bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přepnutí na rezervu - a nenaskočí
14.11.2010 v 17:55
Ahoj kolegové, prosím o radu. Muj známej má Kawasaki EN 500 Vulcan, r.v. 1993. Objevuje se u ní jedna potíž. Když za jízdy dojde hlavní objem nádrže, motor škytne (normálním způsobem), přepne se na rezervu, ale místo toho, aby se během pár vteřin srovnal a jel dál, začne kuckat, a postupně chcípne docela. Nechce pak vůbec naskočit. Pomohlo vždy roztlačování, a to dost dlouho, asi 400 m . Je nutný dávat přitom "plnej kotel" a zařadit dvojku, načež se chytí jeden válec a asi po 100 metrech trápení se chytí i druhej. Motorka pak jede úplně normálně dál. Baterka a starty jinak absolutně v pohodě (chytá "na cvrnknutí"), svíčky úplně nový, akcelerace hladká, bez trhání. Prošel sem vaše podobný vlákna, ale cívky nebo hadičky nebo řídicí jednotku nepodezřívám, protože tento problém se objevuje výhradně při přepnutí na rezervu a to jen když dojde hlavní náplň za jízdy.
Moc prosím, jestli by někdo věděl, co to může bejt, napište. Třeba je to prkotina, tak ať nehledáme lékařskou pomoc předčasně.
Díky všem a ať Vám to jezdí.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 18:02 | Nahoru | #1
neni tam třeba nějaký síto?

(reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 18:06 | Nahoru | #2
DuckerCZ> Já fakt nevím, to bych ti kecal. Ani já ani kámoš sme se v tom motoru nikdy nijak nehrabali. Že je tam něco zanesenýho mě taky napadlo, ale ten motor jinak jede úplně krásně.

1 reakcí na tento příspěvek Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 18:10 | Nahoru | #3
jsem sice lama ale stejne bych hledal někde tam ..jestliže to jede normalne jeste má to oddeleni "kapsle" na rezervu? ..nebo je to spojený?

1 reakcí na tento příspěvek Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 18:22 | Nahoru | #4
Taky bych hledal někde po cestě paliva při poloze na rezervu... podle popisovaného chování to opravdu vypadá na nedostatečný přítok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 18:24 | Nahoru | #5
DuckerCZ> Rezerva oddělená asi nebude, teda co si myslím, já o tej motorce vím celkem hovno. Prostě dole pod nádrží klasickej třípolohovej kohout ON-OFF-RES a jakmile ho za jizdy přepne na RES (po vyprázdnění zbytku) je hotovo. Právě to je ta záhada - jakmile se potom roztlačí a chytí se, jde zase úplně normálně. Bordel, skříplotina, vadnej kohout - to by zlobilo furt ne, nebo aspoň během provozu na rezervu. Ještě mě -čistě neználkovsky- napadá: může se stát, že by si cucla vzduchu a bublina se pak "zašprajcuje" někde po cestě? (sory jestli píšu kokotiny, já tomu hovno rozumím )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 18:31 | Nahoru | #6

Yura>DuckerCZ> Rezerva oddělená asi nebude, teda co si myslím, já o tej motorce vím celkem hovno. Prostě dole pod nádrží klasickej třípolohovej kohout ON-OFF-RES a jakmile ho za jizdy přepne na RES (po vyprázdnění zbytku) je hotovo. Právě to je ta záhada - jakmile se potom roztlačí a chytí se, jde zase úplně normálně. Bordel, skříplotina, vadnej kohout - to by zlobilo furt ne, nebo aspoň během provozu na rezervu. Ještě mě -čistě neználkovsky- napadá: může se stát, že by si cucla vzduchu a bublina se pak "zašprajcuje" někde po cestě? (sory jestli píšu kokotiny, já tomu hovno rozumím )



Neco podobnyho se mi stalo na NSR ..jedu jedu a došel mi benzín prostě najednou z ničeho nic chcipla ..tak zastavim ..přepnu na rezervu ..a ono nic ..tak jsem parkrat zatahal za plyn a nic ..tak jsem to pustil z kopce ..za 2 a už jela ..tak třeba je to normální ..tak zkuste chvilku "gasovat" a pak startujte

(reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 18:38 | Nahoru | #7
DuckerCZ> Vidíš, tak tendle postup sme nezkoušeli. Tak uvidíme. Díky moc

(reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 18:42 | Nahoru | #8

J.M.K.>Taky bych hledal někde po cestě paliva při poloze na rezervu... podle popisovaného chování to opravdu vypadá na nedostatečný přítok.



Nezlob se že furt oponuju, ale právě kdyby poloha rezervy "nedávala", tak by to po roztlačení nejelo normálně, si myslím. každopádně to zkouknem, to je jasný, každá rada dobrá, díky.

Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 18:51 | Nahoru | #9
no a co udělat pokus, jet normálně, pak zastavit benzín (simulace toho, že došel) a pak ho normálně pustit ( ne na rezervu) zda se to chová stejně

je fakt, zvláštní, že pak až to roztlačíte, tak to jede normálně, kdyby ten benzín nedotíkal dostatečně na rezervu, tak to musí "kuckat" permanentně v poloze na rezervu

1 reakcí na tento příspěvek Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 19:11 | Nahoru | #10
podle mě je problém v přísunu paliva v poloze na rezervu.Pokud jedeš na ON a dojde ti benzín,motor škitne až když je nedostatečná plováková hladina a pokud je to na rezervu přicpaný,tak právě proto musíte tak dlouho tlačit,až se zase plováková hladina srovná a motor chytne.Je to jenom můj názor

(reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 19:56 | Nahoru | #11

jeník37>podle mě je problém v přísunu paliva v poloze na rezervu.Pokud jedeš na ON a dojde ti benzín,motor škitne až když je nedostatečná plováková hladina a pokud je to na rezervu přicpaný,tak právě proto musíte tak dlouho tlačit,až se zase plováková hladina srovná a motor chytne.Je to jenom můj názor



souhlas tim "gasovánim" by tam měl benzín dotéct

Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

14.11.2010 v 20:57 | Nahoru | #12
to "gasování" je to poslední co by na to mělo mít vliv. na en500 je kohout podtlakovej, takže cokoliv s plynem při zastaveným motoru neovlivní vůbec nic (akcelerační pumpa tam taky není). Já bych sundal hadičku co vede od kohoutu do karburátorů, hadičku od podtlaku, a zkusil bych pusou simulovat podtlak aby tekl benzín. No a takhle bych vyzkoušel, jak teče benzín na ON a jak teče na RES. Když bude na RES téct míň (což je podle toho co píšeš pravděpodobný), tak bych hledal důvod - rezerva má vlastní hadičku z nádrže, takže jestli ji třeba nemáš skřiplou, potažmo třeba není problém v kohoutu - jde celkem jednoduše rozdělat.

1 reakcí na tento příspěvek Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 07:13 | Nahoru | #13
Přesně tohle jsem zažíval se svou CBR 1000 F - je to normální stav. Řešení je jednoduchý - nenech nikdy dojít benzín teplýmu motoru, raději přepni na rezervu o litr dřív

1 reakcí na tento příspěvek Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 08:13 | Nahoru | #14
Hele a jakej máš benzínovej filtr?
Měl sem GPZ 500 - prakticky stejnej motor. A uplně ty stejný příznaky sem měl když sem namontoval takovej ten skládanej průhlednej pal. filtr. Když byl kohout přepnutej normálně, jela bez chyby, ale když sem vyjel na rezervu, asi se do palivovýho sistému dostal vzduch a hlavně do filtru. A vzhledem k tomu že to je přes podtlakovej kohout samospádem a už byla nízká hladina v nádrži, byl i nízkej tlak paliva v tom filtru, nechtěl benzín dotíkat.
Řešil sem to vyškubnutím ovládací hadičky od kohoutku a hubou sem chvíli simuloval podtlak abych otevřel kohoutek a pak zase foukal víčkem do nádrže a tak pořád dokola dokud nenaskočila... a nebo sem skáknul do pet flašky natankovat a bylo to.
Závadu sem odstranil vyhozením toho filtru, koupí novejch hadic. Normálních opletenejch do auta. Sou tlustší a tak snadno se neskřípnou. a vyčištěnim celýho systému, aby se nezasíraly karbanátky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 09:21 | Nahoru | #15
jirivfr> já opravdu nevím, co v tom má za palivovej filtr, ale zjistím to.

Chlapi děkuju všem za tipy a rady. Budem to teď někdy zkoumat a jestli se jakákoliv rada od vás osvědčí, tak to sem dopíšu, třeba se to někomu někdy hodí. díky moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 09:27 | Nahoru | #16

Yura>jirivfr> já opravdu nevím, co v tom má za palivovej filtr, ale zjistím to.

Chlapi děkuju všem za tipy a rady. Budem to teď někdy zkoumat a jestli se jakákoliv rada od vás osvědčí, tak to sem dopíšu, třeba se to někomu někdy hodí. díky moc



Jinak nejlepší rada je jezdit včas tankovat....když víš, kolik najedeš kilometrů, než dojedeš k rezervě, tak není nic jednoduššího, než zajet k benzince o 20-50 km dřív...při hustotě čerpacích stanic v ČR to není vcelku problém. ... za 12 let co jezdím jsem na rezervu přepínal jen asi 5x a to ještě čistě jen z prevence, aby mě nepřekvapilo, že by mi došel benzín zrovna když nepotřebuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 09:43 | Nahoru | #17
Cooker> No to máš pravdu, nicméně stane se. Každopádně je to věc, která by asi měla bejt funkční, protože ten kluk má 50 kilo i s postelí a sám by to nejspíš neroztlačil. Zkrátka, je to jedna z věcí "poslední záchrany před vlastní blbostí"( ) a na tu by měl bejt spoleh. Jistě, zásadní problém to neni, ale je to jako rýma - dá se s tim žít, ale otravuje to život.

E: chyby

Naposledy editováno 15.11.2010 09:44:37

Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 10:19 | Nahoru | #18
Ať uděláš co uděláš, teplej motor bez benzínu se startuje blbě. Když má borec 50 kilo, ať se v klidu posadí a počká, až motor vystydne. Pak nastartuje normálně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 13:16 | Nahoru | #19
Cooker>Stalo se to podruhý, a to druhý byl vlastně záměrnej pokus, protože sme skoušeli, kolik to tak asi na normální projížďky žere, takže schválně vyjížděl plnou lejtu, no a právě taky proto, jestli se to bude opakovat. Ale to je fuk, prostě to nedělá, co má, prevence je hezká věc, ale zádrhel neodstraní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 13:20 | Nahoru | #20

Yura>Cooker>Stalo se to podruhý, a to druhý byl vlastně záměrnej pokus, protože sme skoušeli, kolik to tak asi na normální projížďky žere, takže schválně vyjížděl plnou lejtu, no a právě taky proto, jestli se to bude opakovat. Ale to je fuk, prostě to nedělá, co má, prevence je hezká věc, ale zádrhel neodstraní.



Na to, aby jsi zjistil, kolik motorka žere nemusíš vyjíždět nádrž do sucha ...ale jak už psal myslím Camča....asi nejlíp dát cígo a nechat vychladnout motor, pak snad chytí dobře. Jestli to kompletně vycucá karburátory, tak chvilku trvá než je to zase naplní a pokud je takhle prázdná nádrž, tak asi nepomůže ani poloha PRI pro přeplavení karbců, to je nevýhoda podtlakových palivových kohoutů v kombinaci s karburátorem... ...

1 reakcí na tento příspěvek Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 13:31 | Nahoru | #21
ja tez na sve ex GPZ zkousel kolik najedu nez se mi vycucne nadrz.tak si jedu,motorka dle ocekavani a vypoctu km skytnula,za jizdy prepnu na rezervu.zdechla nesla nahodit a uz sem tlacil:D roztlacovat me to teda nenapadlo pac sem byl 500m od benzinky. ale od te doby jsem to uz vicekrat nezkousel:D:D:D zkusil bych neco u palivoveho kohoutu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 13:52 | Nahoru | #22
Cooker> No to je právě to, co nás nenapadlo, počkat než to trochu vychladne. My sme jí nutili k jízdě horkou. Já nejsem žádnej moto-technik, moc tomu nerozumím, tím míň EeNku. Ten kluk jakbysmet, takže nic jinýho, než tipy zkušenějších motorkářů a následná vylučovací metoda nám nezbejvá, nechcem-li to cpát rovnou servisu. Ale aspoň se zas něco naučím.
Že se spotřeba dá zjistit i bez vyjíždění celý nádrže, to vím taky, ale šlo prostě o to vyzkoušet kdeco na tej motorce, hlavně jestli zas chcípne, což se potvrdilo. No, budem vidět, pár možností už máme, tak snad tomu domluvíme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 13:55 | Nahoru | #23

enusim2>ja tez na sve ex GPZ zkousel kolik najedu nez se mi vycucne nadrz.tak si jedu,motorka dle ocekavani a vypoctu km skytnula,za jizdy prepnu na rezervu.zdechla nesla nahodit a uz sem tlacil:D roztlacovat me to teda nenapadlo pac sem byl 500m od benzinky. ale od te doby jsem to uz vicekrat nezkousel:D:D:D zkusil bych neco u palivoveho kohoutu



A když si jí pak natankoval, chytla v pohodě?
E: já právě co sem těch nemnoho motorek poznal, tak žádná nikdy neměla s přepnutím na rezervu problém, proto to tady zkoumám, jelikož moc normální mi to nepřipadá.

Naposledy editováno 15.11.2010 13:58:48

(reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

15.11.2010 v 17:01 | Nahoru | #24

Yura>A když si jí pak natankoval, chytla v pohodě?
E: já právě co sem těch nemnoho motorek poznal, tak žádná nikdy neměla s přepnutím na rezervu problém, proto to tady zkoumám, jelikož moc normální mi to nepřipadá.



presne jak rikas dotankoval,prepl kohout a sla hnedka.takze byl problem nekde v pritoku paliva z rezervy,tak bych to rekl ja ale nevim neresil sem to dal:D pac ja do rezervy nikdy nejezdil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

16.11.2010 v 10:38 | Nahoru | #25
Cooker> EN500 nemá palivoměr, takže potřebu natankovat vidíš jen podle ujetých km
Občas se mi stane, že přepínám na rezervu. Když to přestává táhnout, přepnu za jízdy kohout a během 2 vteřin je vše v pohodě. Takže bych opravdu zkoumal kohout a přívod od nádrže.

(reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

16.11.2010 v 13:00 | Nahoru | #26
hok> Přesně tak, jakmile zakucká, přepínám, během pár sekund se musí srovnat pokud je vše v pořádku... a je jasný že nevyjíždět karburátory dosucha úmyslně. To je zbytečný a člověk se akorád vystavuje riziku že bude mít problém se startem horkýho motoru.

Naposledy editováno 16.11.2010 13:01:03

Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

25.12.2010 v 13:49 | Nahoru | #27
Jednou mi benzin došel při jízdě. Nejdřív začala běžet na jeden válec a pak chcípla úplně. Vyletělo ze mně pár neslušných slov, přepl jsem to na rezervu zmáčkl startér a NIC. Znova pár neslušnejch slov, pak jsem vytáhl sytič(i při teplým motoru),zmáčkl startér a BRRRRM -běžěla. Zamáčkl jsem sytič,zamával tomu týpkovi kterýmu jsem to nacvičoval před barákem, za 1. a pá pá.A rovnou k pumpě. Je ale pravda,že týden před tím byla karburace do mrtě rozebraná a vyčištěná, a ten sytič asi taky pomohl k tomu,aby se rychlej karburace zaplavila.Takže můj názor laika:Vyčistit karburaci a po přepnutí na rezervu(s novým startem)na chvilku zapnout sytič.Jenom než se zaplaví a naskočí.

1 reakcí na tento příspěvek Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

24.1.2011 v 21:31 | Nahoru | #28
No podle mě je slabý průtok paliva přes rezervní ventil,takže prozkoumat ventil a případné nečistoty zlikvidovat.Podle mě to na karburátory nevypadá a pokud mě paměť neklame tak en 500 má jen jednu.Podle popisu to sedí na nějakou žábu na prameni.....

(reakce na) Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

29.1.2011 v 13:31 | Nahoru | #29
paja.oni>
No víš o čem je řeč. Na mý "Krásce" už si se s karburací "vyvstekal" taky.Díky Tobě a Tvému bráchovi (Dýmovnice) jezdí v pohodě. Další problémy jsou většinou moje chyba.

Přepnutí na rezervu - a nenaskočí

29.1.2011 v 13:35 | Nahoru | #30
Dvě fota - aneb "Bratři v akci".
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 PepeBurgman 7 27.10.2022 v 20:47 roman689
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 Aneke 1 11.9.2022 v 12:37 Ariete
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 grz 0 22.5.2022 v 21:23 grz
Sedlo Kawasaki en 450 Kawasaki EN 500, Kawasaki EN 450 dyks 0 26.1.2021 v 07:33 dyks


TOPlist