bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu
29.9.2010 v 00:02
Zdravím,po výměně šálků na klikovce,pístů a pístních kroužků ve firmě a po zajetí 2000 km šla moto na brzdu na vyladění,byl jsem u toho a po měření byl zadní válec v pořádku,na předním mi počarovali s jehlou-dávali ji údajně o drážku výš a moto po opětovných měřeních a podle grafů i lambda sondy údajně O.K.Ale co se nestalo,spotřeba mi vylítla skoro o 1,5 litru nahoru a teď při jízdě na kochačku do 90 km/h mi Virago papá v pohodě 6 litrů což je moc.Laboroval jsem zatím jen s volnoběžnou směsí,ale bez výsledku.Je možné že to může být tou jehlou ve vyšší poloze?Nevíte náhodou někdo tovární nastavení jehel-která drážka na kterém karburátoru??Rád bych i taky věděl jaké jsou origo čísla trysek na jednotlivých karburátorech-nikde v manuálech jsem to nenašel.Pokud by mi nikdo tady neporadil,musel bych se podívat do karburátorů od manželky/má taky 535/,ale to se mi do toho moc nechce.Manželce přitom 535 papá necelých 4,5 litrů.Tak jak na to?Díky za případné rady.

1 reakcí na tento příspěvek XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 00:27 | Nahoru | #1
Já bych ještě nějakej ten kilák najezdil, než bych to řešil. Podle mě si ten motor musí trochu sednout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 00:45 | Nahoru | #2
Dave81> No,já myslím že po ujetí celkem 5000 km od opravy by to už mělo sedět.

1 reakcí na tento příspěvek XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 08:27 | Nahoru | #3
Směs volnoběhu má na spotřebu nepatrný vliv. Na volnoběh nejezdíš a jakmile trochu otevřeš plyn, už se to řídí jinými věcmi - velikostí trysek, polohou jehel a jejich tvarem.
Poloha jehel na spotřebu vliv má - u Ténerek (nebo TDM?) si lidi stěžovali na pažravost a řešením bylo právě spuštění jehel dolů. Motor nepatrně zlenivěl a spotřeba klesla právě o nějaký litr a půl. Pro ty, kdo chtěli spíše cestovat než závodit, to bylo optimálnější nastavení.
Podle Haynese jsou hlavní trysky na předním válci 137,5, na zadním 135. Jehly jsou buď typ 5DZ17/5DZ18 - ty patří na první zářez, nebo novější mají jehly 5DZ9/5DZ10 a patří na třetí zářez. Tryska volnoběhu by měla být 35, tryska sytiče 40. Pak jsou tam ještě vzduchové trysky - jedna velikosti 70, druhá 170. Clymer to v zásadě potvrzuje, plus u jednoho modelu ještě uvádí jehly Y-0.

XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 08:58 | Nahoru | #4
Nenašel? Asi jsi moc nehledal... dílenský manuál str. 125
máš tam čísla jehel a tovární nastavení, nebo tady str. 167.

1 reakcí na tento příspěvek XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 09:14 | Nahoru | #5
To se tam dávaly nějaký racingový písty že to muselo na brzdu nebo ten motor už byl po smrti že potřeboval takovej servisní zásah ?????

(reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 09:34 | Nahoru | #6

tigrasek>Dave81> No,já myslím že po ujetí celkem 5000 km od opravy by to už mělo sedět.



No to máš pravdu, 5000 km je dost

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 11:51 | Nahoru | #7
Cooker> No motor měl najeto 300000 km,měl slabší kompres a trochu klepkal i když vím že u těchto strojů je to normální.Dávaly se tam norm.origo písty a seřízení na brzdě bylo v ceně,tak proč to neudělat.Ale jak je vidět,brzda není asi všechno,když to teď tak papá benzín.Stejně mi jen ještě potom změřili výkon jen na zadním kole a ne jak jsem si myslel motoru-to mi bylo k ničemu,neměl jsem to s čím porovnat jestli je ten výkon v richtiku aspoň přibližně podle TP.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 11:55 | Nahoru | #8
1100Virago> Davide díky za vyčerpávající odpověď,jenom mi prosím řekni jak poznám typ těch jehel a nastavení těch zářezů myslíš odshora,nebo odspoda?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 12:09 | Nahoru | #9
tigrasek: Typ bude na jehlách vyražený, někde u vršku. Zářezy jsou u jedenáctky odshora, tak tipuju, že u 535 to bude stejné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 13:07 | Nahoru | #10
1100Virago> No když spustíš jehly,tak to trochu bude znát na výkonu,jak jsem se díval na graf z brzdy,byla na předním válci v určitých otáčkách výkonová díra,po daní jehly o drážku níž(zvýšení jehly),díra zmizela,ale zase ta spotřeba,zadní válec byl dobrý.Takže zkusím jehly spustit o drážku níž a uvidíme,ale potom budu muset asi znova nastavit volnoběžnou směs,bo to asi rozhodím že?

(reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 13:12 | Nahoru | #11
tigrasek: Ne, poloha jehel nemá na volnoběžnou směs vliv. Nebo jen nepatrný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 13:16 | Nahoru | #12

tigrasek>Cooker> No motor měl najeto 300000 km,měl slabší kompres a trochu klepkal i když vím že u těchto strojů je to normální.Dávaly se tam norm.origo písty a seřízení na brzdě bylo v ceně,tak proč to neudělat.Ale jak je vidět,brzda není asi všechno,když to teď tak papá benzín.Stejně mi jen ještě potom změřili výkon jen na zadním kole a ne jak jsem si myslel motoru-to mi bylo k ničemu,neměl jsem to s čím porovnat jestli je ten výkon v richtiku aspoň přibližně podle TP.



S těma kilometrama to myslíš vážně nebo ses uklepl o nulu?

Tak to si pohrál někdo s karbcem, chtělo by to dát to základní nastavení a od toho se odrazit...to je vždycky na dlouhou trať a o nervy ...držím palce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 13:33 | Nahoru | #13
Cooker> Jsem ale cocot,překlepl jsem se o nulu.No s karbecem si hráli jak jsem psal výše,ale aspoň mám zjištění,že brzda taky není všemocná co se týče optimálního výkonu a spotřeby zároveň,možná naladí dobře na výkon,ale na ten se u chopperu moc nehraje,ale co mě nejvíce irituje,že manželka jezdí na své 535 za skoro 4 litry a já za 6.A to má sice stejně vykuchané laufy jako já,ale k tomu ještě má pryč ten hrnec pod kyvkou a ten krouťák od spodu je znatelně o dost lepší než u mě.A to nemluvím o tom pekelném zvuku co má.Sice když má člověk už moto tak nehledí jaksi moc na spotřebu,ale 6 litrů na pohodovou jízdu bez vytáčení je přece jen trochu moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 13:40 | Nahoru | #14
tigrasek: 535 s třiceti tisíci kiláky je sotva zajetá a ne že má nízké tlaky. Ta tvoje musí mít natočeno o dost víc.
Není to 25 kW verze blbě otevřená? Pak bych se nedivil té spotřebě. Musel bys víc tahat, aby to jelo stejně, jako plná verze.
Navíc s tím hrncem by to naopak mělo mít dole lepší krouťák než bez něj! Takže tu něco hodně nehraje.

1 reakcí na tento příspěvek XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 13:59 | Nahoru | #15
Jen tak pro zajímavost, kolik měla poníků na zadním kole??? Jinak já jezdil za 5.5 litru a jelo mi to ze všech 535tek široko daleko nejlíp... Jen to chtělo nepřetržitě točit a nepolevit...

(reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 14:09 | Nahoru | #16
1100Virago>Ne,ne Davide,je to ta nejsilnější verze 34 Kw,s tím krouťákem to mám vyzkoušené že to tak je,bez hrnce je odspodu o dost živější,a je to i zkušenost jiných co jsem i četl na K 1400,tak nevím.Ještě až bude pěkně tak se podívám do manželčiných karbeců,jestli tam nemá třeba jiné trysky(dynojet),ale asi ne.S těmi 30000 kiláky to tak je,ale asi víš sám že jsem ten motor mohl trochu doku...it,jak jsem hledal tu mojí závadu a vytáčel jsem ji do bezvědomí a nakonec to byly přehozené trysky v karbecech.Však jsi na ní jel sám,tak víš co a jak.Však po rozdělání komplet toho motoru byl jen zakarbonovaný,vše celkem odpovídalo najetým km,válec v toleranci že se ani nemusel dělat výbrus,tak se preventivně vyměnily písty a kroužky a výměna šálků na klice neskutečně pomohla ztišení motoru,zároveň se ještě vyměnily gufera na ventilech.Ale tak teď vím co mám za motor i když jsem celkem vyklepal 20000 kč za opravu.

(reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 14:16 | Nahoru | #17
DMC.motobiker> No už ani pořádně si to nepamatuji,nenechal jsem si ty grafy blbec vytisknout,ale něco se mi zdá že mi říkali 35 koní,ale nejsem si jistý.Těch 5,5 litrů Ti věřím,pokud jsi to točil,nebo 120 a víc po dálnici,ale já na pohodu bez vytáčení do 90 km/h a 6 litrů-to je fakt moc,zajímalo by mě pokud bych to vytáčel,nebo jel palbu,kolik by mi to potom vzalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 15:34 | Nahoru | #18
tigrasek> Proč se tam vlastně dávaly nové písty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 16:24 | Nahoru | #19
Fück> No podle mě se tam ani dávat nemusely,jen oba byly ve stejném místě trochu otlačeny,ale nijak poškrábané,bylo mi to ale doporučeno,tak se tam daly nové-5000 kč v luftě.Měl jsem to v KSK moto ve Fryčovicích,fakt tomu rozumí,jsou velice ochotní,vše se snaží vysvětlit,vybavení na velké úrovni.

(reakce na) XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 19:00 | Nahoru | #20
tigrasek> KSK moto neznám, ale oba mechanici, kterým bych v krajním případě svěřil mašinu jsou relativně protivní a stahováky si vyrábějí sami

XV 535 po vyladění na brzdě-velká spotřeba benzínu

29.9.2010 v 19:39 | Nahoru | #21
značkuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist