1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
Windy>kontrola hloubky dezénu:
* provádíme po celém obvodu a celé šíři běhounu
* používáme délkové měřidlo (hloubkoměr)
* minimální přípustná hloubka dezénu je 1,6 mm (u motocyklu s konstrukční rychlostí
nepřevyšující 50 km.h-1 a objemu válců do 50 cm3 - 1,0 mm)
z toho mě zkoušeli v autoškole když jsem dělala noty na motorku
Tak v tom případě by neprošla ani nová guma...!!! Moje měla už při koupi uprostřed s bídou milimetr. Nejvíc vzorku bylo na kraji:
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Hloubka dezénu
Do krajů víc nemůžu, protože když to naklopím na koleno, vlevo mi jdou jiskry od stojánku a vpravé zatáčce zas jiskry od stupačky...
Vlevo vzorek není, vpravo ještě je. Foto po 11.000kilometrech najetých na cestovní motorce:
[img]
Naposledy editováno 18.03.2010 22:34:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
Dave81>hondacbf1000> taky jsem to na svych pneu pozoroval, až sem měl strach, jestli ta motorka neni do rohlíku, ale byl jsem ujištěnej že to je běžnej jev (kterej je nejvíc vidět na sjetý pneu). Zkrátka na jednu stranu se člověk bojí ví a na druhou míň a na tý pneu se to podepíše. (a nejde jen o náklon, ale o to jak přitom brzdíš a akceleruješ)
To jsem si myslel taky, že to doleva pokládám víc. Ale právě proto píšu, že to není možné, protože vlevo mi dře stojánek o asfalt dřív, než stupačka vpravo. Takže na levou stranu můžu dát menší náklon
Dokonce z pravého náklonu přidávám agresivněji, většinou když za to vezmu z pravého vinglu,
tak se zadek sune na stranu
Jo a v těch jedenácti tisících najetých km, je 14 okruhů v Brně. Ale to snad nemůže vliv, ikdyž je tam ostrý asfalt, který žere gumy...
To už snad začnu věřit té blbině, co sem dal Bubrák
Jenže ten říká většinou hlody, že člověk už ani nevěří, jestli motorka má dvě kola
Natož že šikmá silnice sjíždí gumu víc na levou stranu.
hondacbf1000>.
To už snad začnu věřit té blbině, co sem dal Bubrák
Jenže ten říká většinou hlody, že člověk už ani nevěří, jestli motorka má dvě kola
Natož že šikmá silnice sjíždí gumu víc na levou stranu.
ehm to není až taková blbina...
vzpoměla jsem si na tenhle materiál, když jste tu tak rozebírali zatáčky. To mě napadlo jak dneska blbě dělají serpentýny a oblouky - že nějaká klotoida je trápí tak maximálně u dálnice ale zato sklony se jim docela daří...
cituju z tohohle - je to takovej "lidově řečeno" pracovní postup pro výrobu pozemní komunikace
návod
SKLONOVÉ POMĚRY
Součástí výškových návrhových prvků jsou sklony, které charakterizují geometrický tvar nivelety a silniční koruny.
....
Příčný sklon
Příčný sklon je odklon povrchové přímky koniny silniční komunikace od vodorovné roviny v určitém příčném řezu. Příčný sklon obvykle označujeme p a jeho hodnotu udáváme rovněž v procentech. Podle části příčného řezu koruny silniční komunikace rozeznáváme - příčný sklon vozovky,
- příčný sklon zpevněné části krajnice,
- příčný sklon nezpevněné části krajnice,
- příčný sklon pláně zemního tělesa.
Základní příčný sklon jízdních pruhů v přímé i v obloucích se stanoví jednotně hodnotou 2,5% , pokud vzhledem k poloměru směrového oblouku není vyžadován sklon větší. Pouze u krytu štěrkového, stabilizovaného případně u dlažby se provede příčný sklon 3 %. V přímé se zpravidla provádí sklon střechovitý (po). Z důvodu snadnějšího odvodnění, ve vhodných terénních podmínkách, u polních a lesních cest, v oblasti úrovňových křižovatek apod., může být proveden sklon jednostranný (p). Změna střechovitého sklonu na jednostranný musí být provedena plynule (kap.5.2.). Příčný sklon zpevněné krajnice se až na výjimky provádí stejný jako příčný sklon vozovky. Příčný sklon nezpevněné krajnice se provádí jednotně v hodnotě 8 %, jinak je tomu pouze u nezpevněné části krajnice u středního dělicího pásu směrově rozdělené komunikace. Příčný sklon pláně zemního tělesa se provádí zpravidla střechovitý v hodnotě 3 %. Je-li v oblouku dostředný sklon vozovky 3 % a více, provede se pláň zemního tělesa ve shodném dostředném sklonu.
a tak dál.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
[img] už nehul fakt...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
hondacbf1000>nezlob se já prostě musela
Naposledy editováno 20.03.2010 14:00:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
hondacbf1000>To už snad začnu věřit té blbině, co sem dal Bubrák
Jenže ten říká většinou hlody, že člověk už ani nevěří, jestli motorka má dvě kola
Natož že šikmá silnice sjíždí gumu víc na levou stranu.
Ted sem to myslel vazne. Je to proste tak. Kraje jsou niz nez stred, tudiz v pravem pruhu jedes na sikme plose (mirne), guma ma stycnou plochu mirne vlevo, nicmene za x tisic km, se to uz takhle projevi.
Bubrak ZX10R>Ted sem to myslel vazne. Je to proste tak. Kraje jsou niz nez stred, tudiz v pravem pruhu jedes na sikme plose (mirne), guma ma stycnou plochu mirne vlevo, nicmene za x tisic km, se to uz takhle projevi.
vidíš vidíš, to máš z těch debat honda je HUJDA a pod lidi ti pak už nevěří ani dobrej den
ale je fakt že nebýt tebe, tak jsem si pravej důvod sjíždění gumy na jednu stranu taky neuvědomila... no jo asi zase začnu věřit tomu co píšeš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
Windy>lubin> nojo, hele nesmíš to tak brát, když on kupoval tu novou gumu od chlápka někde v průjezdu a za pětikilo
hondacbf1000>nezlob se já prostě musela
Proč bych se zlobil
Kdybych mu prozradil ten průjezd, všechno mi tam vykoupí a to teda ne! Jsem lakomec, neřeknu nic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
a jinak odpověď na jedničku
a teď vážně...
napíšeš mi prosím přesně značku a výrobce? fakt bych chtěla vidět ten vzorek do ztracena... a to jsou race pneu nebo i pro provoz na silnici?
Naposledy editováno 21.03.2010 01:01:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
Bubrak ZX10R>Ted sem to myslel vazne. Je to proste tak. Kraje jsou niz nez stred, tudiz v pravem pruhu jedes na sikme plose (mirne), guma ma stycnou plochu mirne vlevo, nicmene za x tisic km, se to uz takhle projevi.
Ale vždyť jsem proto taky napsal, že tomu snad začnu věřit. Kónický tvar silnice je jasný, to jsme měli někdy v prváku střední školy a i laik si toho všímá.
Jen jsem si spíš myslel, že to může být mým častějším braním za plyn v levém náklonu víc, než v pravém. Ale je mi divné, že pocitově to mám tak, že třeba vysednutí dělám "statečněji" spíš do prava.
Pak mě napadla i další kravina - že kolo mám nějak blbě přitažené, že třeba není kolmo na osu, třeba že pravý napínák je víc, než levý. Ono taky sledovat rysky je naprd, protože tam je rozptyl plusminus autobus. Lepší je to podle počtu otoček na závitu.
Ale když dám dvě latě vedle kol, nevidím nic
Ještě počkám na konec života přední gumy a uvidíme. Křivost silnice by se musela projevit i na ní, takže pokud tam něco bude poznat, je to jen a jen silnicí. Jestli ne, je problém v zadním kole. Předchozí přední vydržela 16tis km, takže ještě uvidím...
P.S.: DO 14 dnů jdu projet/vyzkoušet Kawu ZX9 z r.2004. Ty jako zarytý Kawák ji hodnotíš jak...?
hondacbf1000>Ale vždyť jsem proto taky napsal, že tomu snad začnu věřit. Kónický tvar silnice je jasný, to jsme měli někdy v prváku střední školy a i laik si toho všímá.
Jen jsem si spíš myslel, že to může být mým častějším braním za plyn v levém náklonu víc, než v pravém. Ale je mi divné, že pocitově to mám tak, že třeba vysednutí dělám "statečněji" spíš do prava.
Pak mě napadla i další kravina - že kolo mám nějak blbě přitažené, že třeba není kolmo na osu, třeba že pravý napínák je víc, než levý. Ono taky sledovat rysky je naprd, protože tam je rozptyl plusminus autobus. Lepší je to podle počtu otoček na závitu.
Ale když dám dvě latě vedle kol, nevidím nic
Ještě počkám na konec života přední gumy a uvidíme. Křivost silnice by se musela projevit i na ní, takže pokud tam něco bude poznat, je to jen a jen silnicí. Jestli ne, je problém v zadním kole. Předchozí přední vydržela 16tis km, takže ještě uvidím...
P.S.: DO 14 dnů jdu projet/vyzkoušet Kawu ZX9 z r.2004. Ty jako zarytý Kawák ji hodnotíš jak...?
Ok jasne, tech vlivu muze byt vic a pokud nejaky jiny prevazi, tak muze byt samozrejme sjeta treba napravo vic. Ale obecne ten vliv silnice je vzdy.
ZX9R se vyrabela do 2003, tj 2004 bude asi 2003. Ta motorka je posledni SBK, ktery je vsestranejsi i na cestovani (bohuzel tusim zrovna 03 uz nema zadni madla, coz je urcite dobra deviza). Ja mel 98 a byl sem nadmiru spokojenej, mel sem ji mezi 22 a 65tis km a na vrub vyrobce nemuzu pricist zadnou zavadu (mozna utrzeni kabilku od zadniho svetla). Na svoji dobu motorove predcila konkurenci, slabsi je trochu prevodovka (hruba, nepresna, ale bez zavad). Mel sem puvodni spojku, olej zrala cca 0.2, spotreba nejnizsi z konkurence (jel sem i prumer 4.5 na nadrz pri chudsi smesi = najezd 450km na nadrz, pri normalni 5.1). Od 00+ je snizena spotreba oleje na 0 a presnejsi prevodovka, tuzsi uchyceni predni kapotaze. Na okruh jsou lepsi, na cestovani mozna taky, ale tahle motka umi od kazdyho 90% a motor je na 900cc vynikajici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
Windy>hondacbf1000> víš, jsem ráda že to tak bereš, už jsem trošku přepracovaná a každej vtípek co si můžu udělat, mi dost pomůže
a jinak odpověď na jedničku
a teď vážně...
napíšeš mi prosím přesně značku a výrobce? fakt bych chtěla vidět ten vzorek do ztracena... a to jsou race pneu nebo i pro provoz na silnici?
Fotky jsem tady vložil přímo do fóra. A přesnou značku taky. Těsně pod fotkou reagoval DaveR1 a hned po něm Bubrák.
Dezén je vždy směrem ke svému kraji na prostředku gumy mělčí. Když se pak najedou nějaké kilometry, začne to být výraznější.
Ale je to podobné u jiných značek a typů.
Já psal konkrétně o Michelin Pilot Road 2. Prima guma, která vydrží dost kilometrů a přitom trochu podrží i na okruhu. Samozřejmě v rámci mezí, píšu o cestovní gumě i motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hloubka dezénu
Windy>hondacbf1000> aha promiň, nějak jsem mimo, nepochopila jsme že TO byla ta guma, nevyznám se v nich až tak... já mám jedny od loňska, údajně hodně dobrý ale jelikož mám naháče a na okruh s ním neplánuju tak mě zatím tyhle pneu moc nezajímaly
No však já je taky mám na silnici a ne na okruh. Jsou to cestovní silniční gumy, dvousměsové. V článku se o nich leckde psalo, že jde o nejlepší gumy - dlouhá výdrž, přijatelná cena, tvrdší střed pro delší cestování, měkké okraje pro pokládání. Nejlepší poměr ceny a výkonu.
Naposledy se o tom píše v MotoRoute č.1/2010.
Vítěz mnoha testů.
Takže na naháče použitelný.
1 reakcí na tento příspěvek Hloubka dezénu
mário289 píše: tak panove hloubka dezénuse měří u všech typů pneu na určeném mistĕ .Toto misto je v každé drážce a je to takovej čtvereček . Jenom tam a nikde jinde!!!!!!!!!!!!
Tak pokud je na pneu indikátor hloubky vzorku, tak se nic měřit snad nemusí, to přeci vidím já i policajt.
1 reakcí na tento příspěvek Hloubka dezénu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 | jira123 | 8 | 12.10.2022 v 16:02 jira123 |
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 | Wolfikkt | 7 | 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM |
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 | SemiBiker | 17 | 19.6.2022 v 17:23 ja1 |
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 | Mike70 | 31 | 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK |
Zvláštně sjetá pneumatika Honda CBF 500 | Zdencek1 | 17 | 27.4.2022 v 13:50 jandam |