2 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.
[img]
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.
Navíc mám s tímto dost zkušeností a ten stabilizátor je vážně zbytečný, provozní proudy mám spočítané na napájení cca 14,2V (ne 14,4 kvůli určité rezervě, nicméně je třeba u konkrétní motorky změřit napětí sítě za provozu a dle toho přizpůsobit.
Jinak to přepínání jasu je principielně stejné jako to, co jsem výše popisoval, až na to, že u mne není stabilizátor a obvod je napájen rovnou z přívodů ke koncovému a brzdovému světlu (stejně jako by tam byla žárovka), pouze jsou v obou přívodech pomocné oddělovací diody, aby se oba okruhy případně nehádaly, jak jsem psal výše.
Pavouk106> Varianta se dvěma rozdělenými odvody rastru LED je samozřejmě taky možná, ale nelíbí se mi, že při koncovce svítí pak jen některé LED (řídká mřížka světelných bodů nebo dokonce jen obvod rastru, jak jsem již také viděl) a tím je potom dle mého pozorování světlo mnohem méně nápadné a zřetelné, než když svítí celý rastr sníženým jasem.
[img] Tě poopravím ve větě "pokud by jedna byla vadná, přestane svítit řada, ve které je". LED není žárovka a vadná může být třemi způsoby:
1. přeruší se, bude mít vysoký "odpor" a pak skutečně nebude řada svítit
2. přestane svítit, ale pro procházející proud se bude chovat nadále stejně nebo téměř stejně, potom bude řada svítit dále s vyjímkou vadné LED
3. bude ve zkratu, načež logicky nebude svítit, zatímco zbytek řady bude v důsledku vyššího napětí na ostatních diodách svítit více než původně.