globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně v zatáčkách na stupačkách?
 
6.9.2010 v 20:34
Ahoj, prosím o rady, jak správně stát na stupačkách při průjezdu zatáčkma doleva a doprava.
Stává se mi, že dřív dřu o asfalt botu než koleno. Je správně doleva co nejvíc na špici a doprava na patě? Díky za rady od zkušenějších.
P.S. Dnes v Brně to stálo za to !

2 reakcí na tento příspěvek Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

15.9.2010 v 07:35 | Nahoru | #1
Toto je to o čem celou dobu tu píšu. Je zjevně vidět, že zatáčíte, ale nevíte proč se tak děje.
TO zebyhonda: pokud napíšeš, že kontrování řidítek na normální silnici nepoužíváš, tak jsi se vyautoval sám
To corela, meerecheck: myslím, že se pletete, děláte to, podvědomě, jen si to neuvědomujete, bez kontrování řidítek zatočit nejde, je to dáno fyzikou jízdy, při příští vyjížďce si to zkuste víc uvědomovat dáte mi za pravdu, on si to člověk moc neuvědomuje, protože ten impuls není tak viditelný jak ho tu popisuju, ale na 100% tam je
To Roumen: zjednodušeně na to aby jsi zatočil s motorkou doleva, musíš dát prvotní impuls řidítkama doprava. Nemyslím tak, že budeš mít kolo vytočené jak na ploché dráze, ono stačí malinko, čím víc chceš motorku naklopit do zatáčky a čím rychleji, tím víc to musíš využít. Jen změnou těžiště bys to tam tak rychle nedostal. Když jsem o tom poprvé četl, tak jsem myslel, že se překlepli, prostě jsem si říkal co to je za blbost, když chci zatočit doleva, tak přece musím vytočit řidítka doleva, jenže tak to není (neberu manipulaci na parkovišti), až jsem si to vyzkoušel tak jsem jen zjistil, že je to tak, dělám to, akorát jsem si to neuvědomoval. Výhodu toho, že si to uvědomíš pak je to, že když třeba v zatáčce potřebuješ mašinu přihnout, tak nebojuješ tělem, ale právě tím kontrapohybem, stejně tak při nečekané překážce na cestě by ses jí pomocí těla nikdy nemohl vyhnout. Zkus jet rovně po silnici a vyhnout se co nejrychleji a na minimální vzdálenosti kanálu, třeba doleva. Taky to neuděláš tak, že by jsi od sebe odtlačil pravé řidítko, ten prvotní impuls půjde do levého tím, že ho odtlačíš od sebe (resp. pravé přitáhneš k sobě). Mimochodem, pokud se podíváš na fotky ze závodů, uvidíš při dobré fotce, že závodníci mají přední kolo vytočené stejně jako na ploché dráze (i když samo, že ne tak moc)

Naposledy editováno 15.09.2010 07:38:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

15.9.2010 v 08:30 | Nahoru | #2
koldan> Koldane, sakra, mi nevykládej, že když jedeš rovně a chceš se vyhnout kanálu, tak se dává kontra do řídítek. Moje mínění o konra do řídítek patří na okruhy a to tak, že když chci motorku rychleji pustit do zatáčky, resp. víc naklopit tak tohle tomu pomůže, ale jsem ukrutný mr..l, protože vědomě to nedělám. A jestli to dělám instinktivně, coč ty tady tvrdíš, tak čooovečéé, fakt se mi to zdá divný. Nicméně netvrdím, že to není možný.

(reakce na) Jak správně v zatáčkách na stupačkách?

15.9.2010 v 13:15 | Nahoru | #3
koldan> instinktivě ten impulz dá asi každý to máš pravdu, ale je to tak strašně nepatrný pohyb že ho prostě nevnímáme, ale jde mi o to že celá ta diskze tady působí jako by se mělo do zatáček lítat s řidítkama obráceně.. už mě chápeš? v samotný zatáčce ti kolo už dávno zatáčí patřičným směrem. takovou tou myškou si člověk prostě jen pomůže ke zlomení motorky..
Vyložené "silové" zatlačení do řítek fakt použiješ jen na dromu při vysokejch rychlostech, ať už k zatoční motorky nebo k vyrovnání když ti začne zadek ujíždět

já v zatáčce prostě zatáčim


Naposledy editováno 15.09.2010 13:17:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist