Narazil jsem na drobny problem a chci se zeptat na vase zkusenosti. Co je treba udelat pokud koupite masu v zahranici a stahovani do CR chcete spojit s vyletem pres nekoliv statu cca 8000km (indie :), royal enfield, cca 90k vs de 140k, toz by bylo i na vylet :)). Hledam kompletni reseni, takze priznavam ze si to zjednodusuji. Tut jsem podobny problem nenasel (pouze veci okolo prevozni znacky) a pokud to nevyjde budu googlit. Nicmene pokud proc opakovat co uz ma nekdo v malicku.
Takze diky za info.
Cest Ef
1 reakcí na tento příspěvek Import moto po vlastni ose
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
Jinak si svůj stroj nemůže vynachválit..
Naposledy editováno 23.10.2010 00:03:43
1 reakcí na tento příspěvek Import moto po vlastni ose
Budeš asi tak druhej v ČR a je to naprostá exotika. Jednoho jsem viděl a slintal a slintal!
Naposledy editováno 23.10.2010 07:00:15
2 reakcí na tento příspěvek Import moto po vlastni ose
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
pesastor>Když už Royalka, tak vem toho dieslovýho!
Budeš asi tak druhej v ČR a je to naprostá exotika. Jednoho jsem viděl a slintal a slintal!
AHOJ - NEBUDE druhej - v Čechách je jich cca pět pojízdnejch - a cca deset vo kterejch nevím - Honza Sladký je sem vozí - cca pět za rok - víc by neprodal ...ale spíš zběratelům ....
pesastor>trins> VŽDYŤ ŘÍKÁM - TEN DIESELJEDE 70........
To máš naprostou pravdu - ostatně - někde bych i vyhrabal vodkaz tady na motorkářích - test dieslového enfielda
www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/royal-enfield/royal-enfield-bullet-350-diesel-13573.html
ostatně - taky si budu jednoho pořizovat - jen co se vrátíme z expedice
Naposledy editováno 23.10.2010 23:50:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
P.G.>BEGY> Jeden z nich je marrtinn, je to pohodář, napiš mu, poví ti co a jak..
Jinak si svůj stroj nemůže vynachválit..
no -abych dotyčného nezklamal - situace se má tak - to co se nám omylem povwedlo v 2008 - tak nyní už nejde - brání tomu vývozní povolení INDIE a dovoz -EU .
jinak - loni sem radil nezávisle dvěma skupinám ke všemu odhodlaných kluků - a obě tu papírovou bItvu vzdali ...
ovšem - pokud máš nějaký plán , kontakty v indii a výš jak zde dostat CARNET na motorku vod které nemáš velkej a malej českej techničák ( když jsi ji ještě nekoupil )- POKUD SEŠ TEDY KOUZELNÍK- KLIDNĚ SE PTEJ
POKUD SE BUDEŠ PTÁT NA ROZUMNÉ VĚCI - RÁD PORADÍM ..
Naposledy editováno 23.10.2010 23:46:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
a navic s mym stylem na tomhle muzu jet full knedl :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
ef..>trins> ne hornet porad frci, ale 2,5 na 100 a 13,5 nadrz je dojezd pres 400km a co jsem cetl projede to vsechno a jezdi na tom cela asie :)
a navic s mym stylem na tomhle muzu jet full knedl :)
Tak až si to koupíš,tak už s tebou na vyjížďku nejedu..... nechci si ošoupat kolečko na prvním kvaltu
muzes sem prosim pridat nejake linky prave ohledne papiru pro dovoz a registraci motorek ze zahranici, treba se to jeste nekomu bude hodit (pripadne pm)
kontakt v indii by patrne byl a pravdepodobne i kupec/prostrednik ale neznam moznosti a jsem uplne na zacatku
cokoli pomuze
1. jake vam vystavili doklady k moto v Indii?
2. co vam dali k dispozici jako mezinarodni doklady k motorce
3. pomohla by registrace pres Indickeho prostrednika
4. homologace Indie vs. EU (co prihlaseni v jinem eu state, pr. nemecko?) a opet odkup pres prostrednika
Diky
Ef
Naposledy editováno 24.10.2010 21:04:41
jinak hornet zustava abysis nevodrel kolecka
jsem jeste zapomel - pritelka nema rada hmyz a na royal bych ji asi dostal :)
Naposledy editováno 24.10.2010 21:07:51
Přes hranice tě nepustí - memáš totiž CARNET - TAKŽE TĚ PAKISTÁNCI max. donutí nabouchat motorku opět do bedny a Iránci taky ...
pokud vím - tak v indii můžeš jezdit na dočasné papíry - cca měsíc ( nevím - nezajímal sem se )
my startovali z dillí na českejch značkách a CARNETEM a kupní smouvou ( já papíry nevyřizoval - a dodnes sou některé věci top secret )
další problém je IRÁN - dostaneš pouze ČTYŘ DENNÍ tranzitní vízum ...
anebo třicet dní - ale pouze jedním přechodem dovnitř a stejným zpět ( naštěstí zde byly k disp. moje kontakty na irán ... )
DALŠÍ problém je dovoz do čech - EU OD ROKU 2008 - PODZIM - ZAVEDLA NORMU EURO 3 - zakazující dovoz moto s karburátorem ...
a novej BULET SE prodává za jiné peníze a mám dojem že do ciziny pouze přes dealery
NĚKDY MĚ DOCELA UNAVUJE VYPISOVAT POKAŽDÉ - KDYŽ NĚKDO DOSTANE TENHLE KRÁSNEJ NÁPAD VŠECHNY VĚCI -KTERÉ MUSÍ PODNIKNOUT -ABY SE ALESPON PŘIBLÍŽIL MOŽNOSTI TO ZKUSIT ..
NECHCETE SI NEJPRVE ZJISTIT NĚCO O CARNETU ??????? BEZ NĚJ TO ZKRÁTKA NEJDE ....
1 reakcí na tento příspěvek Import moto po vlastni ose
www.royal-enfield.cz/
problematika dovozů ze zahraničí ...
1 reakcí na tento příspěvek Import moto po vlastni ose
zkus přelouskat tohle
cptkour.bloguje.cz/758137-z-indie-na-enfieldech-jak-na-to-tags-royal-enfield-dilli-praha-navod.php
1 reakcí na tento příspěvek Import moto po vlastni ose
"nejsnazsi" cestu vidim
1. zjistit jestli EFI verzi (strikacka) delaji v Indii
2. "Zabukovat/Zajistit" si VIN
3. STK a registrace neexistujici motky v CR
4. relizace prevozu
krome 1.niho bodu vidim vsechno na levacku
druha cesta
1. stejny
2. carnet
3. prevoz
4. registrace a stk existujici motky v CR
co se carnetu tyce, jedine premluvit prodejce v indii aby udelal carnet na sebe a poskytnul spolu s letter of authority k dispozici
tim by se osetril carnet.
napsal jsem royalum do indie jak je to s EFI verzi a jestli by se dala vyzvednout v indii?
naivni? mozna, uvidime.
5. v obou pripadech jsem mozna zapomel ze u stk bude potreba CoC - certificate of conformity (neboli papir o shode) coz doda bud vyhradni dovozce do CR, pripadne jakykoliv jiny dovozce do EU
cest Ef
Naposledy editováno 25.10.2010 17:11:12
text ve forme zaplat nebo te budem jebat patri nekam jinam a rozhodne mi neprijde jako nekdo s kym bych chtel jednat.
cele mi to prijde jako mlzeni a snaha o zastraseni aby z toho meli penize
nechapu proc stroj prihlaseny dle zakonu mam registrovat u nejakeho dealera
mrknu na zakony
cest ef.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
marrtinn>AHOJ - NEBUDE druhej - v Čechách je jich cca pět pojízdnejch - a cca deset vo kterejch nevím - Honza Sladký je sem vozí - cca pět za rok - víc by neprodal ...ale spíš zběratelům ....
On ten diesel umi dostat aji na papiry?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
nevím - tady se pohybuješ mimo dovoz z EU ---- NEVÍM JAK TO BUDE S PŘIHLÁŠENÍM ....
sem zvědav na odpověd z indie ..
ad ..zastoupení Royalu v čechách - TY osobně kdybys měl firmu - jak rád bys dával zadarmo osvědčení k dovozu z indie ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
marrtinn píše: ad ..zastoupení Royalu v čechách - TY osobně kdybys měl firmu - jak rád bys dával zadarmo osvědčení k dovozu z indie ???
Jedna věc je vydávání osvědčení o shodě (nikoli zadarmo!!!), což je mimochodem jejich povinnost jako oficiálního dealera
ale druhá věc je nepokrytě vyhrožovat vyhledáním a následnou buzerací.
Proč to ostatní značky nedělají?
Enfield je značkou pro fandy a šílence. Takže když se MotoClassic chce touto značkou zabývat, musí počítat i s individuálními dovozy a "samo-domo" výrobou. Pokud to nejsou schopni překousnout, tak ať se radši pustí do nějaké prodávanější značky.
Možná si neuvědomují, že v případě buzerace je možno "upozornit" úřady, aby posoudily také například homologaci doplňků na motocyklech jejich zákazníků. Akce vyvolává reakci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
nemyslím si že by tě v royalu vyhodili - ale sou docela problémy dovézt to a přihlásit z Indie .. v rámci dovozu z Eu to asi problém nebude ...
Pokoušet se "skřípnout" dědka jako jsem já - před důchodem a co se kolem motorek pohybuje čtvrt století, by nebylo tak jednoduché
Ale byl bych nerad, kdyby to vypadalo, že jsem škarohlíd a rejpal.
Však někdy pohovoříme a všechno se vyjasní
1 reakcí na tento příspěvek Import moto po vlastni ose
1) Z toho co jsem zatím přečetl je u nás možno zaregistrovat buďto stroj starší 25 let jako veterána, nebo na regulérní značky kvůli emisím pouze novější modely se vstřikováním. Čelendž faktor cesty (a cena) se kloní k nákupu starších kusů. Ty pak u nás buďto prodat (čímž by se zaplatila i cesta) nebo si je nechat a dát je do takového stavu aby prošly veteránským schválením.
2) První bod ihned vznáší otázku jak v Indii sehnat v rozumném čase ojeté motorky požadovaných parametrů a dát je do stavu alespoň přibližně schopného zdolat cestu. Nejlépe sehnat kontakty na někoho místního a mít motorky při příjezdu na místo už předem zajištěné a připravené, tak jako pánové v místním cestopise.
3)Pro cestu přes Pákistán a Írán je potřeba Carnet de Passage. Carnet v ČR nedostanu když motorka ještě není na mě v ČR registrovaná a Carnet v Indii nedostanu když tam nemám dlouhodobý pobyt, i když je motorka už moje. Poslání motorky lodí v bedně není přijatelná alternativa.
Poslední bod tedy nelze oficiální cestou vyřešit. Na vytvoření falešné veteránské registrace pro získání českého carnetu nemám dost kontaktů. Snadnější může být sepsat s prodejcem kupní smlouvu (s platností třeba měsíc od skutečného data předání, kdy už bude motorka doma) a také plnou moc na užívání stroje na onen měsíc + carnet na jeho jméno. Motorka tak bude během cesty stále registrována v indii a díky plné moci budou mít policejní kontroly o důvod míň žádat o úplatky za to, že jedu s cizím strojem. Domů tak přijedu na indických značkách a prodejce v Indii si následně nějak zařídí vrácení zálohy za Carnet a zrušení indické registrace.
Pokud nebude možné zálohu za Carnet bez fyzické přítomnosti motorky v indii vrátit tak hodnotu motorky papírově deklarovat jako nejnižší možnou a předem počítat s tím že záloha je nevratná a její cenu přidat prodejci při koupi motorky bokem. Případně získat indický Carnet nějakou ještě méně oficiální cestou. Korupční potenciál indického prodejce a úředníka je určitě vyšší než v ČR.
Poslední možnost je jet severní trasou přes Čínu, všechny Stány, Rusko a Ukrajinu, kde Carnet není potřeba, ale o to větší problém je s vízy.
Cesta je v plánu na konci letošního léta, pokud se podaří zařídit shora uvedené body. Předem děkuji za jakékoliv tipy a připomínky.
Naposledy editováno 07.02.2012 00:10:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Import moto po vlastni ose
PROBOHA - DALŠÍ ... NO - UPŘÍMNOU SOUSTRAST NAD VYHOZENÝM ČASEM ...