1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
Pawka>prave ze uz nebudes dofukovat,ono to drzi lip jak vzduch a dofouknuti mas zdarmamax 1 v sezone dofouknes,to mam v aute vyzkousene
hele zkus zapojit vlastni rozum a premejslej... nafoukas pneu vzduchem... tzn cca 80procent dusik 20procent jine "spatne" plyny, hodne to zjednodusime rekneme ze ten kyslik a spol ma tak "blby" molekuly ze ujdou... tzn ujde 20procent puvodni naplne, mel si tam 2atm ted tam mas 1,6.... dofouknes to na 2 a v tech 0,4 atm uz je zase 80 procent dusik tzn uz mas po prvnicm dofouknuti v tej pneu temer cistej dusik a vlastne uz by ti kolo nemelo utikat vubec, v podstate stejne jako kdyz ti to dusikem nafoukaj v pneuservisu...
to je co? uz to tu jednou bylo, koeficienty teplotni roztaznosti plynu... temer minimalni rozdil - tzn zvysovani tlaku s teplotou je temer stejne, nemeritelnej rozdil.
jediny na co sme se tady kdysi pri diskuzi doklepali bylo ze do tlumicu se dava dusik aby kyslik obsazenej ve vzduchu neoxidoval olej/tesneni. u pneu je oxidace gumy uplne sumak, protoze co je ti platny ze ti nezoxiduje zevnitr, kdyz zvenku ma s atmosferickym kyslikem plnej kontakt.
byly tu lidi co tvrdili ze maj X kamionu a ze dusikem nafoukane pneu vydrzi vic, uspory paliva atd, ale podle me blbost, nema to teoretickej zaklad, viz vypocet nahore...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja | Rutti | 8 | 24.5.2024 v 10:37 tomasWR |
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 9 | 20.5.2024 v 12:49 JiriBN |
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja | Czradekos | 4 | 7.11.2023 v 08:02 dewwil |
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja | dinosaurus | 10 | 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA |
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja | Aeroad | 27 | 15.10.2023 v 10:28 Aeroad |