jsem psal výše.

Pavouk106> Varianta se dvěma rozdělenými odvody rastru LED je samozřejmě taky možná, ale nelíbí se mi, že při koncovce svítí pak jen některé LED (řídká mřížka světelných bodů nebo dokonce jen obvod rastru, jak jsem již také viděl) a tím je potom dle mého pozorování světlo mnohem méně nápadné a zřetelné, než když svítí celý rastr sníženým jasem.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 17:03 | Nahoru | #38
tak a teď mě utlučte jsem línej,blbej a ještě levej...ale chci na Horneta 05 blinkry schovat do koncovýho světla....jak na to a kdo mi to udělá(myslím to světlo) Dík všem šikulům a pracantům co se nabídnou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 17:13 | Nahoru | #39
J.M.K.> Tak já vycházel z toho co psal autor, tedy že má stabilizátor tak sem ho tam prsknul. Sice já používam radši stabilizátor a až pak odpory. To spínání brzdového světla by se dalo případně použít relé nebo pouštět rovnou 12V do ledek přes odpor. To už by se dalo vychytat.

Naposledy editováno 22.11.2010 19:17:43

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 17:21 | Nahoru | #40
trins> Nevím, jak ostatních, ale mě se bát nemusíš, že by Tě utloukl,nicméně zklamu Tě, tohle mi nepřipadá dost bezpečné. Vzpomínám si, že se to tu už kdysi řešilo (byl tam i odkaz na takové továrně vyráběné světlo i s annimací jeho chování) a dle soudu mého a mých kolegů, se kterými jsem se o tom bavil, jsou blinkry potom tak blízko sebe, že pokud někdo za Tebou pojede ve větší vzdálenosti, za zhoršené viditelností, nebo si třeba zapomene brýle, tak potom pro něj nemusí být zřetelné, na jakou stranu ukazuješ!!! A teď uvažuj, co se asi stane, když se budeš chytat odbočit vlevo, zpomalíš, zapneš blinkr... řidiči jedoucímu za Tebou to připadne, jako že ukazuješ vpravo... co asi udělá jiného, než že Tě začne zleva předjíždět a konec si jistě umíš představit...

Je to samozřejmě na Tobě, jak to uděláš, nic Ti nerozmlouvám, ale zamysli se nad zřetelností a tím i bezpečností takové konfigurace.

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 17:25 | Nahoru | #41
S.M-A-RT> Ano, v tom s Tebou souhlasím. S tím relátkem je to dobrý nápad, jeho cívka by pak byla prostě zapojena místo vlákna původní žárovky. Pouštět tam 12V přes odpor přímo až za stabilizátorem je docela blbost, to pak stabilizátor při brzdovce ztrácí význam, nehledě na to, že tyto stabiláky nesnášejí, když vstupní napětí poklesne pod úroveň výstupního (proto se někdy dává ochranná dioda v závěrném směru mezi vstup a výstup stabíku, jestli sis všiml).
O tom stabilizátoru by se dalo diskutovat do nekonečna, nicméně neviděl jsem auto ani motorku, kde by napětí kolísalo tak moc, aby byl stabík nezbytný.

E: Býval bych sem hodil schéma, ale holt nevím, kam obrázek hodit na net, aby se sem dal potom vložit.

E2: Když už, tak použít 7809, jelikož aby 78xx dobře pracoval, musí být vstupní napětí nejlépe aspoň o 3V vyšší než výstupní, což při 14.4V u 7812 splněno není a tak by nemusel stabík fungovat spolehlivě.

Naposledy editováno 22.11.2010 17:32:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 17:47 | Nahoru | #42

J.M.K. píše: Pavouk106> Varianta se dvěma rozdělenými odvody rastru LED je samozřejmě taky možná, ale nelíbí se mi, že při koncovce svítí pak jen některé LED (řídká mřížka světelných bodů nebo dokonce jen obvod rastru, jak jsem již také viděl) a tím je potom dle mého pozorování světlo mnohem méně nápadné a zřetelné, než když svítí celý rastr sníženým jasem.



Já měl na mysli třeba pokud vezmeme obdélník 8x10, tak by svítilo jako parkovací obdélník uprostřed třeba 4x6 LED a při brzdě všechny. Ne jako parkovačky jen některý diody, ale celej blok diod, aby to bylo "velký" a ne roztroušený Ale to už zase záleží na konečnym provedení a tvaru...

Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 17:51 | Nahoru | #43
Tak dioda v závěrnym by se tam dala určitě, ale to relátko, případně fet by byl lepší.

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 17:53 | Nahoru | #44
Pavouk106> To by šlo... jen záleží na tom, aby ten obdélník svítící jako koncovka pak nebyl příliš malý holt... je třeba najít adekvátní kompromis.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 20:48 | Nahoru | #45
Tak jsem rád že konečně řešíme to co bylo v nadpise. Určitě bych nechtěl tu variantu dvou obvodů kdy na potkávačky svítí cca 15 diod a při brzdách všechny. Rád bych to teda hodil přes to relé. Čili na hlavní kontakt dát před diody odpor kterej by snížil svítivost a brzdy dát na spínací kontakt? Diody mají max napětí 2,1V. Takže dát 5 za sebe a odpor? Zkusím zítra nakreslit schéma a hodit ho sem aby jste mi řekli zda-li takhle jo nebo ne

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 22:33 | Nahoru | #46
cleman> Řešení v tom případě nebude obtížné. Problém je jen v tom, že neuvádíš, jaké přesně (typové označení např. dle katalogu GM) LED hodáš použít a tedy nevím, při jakém proudu mají maximální svítivost a hlavně při jakém proudu je na nich uváděných 2.1V úbytek (pozor, toto nezjistíš diodovým testem na multimetru, jelikož ten na to používá mnohem menší proud!!!). Nuže dejme tomu, že pro brzdovku potřebuješ proud diodou 20mA a pro snížený jak pro koncové světlo 10mA (pro jednoduchost poloviční proud). Při použití stabilizátoru 7809 nemůžeš dát diody do větví po pěti, jelikož 2.1V*5=10.5V... to by 9V napájení těžko utáhlo, ne?

Jelikož nevím, jak moc jsi v elektronice zdatný, raději uvedu ukázkový výpočet pro Tvůj případ:

LED budou ve dvaceti sérivých větvích po čtyřech kusech, tedy napětí na diodách větve 4*2.1V=8.4V
Předřadný odpor pro větev: R=(Un-Uled)/I=(9V-8.4V)/0.02A=30ohm , tedy použiješ nejbližší z řady - 27ohm (=27R)
Proud větví tedy bude Iv=Ur/R=0,6/27= cca 23mA

Těchto větví bude 20, tzn. celkový proud pro brzdové světlo (odebíraný ze stabilizátoru) Ic=20*0,023A= 0,46A

Pro snížení jasu potřebujeme tento proud snížit na polovinu předřadným odporem, který zjistíme tak, že spočítáme ekvivalentní (zdánlivý) odpor dosavadní zátěže (složené ze všech větví, kterou při napětí 9V prochází proud 0,46A , tzn. Rz=Un/Iz=9/0,46=19.56ohm , zaokrouhlíme na 20ohm.
Tento odpor je logicky třeba pro poloviční proud zdvojnásobit, čili předřadný odpor má mít zhruba stejnou hodnotu jako zátěž, tedy použijeme odpor 22R (=22ohm). Na jeho vývody připojíš kontakty relátka, které jej při sepnutí brzdového světla budou zkratovat (cívku relátka napojíš místo žárovky - jeden konec cívky na brzdový spínač, druhý na kostru)

Musíš ale vzít v potaz i ztrátu na tlumicím odporu: P=U*I=(R*I)*I=(22ohm*0,23A)*0.23A=1.17W , tzn. musíš použít výkonový odpor dimenzovaný na 2W!

Ztráta na předřadných odporech jednotlivých větví bude max. 15mW, čili tam můžeš použít normální miniaturní odpory.

Schéma zapojení principielně takové, jaké sem nahodil S.M-A-RT. Ovšem pozor, jeho nevýhodou je, že pokud bude vstup stabilizátoru napájen od spínače světel (ze stejného bodu jako koncové vlákno u žárovky), brzdové světlo nebude při vypnutých světlech (parkovačkách) fungovat = potenciální problémy při silniční kontrole, nemluvě o STK!

Naposledy editováno 22.11.2010 22:47:38

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 22:39 | Nahoru | #47
[quote=S.M-A-RT]Asi nejjednodušší schéma, kdy všechny ledky jsou pohaslé na nastavenou úroveň a při brždění se rozsvítí naplno. Pokud by jedna LED byla vadná, přestane svítit jen jedna řada.

[img] Tě poopravím ve větě "pokud by jedna byla vadná, přestane svítit řada, ve které je". LED není žárovka a vadná může být třemi způsoby:
1. přeruší se, bude mít vysoký "odpor" a pak skutečně nebude řada svítit
2. přestane svítit, ale pro procházející proud se bude chovat nadále stejně nebo téměř stejně, potom bude řada svítit dále s vyjímkou vadné LED
3. bude ve zkratu, načež logicky nebude svítit, zatímco zbytek řady bude v důsledku vyššího napětí na ostatních diodách svítit více než původně.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 08:15 | Nahoru | #48
No ono to tak jako tak nebude svítit. U 1 to svítit nebude, u 2ky to teda svítit bude ale u 3ky bude navíc cca 2-2.5V čímž odejdou i ty ostatní LEDky. A navíc pokud je dobře navrhlý obvod, tak by to přestat svítit nemělo (samozřejmě možnost vadných kusů, kdy čip vykazuje jiné parametry než ostatní, záleží jaké jakosti koupil ledky). Tady ale všechno jen teorizujeme, ve výsledku to může vykazovat úplně jiný parametry.

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 08:27 | Nahoru | #49
S.M-A-RT> Jasně, tak u té třetí možnosti uvažuju, že LEDky neběží na plný výkon, ale u nějakou rezervou. Potom by přežít mohly... Nicméně s tím teoretizováním máš pravdu, dokud sem cleman nenahodí schémátko, jak včera zmiňoval, tak je vcelku zbytečné něco řešit do detailu.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 09:15 | Nahoru | #50
E: Neumim počítat

[img]

Naposledy editováno 23.11.2010 11:08:54

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 09:27 | Nahoru | #51
S.M-A-RT> Tohle by mělo fungovat dobře, akorát ses nejspíš seknul v tom výpočtu toho proudu, na těch 2.4A to vychází, pokud by byly všechny diody paralelně, což nebudou, ale budou tvořit 20 paralelních větví po čtyřech diodách v sérii. Když pak budeme uvažovat proud větví 30mA, pak celkový proud vychází Ic=Iv*20=0,03*20=0.6A , což už obyčejný stabilizátor zvládne. Krom toho u Tvého zapojení plný proud (při brzdovém světle) přes stabík nepoteče, takže rezerva zátěže tam bude větší.
Jo a s tím kondíkem u hlavního rastru diod to moc nepřehánět, při příliš velké kapacitě by mohl zpomalovat rozsvěcení diod i jejich zhasínání.

E:Pokud tam ten elyt je kvůli ochraně diod před případnými špičkami z okolní elektriky (s odporem R4 tvoří vlastně dolní propust), pak spíš než samotný elyt je lepší dát paralelně k němu ještě nějakou malou keramiku nebo tantal, nejlépe bezindukční. Klasické elyty nedokážou prudké špičky bezpečně zachytit.

Naposledy editováno 23.11.2010 09:55:05

1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 11:08 | Nahoru | #52
Nojo já sem vůl, uplně sem zapoměl na to sériový zapojení

E:No obě meli bejt keramiky, nevim jak se mi dostalo to plusko k C2. Jo při elytu o vyšší kapacitě by byl ten náběh plynulej a brzdový světlo by pak nemuselo být viditelný.

Naposledy editováno 23.11.2010 11:11:08

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 11:30 | Nahoru | #53
S.M-A-RT> Přesně, ale tak nenadávej si, i mistr tesař se sem tam utne... S těma keramikama je to recht, ale ještě bys měl mít jednu keramiku (cca 100nF) z výstupu stabíku na kostru, stejně jako tu ze vstupu na kostru. Ty zabraňují rozkmitání stabilizátoru a měly by být fyzicky co nejblíže jeho vývodům!

C2 je dle mých zkušeností zbytečný a když jej vynecháš, potom je zbytečný i R4, spočítáš-li odpory ve větvích pro 12V. Spíš bych místo R4 dal oddělovací diodu,aby napětí za R1 se nedostávalo po brzdovém přívodu někam dál a něco tam neovlivňovalo. U některých motorek by mohla být elektrika řešená tak, že by to mohlo dělat problémy.

Ale pozor: Problém je zde takový, že když chceš, aby při sepnutí brzdy neovlivňovalo přivedené napětí přes R1 i LED na SPZ (a také případně neohrožovalo stabilizátor), musíš použít oddělovací D1, ale při napájení 9V a ztrátě na D1 cca 0.7V máš za ní nakonec 8.3V, zatímco pro čtyřdiodové větve potřebuješ 8.4V, takže koncové světlo tak fungovat nebude!
Leda bys musel použít třídiodové větve, jenže to pak máš zase víc odporů, tím i menší hospodárnost obvodu a navíc 80 není dělitelné třemi, takže bys musel i upravit počet diod, chceš-li mít všechny větve stejné.
A pro použití 7812 zase není v palubní síti dostatečné napětí, takže babo raď... Nejlepší proto bude udělat to tak, jak jsem psal v prvním příspěvku a na stabilizátor se vykašlat.

E: Nechci rýpat, ale začínám si tu připadat jako učitel...

Naposledy editováno 23.11.2010 11:32:23

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 11:40 | Nahoru | #54

J.M.K. píše: radimsuchanek> Také se někdy nestačím divit, jací "elektrikáři všeználci" se zde vyskytují.

Jak už se tady řeší ten stabilizátor, možná jde někomu o to, že současné, zejména bílé supersvítivé LED jsou teplotně dosti nestabilní a vyžadují proto stabilizaci, ale pozor - napěťový staiblizátor typu 78xx zde nepomůže, je třeba LED napájet ze zdroje proudu... Leckdy postačí základní s tranzistorem a snímacím odporem (kdo se v elektronice aspoň trochu vyzná, ví, co mám na mysli, nemusím to snad upřesňovat). Ale u supersvítivých LED, co jsem kdy používal (vesměs červené), jsem s nesetkal s tak extrémní nestabilitou, aby vyžadovala zdroj proudu.
Že by "omezená" LED svítila "divně", je taktéž blbost. LED není žárovka, to by se porovnávaly hrušky s jablky. Stejně jako regulace trimrem je zbytečná... nanejvýš s jeho pomocí vyzkoušet optimální nastavení, potom změřit jeho odpor a podle toho nahradit pevným odporem nejbližší hodnoty v řadě. Pokud by chtěl přece jen elektronicky precizně regulovat svit ve dvou stupních (koncové-brzdové), šlo by udělat modulaci PWM s hodnotou přepínanou přívody od spínače obrysovek a brzdovek, nicméně to mi přijde jako zbytečná fajnšmekrovina. A spojitá regulace třeba MOSFETEM je taktéž zbytečná už pro výkonové ztráty na mosfetu. Ovšem jak říkám, při rozumném počtu diod a zvoleném proudu je toto zbytečné, postačí prostý pomocný předřadný odpor pro snížení jasu při režimu koncového světla. Ztráty na něm nejdou nijak markantní, u mnou popisovaných LED světel pro auto stačilo použít běžné malé odpory, nijak se nehřejí.



...konečně někdo rozumný....

1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 11:47 | Nahoru | #55
tak taková je moje představa. je to blbost? Jen nevím jak to udělat s těma odpora před relé. Proto jestli si to pamatuju dobře tak napětí by se nerovnalo úbytku na odporu a součtu těch odporů protože jsou paralelně. Rád bych to vytvořil co nejjednodušší. Jinak ledky mám tyto: LED. Tak jak to tedy postavit?

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 11:48 | Nahoru | #56
Jsi starší o 10 let, máš víc zkušeností, já elektroniku mam jako občasný koníček a vím, že se mám ještě co učit, takže ne všechno mam správně. Já jsem počítal s použitím 3 diodových větví a předřadného rezistoru.
Bral sem to tak, že za stabilizátorem by byla dioda, za diodou odpor nebo potík, kterým se nastaví pohaslý stav. Po zmáčknutí brzdy by se přes diodu a odpor přivedlo napětí na ledky a tím by se zvýšil jas. Ať to schéma nakreslí někdo jinej, mě už to nebaví, proficad mi nefunguje a malování je na *****.

E: Své návrhy jsem předvedl, ať si to přebere jak chce.

Naposledy editováno 23.11.2010 11:52:13

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 11:54 | Nahoru | #57
[quote=cleman]tak taková je moje představa. je to blbost? Jen nevím jak to udělat s těma odpora před relé. Proto jestli si to pamatuju dobře tak napětí by se nerovnalo úbytku na odporu a součtu těch odporů protože jsou paralelně. Rád bych to vytvořil co nejjednodušší. Jinak ledky mám tyto: LED. Tak jak to tedy postavit?

[img] je nesmysl!!!

Už jenom to zakreslení relátka bez označení vývodů... nevím, jak ostatním, ale já bych logicky chápal, že vlevo jsou vývody cívky a vpravo vývody kontaktů... potom budeš mít přívody k diodám galvanicky oddělené od napájení, tak jak by to mohlo fungovat?

Ale abych Tě neshazoval... třeba jen prostě neumíš kreslit schámata. Jak už jsem psal, nevím, kam hodit na net obrázek, aby se sem dal vystavit, tak jestli chceš, můžeme se domluvit (třeba zprávou), že bych to nakreslil, nějak Ti poslal a Ty bys to sem když tak vystavil. Záleží na Tobě.

E: Hlavně potřebuju, aby sis ujasnil, zda trváš na použití stabíku, nebo přistoupíš na použití toho schémátka, které jsem popsal v prvním příspěvku (jestli teda pouze z textu si umíš představit, jak to vypadá).

Naposledy editováno 23.11.2010 11:59:52

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 11:56 | Nahoru | #58
S.M-A-RT> Nikdo Ti tady nenadává ani Tě nenutí sem něco házet, natož se s tím pachtit v malování... Tak jako mechatronik asi nějakě zkušenosti mít budu, tos trefil přesně. JInak pokud jsi počítal s třídiodovými větvemi, potom máš pravdu a fungovalo by to.

Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 13:50 | Nahoru | #59
Poslal jsem Ti vzkaz tak na tu mejlovku mi to můžeš hodit. Nechám si poradit od zkušenejších. Zda stabík zachovat nechám na tobě. Mám ho sice už koupenej ale těch 35kč mě nesloží

1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

23.11.2010 v 15:55 | Nahoru | #60
Pokud jsem správně pochopil J.M.K. tak jeho provedení by vypadalo takto (konečně funguje proficad)


E: Obrázek

Naposledy editováno 23.11.2010 15:59:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist