paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kde sehnat něco k renovaci? Jawa pérak 250,350;500
27.8.2010 v 15:09
Tak otázka už padla. A taky by mě zajímalo jak je to s dílama. Na péraka 250 je celkem dost dílů, ale hodně mě láká 350 pérak a nevím jak moc dostupné díly k tomu jsou. Jawa 500 ... to asi těžko seženu jak stroj tak díly. Tak tedy nevíte náhodou, kde se dá sehnat pérak 250 nebo 350??

E:neznáte někoho kdo má péraka někde zahrabaného ve stodole?? na fóru jsem četl, že jeden týpek takhle narazil na jednoho a ještě k tomu ho měl zadarmo ... ten měl kua štěstí

Naposledy editováno 27.08.2010 16:13:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde sehnat něco k renovaci? Jawa pérak 250,350;500

31.8.2010 v 10:58 | Nahoru | #1

MartinED250>Sojky> Roluju půllitra třetí sezonu a ještě jsem neměl vážnější problém. Mám z něj pocit spolehlivé výkonné motorky. Ono taky záleží kdo ho slepí. To není jako sešroubovat a seřídit dvoutakta..



Mám jinou zkušenost. Cca 2x do roka se vysere něco v elektrice(většinou relé), pořád z toho teče olej(říkáme tomu pojízdná olejnička) a nikdy nevíš kde tě to nechá.

(reakce na) Kde sehnat něco k renovaci? Jawa pérak 250,350;500

31.8.2010 v 11:17 | Nahoru | #2

Sojky>Mám jinou zkušenost. Cca 2x do roka se vysere něco v elektrice(většinou relé), pořád z toho teče olej(říkáme tomu pojízdná olejnička) a nikdy nevíš kde tě to nechá.

Kecáš blbosti!!!!!!

(reakce na) Kde sehnat něco k renovaci? Jawa pérak 250,350;500

31.8.2010 v 12:07 | Nahoru | #3
Sojky> Tohle už mi připadá jako papouškování stále dokola. Už jsem se tady k tomu před časem vyjadřoval.. Opět se jedná o řeči lidí co neuměli pořádně motorku složit. Je normální, že se měděnné těsnící podložky, co se vkládají pod benža vyžíhaji aby těsnily. Lidí, co si neuměli nastavit mazací tlak v motoru, co měli špatný (který tam vůbec nepatří) průtočný šroub v tlakové větvi mazání vahadel a vačky v hlavě. Hlava se jim pak zaplavovala a olej se tlačil ven prptože nestíhal téce spět dolů. Takhle můžu pokračovat... Co se týče dobíjení, tak už taky není vážnější problém. Už před revolucí se dělala úprava těsnění dynama na gufero a v neposlední řadě začal AEV Kroměříž vyrábět perfektní elektronické relé určené přímo pro pětistovky za krásných 400Kč.. Půllitra prostě neuměl už ve své době každý servisovat. Péráka seřídíl každý jezeďák a motorka léta sloužila. Nastavit čtyřtakta už ale vyžaduje mít přípravky. Na pouhé přesné nastavení předstihu potřebuješ 3 pomůcky. Nejde to jen „od oka“ jako na jednoduchém péráku. Tohle si prostě nenechá OHC líbit a pak rostou vibrace, praskají rámy, střihají se pera v motoru, apod... Nedělám si patent na rozum. Měl jsem obrovské štěstí, že jsem se díky internetu mohl ptát těch správných lidí. Taky jsem si při stavbě svého pečlivě prostudoval celou historii veteranfora a jsem v kontaktu s lidmi, co na půllitru jezdí i 10 000Km za sezonu. Mám dokonce známého co ho sedlá 40 let a nemá ani auto. Jezdí na něm takřka denně. Z nich jsem hltal rozumy a vše se mi vrátilo. Dnes mohu s klidem říci, že mému stroji věřím, za tři sezony mě nikde nenechal a klidně se přijeď přesvedčit, že mi z motoru neukápne ani kapka.. A jde pořád o stejnou motorku...

[img]
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 30.4.2024 v 07:51 cmiral
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van Kyselizeli 36 8.4.2024 v 07:05 prcek123
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 314 4.4.2024 v 14:35 Dolin
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák xbsalo 12 20.2.2024 v 22:02 Dolin


TOPlist