globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: inertní plyn dusík na huštění pneu
15.4.2010 v 19:55
muze se moto foukat inertnim plynem?nevadi ze tak nereaguje na zahrivani ,jako vzduch?fouka tim nekdo svou moto?rozhodne to lip drzi konstantni tlak.

2 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 15:35 | Nahoru | #1
skoda, ze jsem zatim neprisel na podobnej placebo napad jako dusik do pneumatik nebo nalepky proti elektromagnetickemu smogu... byl bych za vodou . Co se velikosti molekul tyce, tak kyslik ji ma vetsi nez dusik, ale ono je to stejne skoro jedno... parametry obou plynu jsou podobny (tepelna kapacita, objemova roztaznost, apod.), navic vzduch je 78% N2, navic pneumatika ohrata byt ma (nastesti bude i s dusikem ). Jedinej vyznam muze byt v te "inertnosti", ale je zbytecny to resit, protoze napln v gume se stejne kontaminuje kyslikem ze vzduchu pri jizde pres hrboly... podivejte se na cesky silnice a pochopite, ze nema cenu rvat do pneumatiky jakousi optimalni napln ... beztak dojde k ochrane jen z jedne strany, atd. atd... radsi si usetri prachy za dusik na novou gumu . A neco ke cteni...

EDIT: pismenko
EDIT2: s tou velikosti molekul jsem se mylil spolehajic na vyssi protonove cislo (velikost atomu hraje asi mensi roli)... nasel jsem, ze dusik N2 ma velikost molekuly o 7% vetsi nez O2 (cekal jsem podobne maly rozdil, ale obracene)

Naposledy editováno 16.04.2010 22:06:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

16.4.2010 v 15:44 | Nahoru | #2
Skalda> člověče jen mě zaujalo - pokud mám pneu nafoukanou něčím na určitý tlak, to něco působí směrem ven a když udělám do pneu díru, tak to uteče, že?
A když přejedu přes hrbol, tak se do toho něčeho dostane kyslík? jako že tam nějak vběhne i přes ten tlak co působí proti? A neznamená to teda že bych měl pneu spíš občas ufouknout než dofouknout?
nemyslím to blbě, ale fakt mě zajímá jak se může dostat nějaký plyn dovnitř..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu

17.4.2010 v 03:08 | Nahoru | #3

Skalda>skoda, ze jsem zatim neprisel na podobnej placebo napad jako dusik do pneumatik nebo nalepky proti elektromagnetickemu smogu... byl bych za vodou . Co se velikosti molekul tyce, tak kyslik ji ma vetsi nez dusik, ale ono je to stejne skoro jedno... parametry obou plynu jsou podobny (tepelna kapacita, objemova roztaznost, apod.), navic vzduch je 78% N2, navic pneumatika ohrata byt ma (nastesti bude i s dusikem ). Jedinej vyznam muze byt v te "inertnosti", ale je zbytecny to resit, protoze napln v gume se stejne kontaminuje kyslikem ze vzduchu pri jizde pres hrboly... podivejte se na cesky silnice a pochopite, ze nema cenu rvat do pneumatiky jakousi optimalni napln ... beztak dojde k ochrane jen z jedne strany, atd. atd... radsi si usetri prachy za dusik na novou gumu . A neco ke cteni...

EDIT: pismenko
EDIT2: s tou velikosti molekul jsem se mylil spolehajic na vyssi protonove cislo (velikost atomu hraje asi mensi roli)... nasel jsem, ze dusik N2 ma velikost molekuly o 7% vetsi nez O2 (cekal jsem podobne maly rozdil, ale obracene)


Jen takj pro zajímavost - v řádku(čili v periodě) se velikost atomu zmenšuje, protože čím víc elektronů, tím větší přitažlivá síla->tím víc nse poloměr atomu smršťuje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja Rutti 8 24.5.2024 v 10:37 tomasWR
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja kosta636 9 20.5.2024 v 12:49 JiriBN
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad


TOPlist