globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: inertní plyn dusík na huštění pneu
15.4.2010 v 19:55
muze se moto foukat inertnim plynem?nevadi ze tak nereaguje na zahrivani ,jako vzduch?fouka tim nekdo svou moto?rozhodne to lip drzi konstantni tlak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

15.4.2010 v 21:57 | Nahoru | #1

Molex>plň si to vodou pokud chceš bejt hustokrutej... je to prostě ptákovina... asi tak... někdo zas chce bejt zajímavej no, tak si to bude plnit dusíkem... ale když si někdy budeš chtít "dofouknout" tak už vidim jak u sebe taháš bombičku dusíku... je to prostě blbost... kdyby to bylo tak světoborný tak se to jinak nedělá...
a jak už tu bylo asi 100x řečeno ve vzduchu je asi 75-78% dusíku... tak myslim že těch zbejvajícíh 20-21% procent co spadaj na kyslík tolik změn neučiněj... :)


prave ze uz nebudes dofukovat,ono to drzi lip jak vzduch a dofouknuti mas zdarmamax 1 v sezone dofouknes,to mam v aute vyzkousene

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 09:44 | Nahoru | #2

Pawka>prave ze uz nebudes dofukovat,ono to drzi lip jak vzduch a dofouknuti mas zdarmamax 1 v sezone dofouknes,to mam v aute vyzkousene



hele zkus zapojit vlastni rozum a premejslej... nafoukas pneu vzduchem... tzn cca 80procent dusik 20procent jine "spatne" plyny, hodne to zjednodusime rekneme ze ten kyslik a spol ma tak "blby" molekuly ze ujdou... tzn ujde 20procent puvodni naplne, mel si tam 2atm ted tam mas 1,6.... dofouknes to na 2 a v tech 0,4 atm uz je zase 80 procent dusik tzn uz mas po prvnicm dofouknuti v tej pneu temer cistej dusik a vlastne uz by ti kolo nemelo utikat vubec, v podstate stejne jako kdyz ti to dusikem nafoukaj v pneuservisu...

to je co? uz to tu jednou bylo, koeficienty teplotni roztaznosti plynu... temer minimalni rozdil - tzn zvysovani tlaku s teplotou je temer stejne, nemeritelnej rozdil.

jediny na co sme se tady kdysi pri diskuzi doklepali bylo ze do tlumicu se dava dusik aby kyslik obsazenej ve vzduchu neoxidoval olej/tesneni. u pneu je oxidace gumy uplne sumak, protoze co je ti platny ze ti nezoxiduje zevnitr, kdyz zvenku ma s atmosferickym kyslikem plnej kontakt.

byly tu lidi co tvrdili ze maj X kamionu a ze dusikem nafoukane pneu vydrzi vic, uspory paliva atd, ale podle me blbost, nema to teoretickej zaklad, viz vypocet nahore...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Plasty na motorku Kawasaki ZX-6R Ninja Lukas93cze 5 6.6.2024 v 10:02 Lukas93cze
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja Rutti 8 24.5.2024 v 10:37 tomasWR
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja kosta636 9 20.5.2024 v 12:49 JiriBN
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA


TOPlist