Mám takový problém s moji moto. jezdila celkem skvěle, ale měl jsem docela výrazný problém s tím, že se mi často vybíjela baterie.. cca vždy po 1-2měsících se prostě vybila, asi to alternátor moc nenabíjel.
ALE ted se udelal jeden zásadní problém, motorka jakoby byla přidušená.. vůbec nejdou vysoké otáčky.. byl jsem normálně venku se projet a zničeho nic zaškytala s otáčky klesly hroznědolu.. na jedničku chcípala. .na dvojku jela jak když jedete super pomalu na jedničku, na trojku to šlo a na 4řku jsem sní asi 20km rychlostí odvezl domu.. prostě na 4ku jela okolo 20-30km/h a při vyšších otáčkach vynechávala.. po dojetí už pak nešla moc startovat.. nyní ležela dlouhou dobu ale včera jsem jí zkoušel, koupil jsem novou svíčku NGK, pošteloval kladívko, a hurá, motor naskočil, ALE vždy jsem při nakopnutí musel držet plyn na max a pak třeba po 10-15s chcípla.. DŮLEŽITÁ VĚC JE, ŽE PŘI TOMTO STARTOVÁNÍ JDE ZE SPOJE MEZI KOLENEM VÝFUKU A TĚLESEM VÝFUKU (prostě z toho spoje) hodně benzínu.. prostě ven z válce přes výfuk protéká benzín, benzín je dostí zbarvený do černa (nevím jestli od splodi, nebo od čeho) ale prostě motor naskočí, nejde do vysokých otáček, jakoby je přidušený a ven jdou zbytky nespáleneho benzínu. NEMÁ někdo tušení co je s mojí motorkou? už jsem z toho zoufalý. baterka dobíjená na max, svíčka nová, vzduchový filtr i karburátor dokonale pročištěný, výfuk také vyčištěny (takhle to blbne i když je výfuk uplně odendaný). nestalo se toto již někomu, poradte prosím.
jiskru to háže tak, že když držíš svíčku, tak tě to troch ukopne.. svíčka je nová, tam je vše v poho.. ale v tom štelování předstihu nejsem machr a tak nevím, jestli je dobře seštelovaný.. to by mohla být možná i přičina.. slyšel jsem, že kdyz je kladívko (tedy ten předstih) špatně načasován, tak to třeba hodí jiskru brzo/poději a efektevita je pak špatná a benzín se tedy asi nespálí všechen, že tomu tak bude..?
jo a ten plovák, jak jsem říkal, karburátor už byl 2x čištěn, jehlou a dohonce i tím přístrojem, co natlakuje vzduch a pak ho vyfukuje.. karbec by měl být vážně v pohodě.
Tím přístrojem myslíš kompresor?
Nech si seštělovat předstih a nastav bohatost na správnou úroveň..potom napiš.
S tím že jsi jel a nejednou to začalo haprovat, bych typoval že se ti protočil stator s kladívkem a rozhodil se ti předstih.
A nabij pořádně baterku!!
Naposledy editováno 15.03.2010 14:00:21
1 reakcí na tento příspěvek Problém s mojí čz 180/487,4
jak jsem řekl, takhle se mi ta motorka z ničeho nic vy*ebla a pak jsem byl nucen jet asi 10km s tak nízkými otáčkami, že to na 4ku jelo tak 20-30km/h.
jo ano, myslel jsem kompresor:D ale nebyl jsem si za boha schopen vzpomenout jak se tomu řiká:D:D:D
nemá někdo kontakty v praze/ okolí prahy, kdo by měl s tímto zkušenosti se seštelováním předstihu. mě se s tím moc nedaří uspět.
také jsem přemýšlej, jestli nemůže být něco s motorem.. jestli se nějak nedře, jestli by nepotřeboval výbrus.. ale podle luducat je to asi vážně jen tím předstihem..
Jinak tu jiskru zjistíš tak, že svíčku dáš do fajfky a svíčku ukostříš, nejlépe na válec-hlavu a prokopneš motor. Uvidíš jakou jiskru to dává. Ale že tě jen kopne, bude asi slabší..má tě kopout tak, že se z toho málem posereš...když dáš prst do faje.
Naposledy editováno 15.03.2010 14:11:15
mno ja tu svíčku nedržel v ruce, kámoš ji držel a když ho kopla tak jen jemně zakřičel ku*va, takže nějak to dávala.. ale určitě se teda zkusím poptat, jestli není někdo šikovnej zde v praze.
ale dělali jsme to přesně jaks řikal, vyšroubovali jsme svíčku a zkoušeli jaká jiskra přeběhne na hlavu motoru..
(mimochodem jde o to, že tohle se stalo s srpnu lonskeho roku a od te doby moto stoji.. nejak jsem nemel cas ani chut to resit.. zkousel jsme predtim co jsem mohl jeste napodzim.. ale od te doby stala a vrhl jsem se na ni az ted.. takze nevim presne jak moc haze ty jiskry. jinak asi to vidim tak, ze ted koupim jeste novou baterku, protoze pres zimu se vybyla a premrzla a ted se skoro hned vybije..
je ta to takovej forichtung, co se natročí místo svíčky, zapne se zapalování, forichtungem se nastaví předstih podle manuálu a nastaví kladiva.
jinak zkontroluj, jeslti nemáš poškozený, prasklý, nebo plný benzínu - plovák v karburátoru, případně jestli jehla na tej tyčce navrchu není nějak poškozená, znečištěná, nebo jestli se plovák nepřidírá. to samé provedeš s jeho dosedací plochou (podle typu karburátoru buď ve víčku, nebo v těle karbu)
to že jde benál do výfuku znamená, že buď není zapálen, nebo je zapálen špatně, nebo je ho moc....
benzin vytejka trochu, ale urcite ho to i spaluje, protoze z vejfuku se pekne coudi (hodne koure urcite protoze byl motor studeny v tom neni problem)
jehla je urcite v poradku, plovak se nikde neasekava, ale je pravda, ze je ze spodu trosku obouchany a promacknuty.. ale to byl i predtim a nebyl s tim problem.
takze nejspis bude asi problem v tom predstihu.
jo a jeste bych se rad zeptal.. nevite cim to muze byt, ze dokavad jsem jezdil tak se mi baterka casto vybijela (cca jednou a mesic, dva..) jezdil jsem dosti casto nao aby se vybila sama od sebe. myslite, ze mohl byt problem v dobijeni..? co s tim?.)
jo a jen se zeptam, to bezkontaktni zapalovani VAPE (jak je tady casto diskutovano), jake jsou jeho prinosy a na kolik vyjde?
tam zmizi to kladivko, ze.. takze bez problemu se zapalovanim.. a jak potom jede dobijeni? take bezproblémově?
protože dynamo, byť dodává kladné půlvlny, tak kolísání otáček a tím nepřekrývání se půlvln pravidelnou frekvencí s mapovací frekvencí vstupu elektroniky digitálního mutlimetru vychází v nameřených hodnotách skutečně kolísající bludy.
Naposledy editováno 15.03.2010 21:18:11
1 reakcí na tento příspěvek Problém s mojí čz 180/487,4
Výhody: 12V (6v neber - nemá to cenu, už se i 6v žárovky shánějí blbě a při 12V si můžeš dát halogen do předního světla a ukončit tím jeho bludičkování a naučíš ho pořádně svítit)
dobíjí dobře, má výkonovou rezervu (75w původní, asi 150w Vape)
v případě nutnosti je možno nastartovat i s mrtvou baterií.
napětí tolik nekolísá.
kladívko zmizí.
alternátor je bezkontaktní, tudíž i uhlíky zmizí.
sada obsahuje i kabeláž.
podmínky: je nutno doistalovat relé sloužící k vypnutí motoru - pokud chceš používat původní spínačku Bosch.
kabelový svazek motor-přístrojovka budeš měnit, je obsahem sady, stejně jako zapalovací transformátor (lidově cívka), která je jiná, fajfku necháš původní, elektriku prostě upravíš dle schématu, pokud si nevěříš, svěř to elektrikáři, udělá to za hodinu nejhůř.
při továrním nastavení bude velký předstih, takže si ho seřídíš (jednou pro vždy) na hodnotu výrobcem udanou a nedáš tam kolík - nebo ho upiluješ aby ti to vyšlo.
nevýhody: mně konkrétně poslali v sadě krátký šrouby pro přichycení statoru k motoru - koupil jsem si delší.
mne to vyšlo na +-5000 včetně nový 12V baterie.
objednával jsem přímo od výrobce, ve zdejším motokrámu měli jen na dvouválec, byť i to prý lze použít po úpravách.
Konce vysokonapěťového kabelu po dokonalém osušení a vyzkůšání, že to normálně zasucha vrčí, opatlat (venek) trvale pružným tmelem, přes tu guču sajrajtu přetahnůt gumovů krytku a možeš si myslet, žes vyhrál.
Mě to funguje spolehlivě.
Všelijaké silikonové a jiné zázračné fajky (postupem doby se v nich vždycky objeví mezírka, kde to probíjí)sem zahodil, používám bakelitové.
K utěsnění svíce k fajce se též dá sehnat takový silikonový klobůček.
Jinak velice dobré diagnostické zařízení je tma.
Nastartuješ stroj a čumíš, kde se objeví elektrický výboj...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 | MindaMour | 4 | 31.3.2024 v 20:23 MindaMour |
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 | Jackun | 39 | 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov |
ČZ 180 ČZ 180/487 | fek77 | 12 | 12.7.2022 v 19:10 fek77 |
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 | kolmis1 | 3 | 12.1.2021 v 00:20 re500 |
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 | wolferein | 3 | 16.10.2020 v 22:44 stompik |