Stává se mi, že dřív dřu o asfalt botu než koleno. Je správně doleva co nejvíc na špici a doprava na patě? Díky za rady od zkušenějších.
P.S. Dnes v Brně to stálo za to !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
zebyhonda>Hele, já si nic číst nepotřebuju. Jenom si myslím, že názor řidiče cestovní motorky a sportovní motorky bude značně odlišnej. A prostě GSXR se bez těla řídí blbě, netvrdím, že to nejde, ale proč potom ten dotyčnej jezdí na GSXR? Proč se všichni ty pitomci z WSBK, MotoGP, Moto2 atd. na těch motorkách tak vrtěj?
nemaj na to chodit do telocvicny, tak si to kompenzujou na masine
zebyhonda>Hele, já si nic číst nepotřebuju. Jenom si myslím, že názor řidiče cestovní motorky a sportovní motorky bude značně odlišnej. A prostě GSXR se bez těla řídí blbě, netvrdím, že to nejde, ale proč potom ten dotyčnej jezdí na GSXR? Proč se všichni ty pitomci z WSBK, MotoGP, Moto2 atd. na těch motorkách tak vrtěj?
Cestovni a sportovni motorka se zase tak odlisne neridej. Jinak se na tom sedi ale princip rizeni je u obojiho stejnej. Nikdo tady nemluvil o rizeni bez tela. Tim ze prenasis teziste si znacne pomahas. Ale muzes se vrtet jak chces a kdyz nezatocis tema riditkama tak proste zadny zatacky neprojedes. Taky si zkus chytit se pred zatackou zrcatek misto riditek a projed tu zatacku. Uvidis sam.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
Corela91>pylot>ja teda nevim ale ja k zatoceni potrebuju vic telo apod.nez samotny riditka, kterejch se "jenom" drzim. Do zatacek se naklanim, nejezdim s vytocenym rejdem
Respekt k tvymu jezdeni. Ja jsem mrdal a nikdy asi nebudu tak rychlej jako ty. Ale tomuhle proste neverim, ze se riditek "jen" drzis. Hlavni impuls k zatoceni vychazi z riditek. A pylot ma myslim v tomhle pravdu. Pohyby tela a stupacky jsou pomocne. Pomuzou hlavne tim ze se prenasi teziste. Proste zatlacis na vnitrni riditko, motorka se zklopi a jak to mas v naklonu tak ho das zase zpet. Zatacku samozrejme nejezdime s rejdem jak na ploche draze. Vetsinou to clovek udela tim jak tam hodi to rameno ze zaroven zatlaci na to vnitri riditko. Myslim ze to delas taky a jen si to treba uplne neuvedomujes. A kdyby tam ty riditka byly na tvrdo tak by clovek nejpis skoncil v prni zatacce.
Naposledy editováno 13.09.2010 09:50:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
Nemuzu ho najit, nevi nekdo co to je zac?
Jinak i uvaha ze pohybem tela se jen a pouze prenasi teziste kvuli kompenzaci setrvacne sily je zavadejici. Stejne tak pusobis timto pohybem momentove pres stupacky a zpusobujes precesi riditek...
Chicken or egg.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
Dawe02>SVSkritek>Chicken or egg.
Vejce... pred slepicema tu byli plazi. Angliciky to bohuzel nedam.1 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
Máš právdu že ten pohyb řidítkama mi při tomhle všem cestování po motorce zaniká. jednoduše se podivám kam chci zatočit a motorka tam prostě zatáčí. čím jedu rychleji tím víc ale musím zbytek těla zapojit.
pylot>Vejce... pred slepicema tu byli plazi. Angliciky to bohuzel nedam.
To byla jen recnicka fraze. Tady aplikovana na situaci, jestli vznikne drive mement zpusobeny tlakem do stupacky a nasledne precese riditek zpusubujici dalsi naklon pusobenim gyr.m...nebo nejprve precese riditek, nasledovana gyr.m.. Oboje bude fungovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
pylot>Corela91> Hele zkus jednou projet zatacku a neopirat se do stupacek, nevysedat a nevyklanet se nikam a uvidis ze ji v pohode projedes. Pak zkus projet zatacku a drzet se pritom treba zrcatek na kapote nebo proste neceho jinyho nez riditek a riditka nech volne. Uvidis sam.
Slovo do pranice :D To vis, ze ji projedes, stejne jako kdyz jsem jel vcera s mladou, taky jsem nemusel vysedat, naklanet se a levou rukou jsem zdravil protijedouci motorkare ... ale tu zatacku jsem jel o cca 100 km/h pomaleji, nez kdyz jedu sam :D Ono nektere zatacky jsem schopen projet absolutne bez drzeni riditek, jen hnu koleny u nadrze. A to proto, ze jedes pomalu.
Vsichni tu mluvime o tom samem, ale kazdy jinak. Zkus si nekdy strihnout zatacku treba 250+ bez toho, aniz bys motorce pomohl telem, koleny, spickami apod. Ono staci i pomaleji a budes mi v gatich. Ale hned poznas, kde je ten rozdil, o kterem se tu snazime psat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
pylot>meerecheck> Moje motorka tolik nejede...
A proto tady neházej moudra, jak se řídí motorka
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
to Corela91: s tvým názorem úplně nesouhlasím, nebo nerozumím jak jsi to myslel. Právě že těmi řidítkami, tím že použiješ kontrapohybu, můžeš motorku řídit nejjednoduším způsobem jakým to jde a bez toho to v podstatě ani nejde a používáš to i během celého projíždění zatáčkou, při regulaci náklonu apod., akorát to neděláš vědomě a řídíš se instinktem. Prostě pokud by jsi před zatočením doleva nevytočil řidítka doprava (kontrařízení) , tak to do té zatáčky tělem nikdy nenacpeš. To, že ke sportovní jízdě je potřeba používat celé tělo je jasný, ne jen ke sportovní, má to vliv na čtení cesty, odezvu od podvozku, lepší vnímání náklonů a v neposlední řadě změnách těžiště atd., ale tohle já nikdy nerozporoval Když to řeknu opačně, tak jen samotným impulzem řidítek, aniž bys dělal cokoliv jiného, mašinu na stupnu natlačíš, ale samotnou změnou polohy+vystrčeným kolenem+posunutým zadkem+změnou těžiště a vykloněním těla a hlavy to na stupnu nedáš.
to meerecheck: vo tom to právě je, to že zvládneš projíždět zatáčku s jednou rukou na řidítku je dané tím, že stačí malý impuls do řidítka, aby jsi mašinu naklopil a pořád se bavíma o kontra, tzn. zatáčíš doprava, tlačíš od sebe pravé řidítko, zatáčíš doleva, tlačíš od sebe levé řidítko
to co tady dlouze vysvětluji, a hlavně asi blbě, je vidět v tom filmu co jsem sem dával odkaz a co tu hodil i SVskřítek, mrkněte na to
Naposledy editováno 14.09.2010 21:04:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
na to, aby si člověk nastudoval teorii jízdy, nemusí mít vůbec motorku, trůbo
Nikde jsem neřekl, že jediná správná motorka je supersport, protože jediná správná motorka je Suzuki . A poslední, proč tady někdo dokáže radit, jak do zatáček, když každej mluví o úplně jinejch rychlostech. Pokud pojedeš ty na své Bandasce nebo jeden nejmenovaný kolega na SV 650, tak já samozřejmě to co jsem řekl asi nepoužiju, protože to nebude potřeba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
(napsal jsem blbost)
Naposledy editováno 14.09.2010 22:23:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
Corela91>koldan> no teď zase uplně nesouhlasim já s tebou.. do zatáčky zatočim i bez kontrování řidítek.. samo že si v určitejch situacích takto vypomůžu ale rozhodně to není hlavní impulz pro zatočení. alespoň né pro mě
To uz nas nesouhlasi vic
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
Zatím se vystačím bez toho,ale docela mě to použití v praxi zajímá.
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
TO zebyhonda: pokud napíšeš, že kontrování řidítek na normální silnici nepoužíváš, tak jsi se vyautoval sám
To corela, meerecheck: myslím, že se pletete, děláte to, podvědomě, jen si to neuvědomujete, bez kontrování řidítek zatočit nejde, je to dáno fyzikou jízdy, při příští vyjížďce si to zkuste víc uvědomovat dáte mi za pravdu, on si to člověk moc neuvědomuje, protože ten impuls není tak viditelný jak ho tu popisuju, ale na 100% tam je
To Roumen: zjednodušeně na to aby jsi zatočil s motorkou doleva, musíš dát prvotní impuls řidítkama doprava. Nemyslím tak, že budeš mít kolo vytočené jak na ploché dráze, ono stačí malinko, čím víc chceš motorku naklopit do zatáčky a čím rychleji, tím víc to musíš využít. Jen změnou těžiště bys to tam tak rychle nedostal. Když jsem o tom poprvé četl, tak jsem myslel, že se překlepli, prostě jsem si říkal co to je za blbost, když chci zatočit doleva, tak přece musím vytočit řidítka doleva, jenže tak to není (neberu manipulaci na parkovišti), až jsem si to vyzkoušel tak jsem jen zjistil, že je to tak, dělám to, akorát jsem si to neuvědomoval. Výhodu toho, že si to uvědomíš pak je to, že když třeba v zatáčce potřebuješ mašinu přihnout, tak nebojuješ tělem, ale právě tím kontrapohybem, stejně tak při nečekané překážce na cestě by ses jí pomocí těla nikdy nemohl vyhnout. Zkus jet rovně po silnici a vyhnout se co nejrychleji a na minimální vzdálenosti kanálu, třeba doleva. Taky to neuděláš tak, že by jsi od sebe odtlačil pravé řidítko, ten prvotní impuls půjde do levého tím, že ho odtlačíš od sebe (resp. pravé přitáhneš k sobě). Mimochodem, pokud se podíváš na fotky ze závodů, uvidíš při dobré fotce, že závodníci mají přední kolo vytočené stejně jako na ploché dráze (i když samo, že ne tak moc)
Naposledy editováno 15.09.2010 07:38:17