1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
SonicX píše: ...kondenzátor zapalování se volí tak aby výsledná frekvence L-C článku byla blízko rezonanční frekvence cívky....
textik hezkej, ale tohle nechapu (co ma byt "rezonancni frekvence civky"?)
blue-flash píše: Tohle vypadá docela zajímavě
To je jedno ze zapalování, kterým jsem se inspiroval, tušim, že tam mám jinak řešenou optozávoru, stabilizace proudu mi přišla jednodušší a lepší. Jinak u toho obrázku pořád postrádám ten rezonanční kondenzátor.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Možná se vyplatí popsat co se v CDI děje:
Po nabití kondenzátoru dejme tomu na 300V dojde k sepnutí tyristoru, tady potud to je každému jasné co se děje, ale dál už většina lidí neví co to dělá. Většina si myslí že se prostě elektřina z kondu přesune do cívky a nějak se naindukuje na VN. Ovšem při sepnutí tyrostoru se energie přeleje do cívky, pak se zase přeleje přes antiparalelně zapojenou diodu zpět do kondenzátoru, děje se tak právě na rezonanční frekvenci LC obvodu, při každém přelití energie se indukuje na sekundáru VN a dojde k jiskře, takhle se to přelejvá a jiskří doku se to nevyjiskří, jinými slovy amplituda napětí v čase stále klesá až po klesne pod vypínací napětí tyristoru a ten se zavře.
Ároš> U tvých tranzistorů si sice můžeš nastavit jakej chceš předstih, ale ten předstih bude pro celé pásmo otáček furt stejný, v tomhle je právě síla ECI. Jinač pokud ti nedělá problém postavit zapalování, tak nevidím problém proč by se ti nemohlo povést postavit DC-DC měnič pro tyristorové, bojíš se vynutí trafa? Jsou firmy, kde by sis ho mohl klidně nechat navynout.. Co se týče ceny tak to tvoje je otázka desítek korun, tomu se opravdu konkurovat nedá.. Co se týče toho ECI, když nebudu počítat mraky vývojového času tak by se to dalo postavit do několika stovek, pokud budeš nad něčím laborovat tak dej klidně vědět rád vyjádřím svůj názor nebo se i přiučím
Naposledy editováno 18.05.2011 23:43:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Několikrát jsem opravoval tento díl na své jawě a když jsem koupil jinou, byl též prasklý.
Žádný gumový kroužek nebo přihlá lamela podle mne zázrak nevytvoří, proto se také ma jiných motocyklech (aspoň na většině) tyto pi*oviny nevyskytují.
[url=
Naposledy editováno 19.05.2011 08:50:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
SonicX píše: Skalda> Každá indukce (cívka) má svou specifickou rezonační frekvenci, tato frekvence je dána induktivní reaktancí cívky. Lajcky řečeno, cívka potřebuje nějaký čas na to aby nasytila jádro a pak zase energii z jádra odsála....
zkus to jeste "nelaicky" (ja na idealni civce fakt nevidim nic casove specifickeho)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Naposledy editováno 19.05.2011 19:41:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Ároš> Pak by to fungovalo, takovej mezikus jsem udělal k VAPE MZ-04, ale konstru není vhodná provozu. Co se týče namotaného tráfka, tak není problém vzít plastovou krabičku a celé ho zalejt nějakou epoxidovou pryskyřicí. Obecně uklepávání pájených součástek je problém i tak a je celkem problém spoj udělat tak aby se něco časem neuklepalo, všechny velké součástky jako jsou třeba kondenzátory je nejlepší doslova přikurtovat k DPS a krabičku se zařízením uložit do molitanu. Co se týče hrubky, taky se mi zdálo, že na tom slově je něco v nepořádku, snad si to zapamatuji..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
tyhle tříbody potřebujou větší energii pro jiskru a to klasický cívky, zvlášť na volnoběh, mají asi plný kecky utahat....
jinak VAPE funguje bez sebemenšího zaváhání, tam je řešení všech vašich problémů, spousta lidí si totiž myslí, že to umí seřídit, ale umí leda hov.no....
Co se týče toho ECI tak jsem nastavil předstih na přesnou HÚ a pak počítal dobu do další HÚ, u MZ-04 to není takovej problém pač každá horní úvrať je po půlotáčce klikovky. Pokud by bylo čidlo pro každý válec tak by bylo lepší nastavit třeba 30° před HÚ, protože celá otáčka by mohla vést k nepřesnosti zážehu. Ale nastal by problém při startu, pač při našlápnutí by se špatně počítala přesná horní úvrať pro zážeh, tak že pro jednoduchost bych asi volil čidlo v HÚ, popřípadě by se to dalo vyřešit dvěma čidly, jedno v HÚ a další 30° před HÚ. Jinač lepení tavnou pistolí je výborná věc, taky to používám.. Ještě co se týče tyristoru a tranzistoru, tak tyristorem můžeš do cívky poslat větší množství energie než klasickým spínáním tranzistoru, co se týče toho měniče tak to může bejt nějakej samočinej blokující měnič, jehož oživení není problém..
Naposledy editováno 20.05.2011 20:52:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
SonicX píše: VAPE má bohužel taky pevný předstih, jinač je to super věc..
Proč bohužel? Pokud je klika dobře slisovaná, tak není důvod jakkoliv seřizovat.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
to už je zase dělání velblouda z komára pro rádobyvědce...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
já jsem viděl trabanta BMM ale to je spíš hračičkování
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |