Přijde mi složité už tu vůli změřit, natož seřizování, snad pootočením vačky ale to je nějaké podezřelé a navíc by to bylo pro oba ventily stejné- čemuž nevěřím.
Přiznávám jsem v p...li :lol:
Opravdu mi přijde že je to samostav, ale raději s zeptám.
A nemá někdo servisní manuál na 996? :shy: Všude se mi daří sehnat jen uživatelský, tak kdyby někdo věděl- pomůže mi to moc.
Dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 ventily a manuál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 ventily a manuál
Tak když to zesumíruji, musím vyměnit ty půlkroužky ,protože jinak mi zaručeně bude chybět na podložce- takže ji budu muset taky vyměnit.
Když vyměním půlkruhy dřík bude výš a je pravděpodobné(ne jisté) že podložka bude stačit původní, případně ji zbrousit??
S tou podložkou na zavírání je to obdobné-ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 ventily a manuál
WALTR píše: spáč>Děláš u toho tu vyměnu těch pojistných půlkruhů? Podložka (teda jestli jsem to dobře pochopil) je ta nasazena na konci dříku vetilu.
Tak když to zesumíruji, musím vyměnit ty půlkroužky ,protože jinak mi zaručeně bude chybět na podložce- takže ji budu muset taky vyměnit.
Když vyměním půlkruhy dřík bude výš a je pravděpodobné(ne jisté) že podložka bude stačit původní, případně ji zbrousit??
S tou podložkou na zavírání je to obdobné-ne?
Půlkroužky nejsou na seřizování , jsou na přenos pohybu na ventil . Mají omezenou životnost (záměrně , je levnější vyměnit půlkroužek než ventil) , proto se mění při každém seřízení podle manuálu .
Seřizuje se to podložkami , u desmo rozvodu jsou dvě . Spodní - zavírací a horní - otvírací .
Jinak ti znovu radim , dej to nekomu kdo to umi .
A asi o jen změřím a když to nebude dobré tak to někomu hodím, i když nejprve skusím zjistit u Ducati jak si stojí cenově ty pojistné půlkroužky a případně podložky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 ventily a manuál
Chceš mi říct že se při každém seřizování frézují podložky? Mi to připadá (a ty mi to snad osvětlíš) že se vymění půlkroužky a tím že povolují ony tak je to OK. Nejak mi nejde do hlavy že se při každém seřizování frézuje, jinak si myslím že jsem ten princip pochopil.
Vytáhnou se čepy těch vahadel, sesune spodní podložka vytáhnou půlkruhy dají nové.
Jestli něco nesedí, bud tak hodný a oprav mě.
A nemáte možnost někdo zjistit ty vůle, otevírací mám u výfuku i sání ,20.
Zavírací je přes pružinu, při stlačení to bylo celkem dost, ale podle toho videa to měřil při tlačení na tu dovírací pružinu.Za normálních okolností to péro tlačí pochopitelně ventil nahoru na max(bez vůle)
Prosil bych jen faktické rady- moc děkuji :lol: ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 ventily a manuál
Nebo žeby viróza zvaná "Ducati"?... :shy: ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 ventily a manuál
WALTR píše: _max_>
Chceš mi říct že se při každém seřizování frézují podložky? Mi to připadá (a ty mi to snad osvětlíš) že se vymění půlkroužky a tím že povolují ony tak je to OK. Nejak mi nejde do hlavy že se při každém seřizování frézuje, jinak si myslím že jsem ten princip pochopil.
Vytáhnou se čepy těch vahadel, sesune spodní podložka vytáhnou půlkruhy dají nové.
Jestli něco nesedí, bud tak hodný a oprav mě.
A nemáte možnost někdo zjistit ty vůle, otevírací mám u výfuku i sání ,20.
Zavírací je přes pružinu, při stlačení to bylo celkem dost, ale podle toho videa to měřil při tlačení na tu dovírací pružinu.Za normálních okolností to péro tlačí pochopitelně ventil nahoru na max(bez vůle)
Prosil bych jen faktické rady- moc děkuji :lol: ;)
1) na změně vůlí v rozvodu vstupuje víc činitelů - ne jen půlkroužky
2) podložky se nikdy nefrézují , maximálně se brousí na rovinné brusce
3) na měření podložek potřebuješ mikrometr
4) kdyby jsi vysunul čepy vahadel , vahadla ti vypadnou
5) jestli vyndáš půlkroužky a nebudeš mít zajištěný ventil , spadne ti do válce
6) hádám , že nemáš manuál , takže ani nevíš v jaké pozici musí být kliková hřídel a vačková hřídel . Když to seřídíš mimo pozici , jsi v hajzlu
Nejde naučit seřízení motoru po netu někoho , kdo nemá základní znalost a povědomost o konstrukci a funkci motoru . Dej to k někomu na seřízení , koukej mu přes rameno a ptej se . Takhle máš šanci se to naučit .
Hlavně ten motor neznič :)
No , ale protože tě tohle stejně neodradí tak si napřed přečti manuál http://skutr-moto.cz/viewtopic.php?p=1043
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 ventily a manuál
_max_ píše: _max_>
Nejde naučit seřízení motoru po netu někoho , kdo nemá základní znalost a povědomost o konstrukci a funkci motoru .
;) Tohle bych o Waltrovi rozhodne netvrdil, nicmene zda-li ma manual netusim...Nak
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 ventily a manuál
Nebo když neví že v podstatě jsou jen dva používaný systémy vymezení ventilové vůle
Mám pokračovat ?
Jo a že nemá manuál jsem si odvodil z toho , že neví jaké jsou vymezovací vůle . Ty jsou samozřejmě v manuálu napsané .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 ventily a manuál
Dobrá- jsem automechanik- co to mění, napíšeš ,,špatný" ;)
Jestli si nedovedeš představit změnu vůle -tady jsem namyslel vačkovou hřídel- ta se pokud vím točí stale :rolleyes: ale osku na které je vahadlo. Kdyby byla vyosená tak si to neumíš představit?- viděl jsi někdy vymezování vůle vyvažovací hřídele?
Mám pocit (a to jsem z počátku měl takový že bys chtěl pomoci) že mě nechceš pochopit.
Píšu to co ty, vyměním půlkroužky a měřím- a ted malá vůle vyměním podložku(já napsal zfrézuji-což je taky možné a hlavně podle něčí rady zde) nebo velká vůle dám novou vyšší.
Stejný systém jako u klasické výměny čoček -jen s tím rozdílem že u dukny je jedna(zavírcí navlečena na ventil) co je na tom špatně který bod?
Lituju toho že jsem se zeptal- Jak jsi se učil jezdit? Někdo ti to vysvětlil? Nebylo lepší nechat aby tě někam odvážel profík, a vybodnout se na autoškolu?
Jo k těm ventilům- já měl pocit že když je píst v horní úvrati ventil nikam nespadne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati 996 ventily a manuál
Dost bylo sarkasmu- je mi líto že to skončilo takhle.
Díky všem co pomohli :thmubup:
WALTR píše: _max_>Nějak jsem asi moc nezvýraznil tu část o otom že rady typu ,,nejsi na to technicky a manuálně vybavenů nestojím. Chtěl jsem pomoci s problémem ne se mnou.
Dobrá- jsem automechanik- co to mění, napíšeš ,,špatný" ;)
Jestli si nedovedeš představit změnu vůle -tady jsem namyslel vačkovou hřídel- ta se pokud vím točí stale :rolleyes: ale osku na které je vahadlo. Kdyby byla vyosená tak si to neumíš představit?- viděl jsi někdy vymezování vůle vyvažovací hřídele?
Mám pocit (a to jsem z počátku měl takový že bys chtěl pomoci) že mě nechceš pochopit.
Píšu to co ty, vyměním půlkroužky a měřím- a ted malá vůle vyměním podložku(já napsal zfrézuji-což je taky možné a hlavně podle něčí rady zde) nebo velká vůle dám novou vyšší.
Stejný systém jako u klasické výměny čoček -jen s tím rozdílem že u dukny je jedna(zavírcí navlečena na ventil) co je na tom špatně který bod?
Lituju toho že jsem se zeptal- Jak jsi se učil jezdit? Někdo ti to vysvětlil? Nebylo lepší nechat aby tě někam odvážel profík, a vybodnout se na autoškolu?
Jo k těm ventilům- já měl pocit že když je píst v horní úvrati ventil nikam nespadne.
Je mi líto , že to takhle vidíš .
Tvojí znalost problematiky jsem mohl posoudit jen podle toho , co jsi sem napsal . Jestli něco jinak myslíš , ale napíšeš jinak - nejsem jasnovidec .
Zkus si to po sobě nezaujatě přečíst a uvidíš .
Pokud ovšem nemusím vysvětlovat každý krok ............
První krok je výměna půlkroužků , pozor můžou být popraskané dělej to se silným magnetem . Pokud jsou poškozené , podívej se na drážky ve ventilu jestli nemají omačkaný profil .
Druhý krok , kontrola vahadel . Kontroluje se dosedací plocha na vačkovou hřídel . Pozor , je to známá bolest tohodle modelu motoru . Poškozené musíš nechat zrepasovat nebo vyměnit .
Třetí krok , měření . Spároměrky - podle toho videa nahoře . Akorát by měl být rozvod malinko odlišný . Měří se u ventilu , ne na vačce .
Nevhodná podložka se mění za vhodnou , zkus se zeptat jestli ti je dají výměnným způsobem , co jsem slyšel tak tady v D Motu to dělají - nemusíš kupovat nový .
Pokud jsi profík , tak ti asi nemusím víc vysvětlovat :)
Pokud nejsi , tak na tebe kašlu , protože učit základy po internernetu nebudu . Jsem na to moc línej :lol: :lol:
Někdo to seřizuje bez natočení motoru , sundá jen řemeny a točí si jen rozvodama - nejsou tam jaksi vratné pružiny , takže to jde .
WALTR píše: _max_>Když už jsme u té výměny názorů. Víš jaký je rozdíl mezi Uživatelským a Servisním manuálem? Možná že jsi opravdu tak dobrý a děláš GO podle uživatelského- já ne. Nelituji že jsem se do toho pustil-možná s tím opravdu nehnu ale přišel jsem na spoustu věcí ,včetně totálně volných rozvodových řemenů- i když vlastně ani nevím co to je se svým vzděláním.
Dost bylo sarkasmu- je mi líto že to skončilo takhle.
Díky všem co pomohli :thmubup:
Tohle jsem nějak nepochopil :/