bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s mojí čz 180/487,4
15.3.2010 v 13:25
ahoj všem. PROSÍM NEZALEKNĚTE SE HNED NA ZAČÁTKU DÉLKY TEXTU, JEN JSEM VELMI DETAILNĚ POPSAL ZÁVADU.
Mám takový problém s moji moto. jezdila celkem skvěle, ale měl jsem docela výrazný problém s tím, že se mi často vybíjela baterie.. cca vždy po 1-2měsících se prostě vybila, asi to alternátor moc nenabíjel.
ALE ted se udelal jeden zásadní problém, motorka jakoby byla přidušená.. vůbec nejdou vysoké otáčky.. byl jsem normálně venku se projet a zničeho nic zaškytala s otáčky klesly hroznědolu.. na jedničku chcípala. .na dvojku jela jak když jedete super pomalu na jedničku, na trojku to šlo a na 4řku jsem sní asi 20km rychlostí odvezl domu.. prostě na 4ku jela okolo 20-30km/h a při vyšších otáčkach vynechávala.. po dojetí už pak nešla moc startovat.. nyní ležela dlouhou dobu ale včera jsem jí zkoušel, koupil jsem novou svíčku NGK, pošteloval kladívko, a hurá, motor naskočil, ALE vždy jsem při nakopnutí musel držet plyn na max a pak třeba po 10-15s chcípla.. DŮLEŽITÁ VĚC JE, ŽE PŘI TOMTO STARTOVÁNÍ JDE ZE SPOJE MEZI KOLENEM VÝFUKU A TĚLESEM VÝFUKU (prostě z toho spoje) hodně benzínu.. prostě ven z válce přes výfuk protéká benzín, benzín je dostí zbarvený do černa (nevím jestli od splodi, nebo od čeho) ale prostě motor naskočí, nejde do vysokých otáček, jakoby je přidušený a ven jdou zbytky nespáleneho benzínu. NEMÁ někdo tušení co je s mojí motorkou? už jsem z toho zoufalý. baterka dobíjená na max, svíčka nová, vzduchový filtr i karburátor dokonale pročištěný, výfuk také vyčištěny (takhle to blbne i když je výfuk uplně odendaný). nestalo se toto již někomu, poradte prosím.

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 13:38 | Nahoru | #1
S bohatostí směsi jsi něco dělal?
Ještě mě tak napadlo, jestli nemáš seklý plovák?
Jakou jiskru to háže na svíčce?
Máš dobře seštělovaný předstih?
Nemáš zlomenou jehlu v karbecu?

Naposledy editováno 15.03.2010 13:43:34

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 13:44 | Nahoru | #2
Přikláním se k seknutému plováku,jinak se ten benzín do výfuku nemůže dostat. Rozdělat,podívat.

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 13:54 | Nahoru | #3
ano, když se nám to včera poadařilo nahodit, tak jsem si chvilku hrál na karbecu s bohatostí směsi a s otáčkama volnoběhu.. na chvíli to skočilo na max a motor skutečně šel vytočit na maximální otáčky.. ale pak to zase chcíplo:(
jiskru to háže tak, že když držíš svíčku, tak tě to troch ukopne.. svíčka je nová, tam je vše v poho.. ale v tom štelování předstihu nejsem machr a tak nevím, jestli je dobře seštelovaný.. to by mohla být možná i přičina.. slyšel jsem, že kdyz je kladívko (tedy ten předstih) špatně načasován, tak to třeba hodí jiskru brzo/poději a efektevita je pak špatná a benzín se tedy asi nespálí všechen, že tomu tak bude..?

jo a ten plovák, jak jsem říkal, karburátor už byl 2x čištěn, jehlou a dohonce i tím přístrojem, co natlakuje vzduch a pak ho vyfukuje.. karbec by měl být vážně v pohodě.

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 13:58 | Nahoru | #4
Jak tě trochu ukopne? To nechápu....Prostě jakou dává svíčka jiskru? Slabou, silnou, modrou?
Tím přístrojem myslíš kompresor?
Nech si seštělovat předstih a nastav bohatost na správnou úroveň..potom napiš.
S tím že jsi jel a nejednou to začalo haprovat, bych typoval že se ti protočil stator s kladívkem a rozhodil se ti předstih.
A nabij pořádně baterku!!

Naposledy editováno 15.03.2010 14:00:21

1 reakcí na tento příspěvek Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 14:05 | Nahoru | #5
přepsal jsem se.. chtěl jsem napsat, že když držíš svičku v ruce, tak hodí jiskru, která ti do prstu dá ránu, tak jako že tě kopne:)
jak jsem řekl, takhle se mi ta motorka z ničeho nic vy*ebla a pak jsem byl nucen jet asi 10km s tak nízkými otáčkami, že to na 4ku jelo tak 20-30km/h.

jo ano, myslel jsem kompresor:D ale nebyl jsem si za boha schopen vzpomenout jak se tomu řiká:D:D:D

nemá někdo kontakty v praze/ okolí prahy, kdo by měl s tímto zkušenosti se seštelováním předstihu. mě se s tím moc nedaří uspět.

také jsem přemýšlej, jestli nemůže být něco s motorem.. jestli se nějak nedře, jestli by nepotřeboval výbrus.. ale podle luducat je to asi vážně jen tím předstihem..

(reakce na) Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 14:07 | Nahoru | #6
sphire> Bych ti ho seřidil ale mám to jen 400km...bude se muset najít někdo ochotnější...Zdarec
Jinak tu jiskru zjistíš tak, že svíčku dáš do fajfky a svíčku ukostříš, nejlépe na válec-hlavu a prokopneš motor. Uvidíš jakou jiskru to dává. Ale že tě jen kopne, bude asi slabší..má tě kopout tak, že se z toho málem posereš...když dáš prst do faje.

Naposledy editováno 15.03.2010 14:11:15

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 14:46 | Nahoru | #7
takže myslíš, že ten problém bude v tom předstihu? ale 100% to asi není, vid.. může to být možná i jinde...

mno ja tu svíčku nedržel v ruce, kámoš ji držel a když ho kopla tak jen jemně zakřičel ku*va, takže nějak to dávala.. ale určitě se teda zkusím poptat, jestli není někdo šikovnej zde v praze.

ale dělali jsme to přesně jaks řikal, vyšroubovali jsme svíčku a zkoušeli jaká jiskra přeběhne na hlavu motoru..

(mimochodem jde o to, že tohle se stalo s srpnu lonskeho roku a od te doby moto stoji.. nejak jsem nemel cas ani chut to resit.. zkousel jsme predtim co jsem mohl jeste napodzim.. ale od te doby stala a vrhl jsem se na ni az ted.. takze nevim presne jak moc haze ty jiskry. jinak asi to vidim tak, ze ted koupim jeste novou baterku, protoze pres zimu se vybyla a premrzla a ted se skoro hned vybije..

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 15:21 | Nahoru | #8
Taky bych řekl, že to bude předstih. Měl jsem stejný problém. Vyčistil jsem komplet rozvody benzínu od nádrže až do motoru a nakonec to byl ta sviňa předstih. Zlatý vape

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 15:41 | Nahoru | #9
seřídit předstih - pozor, jiskru to hází, když se kladivo ROZEPÍNÁ!!

je ta to takovej forichtung, co se natročí místo svíčky, zapne se zapalování, forichtungem se nastaví předstih podle manuálu a nastaví kladiva.

jinak zkontroluj, jeslti nemáš poškozený, prasklý, nebo plný benzínu - plovák v karburátoru, případně jestli jehla na tej tyčce navrchu není nějak poškozená, znečištěná, nebo jestli se plovák nepřidírá. to samé provedeš s jeho dosedací plochou (podle typu karburátoru buď ve víčku, nebo v těle karbu)

to že jde benál do výfuku znamená, že buď není zapálen, nebo je zapálen špatně, nebo je ho moc....

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 16:02 | Nahoru | #10
pises ze ti benzin vyteka z laufu a je cerny- neprdlo ti gufero u kliky ze spojkove strany, a nasava to olej? mozna blbina ale ty gufera jsou taky potvory a prdne to hned

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 16:27 | Nahoru | #11
jo aha, tyjo tak ja to myslel spatne, myslel jsem, ze jiskra do svicky jde, kdyz se kladivko dotyka.. takze mi to jde nejspis uplne obracene.. a dava to do svicky jiskru pozde..
benzin vytejka trochu, ale urcite ho to i spaluje, protoze z vejfuku se pekne coudi (hodne koure urcite protoze byl motor studeny v tom neni problem)
jehla je urcite v poradku, plovak se nikde neasekava, ale je pravda, ze je ze spodu trosku obouchany a promacknuty.. ale to byl i predtim a nebyl s tim problem.
takze nejspis bude asi problem v tom predstihu.

jo a jeste bych se rad zeptal.. nevite cim to muze byt, ze dokavad jsem jezdil tak se mi baterka casto vybijela (cca jednou a mesic, dva..) jezdil jsem dosti casto nao aby se vybila sama od sebe. myslite, ze mohl byt problem v dobijeni..? co s tim?.)

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 20:31 | Nahoru | #12
takhle, až to poběží, změř si napětí na baterii při zapnutých světlech a vyšších otáčkách, jestli to dobře dobíjí.

pokud baterka stojí, tak trpí samovybíjením

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 20:57 | Nahoru | #13
to jsem jednou zkousel merit, ale to jde dost blbe, protoze jakmile je nastartovana a dobiji se, tak to napeti hrozne lita do vsech moznejch hodnot, protoze zrovna tim uz dobijis.. a ten merak to nechce zmerit. (nebo nevim, ale neslo mi to)

jo a jen se zeptam, to bezkontaktni zapalovani VAPE (jak je tady casto diskutovano), jake jsou jeho prinosy a na kolik vyjde?
tam zmizi to kladivko, ze.. takze bez problemu se zapalovanim.. a jak potom jede dobijeni? take bezproblémově?

Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 21:00 | Nahoru | #14
jenom pro upřesnění, pokud máš klasický dynamo, digitálním multimetrem to prostě nezměříš

protože dynamo, byť dodává kladné půlvlny, tak kolísání otáček a tím nepřekrývání se půlvln pravidelnou frekvencí s mapovací frekvencí vstupu elektroniky digitálního mutlimetru vychází v nameřených hodnotách skutečně kolísající bludy.

Naposledy editováno 15.03.2010 21:18:11

1 reakcí na tento příspěvek Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 21:16 | Nahoru | #15
Vape mám:

Výhody: 12V (6v neber - nemá to cenu, už se i 6v žárovky shánějí blbě a při 12V si můžeš dát halogen do předního světla a ukončit tím jeho bludičkování a naučíš ho pořádně svítit)

dobíjí dobře, má výkonovou rezervu (75w původní, asi 150w Vape)

v případě nutnosti je možno nastartovat i s mrtvou baterií.

napětí tolik nekolísá.

kladívko zmizí.

alternátor je bezkontaktní, tudíž i uhlíky zmizí.

sada obsahuje i kabeláž.

podmínky: je nutno doistalovat relé sloužící k vypnutí motoru - pokud chceš používat původní spínačku Bosch.

kabelový svazek motor-přístrojovka budeš měnit, je obsahem sady, stejně jako zapalovací transformátor (lidově cívka), která je jiná, fajfku necháš původní, elektriku prostě upravíš dle schématu, pokud si nevěříš, svěř to elektrikáři, udělá to za hodinu nejhůř.

při továrním nastavení bude velký předstih, takže si ho seřídíš (jednou pro vždy) na hodnotu výrobcem udanou a nedáš tam kolík - nebo ho upiluješ aby ti to vyšlo.

nevýhody: mně konkrétně poslali v sadě krátký šrouby pro přichycení statoru k motoru - koupil jsem si delší.

mne to vyšlo na +-5000 včetně nový 12V baterie.

objednával jsem přímo od výrobce, ve zdejším motokrámu měli jen na dvouválec, byť i to prý lze použít po úpravách.

(reakce na) Problém s mojí čz 180/487,4

15.3.2010 v 22:16 | Nahoru | #16

pech.>objednával jsem přímo od výrobce, ve zdejším motokrámu měli jen na dvouválec, byť i to prý lze použít po úpravách.

Stačí jen ukostřit ten nepoužitý VN kabel a může cívku vesele používat i na jednoválci

Problém s mojí čz 180/487,4

24.3.2010 v 18:59 | Nahoru | #17
Že by byla kliková skříň polo-plná benzínu

A jednou se mi u starýho vehiklu odšroubovala hlavní tryska v karbíku

Naposledy editováno 24.03.2010 19:01:26

Problém s mojí čz 180/487,4

27.3.2010 v 17:45 | Nahoru | #18
přiklanim se k tomu předstihu a nebo Fajfka dělalo mi neco podobneho a nemohl jsem na to přijit a na konec byla blba sponka ve fajfce na volnobeh to běželo při přidani plynu se motor začne třas a fajfka mi mirně skakala na svičce

Problém s mojí čz 180/487,4

18.8.2014 v 13:34 | Nahoru | #19
Ahoj všichni, nechtěl jsem zakládat nové téma, ale rád bych se zeptal na podobnou věc. Přivezl jsem si v pátek ČZ 180 a skvělé svezení, nic bych nemohl vytknout až na část mé cesty, která mi svezení pokazila. Hezké počasí se změnilo při projížďce v déšť a u Písku jsem nabíral benzín, již jsem jel na rezervu. Po natankování jsem vyjel v dešti dál. Bohužel motorka mi začala blbnout a ztrácet výkon. Motor se začal dusit a po chvilce se zas probral, nabral výkon a uháněl jako před tím, bohužel to vydrželo cca.10 sekund. Cestu z Písku do Budějic jsem absolvoval s kolísajícím výkonem a řadil jsem dva, tři a rychlost 50km/h, po čtyřce se motor dusil. Po uložení motorky do garáže jsem chtěl další den nastartovat, ale ani ťuk. Baterka je zdá se aktivní, vše svítí jak má, ale žádné nastartování. Může za to vlhkost?

Problém s mojí čz 180/487,4

18.8.2014 v 17:03 | Nahoru | #20
Ano.
Konce vysokonapěťového kabelu po dokonalém osušení a vyzkůšání, že to normálně zasucha vrčí, opatlat (venek) trvale pružným tmelem, přes tu guču sajrajtu přetahnůt gumovů krytku a možeš si myslet, žes vyhrál.
Mě to funguje spolehlivě.
Všelijaké silikonové a jiné zázračné fajky (postupem doby se v nich vždycky objeví mezírka, kde to probíjí)sem zahodil, používám bakelitové.
K utěsnění svíce k fajce se též dá sehnat takový silikonový klobůček.
Jinak velice dobré diagnostické zařízení je tma.
Nastartuješ stroj a čumíš, kde se objeví elektrický výboj...

Problém s mojí čz 180/487,4

18.8.2014 v 19:06 | Nahoru | #21
Skvělé, díky za radu. Až budu u motorky, vyzkouším, důkladněji. Když jsem však zkoušel vyměňovat kabel i s fajfkou. nic se nestalo, pořád nechtěla naskočit. Je tedy možné, že by byla vlhká nějakým způsobem i svíčka a cívka?Něž jsem vjel do deště, motorka šlapala skvěle, v dešti chvilku také.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist