globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Komprese
2.8.2010 v 12:46
Zdar chci se zeptat,byla mi naměřena komprese na každém válci 5,2 je to špatná hodnota nebo to tak má být?Našel sem si že kompresní poměr má být kolem 1:9+0,3 tak se ptám,podle mě je to málo,ale chci se jen ujistit,díky.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 20:53 | Nahoru | #31
Zdravím, jak to tak sleduju, tak problém je asi jinde...... benzín, teda spíš jeho cesta do karbece.
Neteče, a nebo jen velmi málo. Při chudé směsi jde motor na volnoběh do otáček a pak chcípne, je ale vůbec problém nastartovat. A to v určitých částech popisuješ.
Kde může být problém?
1. Ucpané sítko na kohoutu a nebo trubičky když je sítko poškozené.
2. Vadný kohout. Konkrétně je nabobtnalá těsnící gumička. U javáckého kohoutu je těsnění čelního šoupěte s vybráním pomocí gumičky s 5 otvory do kříže. Středem odchází benzín do karb. Dva otvory jsou polohovací a dva pro rezervu a hlavní přívod. Ty otvory se postupně stáhnou. Původní gumička mi držela 20 let, pak změnili složení benzímu - více aromat. uhlovodíků ( je to pár let ) a gumičku měním tak 2 x do roka. Je k sehnání.
Funkce se mění podle teploty a nevím čeho dalšího i skokově. Prostě jedu a najenou stojím.
Ověř zda benzín teče z hadičky proudem, jesti jen tak pokapává, je to asi ono.
Držím palce.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 21:03 | Nahoru | #32
vzhledem ke způsobu, co to dělalo než to chcíplo, bych to viděl na problém v karburátoru, benzínu, přisávání,.... Když zlobí zapálko, obvykle to zlobí naopak v otáčkách.

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 21:04 | Nahoru | #33
mihla> Ahoj benzín teče proudem a to jak ze samotnýho kohoutku tak i z hadičky ze sejtkem,jinak k tomu kompresnímu poměru,8 je opravdu málo,vyběhaný buď kroužky a nebo válec=100% výbrus,potvrdil mi to jeden známý mechanik.

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 21:05 | Nahoru | #34
Deadman> Jasný přisávání vyřešim taky,ale nejdřiv potřebuju vyřešit tu kompresi,jak píšu,výbrus

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 21:38 | Nahoru | #35
S tou kompresí bych to nepřeháněl. Polož nohu na startovací páku, svíčky normálně ve válci, Jestli noha sjede vlastní vahou a válce se protočí, tak něco netěsní, asi komprese a pod. Jestli ale drží a při větší síle jen zvolna protočí kliku, není to důvod k výbrusu. Bez měření průměrů to nelze tvrdit. Navíc problémy nastaly naráz, komprese by dělala problémy postupně v řádu tisíce km.
Pozor, písty profukují i při dokonalém stavu - zámky v kroužcích. Studený motor má větší vůle než teplý atd. Jak už kdosi psal, nastartuješ i motor bez pístních kroužků.
"Kvalitní" jiskra neznamená, že přeskočí i při kompresi - taky to kdosi psal. Dělával to kondenzátor, svíčka, cívka. Ale často jen zaprášené a zaolejované kontakty a izolace u kladívka. Jak to přesně vypadá u elektr. zapalování netuším. Tak všechno vyčistit. Svíčky to asi nebudou, jeden válec by šel. Současná porucha obou - nepravděpodobné.
A co benzín? Není to nějaký patok s vodou?....

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 21:48 | Nahoru | #36
mihla> ahoj,no řeknu to takhle,naposledy sem bral benzín u nás v Suchdole u Kutný Hory a říká se že to ředěj,ale párkrát sem tam bral i dřív a bez problémů,jinak všecko sem prošel a pročistil,už vážně nevím ,no výbrus zatím dělat nebudu,ale předtím to takhle nikde nefoukalo.

Jinak tu sobotu sem tankoval u Benziny

Naposledy editováno 02.08.2010 22:08:50

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 22:13 | Nahoru | #37
Kompresi to na 101% není To by se nestalo takhle za jízdy.. Jawa i bez komprese pojede, jediný důvod pro výbrus je zadření.. jinak nic..

Jak bylo psáno - chybu hledej v karbci nebo benzínu.. v ničem jiném to být nemůže.. Já bych to viděl na povolenou trysku nebo bordel pod tryskou..

(kabely na svíčkách prohodit můžeš a pojede to, protože oba válce palí zároveň- nahoře i dole..)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese

2.8.2010 v 22:16 | Nahoru | #38
c.j.> no a neztrácí se komprese právě při zadření?I když to bych asi stěží protočil motor zas asi,no trysky sem všecky pročistil právě včera.Zejtra na to mrknu.

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 22:20 | Nahoru | #39
PuKaSek> čau,hele já měl na639 podobný problém, byl to prasklý mezikus mezi karburátorem a blokem motoru. vlasová trhlina a nemohl jsem na to zaboha přijít a to jsem měl 10 až 12 jaw. kompresi neřeš, jestli to jelo 120 tak to nech být.Bude to něco po cestě směsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese

2.8.2010 v 22:23 | Nahoru | #40

PuKaSek>c.j.> no a neztrácí se komprese právě při zadření?I když to bych asi stěží protočil motor zas asi,no trysky sem všecky pročistil právě včera.Zejtra na to mrknu.



Kdyby to bylo zadřené, tak to ani neprokopneš a navíc přidřený motor v chodu by jsi rozhodně nepřeslechl.. Podle mě si něco zmrvil když si vrtal do karbce.. Když to kopeš a nechytne to, jsou pak svíčky mokré?

Komprese

2.8.2010 v 22:23 | Nahoru | #41
No nic prasklého tam nikde není,ale zítra všechno projdu,pořád mi ale nejde do hlavy že předtim to vůbec nikde nefoukalo,a opravdu mi přijde že to je ve válci přímo.

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 22:24 | Nahoru | #42
c.j.> nezmrvil sem nic,svíčky jsou obě mokrý

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 22:28 | Nahoru | #43
tak teď otázka, od čeho jsou mokré

fakt to je benzín?

Naposledy editováno 02.08.2010 22:28:25

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 22:28 | Nahoru | #44
c.j.> je to 100% benzín

Komprese

2.8.2010 v 22:33 | Nahoru | #45
No nic já du spát nebo z toho zcvoknu ,zejtra projdu ještě ten karbec,a kouknu jestli někde není neco prasklýho,a dám vědět jak sem dopad Dobrou noc všem a díky za snahu pomoct!

Naposledy editováno 02.08.2010 22:33:54

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 22:35 | Nahoru | #46
říkáš že benzín, zkoušel jsi tu mokrou svíčku zapálit?

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 22:44 | Nahoru | #47
c.j.> ne ale poznám jak benzín voní

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 23:42 | Nahoru | #48
Jakou bys chtěl mít kompresi? 10 a víc atmosfér maj jen čtyřtakty. Tolik mít nikdy nebudeš. Navíc po výbrusu nebo výměně kroužků máš kompresní tlak malej, než se trochu zajede a začne to těsnit.

(reakce na) Komprese

3.8.2010 v 08:05 | Nahoru | #49
Deadman> no jo,ale proč potom v manuálu píšou těch 9,8? Asi proto že to tak bejt má.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

3.8.2010 v 09:02 | Nahoru | #50
Píšou tam kompresní POMĚR 9,8:1, nikoliv kompresní TLAK 9,8 Atm. To je kurva rozdíl! A kompresním poměrem myslej nikoliv trapped, ale plnej, tedy poměr objemu válce a spalovacího prostoru při pístu ve spodní úvrati ku objemu spalovacího prostoru při pístu v horní úvrati. Tenhle poměr se uplatní ve vysokých otáčkách, kdy je pohyb pístu nahoru tak rychlý, že směs při stlačování z vetší části nestihne uniknout otevřenými kanály ve válci. Při startování a na volnoběh to stihne, proto se uplatní trapped poměr objemu od polohy pístu, kdy už zakrývá otevřené kanálky. A ten je údajně 5,5 až 6:1. To že naměříš o 2 atmosféry víc je tím, že stlačením se směs zahřeje a tím vzroste dále její tlak, čemuž je stejně i u 4T.

Jawa 638 ani nemá mít velký kompresní tlak, protože je vyvinuta především pro ruský trh, kde je požadována bezproblémová funkce na tam běžný 76-oktanový benzín.

Naposledy editováno 03.08.2010 09:03:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese

3.8.2010 v 12:05 | Nahoru | #51
Deadman> no jo ale já to neměřim v atmosférách,na tom měřáku je Kp/cm3,tak pokud není chyba v tom,pak se omlouvám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese

3.8.2010 v 13:06 | Nahoru | #52
PuKaSek> kp/cm^2 (ne ^3), tedy "kilopound na centimetr čtvereční" se rovná přesně 1 technické atmosféře. Kdybys měl měřák ve 100kPa (kilopascal), tak by ukazoval o 2% jinak, což je pořád úplně jedno.
Jednotky tlaku

(reakce na) Komprese

3.8.2010 v 13:11 | Nahoru | #53
Deadman> jo s tou 2 sem se přemáčk,jj máš pravdu,před chvílí sem na ty jednotky koukal,tak to sem potom změřil fakt ten tlak ve válcích ,omluva všem!

Komprese

3.8.2010 v 13:20 | Nahoru | #54
Jen nechápu, že furt mluvíš o výbrusu, když motorka jela bez problémů Na výbrus zapomeň, stejně tak přestaň blbnout s tlakama, pokud by si jí přidřel, tak by si to poznal při jízdě.
Máš problém s benzínem nebo zapalováním. Píšeš, že je svíčka mokrá, tedy nedokáže zapílit směs. Pokud si svíčky měnil za nové (klidně zkus ještě pro jistotu jiné), tak pak není jiskra při tlaku dostatečně silná a je třeba kontrolovat zapalování, kabely atd.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

3.8.2010 v 13:23 | Nahoru | #55
s tím karbecem to byl příběh....ne návod na opravu tvé motky...:)

(reakce na) Komprese

3.8.2010 v 13:28 | Nahoru | #56
lubin> jo jo to je mi jasný

NickSlaughter> no dobrá,už neblbnu ,ale kabely sem taky všecky prošel,a na tom samotným zápalku nic neni co nastavit,jedině tedy ten karbec,tak ten projdu ještě pořádně,buď se povede nebo ne.

Komprese

3.8.2010 v 17:34 | Nahoru | #57
A co kontakty ve fajfkách? Jsou OK?

Komprese

3.8.2010 v 18:18 | Nahoru | #58
A co gufera na klice? u Pionýra se mi stalo že odešlo a nejel vůbec. Jak je to dělané u třipade ale nevím.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

3.8.2010 v 20:53 | Nahoru | #59
Po našlapování.....mokré svíčky (3.8...19:44)
Další možný problém v karburátoru - příliš bohatá směs, to nezapálíš ani náhodou.
Trysky budou OK, co ale vzdušníky a emulzní trubice?. Nevím jak to je v karb. 350 řešeno konstrukčně ( už si to nepamatuju.) Ale v každém případě to tam je. Tryskou přitéká do emulzní trubice benzín a vzdušníkem (většinou větší tryska) vzduch, vzniká něco jako pěna a to jde do difuzoru kde to nasává podtlak. Přicpaný vzdušník a nebo bordel v emulzní trubici dá bohatou směs, mokré svíčky a rozhodně to nechytne. Je potřeba pročistit všechno co jde. Taky jsi mohl stratit (vyklapat...) některou ze zátek kanálků v karb. (nekdy jsou i šroubované ) Pak to zase nejede.
Ale je to fak na dobře leštěnou kouli....

(reakce na) Komprese

3.8.2010 v 21:48 | Nahoru | #60
Deadman> taky mě to napadlo.. Je to pěkná zrada s těma prohozenýma fajama..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist