globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém při zatáčení...
13.9.2010 v 16:12
Při zatáčení v nižších rychlostech cítím citelný odpor v řidítkách,motocykl má tendenci se jakoby zavírat na pravou stranu.Musím korigovat vyloženě silou a při překlopení vlevo musím též motocykl mírně přinutit.Může to mít na svědomí mírné podhuštění pneu(P:2.1,Z:1.9),vidlice jsou po repasi nastavené stejnoměrně.Jinak i ve vyšší rychlosti mám problém z náklonu vpravo vrátit stroj do přímého směru.Dokáže někdo odhadnout kde se nachází problém?Děkuji za případnou pomoc
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 16:15 | Nahoru | #1
jo to mi dela predek taky kdyz ma 2.1, ale v rychlosti to nepozoruju, samo pak jeste dalsi dil vlivu ma kdyz je sjetej

Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 16:19 | Nahoru | #2
nepřetáhl jsi ložiska řízení??

(reakce na) Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 16:36 | Nahoru | #3
Bubrak ZX10R> Sjetý pryže nemam,jsou ojetý rovnoměrně.Ale je fakt,že TL i 10tka maj splečný nerovnoměrný rozložení hmotnosti s převahou na předek,tak možná je to normál při podhuštění,to mě nenapadlo,ale jsem rád že to říkáš

babajezi>nééé,tam jsem letos ještě nešahal...spíš mě napadlo,jestli se mi při popuštění brejlí nepovedl nějakej error,ale visuelně je to oukej

1 reakcí na tento příspěvek Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 16:38 | Nahoru | #4
no jstli je to na kazdou stranu jinak tak je to zvlastni, jinak bych ti rekl ze holt Tele:)
mas zadni kolo dobre srovnane ve vidli?

Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 16:44 | Nahoru | #5
mas vodu v pravym vejfuku

(reakce na) Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 16:50 | Nahoru | #6
assassin> no a toho se bojim jinak zadní osa je na značkách

BubrakZX10R> no hulilo se mi z něj nějak víc ještě abych tam měl rybičky

1 reakcí na tento příspěvek Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 17:00 | Nahoru | #7
Pokud je motorka rovná, tak by na to mělo mít vliv jen pár věcí. Zkontroluj si nakolik máš utažený ložisko v krku, podívej se jestli si nepouštěl vidle v brejlích, tlak pneu, nastavení tlumičů a to zadní kolo je taky možnost. Ještě si zkontroluj ložiska na kyvce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 17:05 | Nahoru | #8
Langoš_> Vidlice jsem popouštěl,ale jsou obě nastejno 8mm i s víčkem....proč by to mělo mít vliv?

Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 17:13 | Nahoru | #9
TLko zatáčelo dobře jenom s novou gumou. Do zatáček se mělo snahu zavírat pořád. Na tohle má největší vliv př.guma a úhel př.vidle. Pokud to chceš řešit a zjistit, kde je problém, tak začni funglovou gumou a pak proměřením rámu. Hlavně rozvor. Domluv se s někym, kdo má zdravý tele (jestli ještě nějaký existuje) a porovnejte rozměr.

(reakce na) Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 17:16 | Nahoru | #10

Ďuričko>Langoš_> Vidlice jsem popouštěl,ale jsou obě nastejno 8mm i s víčkem....proč by to mělo mít vliv?


Tím právě měníš úhel řízení. Čím víc je popustíš, tím víc ti to bude padat a víc váhy máš na předku. Tele už je v základu dost těžky na předek a tím si mu ještě přidal.

Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 17:26 | Nahoru | #11
Duricko: vicemene bych i souhlasil s Ladou(NuclearB) na TL jezdil kdyz my sme tahali kacery po dvorku:)

to ze tele na jetejch pneu divne pada do zatacek je fakt, ale zas do kazdy jinak je divny...
ty vidle bych zas vytahl zpet asi sem prilis cimprlich ale v brejlich bych s nima hejbal s odstrojenyma... kolo apod pryc.. postupne dotahl a pak az to nastrojil....

ja jel ted jednu jizdu (jen do dilny) bz tlumice a padalo taky do zatacky divne, zpet s tlumicem a dost utazenym a lepsi:)

BTW tou moji smesi od oka jsem asi usmahnul svicky.. to jsem tusil a tys to taky trefil.. na seriovou jednotku to dela to same.. kdyz v nizkejch otackach prudc pridam plyn tak to zacne jit na jeden, streli to.. naroste komprese a v podminkach co jsou ve valci to proste svicka nezapali... to same problem se startovanim za studena...

takze novy svicky a smes nastavit nakou sofistikovanejsi metodou nez od oka:) jen premejslim jestli nezkusim jiny svice, jiny teplotni cislo, nebo uplne neco jineho...

1 reakcí na tento příspěvek Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 17:34 | Nahoru | #12
Posunutím vidlí v brejlích o 8mm si značně změnil geometrii, posunul težiště a zkrátil rozvor. To si myslim, že je dost změn aby to mohlo být znát. Je to sice poloviční úprava ale spoustě lidem vyhovuje. Jinak právě tímto, sis udělal motorku trochu veselejší.

(reakce na) Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 17:37 | Nahoru | #13

Langoš_>Posunutím vidlí v brejlích o 8mm si značně změnil geometrii, posunul težiště a zkrátil rozvor. To si myslim, že je dost změn aby to mohlo být znát. Je to sice poloviční úprava ale spoustě lidem vyhovuje. Jinak právě tímto, sis udělal motorku trochu veselejší.



no teziste minimalne, rozvor taky-to ho vic protahne/zkrati zmena prevodu.. podstatny je ze zkratil stopu.. tele je vesely tak jako tak.. nebo spis smutny

1 reakcí na tento příspěvek Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 18:12 | Nahoru | #14
Chlapi dík za pomoc,všechno co tu je napsáno dáva smysl,akorát mi to nekoresponduje s tím že je to na každou stranu jiný.Myslim,že na vině bude víc věcí a zapoměl jsem dodat,že jsem dával na zadek gumu kterou jsem tam zatím neměl-190/50,což chování taky značně ovlivní.Rám mam rovný,kontroloval se na záčátku mojeho soužití s TL a ačkoliv jsem s tím seknul 2x nikdy to nedostalo žádný štos na předek.

Langoš>Ty vidle jsem posouval právě pro tu větší veselost,nicméně vedlejší "produkt" je jalovost na cílovce,což je jasný,ale když to vrátim do originálu,budu zas zatáčet jak autobus...hledám kompromis.

Honzo> asi se budu muset smířit s tím že TL je opravdu jen o motoru...respektive bylo:) A to s těma svíčkama jsem jen plácnul:)),ale klidně budu plácat dál

NuclearB>Zdravý TL?Tak v nějakym muzeu...možná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 18:24 | Nahoru | #15

Ďuričko>Chlapi dík za pomoc,všechno co tu je napsáno dáva smysl,akorát mi to nekoresponduje s tím že je to na každou stranu jiný.



To sem ti preci snad taky vysvetlil ne?

(reakce na) Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 18:33 | Nahoru | #16

Bubrak ZX10R>To sem ti preci snad taky vysvetlil ne?



Jasně,to je asi pozůstatek z nějaký kalby,někdo mi asi na..cal do vejfuku

Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 19:39 | Nahoru | #17
příznaky se dost podobají tomu co se stává teďka mě, ještě když pustím plyn tak v 80km/h a povolím držení řídítek (hodně jako bych ty řídítka pustil) tak se mě úplně rozklepou (tankslaper, nebo jak se tomu říká).
Mám dotahovaný krk řízení, ale to ty si říkal, že na ten si nešahal. Taky mě napadlo ložisko v kole nebo jen upadlé závažíčko na vyvážení kola.

Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 19:56 | Nahoru | #18
cus skusyl bych prvni nafuknout gumu jak ma, pak sundat tlumic rizeni jestli nebude naka zmena.a co loziska v naboji, jestli neni jedno k o a v naklonu ti pak netlaci kotouc na desky nic vic me nenapada

1 reakcí na tento příspěvek Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 20:04 | Nahoru | #19
podhuštěná pravá přední guma

Problém při zatáčení...

13.9.2010 v 20:06 | Nahoru | #20
Ahoj,u Tebe to vypadá na měkkou přední gumu-maj tendenci zatáčku zavírat a uvedený tlak by tomu mohl napovídat,jsou taky rozdíly v manometrech.Já jezdím na silnici co nejmenší tlak než začne zavírat,jsou ale rozdíly v gumách,podle tuhosti boku gumy od výrobce.Zkoušej.Přetaženej krk od Ježibaby není od věci.

1 reakcí na tento příspěvek Problém při zatáčení...

14.9.2010 v 07:36 | Nahoru | #21
Máš podhuštěný gumy, na okruh možná dobrý, ale na provoz nahovno, TLko je těžký, dej tam aspoň 2,5 dopředu a 2,7 dozadu a bude to v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém při zatáčení...

14.9.2010 v 10:13 | Nahoru | #22

Cooker>Máš podhuštěný gumy, na okruh možná dobrý, ale na provoz nahovno, TLko je těžký, dej tam aspoň 2,5 dopředu a 2,7 dozadu a bude to v pohodě.



no on s tim jezdi na okruhu... v provozu neee...

zvlastni je ze to dela na jednu stranu, vse co bylo receno by sedelo kdyby to takhle padalo na obe.. leda ze by se mu pri tom popousteni podarilo ty vidle trochu zkrizit.

duricko: zvednul bych predek a prosel to komplet, vyndal kolo, povolil vidle a znova usadil, zkontrolovat dotazeni lozisek v krku, loziska v kole, kouknout na to zadni kolo, ne podle rysek ale treba nakou rovnou lati zboku na pneu..

tele nikdy nic extra nebude, zahucel bys do toho hrisny prachy aby se to chovalo aspon podobne jako moderni moto... porad se mu nechce do sveta? nenaporcujem ho?je to sice skoda,ale treba po dilech pujde lip...

(reakce na) Problém při zatáčení...

14.9.2010 v 15:28 | Nahoru | #23

dr.dainese>podhuštěná pravá přední guma



No jasný to by to vysvětlovalo perfektně.Pravá podhuštěná a levá přefouknutá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém při zatáčení...

14.9.2010 v 15:41 | Nahoru | #24
assassin> Provedu Jináč,asik mi nic jinýho nezbude než mu vzít život a naporcovat ho,ale nechce se mi do toho,je mi to líto Ono je dost problém střelit ho za tu cenu co já chci,ale vždyť mu vlastně nic není...jedna kapota a výfuk v haj.lu a spousta věcí k tomu A taky je tu další věc,přesto že je to stará vrána,pořád nejsem v pozici člověka který z ní dostal maximum.Tedy,vlastně jsem se o to extra nesnažil

to all>Kdyby někdo nevěřil,zde je výtažek z článku který je k nalezení na stránkách TLZone.net.Psal to člověk co s TL objíždí dostupný okruhy a účastní se TL Cupu.Text popisuje návštěvu na mosteckym dromu...

"I drove the two qualyfing sessions with the old used GP racer rear slick. Andre finally shows me the right line in the last corner: Brake late and hard at 100m, release the brake just before the bumps. Then for the exit wait loooooong and then turn in very late but sharp, drive just at the outside of that last sharp bump, pick the bike up and accelerate early to the start/finish straight. Persona best is somewhere around 1:51, good enough for first row.
For the session at lunch I mount the little torn up but still good Dunlop KR108 rear slick. The feeling is again much better with this tyre and I improve to 1:49.404. Unfortunately the front tyre had to be change after this session, because it was missing wear marks on the right side."

Takže ta vrána umí fest

Naposledy editováno 14.09.2010 15:43:35

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém při zatáčení...

15.9.2010 v 12:48 | Nahoru | #25
Ďuričko> Jasná věc. TL je určitě zábavný stroj. Jinak to posunutí ve vidlých se samozřejmě dá eliminovat drobnou změnou na zadku. Když se to udělá takhle tak těžiště zůstane beze změny a pouze se ti změní úhel řízení a samozřejmě stopa. Motorka bude více ovladatelná. Jde ještě o to jaký máš převod. Protože převod sekundáru vůči těžišti ovlivňuje zásadně chování motorky když přidáváš. Je to jedno s druhym. Další věcí je to, že při změně geometrie je potřeba doladit podvozek. Asi ti doporučím aby sis o tom s někým kdo tomu rozumí popovídal a pak jezdil a ladil. Pokuď máš všechno ostatní v pořádku tak je to jenom nastavením.
Jinak si myslim, že si nemusíš lámat hlavu nad tím, že ti přijde, že se chová na každou stranu jinak. Většina jezdců má radši levou nebo pravou a pak jim příjde, že se motorka chová na každou stranu jinak. Může to být jen subjektivní pocit.

(reakce na) Problém při zatáčení...

15.9.2010 v 16:42 | Nahoru | #26
Langoš_> Nojo,to je přeci jasný,že když hnu tady musim i támhle,což jsem neudělal Takže budu muset ještě laborovat.Navíc ty pocity jsou vlastně z první jízdy letos a hned na dromu,takže je klidně možný,že část problému jsou jen pocity Ale jak říkám,abych si neustlal musel jsem zatlačit do větví,čili něco to chtít bude.
Děkuju za pomoc!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém při zatáčení...

15.9.2010 v 23:22 | Nahoru | #27

Langoš_>Ďuričko> Jasná věc. TL je určitě zábavný stroj. Jinak to posunutí ve vidlých se samozřejmě dá eliminovat drobnou změnou na zadku. Když se to udělá takhle tak těžiště zůstane beze změny a pouze se ti změní úhel řízení a samozřejmě stopa. Motorka bude více ovladatelná. Jde ještě o to jaký máš převod. Protože převod sekundáru vůči těžišti ovlivňuje zásadně chování motorky když přidáváš. Je to jedno s druhym. Další věcí je to, že při změně geometrie je potřeba doladit podvozek. Asi ti doporučím aby sis o tom s někým kdo tomu rozumí popovídal a pak jezdil a ladil. Pokuď máš všechno ostatní v pořádku tak je to jenom nastavením.
Jinak si myslim, že si nemusíš lámat hlavu nad tím, že ti přijde, že se chová na každou stranu jinak. Většina jezdců má radši levou nebo pravou a pak jim příjde, že se motorka chová na každou stranu jinak. Může to být jen subjektivní pocit.

Ahoj,myslím si,že změna sekundárního převodu samotná neudělá s geometríí nic,je to Tvá převzatá informace vyplývající se změnou posunutí zadního kola blíže k uložení či dále k čepu kyvky,což samozřejmě ovliňuje geometrii nastavení podvozku,ale se sekundárním převodem samotným má společné jen ne vždy nutnou změnu rozvoru.Ještě k původnímu dotazu-subjektivní pocit zavírání jen jedné strany nemusí být mylný,neloupe ložisko řízení?A třeba jen na jednom místě v rejdu?Pokud snížíš moto s kopce,stane se citlivější na špatný tlak přední gumy,začne se dřív zvedat prdel,ale záleží na typu motocyklu,jakým universálním směrem nastavil inženýr základ.Všechny jsem snižoval na předek,ale u k2 1000 jsem musel postupovat obráceně,prodlužovala mi původním nastavením brzdu,zvedala se hrozně.Okruhy ale nejezdím.A nepovažuji je za špičku.

(reakce na) Problém při zatáčení...

16.9.2010 v 07:36 | Nahoru | #28
nazlobenej> Ahoj,jsem přesvědčený že můj problém tkví ve špatném tlaku v pneu a nesouměrností v nastavení předního a zadního tlumení.Ložiska jsou ok...Díky!

Problém při zatáčení...

24.9.2010 v 11:19 | Nahoru | #29
čaute , taky jsem včera trochu prohnal svoje tele a nějak se mi při vyšší rychlosti rozkmitalo. cca 160 a výš. čím to může být, jsem nováčkem s tím to strojem tak spousty věcí testuji, ale jinak se mi jezdí ok. trochu mám problém že se mi povolují všude šrouby čím to je.o víkendu jdu na první generálku tak se vše ukáže.

Problém při zatáčení...

24.9.2010 v 11:21 | Nahoru | #30
a s těmi zatáčkami to asi tl dělá normálně že se musí více točit v otáčkách jinak to není ono, né. když to přiškyrtím tak to moc nepoklopim. nahuštěno mám snad správně.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil


TOPlist