globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problémy s Jawkou
29.3.2010 v 21:18
Zdravím pánové a dámy!
Mám děsné problémy s mojí Jawou, loni jsem laboroval se samovolně zvyšujícímí se otáčkami apod. To se vyřešilo novou vložkou svíčky na levém válci a taky podfukovala hlava, ta se zabrousila. Teď je vše v richtiku, všechno těsní jak má. Další faktor který to ovlivňoval byla slabá pružina šoupátka, to se taky vyřešilo.
Karburátor jsem kompletně vyčistil v tech. benzínu, profoukal vzduchem, nastavil podle manuálu a chvíli se zdálo že je vše v pořádku, jenže nastaly nové problémy:
Když je studená a náhodou nastartuje tak na sytič jde šíleně do otáček, když ho vypnu naopak chcípne(to by mi až tak nevadilo, startnu, nasednu a jedu), ale po zahřátí jsou volnoběžné otáčky na úrovní někde 3-3,5tis, když to snížím pod 2 tis. tak chvíli to je v pořádku, ale nestartne jinak než se sytičem.
Jinak tedy jezdí v pořádku, jde za plynem a zdá se mi že i táhne velice dobře.
Dneska jsem na ní jel do práce, všechno v pohodě, tedy až na ten kolísající volnoběh. Po šichtě jsem k ní přišel a nechtěla chytnout, laboroval jsem s tím snad půl hodiny a furt nic. Vždycky když už chytla, tak na 3 vteřiny a pak hned chcípla, při přidání plynu ji to hned zadusilo. Nakonec po dlouhém přemlouvání tedy chytla a já dojel domů, ale jsem z toho nešťastný Můžete mi nějak pomoct?

Omlouvám se za román, ale chtěl jsem to popsat co možná nejpřesněji.

P.S.: Svíčky jsou fungl nové a jiskru hážou a mám tam VAPE.

Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:20 | Nahoru | #61
Takových jmen je tu spousta, něco mi to říká, ale osobně je znát bohužel nebudu, ale tatík určitě

C.J.: Já to teda na zadní nestavím ,mám rád sebe i mašinu Ty dvoukomoráče se mě osobně nelíbí vzhledově, jinak to asi nebude špatná investice

(reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:22 | Nahoru | #62

laďa prášil>Jinak Vape jsem měl taky, nefungovalo a ztratil jsem teda důvěru, pokud si pamatuju, nešlo mi to do otáček vůbec, takže asi za dva dny letělo, s kladívkama žádný problém, ale mám přebroušenou vačku (žádná věda, na brusce trochu lízlá) protože házela na jedné svíčce během jedné otáčky 2 jiskry. Nevím, jak se to soudruhům v Jawě podařilo.. někdy méně je více, stačí jedna přece. Asi to byla jawa z nějakého údernického období a prostě chtěla plnit plán na 200%. Chod motoru byl šílený, ale už si nepamatuju jak
Ale prostě fakt: základní věci jsou v každý příručce, přelouskneš za hodinu.. Z toho asi 32stran je v každé starší príručce na jawa seřízení regulátoru napětí na dymanu a to neřešíš.... (mj. to je nejsložitější součást na dvoutaktních jawách všech dob)



Házení dvou jisker během jedné otáčky není až taková záhada. To je v celku běžný jev. Holt dělalo se na kvantitu a ne až tak na kvalitu.
To, že ti nešlo Vape to mě udivuje, to bych bral spíše jako záhadu.

Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:24 | Nahoru | #63
Mě se taky nelíbily, kupoval jsem schválně motorku bez, ale když jsem viděl kolik chtějí za nové chromované, tak jsem raději za poloviční cenu koupil dvoukomoráky A vůbec nelituju, jede to "lépe", i když jinak.. Tak jak se všude píše, s dvoukomorákama to má díru ve 4tis ot/min (trochu pomohla změna předstihu), dole to jede hůře, ale ten vrch a vyšší dosažitelné otáčky to bohatě vynahradí Nemám potřebu s jawkou závodit, ale když jsem jeli po dálnici, tak nebyl problém udržovat konstantních 130km/h (a jela by i více, ale zadřít jsem nechtěl ) , s rovnýma výfukama by byl problém i 110

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:27 | Nahoru | #64
Fakt jsem se snažil, ale po nějaké chvíli ně to přestalo bavit a za ty prachy jsem v tom neviděl výhodu.. Takže vrácení prodejci a zpět na kaldívka, ty samotný nikdy problém nebyly, maximálně kondíky, ale zato někdy oba těsně po sobě Pak jsem je přestal kupovat v mototechně na motorky a dal tam z Š 120 nebo co, a od té doby nic. Takže už nevím přesně.. Mám jawu 22 let a nezapisuju si to.. Jawa forever.

2 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:33 | Nahoru | #65
No na 110 se ta moje vyškrábe, teda když zrovna jezdí Ale víc je to fakt o hubu no. Ona by možná i šla dál, ale já mám pocit že ty válce vyskočí skrz nádrž a dají mi přes hubu

Naposledy editováno 07.04.2010 22:34:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:38 | Nahoru | #66
laďa prášil> Mnoho jsem jich namontoval a nikdy větší problém, tak jen tak ze zvědavosti jsem se zeptal.Je tedy pravda, že s Vapem je tan motor takovej tupej. No, ale něco za něco. Jo kondík ten nesměl nikdy chybět ve výbavě

Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:38 | Nahoru | #67
Ono jawka nebyla konstruováná pro trhání rychlostních rekordů

Naposledy editováno 07.04.2010 22:38:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:38 | Nahoru | #68

Blade23>No na 110 se ta moje vyškrábe, teda když zrovna jezdí Ale víc je to fakt o hubu no. Ona by možná i šla dál, ale já mám pocit že ty válce vyskočí skrz nádrž a dají mi přes hubu



Tak to je někde chyba, mě to jede i do kopce, už jsem to sem někdy dával, a vibruje čip ve foťáku, motorka zdaleka tak ne
jawa

(reakce na) Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:43 | Nahoru | #69
laďa prášil> na Ecce jsem jawku taky spoustukrát potrápil a potrápil i pár namyšlenců na japoncích

Videjko mám ale jen z Podhradí a to jen takovou turistiku, nehodlám se na tom zabít

Problémy s Jawkou

7.4.2010 v 22:47 | Nahoru | #70
To jako ne že by do kopce nejela, jen sem si na ty vibrace asi ještě nezvyknul no Kolem 100 to není problém držet kopec nekopec, ale když jedu sám. Když ke svým 105kg přihodím ještě další závaží, tak už se kapku trápí

Problémy s Jawkou

8.4.2010 v 02:34 | Nahoru | #71
napadá mě jestli nepřisává vzduch

(reakce na) Problémy s Jawkou

8.4.2010 v 04:09 | Nahoru | #72

Pit74>laďa prášil> Mnoho jsem jich namontoval a nikdy větší problém, tak jen tak ze zvědavosti jsem se zeptal.Je tedy pravda, že s Vapem je tan motor takovej tupej. No, ale něco za něco. Jo kondík ten nesměl nikdy chybět ve výbavě



U některých J350 s Vapem problém byl, ale nebyla to nefunkčnost Vape sady, ale problém s předstihem - musel se malinko přesadit altík na kuželu - vyndat pero a malinko pootočit. Na jawamanii se to dá najít jak to přesně je.

Problémy s Jawkou

8.4.2010 v 09:02 | Nahoru | #73
a skusils přehodit to gufero stojí to do 100 a koupišh o snad všude a není to až tak složitý
jen ho nevibýrej podle katalogu ale podle toho co tam máš dávaly se tam dva druhy každej měl jinej vnitřní rozměr (některý 350 mely na čepu klikovky ještě kroužek )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

8.4.2010 v 18:06 | Nahoru | #74

laďa prášil>Tak to je někde chyba, mě to jede i do kopce, už jsem to sem někdy dával, a vibruje čip ve foťáku, motorka zdaleka tak ne
jawa



Týýý voe,jede Ti pěkně ta Jawina
Akorád příště dej ten foťák někam dopředu ať nekoukáme celou dobu na Tvojí řiť
Nic proti Tvojí riťi ale výhled na krajinu by byl lepší
Jinak takhle moje 640 rozlítaná nebyla. Štvalo mě na ní to,jak vybrovala
Po 100km jsem byl vyklepanej jak koberec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

8.4.2010 v 19:28 | Nahoru | #75
Blade23> nechce se mi to celé pročítat tak nevim zda ti to už někdo neradil, ale ještě se mrkni zda nemáš vypadlou jehlu z té zarážky v karburátoru. To pak zlobí úplně stejně jak to tady popisuješ. Mám s tím své zkušenosti. Pak napiš jaks dopads!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

9.4.2010 v 16:31 | Nahoru | #76
Raptík> Jehlou to není, tu jsem kontroloval, ale díky za nápad! Bude to asi tím falešným luftem. Budu něco málo řešit přes víkend a zbytek příští týden, tenhle turnus sem se neurval z prácve dřív, tak sem opravu musel odsunout.

Určitě dám vědět jak to dopadne!

(reakce na) Problémy s Jawkou

10.4.2010 v 18:25 | Nahoru | #77
Hanykus> To je širokoúhlej fotoaparát, zkresluje to, mám prdelku jak dva kmínky
No - nemám na to tolika času ani možností laborovat, hlavně byla doba, že jsem dělal 2x za rok kliku a tak.. teď už jsem na to nechatl pět šest let, ale už jezdím málo.
No, nejede to úplně špatně, ale kdyby to byl šestikvalt, byla by to větší sranda. Ale je fakt, když jsem na to pak koukal a viděl jsem o kolik to zpomalilo, když jsem dojel "normální" rychlostí jedoucí auta... tak to je jen drn drn.. Já to tehdy zkusil natočit, když jsem lákal kamaráda z Prahy, aby přijel, aby viděl, že ecce homo stojí za to. O tu moji perdél až tak nešlo

(reakce na) Problémy s Jawkou

10.4.2010 v 18:34 | Nahoru | #78
Blade23> Fakt laboruješ... ne že bych Ti to chtěl brát jako zábavu, ale zásadní věc je pečlivá montáž. Když složíš VŠE co tam má být tak JAK to má být, není důvod, aby to nejelo. Tady Ti těžko radit, když si nejseš jistej, co máš vlastně dobře. Já osobně jsem třeba nikdy neměl problém s gufery, jak se tu píše, měl bys začít tím mít v pořádku motor, pak zapalování, pak karbec a ne skákat sem tam. To je pak pořád dokola zkusím zkusím, ale to se moc nepovozíš.

Problémy s Jawkou

10.4.2010 v 23:15 | Nahoru | #79
Tak motor je v pohodě, zapalování taky, problém je jen v tom karburátoru a konkrétně teda v té přírubě.

Problémy s Jawkou

11.4.2010 v 08:43 | Nahoru | #80
Jestli se nepletu, jsou válce, na nich těsnění, rozdvojka, guma, plech, karburátor. To mi teda řekni, v čem je neřešitelný problém?

[img]

Problémy s Jawkou

11.4.2010 v 13:41 | Nahoru | #81
Já jsem neřekl že ten problém je neřešitelný Všechno potřebné už mám, jen to stačí vyměnit, jen jsem teď neměl čas se v tom hrabat. Přes týden se to snad dořeší a bude vše OK.
To že jsem laboroval to klidně přiznám, nejsem vyučený mechanik a nemám zas až tolik zkušeností. Vy jste mi poradili, za čož jsem vděčný a teď to stačí jen dodělat.

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

11.4.2010 v 15:48 | Nahoru | #82
No já ti přeju hodně úspěchů a hlavně ať je problém tam, kde ho hledáš, i když nevím teda kde, ptž těsnění č.9 si můžeš vystřihnout sám a guma 15, pokud není špatná roztrhlá zpuchřelá nebo nevím co tak je guma na 20 let a to spíš na víc. Hm, no jsou to čtyři matičky na M8, nepochybuju, že to zvládneš tam fakt není co pokazit, pokud už jsi to identifikoval.

Problémy s Jawkou

11.4.2010 v 22:17 | Nahoru | #83
Davide, ještě mě napadlo, na tom novém karbci může být rozhašená výška hladiny, možná by ji chtělo zkontrolovat jestli je, jak má být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

14.4.2010 v 01:13 | Nahoru | #84
Prasil> Zdarec už to fachčí? dostal jsi tu spoustu rad tak snad už jo?

(reakce na) Problémy s Jawkou

16.4.2010 v 08:57 | Nahoru | #85
Waldas28> Za rady jsem rád, ale dostanu se k tomu až o víkendu, máme kapku frmol v práci kvůli chystanému auditu Ale myslím že v neděli se zavřu v garáži a konečně to dodělaám

Problémy s Jawkou

20.4.2010 v 20:07 | Nahoru | #86
Tak bys asi měl aktualizovat informace, jsme zvědaví velice, nebo myslím nejsem sám.

Problémy s Jawkou

21.4.2010 v 21:37 | Nahoru | #87
Tak teda aktualizace
Falešný vzduch vyřešen, tedy alespoň pocitově, nastartovalo to, jezdilo to perfektně asi hodinu, poštelovali jsme volnoběh a zdálo se že je to v pořádku.
Dojel jsem k baráku a najednou mašina chcípla, normálně umřela a už nechtěla naskočit ani za tu pi.. Vytáhnem svíčky, barva dobrá, benzín tam očividně šel, jenže zkusili jsme jiskru a nic. Pohledově na drátech nikde závada není, pročistil jsem všecky konektory atd. a pořád nic. Na víkend si to bere známý a prohlídne to odborným okem, v tomhle se vrtat nebudu.

Fajfky jsem samozdřejmě zkoušel dát jiné, ale nepomohlo. Buďto umřelo VAPE, nebo bude závada ve chcípátku, nebo někde v drátech.

Naposledy editováno 21.04.2010 21:38:22

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

21.4.2010 v 21:54 | Nahoru | #88
já už jsem VAPE měnil, ale neumřelo úplně, nějak to jelo.. to bude nějaká kravinka

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou

21.4.2010 v 22:41 | Nahoru | #89
Řešení závad on-line obzvlášť (a to promiń) s někým, kdo to vidí asi poprve, je prostě dost nereálný, hledáš závady, kde nejsou. Je to vymýšlení možných závad a to je o ničem. Dej to odborníkovi, ne tomu, kdo má odborné oko. Ušetříš moře času.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou

22.4.2010 v 17:44 | Nahoru | #90
laďa prášil> Já se tě na radu on-line neptal Jestli jsi to četl, tak jsem napsal že se v elektrice kopat nehodlám a dávám to do servisu. Jestli do mě dál míníš rýt tímto stylem, tak si to radši odpusť, psal jsem tady abych odstal radu ohledně opravy, kdo chtěl a věděl jak pomoct tak nějak reágoval, kdo nechtěl tak nepsal, dozvěděl jsem se hafo užitečných věcí, které mi ve výsledku pomohly a závady jsem odstranil, tedy ty původní.
O nové jsem informoval na tvou žádost a zase jsem se od tebe dozvěděl že jsem laik apod. o což opravdu nestojím, to jsi mi předhodil už milionkrát a nepotřebuju to slyšet znovu Nakonec pokud jsi to opravdu četl, tak jsem tam jen suše konstatoval, že se vyskytla další závada, pravděpodobně v elektrice a tu já sám řešit už nebudu, na žádnou radu jsem se neptal a problém jsem nehledal, maximálně jsem vypsal ty možnosti které mě napadly, toť vše.

Naposledy editováno 22.04.2010 17:45:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist