1 reakcí na tento příspěvek Komprese
Poněkud dobrý by bylo jestli je jen vybitá. Pak bude ale stéjně nakoplá.
A nebo je již v tahu.
Klasická olověná baterka ( auto ) je zcela vybitá s napětím cca 12,2 V. U těch malých do moto má poněkud míň, ale stále nad 12 V.
V každým případě by při zapnutí klíčku a poklesu napětí na 0 muselo něco hořet. Nehoří, protože ta baterka už není schopná dát žádný proud. Proto klesne napětí na nulu i při slabé žárovce.
Proto: 1. Pokusit se baterku nabít.
2. Se žárovkou ověřit zda je schopná dávat dostatek proudu a že při tom drží napětí.
3. Nabitou, pujčenou a nebo novou baterku opatrně zapojit do okruhu a přitom kontrolovat zda není někde zkrat. Nejlépe měřit proud. Ten podle zaplejch spotřebičů je v úrovni až několika ampér. ( 1 A při 12 V je 12 W - žárovka cca 45 W je teda cca 4 A )
4. Jestli baterka drží napětí, pokusit se nastartovat a přitom nepouštět další spotřebiče.... světla, houkačku a pod.
5. Jestli to chytne, změřit zda to dobíjí. Při větších otáčkách by napětí mělo být cca 14 V.
Podle dříve popsaného to vypadá, že to přestalo dobíjet. Pozor, při použití digi. měřáku může za chodu motoru ukazovat nesmysly.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |