bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?
20.11.2010 v 21:33
Zdravím! Nedávno jsem si koupil Jawu 350/640, kterou hodlám přes zimu hodit trochu do kupy. Můj dotaz ale směřuje někam jinam. Dočetl jsem se, že u této Jawky je tzv. poloautomatická převodovka. Můžete mi prosím někdo, kdo s tím má zkušenosti, poradit? Jak se s takovou převodovkou zachází? Zatím jsem řadil pouze běžným způsobem; tu poloautomatiku se bojím vyzkoušet. Díky za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.11.2010 v 12:31 | Nahoru | #31
dareckov> co bych za to dal, když mi na guzzince prdlo spojkový lanko, který dík řešení nejde jednoduše na silnici vyměnit!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.11.2010 v 12:31 | Nahoru | #32

grovestreet>Pamatuju jak kámoš na číze přišel o spojkové lanko a jezdil jen takhle.. Natrénoval rozjezdy a dalo se rozjet v pohodě i bez páčky, celkem zajímavý, i to řazení
Ale nevím to mají i 350ky jo?



mimo fekála všechny jawy a čízy určitě aspoň komunistický a ty po revoluci už do jaw a číz nepočítám jen do 639 max

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.11.2010 v 12:37 | Nahoru | #33
350.632: Motor 633 poloautomat neměl. Pozná se podle toho, že lanko spojky nejde klasicky zepředu, ale vchází ze strany pod karburátorem. Takže "všechny Jawy" je trochu zavádějící.
A nejsem si jistý, jak to bylo s devadesátkou, ale myslím, že ta poloautomat neměla taky.

(reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.11.2010 v 12:50 | Nahoru | #34

1100Virago>350.632: Motor 633 poloautomat neměl. Pozná se podle toho, že lanko spojky nejde klasicky zepředu, ale vchází ze strany pod karburátorem. Takže "všechny Jawy" je trochu zavádějící.
A nejsem si jistý, jak to bylo s devadesátkou, ale myslím, že ta poloautomat neměla taky.

Devadesátku neznám, ale jinak je to přesně tak jak píše Virago.Ne všechny JAWY měli poloautomat. Mám na JAWě 634, motor typ-633,nemá poloautomat, proto že tento motor byl původně vyvíjen,pro závodní JAWU.Pak je tam ještě jiné řazení- 1-dolu, 2,3,4-nahoru. Poloautomat slouží k tomu ,že zařadím za jedna bez spojky a držím páku špičkou nohy-potom pomalu pouštím ,přidávám plyn a zozjíždím se.To to využívám hlavně na křižovatkách, když stojím na červenou. Jinak tendle patent-ukradl JAWĚ pan HONDA.JAWA ho zažalovala a on pak musel JAWĚ doplácet peníze za patent.Tak ,že je vidět, že v Jawě pracovali chytrý lidi a jawa byla na velké technické ůrovni.

Naposledy editováno 21.11.2010 12:57:51

1 reakcí na tento příspěvek Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.11.2010 v 13:13 | Nahoru | #35
ale já jsem nemluvil o bizonech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.11.2010 v 13:34 | Nahoru | #36

350.632>ale já jsem nemluvil o bizonech

Ani Já. Mluvil sem o motorech JAWA-všeobecně.Na motorech JAWA se (za dobu kdy vyjel pérák ) zas tak nic zásadního zaplať pánbů nezměnilo. Poloatomaty začli mít tuším Panelky(když tak opravte) ,až po dnešek.

Naposledy editováno 21.11.2010 13:40:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.11.2010 v 13:38 | Nahoru | #37
bimbo750: Technická připomínka - Honda nešlohnula řadící poloautomat, ale automatickou spojku.

(reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.11.2010 v 13:41 | Nahoru | #38

1100Virago>bimbo750: Technická připomínka - Honda nešlohnula řadící poloautomat, ale automatickou spojku.

SORRY za nepřesnost- ale v zásadě oba víme o co de.

Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.11.2010 v 17:15 | Nahoru | #39
bez spojky sem jezdil i na aprilkach 125 i na simsonu to de

Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

22.11.2010 v 00:12 | Nahoru | #40
Než začnej řadit bez spojky, zkus jestli poloautomat fachá. U typu 640 když pohneš řadící pákou na doraz, tak ti musí jít páčka spojky až k řídítku skoro sama.

(reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

22.11.2010 v 09:16 | Nahoru | #41

posmen píše: sancu> je možný že to bylo dobastlený ale já to měl i na čz 175/487



Jasne, na CZ to bylo az do konce vyroby v roce 97.

Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

22.11.2010 v 10:00 | Nahoru | #42
taky se to chystám naučit. včera nám vyklouzlo spojkový lanko z držáku u páčky. naštěstí jsem zrovna neřídila já a vyzkoušel to přítel. dojeli jsme k benzíně a začal plašit, že ruplo lanko..koukla jsem, že jen vypadlo z toho držáku, tak jsme nasadili a jeli dál normálně se spojkou. ale určo pocvičim. je to dobrá vychytávka

(reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

22.11.2010 v 11:00 | Nahoru | #43

1100Virago píše: bimbo750: Technická připomínka - Honda nešlohnula řadící poloautomat, ale automatickou spojku.



Je to tak

Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

22.11.2010 v 14:09 | Nahoru | #44
Vůbec se toho neboj. Já to nikdy nezkoušel a nepoužíval, až do doby, kdy mi ruplo lanko po cestě ve městě na sraz. Vzpomněl jsem si na "něco o poloautomatu" a na sraz dojel... zajímavě, ale dojel... I když jsem sehnal lanko ještě ten den a vyměnil ho, tak od tý doby už s poloautomatem jezdim pořád. Nejvíc to využívam přiřazení vyšších rychlostí, při podřazování používam pořád spojku a při rozjezdech taky. Je to ale pěkná věc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

22.11.2010 v 15:08 | Nahoru | #45
dareckov> Nejspíš proto, že to má Jawa chráněný patentem... asi se nechce ostatním platit. U ČZ 175/477 je to taky - jen jinak provedený, ale funkčně stejný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

22.11.2010 v 15:39 | Nahoru | #46
fzr: Spíš bych řekl, že problém bude jinde. Jawa má řadicí páku jako kyj pračlověka Janečka, zatímco soudobé motorky mají subtilní páčku, do které často stačí jen lehce drbnout. Vypínací mechanismus spojky, která by přitom byla dimenzovaná na přenos velkých krouťáků, by kladl velký odpor. Takže by musely být řadičky zesíleny, prodloužen jejich krok - a veškerý komfort rychlého přeřazení by byl v trapu. Navíc při špatném seřízení hrozí při dnešních výkonech rychlá smrt převodovky. Takže jawácké řešení nechejme Jawám, na ně je navrženo a u nich je akorát.

(reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

22.11.2010 v 21:36 | Nahoru | #47
1100Virago> prej kyj pračlověka

(reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

22.11.2010 v 21:48 | Nahoru | #48

1100Virago píše: Jawa má řadicí páku jako kyj pračlověka Janečka, zatímco soudobé motorky mají subtilní páčku, do které často stačí jen lehce drbnout.


No, páčkou z žaponce by se to dost blbě nakopávalo

Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

22.11.2010 v 22:58 | Nahoru | #49
jeste doplnim, ze klic k uspesnemu pouzivani radici poloautomatiky je v jejim spravnem nastaveni - ve stredni poloze paky musi byt tycka ke spojce 100% volna a zacit tlacit uz kousek od ni, aby v plnem rozkmitu dobre rozepinala (ma na to dost velkou drahu, viz poznamka o dlouhem razeni od Viraga)... potom neni zadny problem ani s rozjezdy. "Synchronizaci" s riditkovou packou (tak aby pri rozkmitu nozni paky byla prakticky az k riditku volna) se provede spravnou velikosti bovdenu (resp. presahu lanka). Byva to trochu hrani, ale pri spravnem nastaveni to nejakou dobu chodi velice dobre. Sroub kulisy se mi obcas sam otacel (ackoliv je za nim kulicka ) - pomohlo vetsi napruzeni plechove pruziny drzeni jeho hlavy.

Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

23.11.2010 v 08:42 | Nahoru | #50

Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

23.11.2010 v 12:20 | Nahoru | #51
Jezdím poměrně dost a převážně s poloautomatem. Nemůžu na něj říct křivé slovo, je to výborná věc!

(reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

23.11.2010 v 12:57 | Nahoru | #52

pesastor píše: dareckov> co bych za to dal, když mi na guzzince prdlo spojkový lanko, který dík řešení nejde jednoduše na silnici vyměnit!



uz mi prdlo lanko na gsx400 i na TL, na obojim cca 100km od domova a dojel jsem, zastavis, chcipnes, rozjedes se pres startovani na kvalt a pak uz radis bez spojky, jde i podrazzovat jen musis na danej kvalt dobrzdit skoro na volnobezne otacky.. da se to, taky sem takhle ujel 200km s dieselovou 205kou...

Naposledy editováno 23.11.2010 12:57:34

1 reakcí na tento příspěvek Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

23.11.2010 v 14:23 | Nahoru | #53
chlape :) až se naučíš, nedáš na to dopustit, taky sem jezdil na 350, a tahle funkce byla k nezaplaceni, nebolí ruka od spojky.. dost mi to chybí na novejch strojích

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

23.11.2010 v 14:41 | Nahoru | #54

tuffy píše: chlape :) až se naučíš, nedáš na to dopustit, taky sem jezdil na 350, a tahle funkce byla k nezaplaceni, nebolí ruka od spojky.. dost mi to chybí na novejch strojích



ja mel zase po prechodu z cz175 a gsx400 radost ze to tam neni, s tim poloautomatem nejde tak rychle radit.. ono teda u tech jaw je to jedno, takze bych to videl jako psal vyse virago:)

(reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

23.11.2010 v 23:13 | Nahoru | #55
assassin> to máš pravdu, pro rychlou jízdu by to asi nebylo ono , sem spíš klidnej coural tak na tohle je to pohoda, ale na supersporta to vlastne fakt nepatří...

1 reakcí na tento příspěvek Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

24.11.2010 v 10:41 | Nahoru | #56
Ahoj já měl před lety 639ku a ta ho měla. jak už tu padlo funguje to tak, že při pohybu řadičky v obou směrech spojka automaticky vystaví a ty tak nemusíš sahat po páčce pokud chceš. já tak ale řadil jen nahoru, dolu mi to bylo proti srsti a hlavně mi nešli dávat meziplyny
zda ti funguje poznáš naprosto jednouduše i v garáži..
vymáčnkni spojku, zařaď kvalt a zůstaň "stát" na řadičce. když pustíš spojku, motorka by měla pořád stát. pak !opatrně! zvedej nohu z řadičky a motka by se měla rozjíždět.. ale plynule ať nevyskočíš po zádech někam do zdi nebo do vrat
jo a taky se s tim nechalo celkem snadno jezdit po zadnim.. na 1 si vzal za plyn, jen si prošlápl řadičku a už si jel po zádech.. vlastně stejně jak kdyby si zaspojkoval - akorát mě to přišlo jednodušší

Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

24.11.2010 v 14:00 | Nahoru | #57
Hlavně pro nás šestivoltový zoufalce lítající po městě je to naprosto nezbytná věc. Po hodince šoupání v koloně znamená zapnutí blinkru v nízkejch otáčkách docela solidní riziko zhasnutí motoru. A díky poloautomatu mám levou ruku volnou na ukazování směru a ukazování kokotům nedávajícím přednost, že jsou "jedničky," i při rozjezdu a na blinkr se můžu vysrat

(reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

25.11.2010 v 09:55 | Nahoru | #58

Corela91 píše:
jo a taky se s tim nechalo celkem snadno jezdit po zadnim.. na 1 si vzal za plyn, jen si prošlápl řadičku a už si jel po zádech.. vlastně stejně jak kdyby si zaspojkoval - akorát mě to přišlo jednodušší



Na hrabačky a zvedačky je rozjíždění přes poloautomat nepřekonatelný

2 reakcí na tento příspěvek Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.1.2011 v 09:47 | Nahoru | #59
Jen pro upřesnění - vypínání spojky vačkou při řazení měla Jawa i tzv. "dvoupákovém" provedení, kdy na levé straně byla subtilní řadička s mohutnější startovací pákou, tam šlo řazení á la japonec. Skoro.
Dalším vývojem se došlo k "jednopákovému" uspořádání, kdy řadicí a startovací páka jedno jsou. Proto je páka tak mohutná - jako ten pračlověčí klacek. No a od té doby je i to řazení "klackovité".
Tohle uspořádání, i ten "poloautomat" - víte, jak na to čumí ti, co tohle v životě neviděli? Chodí okolo motorky, hledají "kickstarter" - a až dojde k akci, vypadne jim aj vajgl z huby . Dorazíte je plynulým a elegantním odjezdem se zmrzlinou v levé ruce.
Jo a ještě dodatek pro tazatele - co si takhle v klidu sednout a přečíst si návod k použití?

Naposledy editováno 21.01.2011 09:52:39

(reakce na) Jak řadit s poloautomatem u Jawa 350/640?

21.1.2011 v 12:54 | Nahoru | #60

Zdenalbenal píše: Tohle uspořádání, i ten "poloautomat" - víte, jak na to čumí ti, co tohle v životě neviděli? Chodí okolo motorky, hledají "kickstarter" - a až dojde k akci, vypadne jim aj vajgl z huby . Dorazíte je plynulým a elegantním odjezdem se zmrzlinou v levé ruce.


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist