globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 - zapalování
16.4.2010 v 14:02
Čau. Rozhodl jsem se pro elektrický odlehčení kontaktů přerušovače u Jawy 350/640 protože prodlouží životnost kladívek a hlavně při elektronickým spínaní je díky větší změně proudu za menší čas sytější jiskra. Kladívka chci zachovat kvůli možnosti nastavení předstihu podle potřeby. Jako výkonnovej prvek bych chtěl použít polovodič. Klasický tyristorový zapalování nechci použít kvůli nutnosti použití měniče. Jako nejlepší možnost se jeví použití tranzistorů v darlingtonově zapojení. Máte někdo zkušenosti s konstrukcí něčeho podobnýho?

Anketa: Co je nejlepší?
Zachovat původní zapalovací soustavu
26%
6
Použít tyristorový zapalovaní
22%
5
Použít tranzistory
9%
2
Úplně něco jinýho
43%
10

(reakce na) Jawa 350 - zapalování

20.5.2011 v 21:32 | Nahoru | #91
pech.> Vyhovující a 100% funkční, ale proč nevyzkoušet něco jinýho? Jinač mám jen sadu MZ-04 na klice je kolík, kterej fixuje rotor alternátoru a vepředu je vymáčknutej zoubek, kterej zapadá do vyfrézované drážky v palci. Tak že ten předstih je nastaven fixně už výrobcem VAPE. Škoda jen, že na to jak jednoduché řešení to je, tak že to mají tak drahý..

Naposledy editováno 20.05.2011 21:37:42

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování

20.5.2011 v 22:14 | Nahoru | #92
kolík mám vyndanej a přesdtih nastavenej na tovární hodnotu

(reakce na) Jawa 350 - zapalování

21.5.2011 v 13:10 | Nahoru | #93
[quote=pech.]ároš: jsi moc velkej přemysl... a můžeš si zadělat na zdánlivě nevysvětlitelný problémy...

tyhle tříbody potřebujou větší energii pro jiskru a to klasický cívky, zvlášť na volnoběh, mají asi plný kecky utahat....

>pech: tak to tě musim zklamat, to co jsi napsal je blbost, nevidim jedinej dvod proč by ty tříkontakty měly žrát víc a potom ještě na volnoběh, to že má svíčka tři kontakty neznamená že háže tři jiskry. Ona hodí jiskru vždycky tam, kde je největší vodivost. To znamená rychlejší prohoření směsi. Když to prošlápneš tak třeba zajiskří kolem dokola a podobně, ale v jeden okamžik je vždy jen jedna jiskra. Krom toho spotřeba svíčky je nulová, jsou to jen elektrody. Větší energie pro jiskru je potřeba na překonání delší vzdálenosti, ale jelikož je odtrh na TCčkách stejnej 0,7 mm. Nevidim jedinej důvod proč by mi to neutáhly cívky. VApe je podle mě nejjednodušší, ale taky nejblbější způsob jak se zbavit kladívek. Dvě jiskry za otáčku, nemožnost seřídit předstih, nemožnost doštelovat rozdíl předstihu proti druhému válci. Jo u jednoválce to je jiný kafe, tam bez problemu.

(reakce na) Jawa 350 - zapalování

21.5.2011 v 13:16 | Nahoru | #94

c.j. píše: No já si dopisoval s nějakým inženýrem z Vape a ten mi vysvětloval, že při volnoběhu snímač zaznamená pohyb obou hran na palci, při vyšších už to nerozezná a snímá to jen jako jednu. Podle toho to prý má zvlášť předstih na volnoběh a jiný pro normální chod. Ověřené stroboskopem to ale nemám..



Myslím že to je daný charakteristikou toho snímače, je tam nákej rozdíl v závislosti na otáčkách, ale nevim jestli neby lspíš na škodu. Předstih je pevnej, v závislosti na slisování kliky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

21.5.2011 v 13:17 | Nahoru | #95
laďa prášil> Diky Laďo je to prasklý , už pracuju na opravě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

21.5.2011 v 13:47 | Nahoru | #96
pech.> Když je tam kolík a je to složený tak předstih už je podle mě na tovární hodnotě, ale nekoukal jsem na to tak že bych kecal, co se týče tříbodů tak pravdu má Ároš

(reakce na) Jawa 350 - zapalování

21.5.2011 v 13:48 | Nahoru | #97
Ároš> To abych se na ten spojkovej automat taky podíval, ale zatím to nezlobí tak že to bude asi OK

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

21.5.2011 v 20:31 | Nahoru | #98
Ároš> No to jsem rád, že to je ono - opravitelné je to jednoduše, bohužel většina lidí to nějak přehlédne.... výměny spojek a přihnutých lamel a gumových kroužků by nebyly tak časté.. Je to de facto konstrukční chyba, už jsem několikrát přemýšlel o tom, že bych to nahradil nějakýcm jiným způsobem vypínání, bez nožního třeba, ale spolehlivého. Nějak se mi ale už do toho nechce.
Když to vyvaříš z druhé strany, maximálně se tam udělá časem zase důlek, ale už to nepraskne.

Naposledy editováno 21.05.2011 20:32:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

21.5.2011 v 21:05 | Nahoru | #99

laďa prášil píše: .. Je to de facto konstrukční chyba, už jsem několikrát přemýšlel o tom, že bych to nahradil nějakýcm jiným způsobem vypínání, bez nožního třeba, ale spolehlivého. Nějak se mi ale už do toho nechce.



Není třeba nic vymýšlet, stačí tam hodit vypínání bez poloautomatu z 633 To funguje naprosto výborně (způsob alá fichtl).



Naposledy editováno 21.05.2011 21:08:07

Jawa 350 - zapalování

21.5.2011 v 22:00 | Nahoru | #100
Ale poloautomat je prostě poloautomat hele..

Jawa 350 - zapalování

21.5.2011 v 22:14 | Nahoru | #101
Na 640tce poloautomat mám, ale na rovinu, v 634 s motorem 633 šlo ovládání spojky mnohem lépe, plynule, nikdy se nezasekávalo, spojkovou páčku šlo mačkat poloviční silou, nikdy mi neprasklo lanko.. Ani při dlouhém stání se zařazenou jedničkou a zmáčklou spojku motorka nezačne "tahat". Chtělo by to zkombinovat komfort poloautomatu s vypínáním spojky z boku a tedy bez toho nesmyslného převádění tažné síly na tlačnou v úhlu 90st přes to plechové účko..

Naposledy editováno 21.05.2011 22:15:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 00:45 | Nahoru | #102
laďa prášil> dal sem to dokupy, spojka de o dost tíž zmáčknout, průběh je daleko lepší, ale problem uplně nezmizel, nastudeno trošku cuká stejně, i když je to lepší než předtim. Až bude čas tak se mrknu i na koš. Diky za radu, toho že je to prasklý jsme si všimli až před svařováním, když sem chtěl vyvařit vymačkanou drážku. Normálně bych si toho nevšilml.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 00:54 | Nahoru | #103
Jinak neska sem byl opravovat borcovi Honda FT 500, jestli to někomu něco říká. Neháže jiskru, podle mě je to CDI(nebo ECI co já vim). Má ještě jednu s motorem XL 500. Tam ale kořeň co to měl před tím překopal celou elektriku, je tam náká udělaná CDI, kterou sem na tom druhým nemohl rozchodit. Nemá někdo náký schema na CDi, možná i bez říditelnýho předstihu. Myslim, že v indukčních snímačích moc velkej rozdíl nejni, nebo spíš elektronika by mohla bejt univerzální pro všechny.

(reakce na) Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 00:57 | Nahoru | #104
SonicX> Jde o to jak je slisovaná klikovka, ty se lisovaly s určitou přesností, která u JAWY nejni vysoká a ani válce nemusí být 180° proti sobě. Když sem to tam měl já tak to mělo myslím i postih než předstih, to bylo ale na starý klice, boční čep mám novej a wape neokusil a myslim že ani neokusí.

Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 12:11 | Nahoru | #105
Já nevím.... mám kladívka 50tisíc, jediný problém jsem měl párxrát proražený kondík a problém s dobíjením, protože se mi dobře nebudil alternátor, asi kombinace špatného materiálu uhlíků a tuningu (vyšší max ot.) - ale to už není zapalování. Pokud je jiné zapalování funkční, dál bych to neřešil, na chod a výkon to má podle mě minimální vliv.... zvlášť v běžném režimu provozu. I super zapalování může mít vliv max. několik procent. To maximálně. Když to startuje a vrčí, je laborování už jenom hobby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 12:15 | Nahoru | #106

Ároš píše: laďa prášil> dal sem to dokupy, spojka de o dost tíž zmáčknout, průběh je daleko lepší, ale problem uplně nezmizel, nastudeno trošku cuká stejně, i když je to lepší než předtim. Až bude čas tak se mrknu i na koš. Diky za radu, toho že je to prasklý jsme si všimli až před svařováním, když sem chtěl vyvařit vymačkanou drážku. Normálně bych si toho nevšilml.



Jestli jde tuho, je to otázka seřízení a převodu síly na páky, jestli nemačkáš péra moc, když už je stejně spojka rozeplá. Samo i vymačkamý koš má vliv, ale je vymačkaný většinou stejnoměrně - řeším to pilníkem do zahlazení stop. Zámečnický výcvik jsem prodělal u sudruha Šebestika v Ostravě.

(reakce na) Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 12:17 | Nahoru | #107

c.j. píše: Není třeba nic vymýšlet, stačí tam hodit vypínání bez poloautomatu z 633 To funguje naprosto výborně (způsob alá fichtl).



C.J. tohle vidím poprve, protože tenhle typ mě minul.... Asi to tak bude, čím jednodušší, tím lepší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 13:40 | Nahoru | #108
laďa prášil> koš sem kupoval nevej, vnější a tedka nevim jestli i ten vnitřní, myslim že spojku moc nemačkám, je tam ten poloautomat a je to seřízený na něj, spojka vypíná v pravej čas a oproti tomu starýmu je to samet, ale ještě tam sou náký mušky. Takže tvá rada pomohla velice. Jinak se zapalováním mě se kladívka sraly, ale proto, že tam byla vačka z fechtla a myslim že ta destička taky z něčeho jinýho, asi z kejvačky. Jiný zapalovaní na výkonu přidá přesně to co jsi psal a to nic, ale má to svoje výhody.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 22:07 | Nahoru | #109

Ároš píše: laďa prášil> koš sem kupoval nevej, vnější a tedka nevim jestli i ten vnitřní, myslim že spojku moc nemačkám, je tam ten poloautomat a je to seřízený na něj, spojka vypíná v pravej čas a oproti tomu starýmu je to samet, ale ještě tam sou náký mušky. Takže tvá rada pomohla velice. Jinak se zapalováním mě se kladívka sraly, ale proto, že tam byla vačka z fechtla a myslim že ta destička taky z něčeho jinýho, asi z kejvačky. Jiný zapalovaní na výkonu přidá přesně to co jsi psal a to nic, ale má to svoje výhody.



Já mám vačku přebrušovanou v ruce na brusce na obou jawách co máme byl problém to s původním tvarem seřídit, moje jawa moc dobře nestartuje, protože už jsem na ni pěkných pár let nechytl, klukova chytá studená 2x prošlápneš, klíček, na třetí jede.. S původním tvarem to prskalo na volnoběh. Vape jsem někdy zkoušel, už jsem psal, neosvědčilo se mi, tak jsem ho vrátil. Možná mi ho na krámě dali schválně.. třeba špatný bylo. Motor nešel vytočit, asi to zapalovalo i v opačné úvrati, nevím... Já sice jsem elektríkář, ale ne elektronik, kladívko cívka si dokážu najít, co je špatně, vyhovuje mi to asi tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 22:43 | Nahoru | #110
laďa prášil> vape pálí dvakrát za otáčku, v horní i v dolní úvrati, sami píšou že to nejni na škodu, ale co sem kecal s borcem co mi dělal motor, tak mi tvrdil, že může odhořet až 1/3 směsi, co je na tom pravdy nevim.

(reakce na) Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 22:43 | Nahoru | #111
Ároš> FTčko je hezká mašinka, to se musí nechat. Když někdo něco na motku dobastlí tak je pak problém že už se v tom někdo jinej už nevyzná.. Myslím si, že FT500 měla opravdu jen CDI nebo možná TCI bez regulace předstihu. Možná tam bude nějaká skoková vyplývající z charakteristik magnetického snímače.. Je to jednovál, tak že by tam možná šlo nacpat DCI z nějaké jiné motorky, třeba z Hondy XLR. Ta krabička se dá koupit za pár stovek..

(reakce na) Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 22:45 | Nahoru | #112
Ároš> Tohle že část směsi může odhořet mi bylo taky řečeno, ale nemyslím si že tomu tak bude přeci jen za atmosférického tlaku je zážeh obtížnější..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování

22.5.2011 v 22:59 | Nahoru | #113
neodhoří nic... nestlačený se to nezapálí.

pokud by tahle píčovina s odhořením byla pravda, motorka pojede blbě, nebo vůbec...

(reakce na) Jawa 350 - zapalování

23.5.2011 v 09:49 | Nahoru | #114

pech. píše: neodhoří nic... nestlačený se to nezapálí.

pokud by tahle píčovina s odhořením byla pravda, motorka pojede blbě, nebo vůbec...



No, zkoušel jsem Vape jen jednou... druhý den jsem ho vrátil, v zapojení ani v motoru chyba nebyla, to jsem si jistý, motorka normálně startovala, jela do 2500 ot jestli si pamatuju a pak jak na omezovač.. Možná jsem měl smůlu na kus, dál jsem s tím nelaboroval, byla jsem rád, že mi vrátil v prodejně prachy, bo to bylo 2400 asi, což bylo dost. Kus na výměnu tehdy neměl. Ale je to dlouho už. Příčinu už dnes nezjistím. Dnes vidím Vape jako výhodu, ale koupím ho spíš až když mi něco odejde. U kývaček a pod vidím jako výhodu provoz bez baterie, to jo! Mám takových strojů pár, moc s nima už nejezdím a tam by se hodilo bezbateriové. Zase jednu baterku můžu přehazovat - Vape nee

Jawa 350 - zapalování

23.5.2011 v 10:56 | Nahoru | #115
mám vape a motorka jezdí jak když hrom bije....

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování

24.5.2011 v 09:12 | Nahoru | #116
Neví někdo, jaký napětí zhruba leze z cívky pro zapalování Na FT 500? Bude to asi stejný jako na jiných japoncích s CDI.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

24.5.2011 v 11:57 | Nahoru | #117
Ároš> Z jaký cívky? Myslíš jako ze zap. vinutí alternátoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

24.5.2011 v 21:24 | Nahoru | #118

Ároš píše: Neví někdo, jaký napětí zhruba leze z cívky pro zapalování Na FT 500? Bude to asi stejný jako na jiných japoncích s CDI.



Jestli je tam předělaná řídící jednotka, zvášť např za ingitech tak bacha na to, někde je potřeba vyměnit i indučku. Původní s malým odporem jinak pouští 10 ti násobek proudu a odchází koncový stupen nebo co. Já jednu jednotku odjebal tím, že tam byla špatná kostra, tak jsem to ukostřil řádně - a finito.

Naposledy editováno 24.05.2011 21:25:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování

24.5.2011 v 21:45 | Nahoru | #119
SonicX> jj, přesně z vinutí altíku

(reakce na) Jawa 350 - zapalování

24.5.2011 v 22:06 | Nahoru | #120
laďa prášil> On je spíš problém mezi cívkama pro TCI a CDI. Indučky pro CDI mají velmi malej odpor (většinou do dvou ohmu, vyjmečně i více). Když takovou cívku připojíš na TCI tak přetížíš koncovej stupeň tranzistorů a s chutí odejdou do silikonového údolí. Indučky pro TCI mají něco kolem 6ohmů a když ji připojíš na CDI tak se maximálně může snížit napětí na výstupu a buď to bude stačit a pojede to a nebo nebude a nepojede..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206


TOPlist