globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Asi závada dobíjení Honda CBR
11.4.2010 v 23:40
Mám nějakej problém s elektrikou a myslím ,že to dělá dobíjení.Přijdu do garáže v pohodě nastartuju a pak jsem ujel asi cca 30 km zastavím na benzínce natankuju a chci nastartovat a motorka ani ťuk s motorem to neotočilo a chovalo se to jak kdyby byla vymlácená baterka.Baterku jsem měl nabitou a den předtím jsem najel asi 130 km takže by měla být v pohodě.Tato závada se mi projevuje teď docela často .Zatím jsem neměl čas to proměřovat tak jsem to hodil sem abych se dozvěděl na co se mám zaměřit.Dík za každou radu.

(reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 00:28 | Nahoru | #91
Bubrak ZX10R> ten paper, ktery citujes, se tyka uplne jine situace... se zdroji napeti, kdy proud neni omezen nicim jinym nez vykonem zdroje (ona turbina v elektrarne je vlastne taky zdroj proudu, ale to mluvime o radove jinem vykonu, nez kolik bude principialne na tom zkratu, takze muzemem, napr. to VN vedeni, povazovat za zdroj napeti); alternator je zdroj proudu (tam se nebude pri zkratu proud blizit nekonecnu, ale naopak napeti se mu bude blizit pri rozpojeni)... v motorkach byvaji faze, pokud vim, zapojeny do trojuhelniku - v tom pripade se da se merit odpor proti kostre pri zjistovani poruchy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 00:34 | Nahoru | #92

Skalda>no, teoreticky by se mohl alternator spalit svym zkratovym proudem, ale jestli u toho ten konstrukter myslel hlavou, pouzil draty dimenzovane na jeho zkratovy proud... ten muze byt (u "dospelych" motorek) kolem rekneme 20A (dobijeni ma ~200W pri ~10V) a u medi by mela byt pouzitelna proudova hustota nejakych 5-10 A/mm2 (v beznych situacich; u transformatoru to bude o neco mene), takze s timhle by asi problem byt nemel... mozna kdyz se to bude spatne chladit a pobezi to do zkratu dlouho, ale driv bych tipoval, ze se spali neco po ceste nebo v regulatoru a tim to skonci... tim nerikam, ze to neni mozny, jen to asi nebude typicka zavada (castejsi bude zavada jinde v elektrice).



Koukal sem do manualu k ZX9 a tam je vykon altiku 27A pri 14V / 5tis ot. A kdyz se ti zkratujou faze, tak to nikam po ceste uz prece netece ne?

Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 00:36 | Nahoru | #93
... jinak ten "zkrat do uzemneni" zde obvod uzavre, protoze z druhy strany je to ke kostre pripojeny (regulator, baterka, apod.) - ne jako u VN (viz ten paper), ktery je oddeleny transformatorama do trojuhelniku na obou stranach. Zde dojde pravdepodobne k tomu, ze pri ukostreni jednoho bodu trojuhleniku, pojede alternator jen na jednu fazi (ostatni 2 maji jeden konec uzemneny a proud z nich neprojde pres usmernovac)... ale jen jsem si to predstavil, protoze uz je pozde a nechce se mi to kreslit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 00:38 | Nahoru | #94
Bubrak ZX10R> 27A... tak to by cca odpovidalo moji predstave (konkr. tohle uz je i celkem dost). Kdyz zkratujes faze v miste vystupu z alternatoru, tak uz to samozrejme nikam nepotece, to mas pravdu (uvnitr si potece tech napr. 27A)

EDIT: pismenko

Naposledy editováno 15.04.2010 00:39:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 00:44 | Nahoru | #95

Skalda>Bubrak ZX10R> 27A... tak to by cca odpovidalo moji predstave (konkr. tohle uz je i celkem dost). Kdyz zkratujes faze v miste vystupu z alternatoru, tak uz to samozrejme nikam nepotece, to mas pravdu (uvnitr si potece tech napr. 27A)

EDIT: pismenko



No a hele neni to tak, ze tech 27A je z tech 3 fazi, takze na jednu 9A a kdyz se to zkratuje (mezi fazema), tak by tam teklo 18A a na to uz to neni dimenzovany? Jen tak uvazuju, uz sem o tom dlouho nepremejslel, ze skoly dlouho jsem. Jinak diky za vysvetlovani, ja se na to vyspim a zejtra na to zas vlitnem.

Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 00:46 | Nahoru | #96
regulator dobíjení.cena do 3 tisíc

(reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 00:54 | Nahoru | #97
Bubrak ZX10R> ne, takhle to nefunguje... v pripade zkratovani jedne faze u trojuhelniku by se stalo to, ze tim zkratem by tekl proud te zkratovane faze a zaroven sucet proudu tech 2 zbylych fazi (ty jsou v te chvili seriove spolu do zkratu)... pro presne velikosti a faze by bylo vhodne nakreslit si fazovy diagram, ale muzes si to predstavit i jako zapojeni do hvezdy nebo pro 3 nezavisle faze...

Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 00:59 | Nahoru | #98
kazdopadne by ale to vinuti melo byt dimenzovano na svuj proud do zkratu... regulatory pro alternatory s perm. buzenim jsou vetsinou zkratove, takze presne do teto situace alternator na cast periody dostavaji...

1 reakcí na tento příspěvek Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 11:55 | Nahoru | #99
Každý stroj má a nejspíš i mýt bude,nějaké ty mušky,ale pokud u Hondy zlobí pouze ten zmiňovaný regler,myslím je to velice slušný a dá se to jednou za čas tolerovat nové modely už mají reglery s vel.žebrováním(lepším chlazením)tak uvidíme Samo je hloupost při potížích s el.hned měnit reg.a nejdřív pořádně zkontrolovat již zmiňované případné závady.

Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 12:01 | Nahoru | #100
Začni baterkou, ta musí být v pořádku a nabitá. Potom nastartovat a měřit napětí na baterce a to v různých otáčkách motoru. Musí být kolem 14 až 15V. Pokud se to na tohle napětí nedostane ani při zvýšených otáčkách (5000) a vyplých světlech, zkontroluj konektor regulátoru (vyčistit a pokud jsou dutinky volný zmáčknout). Pokud to nepomůže je špatný regulátor nebo stator alternátoru (když vyloučíme závadu na rotoru a případný zkrat kdekoliv v kabeláži na motorce). Regulátor zvenku měřákem nezměříš, můžeš sice změřit jestli je v pořádku jeho usměrńovací část, ale regulační část už změřit nelze. Stator můžeš vyzkoušet proměřením jednotlivých fází jestli nejsou přerušené, mezizávitový zkrat se měří obtížně. Dobré je stator zatížit pomocí žárovek a za chodu motoru měřit napětí na těch žárovkách, mělo by být na všech stejné. Náhradní regulátor si můžeš objednat u nás ve firmě http://www.vape.cz/...latory-napeti/A-R90/ . Pokud budeš mít problém můžeš mi napsat sem lava@vape.cz

1 reakcí na tento příspěvek Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 12:13 | Nahoru | #101
jen dodam, ze pokud bys ten stator zatezoval zarovkami (jak pise MerlinYZF), pak pouzij obycejne s vlakny pro zasuvkove napeti (napr. 230V/100W); zarovky na 12V ti pri zdravem statoru ve vyssich otackach bezpodminecne prasknou (na nezatizenem statoru muze byt spickove i 100-200V)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 13:14 | Nahoru | #102

Redbois>Každý stroj má a nejspíš i mýt bude,nějaké ty mušky,ale pokud u Hondy zlobí pouze ten zmiňovaný regler,myslím je to velice slušný a dá se to jednou za čas tolerovat nové modely už mají reglery s vel.žebrováním(lepším chlazením)tak uvidíme Samo je hloupost při potížích s el.hned měnit reg.a nejdřív pořádně zkontrolovat již zmiňované případné závady.



No kdyz si to tu prectes, tak zjistis, ze se k tomu pridal i stator. Od 929.

(reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 13:59 | Nahoru | #103
Bubrak ZX10R>
Tak to pořád ještě jde sem rád že jí mám i když dobíjí jak třeba ZX10R

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 14:05 | Nahoru | #104
Bubrak ZX10R> Oprava ,na,nedobíjí jako ZX10R ale na tom že je to pořád špicová motka,se stejně nic nemění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 14:54 | Nahoru | #105

Redbois>Bubrak ZX10R> Oprava ,na,nedobíjí jako ZX10R ale na tom že je to pořád špicová motka,se stejně nic nemění



ma svoje prednosti, to nepopiram

(reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 14:58 | Nahoru | #106
Bubrak ZX10R> JJ,díky,a stejně tak i ZX10R

2 reakcí na tento příspěvek Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 15:11 | Nahoru | #107
Tak jsem si vcera ze zvedavosti promeril dobijeni, prestoze jsem s tim problem nikdy nemel. Ale holt mam Hondu a jeste s origo regulatorem 70000 km. A co se nestalo: na volnobeh se svetly 14,2 V, ale kdyz to vytocim k 5000 otacek tak napeti klesa k 13,6 V (taky se svetlama) coz se mi teda moc nezda. Co si o tom myslite? Jednotlive faze statoru proti sobe maji stejny odpor cca 0,9 ohm, proti kostre nekonecno. Jeste dnes zkontroluju vsechny konektory jesli neco neni zoxidovane, ale moc se mi to nelibi..

(reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 15:20 | Nahoru | #108
PetrVTR_new> asi se ve vetsich otackach zuzi strida, kdy stator neni zkratovan regulatorem, klesne stredni hodnota napeti a merak ti to zobrazi jako 13.6V... pro klid duse byses na to mohl kouknout osciloskopem, ale pokud ti dosud vsechno fungovalo a funguje, pak bych to klidne pustil z hlavy...

(reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 16:08 | Nahoru | #109
PetrVTR_new> origo regulátory takhle často pracují, pro akumulátor to není ideální stav, ale jako závadu na regulátoru to označit nelze. Je to dané řídícím regulačním obvodem, který reaguje i na to na co by reagovat neměl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 16:17 | Nahoru | #110
Tu žárovku doporučuju použít normální na 12V/kolem 50W a měřit napětí, samozřejmě nenechat dosáhnout svitu supernovy pokud dvě fáze dokážou vytvořit napětí 14V na žárovce o výkonu 50W bude stator "nějak" v pořádku. Nějak píšu proto, že stator je v pořádku jenom tehdy, pokud dává výkon jaký má, tedy celé vinutí je funkční. Toto lze ověřit jedině odběrem plného výkonu po určitou dobu. Popisované měření je tedy orientační, má za cíl odhalit případnou zásadní závadu, nikoliv závadu částečnou.

(reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 16:57 | Nahoru | #111
MerlinYZF> rekl bych, ze na zdravych fazich zacne s zarovkou 12V svit supernovy pomerne brzo (obzvlast treba na Bubrakovych se zkratovym proudem 27A), ale je mozne, ze pro tuto orientaci bude stacit RPM jen lehce nad volnobehem...

1 reakcí na tento příspěvek Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 19:03 | Nahoru | #112
http://www.motorkari...ni-honda-181911.html

Regulátor dobíjení honda
Nové regulátory dobíjení na většinu starších motocyklů Honda.. CBR 900 92-99 ,CBR 400 86-89 ,VTR 1000 97-03 ,NT 650 Deauville 98-02 ,XL 1000 Varadero 99-02 ,CBR 600 91-98 ,VFR 400 89-92 ,CB 500 93-02 ,VF 400 83-86 ,CBR 400 90-93,CB 1 89-92 ,NSR 250 ,CB 600 98-01 ,VT 750 97-04 a další

Cena: 1100 Kč
Město: Jihlava
Telefon: 723314132

(reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

15.4.2010 v 19:49 | Nahoru | #113

aronek>http://www.motorkari.cz/motobazar/nahradni-dily/elektronika/regulator-dobijeni-honda-181911.html

Regulátor dobíjení honda
Nové regulátory dobíjení na většinu starších motocyklů Honda.. CBR 900 92-99 ,CBR 400 86-89 ,VTR 1000 97-03 ,NT 650 Deauville 98-02 ,XL 1000 Varadero 99-02 ,CBR 600 91-98 ,VFR 400 89-92 ,CB 500 93-02 ,VF 400 83-86 ,CBR 400 90-93,CB 1 89-92 ,NSR 250 ,CB 600 98-01 ,VT 750 97-04 a další



No to jsou presne ty starsi typy bez zebrovani co odchazi po 30000 km...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

16.4.2010 v 13:05 | Nahoru | #114

prackarr>tím masakrem největším jsem myslel toto,aby jsi věděl:ggggggggggggggg



je nejvetsi, je o tom clanek dokonce i na motorkarich

Asi závada dobíjení Honda CBR

17.4.2010 v 19:47 | Nahoru | #115
nevím jestli se to tady už psalo, ale bude to asi regulátor ...

1 reakcí na tento příspěvek Asi závada dobíjení Honda CBR

30.4.2010 v 21:57 | Nahoru | #116
Tak konečně proměření v baterkárně

Volnoběh 12,4 v
2500 ot 13,6 v
5000 ot 13,6 v

jaké jsou další rady ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

30.4.2010 v 22:06 | Nahoru | #117
Dušan1> pri techto hodnotach by melo vsechno fungovat; mozna to nebude baterku nabijet na 100%, ale rozhodne by se to nemelo projevovat celkovou nefunkcnosti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

30.4.2010 v 22:11 | Nahoru | #118
Skalda> po delší trase nastartuji ,ale motor je slyšet že se sotva převaluje .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

30.4.2010 v 22:11 | Nahoru | #119

Bubrak ZX10R>je nejvetsi, je o tom clanek dokonce i na motorkarich



Mít pistoli, tak je nejmenší, věř mi!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Asi závada dobíjení Honda CBR

30.4.2010 v 22:15 | Nahoru | #120

SValovec1000>Mít pistoli, tak je nejmenší, věř mi!



To bude neprustrelny, to si nemuzou dovolit prece riskovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR JorgeRs 6 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37


TOPlist