globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: inertní plyn dusík na huštění pneu
15.4.2010 v 19:55
muze se moto foukat inertnim plynem?nevadi ze tak nereaguje na zahrivani ,jako vzduch?fouka tim nekdo svou moto?rozhodne to lip drzi konstantni tlak.

inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 21:21 | Nahoru | #31
a co? tzn. že N2 jsou dva atomy dusíku který jsou spolu svázaný trojnou vazbou...

a proč píšeš o kyslíku když mluvíme o vzduchu? :)

Naposledy editováno 15.04.2010 21:24:42

inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 21:43 | Nahoru | #32
pac kyslik hraje tu roli ne?jedno je s kyslikem a druhy je bez kysliku,jinak to je stejny,je to asi jezte ¨cisci¨treba bez vlhkosti a ja nevim ceho.

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 21:45 | Nahoru | #33
Pawka> nechci ti brát iluze, ale těch 22%, který v normálnim vzduchu netvoří dusík, už takovej rozdíl neudělaj (kor když 21% zabere kyslík) Ono i když si to necháš naplnit čistym dusíkem, tak tam trochu vzduchu zbyde, protože jí nejdřív nemůžou vysát do absolutního vakua, to nejde ani v laboratorních podmínkách Co říkáš o trojný vazbě je sice pravda, ale bez dodaný energie v podobě tepla, světla nebo UV záření anebo bez katalyzátoru se ti žádnej pro tyto účely použitelnej plyn dobrovolně a samovolně s štěpit ani následně slučovat nebude, protože je to pro něj energeticky nevýhodný

Takže bych se na to vysral Je to jen další lákadlo na lidi, aby z nich mohli tahat prachy V běžnym provozu rozdíl nepoznáš

P.S. pokud chceš bejt hustokrutej a mít možnost udělat hustej ohnivej burnout při kterym odepíšeš gumu , doporučuju naplnit propan-butanem V případě žádanýho hustokrutýho výbuchu doporučuju směs vodíku s kyslíkem

Naposledy editováno 15.04.2010 21:48:15

1 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 21:51 | Nahoru | #34
plň si to vodou pokud chceš bejt hustokrutej... je to prostě ptákovina... asi tak... někdo zas chce bejt zajímavej no, tak si to bude plnit dusíkem... ale když si někdy budeš chtít "dofouknout" tak už vidim jak u sebe taháš bombičku dusíku... je to prostě blbost... kdyby to bylo tak světoborný tak se to jinak nedělá...
a jak už tu bylo asi 100x řečeno ve vzduchu je asi 75-78% dusíku... tak myslim že těch zbejvajícíh 20-21% procent co spadaj na kyslík tolik změn neučiněj... :)

Naposledy editováno 15.04.2010 21:52:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 21:51 | Nahoru | #35

Molex>mno a mimo jiné má dusík menší molekuly než jsou molekuly vzduchu, takže spíš uteče:) Prostě zbytečná machrovinka o ničem :)


A bylo by, prosím, možno zde zveřejnit název molekuly vzduchu.

inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 21:54 | Nahoru | #36
vim ze to neni zazrak,jeto jen lehce znat,jeste min jak 20-ti procentne,tak 10... seru na to je to fakt k nicemu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 21:57 | Nahoru | #37

Molex>plň si to vodou pokud chceš bejt hustokrutej... je to prostě ptákovina... asi tak... někdo zas chce bejt zajímavej no, tak si to bude plnit dusíkem... ale když si někdy budeš chtít "dofouknout" tak už vidim jak u sebe taháš bombičku dusíku... je to prostě blbost... kdyby to bylo tak světoborný tak se to jinak nedělá...
a jak už tu bylo asi 100x řečeno ve vzduchu je asi 75-78% dusíku... tak myslim že těch zbejvajícíh 20-21% procent co spadaj na kyslík tolik změn neučiněj... :)


prave ze uz nebudes dofukovat,ono to drzi lip jak vzduch a dofouknuti mas zdarmamax 1 v sezone dofouknes,to mam v aute vyzkousene

2 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 22:04 | Nahoru | #38
největší frajeři plněj pneu dusíkem. Kapalným.

inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 22:04 | Nahoru | #39
jo a já vzduch nedofukuji klidně 2 sezony a nic se neděje... je to ptákovina o ničem... vim o více lidech co měli jedno i druhý a nepociťujou rozdíl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 22:05 | Nahoru | #40
illMedvědGuzzin> přesně tak medvěde... a chválím, že narozdíl od asi 95% populace jsi použil správně kapalným a ne tekutým ! :)

Naposledy editováno 15.04.2010 22:05:30

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 22:06 | Nahoru | #41

Molex>illMedvědGuzzin> přesně tak medvěde... a chválím, že narozdíl od asi 95% populace jsi použil správně kapalným a ne tekutým ! :)



mi to taky rvali do hlavy ne?

inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 22:07 | Nahoru | #42
mno jen chválim ale je to stejná píčovina jako tam rvát ten plynnej

1 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 22:09 | Nahoru | #43
tak to ja moto foukam min 3krat za sezonu

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 22:21 | Nahoru | #44

gryzli>????????????
Dusíkem se gumy foukají proto, aby se za letních veder nepřehřívaly a nepraskaly.



[lol]

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 22:57 | Nahoru | #45

Vitouš16>A bylo by, prosím, možno zde zveřejnit název molekuly vzduchu.



inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 06:21 | Nahoru | #46
A já měl strach,že o molekule vzduchu už nikdy neuslyším

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 07:16 | Nahoru | #47

Molex>ty N2 molekuly jsou menší než molekuly vzduchu ...



inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 07:59 | Nahoru | #48
pardon chtěl jsem říct kyslíku... :)

3 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 09:01 | Nahoru | #49
Koukám že chemici se rvou o teorie kdo vymyslí lepší

Tak teď neco z praxe, jezdím dusík už asi šestým rokem jak v autě tak na motorce, nějaký kecí o zahřívání mě tolik netrápí protože jezdím cestovní gumy.
Ale podstatný přínos je v údřžbě za celou sezónu mám úbytek v pneu jen kolem 0,1 nejvíc je to znát hlavně u starších pneu a z oxidovaných ráfků.

edit PS: mám dusík zdarma

Naposledy editováno 16.04.2010 09:02:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 09:44 | Nahoru | #50

Pawka>prave ze uz nebudes dofukovat,ono to drzi lip jak vzduch a dofouknuti mas zdarmamax 1 v sezone dofouknes,to mam v aute vyzkousene



hele zkus zapojit vlastni rozum a premejslej... nafoukas pneu vzduchem... tzn cca 80procent dusik 20procent jine "spatne" plyny, hodne to zjednodusime rekneme ze ten kyslik a spol ma tak "blby" molekuly ze ujdou... tzn ujde 20procent puvodni naplne, mel si tam 2atm ted tam mas 1,6.... dofouknes to na 2 a v tech 0,4 atm uz je zase 80 procent dusik tzn uz mas po prvnicm dofouknuti v tej pneu temer cistej dusik a vlastne uz by ti kolo nemelo utikat vubec, v podstate stejne jako kdyz ti to dusikem nafoukaj v pneuservisu...

to je co? uz to tu jednou bylo, koeficienty teplotni roztaznosti plynu... temer minimalni rozdil - tzn zvysovani tlaku s teplotou je temer stejne, nemeritelnej rozdil.

jediny na co sme se tady kdysi pri diskuzi doklepali bylo ze do tlumicu se dava dusik aby kyslik obsazenej ve vzduchu neoxidoval olej/tesneni. u pneu je oxidace gumy uplne sumak, protoze co je ti platny ze ti nezoxiduje zevnitr, kdyz zvenku ma s atmosferickym kyslikem plnej kontakt.

byly tu lidi co tvrdili ze maj X kamionu a ze dusikem nafoukane pneu vydrzi vic, uspory paliva atd, ale podle me blbost, nema to teoretickej zaklad, viz vypocet nahore...

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 09:45 | Nahoru | #51

-Ajk- >Koukám že chemici se rvou o teorie kdo vymyslí lepší

Tak teď neco z praxe, jezdím dusík už asi šestým rokem jak v autě tak na motorce, nějaký kecí o zahřívání mě tolik netrápí protože jezdím cestovní gumy.
Ale podstatný přínos je v údřžbě za celou sezónu mám úbytek v pneu jen kolem 0,1 nejvíc je to znát hlavně u starších pneu a z oxidovaných ráfků.

edit PS: mám dusík zdarma



jezdim vzduch a mam to to same, jen ne teda na konci sezony protoze obvykle mam vic pneu nez jednu...

1 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 09:52 | Nahoru | #52
dusík není inertní plyn ani omylem

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 09:53 | Nahoru | #53
-Ajk- > foukám vzduchem a dofukovat nemusím mám to taky z praxe!

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 09:54 | Nahoru | #54

Pawka>Molex> ale zas dusik vaze pevnou vazbou molekuly k sobe,nemluv o necem jako neznalec z bulvarniho platku


jojo, vodíkovýma můstkama že?

inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 11:43 | Nahoru | #55

gryzli>????????????
Dusíkem se gumy foukají proto, aby se za letních veder nepřehřívaly a nepraskaly.



babajezi> [lol]



Když jezdil otec po revoluci s kamionem, tak se balony na návěsu dusíkem foukaly - údajně kvůli tomu co psal gryzli..
Nebyla žádná vzácnost že mu 2 až 3 gumy týdně bouchly..
Nevím jak moc dusík pomáhal nebo nepomáhal, ale dělalo se to..
Na motorce to asi žádný význam nemá a foukám tím co dýchám

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 12:36 | Nahoru | #56
illMedvědGuzzin> Jen si nejsem jistej množstvím

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 15:13 | Nahoru | #57

Molex>mno a mimo jiné má dusík menší molekuly než jsou molekuly vzduchu, takže spíš uteče:) Prostě zbytečná machrovinka o ničem :)

vzduch je směs, takže jaképak molekuly máš na mysli?

edit: nepročítal jsem vlákno, takže se asik trochec opakuju

Naposledy editováno 16.04.2010 15:22:46

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 15:21 | Nahoru | #58

Číkus>dusík není inertní plyn ani omylem

tady jde spíš o souhrné označení málo reaktivních plynů(za normálních podmínek), co se používají v ochraných atmosférách

Naposledy editováno 16.04.2010 15:28:46

(reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 15:25 | Nahoru | #59

-Ajk- >Koukám že chemici se rvou o teorie kdo vymyslí lepší

Tak teď neco z praxe, jezdím dusík už asi šestým rokem jak v autě tak na motorce, nějaký kecí o zahřívání mě tolik netrápí protože jezdím cestovní gumy.
Ale podstatný přínos je v údřžbě za celou sezónu mám úbytek v pneu jen kolem 0,1 nejvíc je to znát hlavně u starších pneu a z oxidovaných ráfků.

edit PS: mám dusík zdarma



ono to vždycky u teorie začíná, bez nich by to k praxi většinou nedošlo
já věřím, že to pro lidi od fochu většinou vypadá, že si inženýři akorát tak honí šuliny v kanclu...
jo a jesi jsem zrovna nařknul technického inženýra tak pardon

Naposledy editováno 16.04.2010 15:29:48

2 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 15:35 | Nahoru | #60
skoda, ze jsem zatim neprisel na podobnej placebo napad jako dusik do pneumatik nebo nalepky proti elektromagnetickemu smogu... byl bych za vodou . Co se velikosti molekul tyce, tak kyslik ji ma vetsi nez dusik, ale ono je to stejne skoro jedno... parametry obou plynu jsou podobny (tepelna kapacita, objemova roztaznost, apod.), navic vzduch je 78% N2, navic pneumatika ohrata byt ma (nastesti bude i s dusikem ). Jedinej vyznam muze byt v te "inertnosti", ale je zbytecny to resit, protoze napln v gume se stejne kontaminuje kyslikem ze vzduchu pri jizde pres hrboly... podivejte se na cesky silnice a pochopite, ze nema cenu rvat do pneumatiky jakousi optimalni napln ... beztak dojde k ochrane jen z jedne strany, atd. atd... radsi si usetri prachy za dusik na novou gumu . A neco ke cteni...

EDIT: pismenko
EDIT2: s tou velikosti molekul jsem se mylil spolehajic na vyssi protonove cislo (velikost atomu hraje asi mensi roli)... nasel jsem, ze dusik N2 ma velikost molekuly o 7% vetsi nez O2 (cekal jsem podobne maly rozdil, ale obracene)

Naposledy editováno 16.04.2010 22:06:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja kosta636 9 Včera v 12:49 JiriBN
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie


TOPlist