globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba zadního LED světla.
 
21.11.2010 v 14:34
Zdravím vás. Dostal jsem nápad že přes zimu zlepším svítivost předního a zadního světla na SV650 r.v.2001. Koupil jsem čiré zadní světlo a chci do ně implementovat LED diody. Koupil jsem destičku kterou vyříznu podle tvaru světla a 80 červených diod. Koupil jsem k tomu stabilizátor napětí L7809CV. Tišťák bych chtěl kompletně osadit led diodama serio-paraleleně. Ale řeším problém. Co udělat s tím že žárovky mám dvouvláknové? V tom případě to nemůžu jen tak napojit protože by to trvale svítilo jako brzda. Proto se vás ptám je tu někdo kdy by mi s tím dokázal pomoct? Návrh nějakého jednoduchého obvodu co by rozdělil svítivost potkávacích a brzdových světel. Předem dík za pomoc

2 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 13:21 | Nahoru | #1
Asi nejjednodušší schéma, kdy všechny ledky jsou pohaslé na nastavenou úroveň a při brždění se rozsvítí naplno. Pokud by jedna LED byla vadná, přestane svítit jen jedna řada.

[img]

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 16:55 | Nahoru | #2
S.M-A-RT> Máš pravdu s tou jednoduchostí, ale zde je třeba navíc natáhnout dva samostatné vodiče k oběma brzdovým spínačům, jelikož je přepínání oddělené až za stabilizátorem, zatímco u klasického zapojení brzdové spínače prostě spínají + pól k žárovkám, ze kterých to jde na kostru.
Navíc mám s tímto dost zkušeností a ten stabilizátor je vážně zbytečný, provozní proudy mám spočítané na napájení cca 14,2V (ne 14,4 kvůli určité rezervě, nicméně je třeba u konkrétní motorky změřit napětí sítě za provozu a dle toho přizpůsobit.

Jinak to přepínání jasu je principielně stejné jako to, co jsem výše popisoval, až na to, že u mne není stabilizátor a obvod je napájen rovnou z přívodů ke koncovému a brzdovému světlu (stejně jako by tam byla žárovka), pouze jsou v obou přívodech pomocné oddělovací diody, aby se oba okruhy případně nehádaly, jak jsem psal výše.

Pavouk106> Varianta se dvěma rozdělenými odvody rastru LED je samozřejmě taky možná, ale nelíbí se mi, že při koncovce svítí pak jen některé LED (řídká mřížka světelných bodů nebo dokonce jen obvod rastru, jak jsem již také viděl) a tím je potom dle mého pozorování světlo mnohem méně nápadné a zřetelné, než když svítí celý rastr sníženým jasem.

(reakce na) Stavba zadního LED světla.

22.11.2010 v 22:39 | Nahoru | #3
[quote=S.M-A-RT]Asi nejjednodušší schéma, kdy všechny ledky jsou pohaslé na nastavenou úroveň a při brždění se rozsvítí naplno. Pokud by jedna LED byla vadná, přestane svítit jen jedna řada.

[img] Tě poopravím ve větě "pokud by jedna byla vadná, přestane svítit řada, ve které je". LED není žárovka a vadná může být třemi způsoby:
1. přeruší se, bude mít vysoký "odpor" a pak skutečně nebude řada svítit
2. přestane svítit, ale pro procházející proud se bude chovat nadále stejně nebo téměř stejně, potom bude řada svítit dále s vyjímkou vadné LED
3. bude ve zkratu, načež logicky nebude svítit, zatímco zbytek řady bude v důsledku vyššího napětí na ostatních diodách svítit více než původně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist