bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Komprese
2.8.2010 v 12:46
Zdar chci se zeptat,byla mi naměřena komprese na každém válci 5,2 je to špatná hodnota nebo to tak má být?Našel sem si že kompresní poměr má být kolem 1:9+0,3 tak se ptám,podle mě je to málo,ale chci se jen ujistit,díky.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 13:08 | Nahoru | #1
Popiš přesně postup měření. 5,2 je strašně málo, ale stačí netočit motorem dost dlouho nebo nedat plný plyn a už ti lezou z manometru bludy.

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 13:20 | Nahoru | #2
1100Virago> No odmontoval svíčky,zapojil manometr a jednou pořádně bez plynu šlápnul,na každým válci takhle,zkoušel to i se svíčkou na tom válci kterej neměřil tak i bez ní,já sem teda doma taky jeden manometr našel tak pokud ten postup dělal špatně,můžu to zkusit tak jak se to má,jinak dík

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 13:25 | Nahoru | #3
hm a co myslíš že se natlakuje když při pohybu pístu k DÚ místo aby si nasával vzduch tak přes zavřenej plyn vzniká podtlak, co se pak má stlačit? Mysli

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 13:26 | Nahoru | #4
Jurawood> takže plně otevřít plyn?dobře tak to zkusímě znova ,já se v tom nevyznám,proto se ptám.

2 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 13:28 | Nahoru | #5
zahřátej motor, svíčky všechny ven, plyn 100%. A šlapání je nevhodný, chce to 2 vteřiny točit

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 13:42 | Nahoru | #6
Za prvé, nestačí jakýkoli manometr, potřebuješ tester komprese, který si nejvyšší tlak "pamatuje". Asi jako měřič tlaku v pneu, akorát s jiným rozsahem.
Za druhé, u teplého motoru vyndej jen jednu svíčku, připoj místo ní měřič, nastartuj a dej na chviličku plný plyn. Počkej, až tlak na manometru přestane stoupat a to, co ukáže, je skutečná komprese.

Komprese

2.8.2010 v 13:43 | Nahoru | #7
No nastartovat nemůžu,to je první problém,při studeným motoru to musíme měřit,teď to ukázalo hodnoty 8 na obou válcích,tenhle si hodnoty pamatuje

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 13:58 | Nahoru | #8
8 je nádherný tlak, pokud se jedná o Jawu 638-640. Je to 2T, takže to má otvory ve válci, které se uzavírají až když je píst skoro v půlce zdvihu. Všude se sice uvádí plný kompresní poměr (9,5 až 10:1), ale v nízkých otáčkách určující "trapped" kompresní poměr je jen asi 6:1. Proto taky Jawa narozdíl od 4T neklade skoro žádný odpor při nakopávání a roztláčet ji lze ve dvou lidech i na jedničku.

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 14:02 | Nahoru | #9
Deadman> no je znatelně slyšet že to fouká,a to v jednom z válců nebo zřejmě v obou,protože nikde nikde to být nemůže,to jsme všechno prošly,nechytne ani na roztlačení ani na nakopnutí.

Komprese

2.8.2010 v 15:13 | Nahoru | #10
Pukasek> Chyba je jinde, nakopnout a zvláště pak roztlačit jde v podstatě jakkoliv vyběhaný motor. Vím o člověku, co dokázal dojet domů s Jawou BEZ pístích kroužků - musel jí roztlačit a furt držet v otáčkách. S tvým tlakem nemůže být problém. Syčet to může mezi válcema a karterama, nebo okolo gufer, to pak přisává. Ale i hodně přisávající motor dokáže jezdit, ikdyž zlobí. Dokonce i motor s prohozeným levýa pravým pístem (neseděj okýnka na otvory) dokáže jet. Typuji to na zcestně nastavený karburátor, nebo stav zapalování

Komprese

2.8.2010 v 15:24 | Nahoru | #11
No teď sem zkusil pod svíčky stříknout benzín a nechytne,svíčky sem dal úplně nový,jiskra velká a pravidelná na obou,zápalko je tam bezkontakt,karbec nastavenej přesně podle manuálu.

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 15:43 | Nahoru | #12
a pali to kde ma?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese

2.8.2010 v 15:45 | Nahoru | #13
assassin> jo pálí to přesně na kontaktech,na elektrodě tam kde má,jiskrá krásná,velká,už fakt nevim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese

2.8.2010 v 15:51 | Nahoru | #14
PuKaSek>
předpokládám, že myslel, jestli to pálí v okamžiku, kdy to má pálit

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 15:54 | Nahoru | #15
mariano> no jasný tak to mě napadlo,ale že by se mohlo rozhodit bezkontakt to sem ještě nezažil,každopádně na to můžu mrknout,ale předstih dělat nebudu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese

2.8.2010 v 15:55 | Nahoru | #16

PuKaSek>assassin> jo pálí to přesně na kontaktech,na elektrodě tam kde má,jiskrá krásná,velká,už fakt nevim



no kdyz to hazi jiskru, jde tam benzin a ma to aspon naku kompresi tak to chytit musi. jediny co muze byt problem jestli to hodi jiskru ve spravnej okamzik.

taky to ze skace jiskra venku na svicce neznamena ze skoci i uvnitr valce kde je smes a tlak..

na to zapalko to jezdilo a nahle prestalo, nebo jak se to dostalo do stavu v jakym to je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese

2.8.2010 v 15:58 | Nahoru | #17
assassin> jo z ničeho nic to přestalo jet,v sobotu se mi ti stalo,a od tý doby ne a ne chytnout,na to zápalko sem se nedíval,teda ani na to zda hází tam kde má,takže sundat hlavu a mrknout na to?Asi jediný řešení.

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 16:08 | Nahoru | #18

PuKaSek>assassin> jo z ničeho nic to přestalo jet,v sobotu se mi ti stalo,a od tý doby ne a ne chytnout,na to zápalko sem se nedíval,teda ani na to zda hází tam kde má,takže sundat hlavu a mrknout na to?Asi jediný řešení.



no najdes horni uvrat...oznacis si to treba na tom zapalku, pak kdyz s tim tocis tak by to melo zapalit "neco" pred...

ale to by se zapalko muselo protocit... nebo tak neco, neznam konstrukcni reseni, deadman bude vedet jestli je to mozny.

karbec vyloucit nejde, ze ste nalili benz do valce tak to muze byt i tak uchlastany ze to slibi az po x minutach skakani ...

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 16:17 | Nahoru | #19
pánové, vy se tu bavíte o kompresních poměrech 10:1. ale já si myslel že 2T maj nízký komprese, třebo co jsem se dočetl tak já mám mít v motoru asi 6,5:1

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 16:20 | Nahoru | #20

Holmis>pánové, vy se tu bavíte o kompresních poměrech 10:1. ale já si myslel že 2T maj nízký komprese, třebo co jsem se dočetl tak já mám mít v motoru asi 6,5:1



ono je "kompresnich pomeru" vic... teoreticky dany zdvihem, vrtanim a treba u toho 2t bude rozdil proti realne namerenemu tlaku kterej snizuje prave prepousteni...

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 16:25 | Nahoru | #21
Jde o to, jaký bezkontakt. Na Jawy je jich fůra. U těch vrtulkových stačí, aby byla povolená vrtulka, při cuknutí motoru se může pootočit úplně jinam. U těch, co mají magneto s velkým rotorem, by se to stát nemělo, protože na kuželu drží velmi pevně a je problém ho sundat. V případě poškozeného kuželu čepu se to ale stát může. Doporučuji najít si na netu návod ke tvému bezkontaktu, bývá tam nakteslená poloha vůči snímači, ve které to pálí a ve které se tímpadem měří předstih. Na nějakou událost v motoru to netypuji, protože to by narozdíl od karburátoru a bezkontaktu nejel jen jeden válec.

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 16:42 | Nahoru | #22
Deadman> tak sem zjistil že hazí v DÚ což je zřejmě špatně? ,je to VAPE MZ-04

2 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 16:50 | Nahoru | #23
Tohle zapálko má v držáku jen jeden snímač a vrtulka výstupky na obou stranách proti sobě? Pokud ano, tak to hází jiskru současně na obou válcích, a to těsně před horní i před dolní úvratí. To je v pořádku. Pokud je to nějaká hystorická verze se dvěma snímači a jednostrannou vrtulkou, pak to máš špatně, protože máš prohozené fajfky mezi válci. (oblíbený vtip zákeřných kamarádů)

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 17:34 | Nahoru | #24
Deadman> jo přesně jak píšeš,jeden snímač a 2 vrtulky

Zkoušel sem to obrátit ten smímač,ale pořád nic.

Naposledy editováno 02.08.2010 17:56:05

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 18:10 | Nahoru | #25
Začni od začátku, co jsi s ní vyváděl

Pohádkám "samo to přestalo jet" moc nevěřím, takež co jsi na motorce od koupě prováděl? Co sji měnil? Jak přestala jet? Za jízdy? nebo jsi ji po odstavení nenastartoval?

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 18:21 | Nahoru | #26
c.j.> Nic,nic sem s ni nedělal,dobrá začnu od začátku

Po přivezení domů sem ji jel zkušebně kousek projet,bez problémů,poté sem si našel tu brigádu takže sem s ní jezdil asi 14 dní tam,do Kutné Hory konkrétně ,ŽÁDNÉ ZÁSAHY Z MOJÍ STRANY!V sobotu 31.7.2010 sem se dopoledne rozhodl jet na horu Říp,už dlouho sem o tom mluvil,ale nebyl sem tam,vyrazil sem,celá cesta proběhla v pohodě,ale pár km od vesničky Rovné,na křižovatce,respektive v jedné ulici sem zastavil abych se napil,a tady sem začal pozorovat něco divného,na volnoběh sama pomalu chcípala,přidal sem plyn a zase,pomalinku chcípala,nechal sem ji tedy chcípnout a napil se,protáhl jsem tělo a chtěl jet dál,jenže!Motorka nechytla,myslel sem si že je to špatný,jenže pak najednou chytla a jel sem tedy dál,pořád ale chípala na volnoběh takže sem musel při stání trochu "plynovat" ,dojel sem na parkoviště pod Říp.Tak a teď cesta zpátky,celou cestu v pohodě,chcípání nemusim připomínat,myslím jiné problémy,ty nebyly,dojel sem do Líbeznic u Prahy a měl sem odbočit na Kostelec nad Labem,odbočku jsem ale přejel,tudíž sem se chtěl vrátit zpátky,chystal sem se otočit na aut.zastávce,přidal sem plyn a chcípla,tak sem ji zkoušel nakopnout,ale ono nic,nic po celé 4 hodiny,které sem musel čekat na odvoz,takže asi tak,včera sem akorát,ale opravdu jedinou věc kterou sem udělal,vyčistil karbec a přetěsnil ho,jelikož tam chybělo papírové těsnění,po vyčištění a správném složení chytla!Ale pak nastal jiný problém,sama šla do otáček,falešný vzduch to mi bylo jasné,ale úplně všecko sem prošel,od karbecu,gumovou průchodku,hlavy válců,těsnění pod válcemm,všecko co šlo a nic sem nenašel a od té doby řeším tento dnešní problém.Dnes jak sem psal jsme měřili tu kompresi,ale víc sem nic nedělal,opravdu nic,to přísahám

2 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 18:26 | Nahoru | #27
Jak si kontroloval těsnění pod válcema? Měl si je dole? Nebo hlavy?
(nezavisle na tom, že by to i bez těsnění pod válci jelo)

(reakce na) Komprese

2.8.2010 v 18:28 | Nahoru | #28
c.j.> ne ne hlavy sem dole neměl dal sem tam ruku a pozoroval zda to nefouká tam tudy,těsnění nevím zda tam je,ale pokud to bez něj jede pak to řešit nebudu

1 reakcí na tento příspěvek Komprese

2.8.2010 v 18:54 | Nahoru | #29
přehozený kabely na svících ..když si sundával ty hlavičky...jo potvory to jsou..tuhle kamoš nemohl nakopnou stařičkou třindu. Došel jsem, ucpal rukou díru na sání v karbecu a už vrčela. Poštelovat trochu karbec a předla jak kotě (po výbrusu...atd). pak došel kamoš za týden celej mokrej...říká..co děláš wole, že seš tak zpocenej..."zase nechce chytit". Rada zněla...nestartuj, když nechceš jezdit :)

přeji ti, aby si na to brzo došel...pak napiš problém pro zpětnou vazbu všem.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese

2.8.2010 v 19:34 | Nahoru | #30
lubin> no přehozený kabely na svících nemám,to sem taky zkoušel už,to že zacpu karbec tak to chytne?To se mi nezdá,ale třeba je to možný,jenže proč bych to musel zacpávat,pokaždý,když to jelo.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist