globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: moderní zajíždění motoru
 
8.2.2010 v 13:05
Tak jsem na jiném nejmenovaném fóru narazil na diskuzi o zajíždění motorů po výbrusu, resp. výměně pístních kroužků a nevěřil jsem svým očím co vidím...
Spousta lidí tam zajížděla stylem plyn/brzda, jako důkaz na můj argument že ve všech příručkách je postup:1-nehonit do červenho
2- střídat otáčky
3- méně plynu dle km (prvních 100, 500, 1000)... však to znáte....
4- vyměnit olej

Tak jako argument mě bylo předloženo tohle:

skoda.panda.cz/clanek.php3

Co si o tom myslíte, mělo by se to hned po zahřátí honit do červenýho?
Abych řekl svůj názor tak na mě ten článek působí usměvně, něco ve stylu jak vyčistit sání- vemte pytlík písku přidejte max plynu a sypte do sání....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

9.2.2010 v 14:41 | Nahoru | #31
Jurawood> Ono jezit kadla,kadla není dobré ani po zajíždění.podtočenej motor je snad to nejhorší co může být.Takhle jezdil můj děda se škodovkou a motor byl ve 40000km KO.

(reakce na) moderní zajíždění motoru

9.2.2010 v 18:00 | Nahoru | #32
Pepa GSX-R> přesně tak, proto na starších vozidlech bylo taky jasně vyznačeno zelené pole, pod i nad škodilo.

moderní zajíždění motoru

9.2.2010 v 18:38 | Nahoru | #33
Řekl bych, že v současnosti jsou háklivější na zajíždění menší obsahy. Motorky jsem měl vždycky z druhé ruky. Nové jsem teda zajížděl tři skútry 125 cc a z toho dokonce dva stejné typy.

Do cca najetých 200 km opravdu volně a jen na půl plynu. Potom do 1000 km střídání otáček, hlavně ne konstatní nízké a vysoké otáčky a hlavně sem tam to opravdu vytáhnout co to jde - toho jsem se u prvního skútru obával a byl tak nějak víc línej a že u 125 cc je znát každý koník. U 125 cc by se také mělo do prvního 1000 km jen sólo.

Jinak nejde srovnávat moderní motor a něco 20 let starého.

(reakce na) moderní zajíždění motoru

9.2.2010 v 21:49 | Nahoru | #34
Pepa GSX-R> no ona škodovka byla po 40.000 km celkem jasná volba na GO

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

9.2.2010 v 22:03 | Nahoru | #35

Martic>Přidávám do oblíbených .

Můj názor je všeho přiměřeně. Ze začátku (300km) klídek, pak už třeba občas trochu víc vytočit, ale nikdy né dlouhodobě a s plynem s rozumem. Alespoň v době záběhu nepodtáčet a u slabších motorů to nepřehánět se zatížením a kopcema. No prostě jak tu bylo řečeno, snažit se střídat otáčky a vždycky radši o kvalt vejš než níž .



a další teorie pravý, o kvalt níže než výše (aby jsi to netrápil a hlavně nepodtáčel, protože podtočení je horší jak mírně zvýšené otáčky)

Naposledy editováno 09.02.2010 22:15:35

(reakce na) moderní zajíždění motoru

9.2.2010 v 22:41 | Nahoru | #36

alexij>a další teorie pravý, o kvalt níže než výše (aby jsi to netrápil a hlavně nepodtáčel, protože podtočení je horší jak mírně zvýšené otáčky)


Jéje , teď koukám, proč je tu ta citace a z hrůzou objevuju, že jsem to napsal obráceně. Takže opravuji: vždycky radši o kvalt níž než vejš. Stydím se, a to už je druhá věc tenhle týden, co jsem tu v diskuzi otočil . To co jsem napsal je na 100% hovadina .

moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 01:07 | Nahoru | #37
K motoru se člověk musí umět chovat a basta

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 10:36 | Nahoru | #39
Nechce se mi to číst... Ale je to blbost tu mmotorku honit když to není zajetý...pístní kroužky to nemají moc rády a píst taky né... Když si otec koupil novej traktor vůbec nezajetej tam musel týden jezdit max na 1600ot/min...repasovanej motor je na tom dost podobně jako ten novej takže zajíždět opatrně a otáčky zvyšovat postupně...

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 10:43 | Nahoru | #40

Aťa1-FOX>Nechce se mi to číst... Ale je to blbost tu mmotorku honit když to není zajetý...pístní kroužky to nemají moc rády a píst taky né... Když si otec koupil novej traktor vůbec nezajetej tam musel týden jezdit max na 1600ot/min...repasovanej motor je na tom dost podobně jako ten novej takže zajíždět opatrně a otáčky zvyšovat postupně...



jj traktor je to samy co motorka nebo sportovni auto:) BTW 1600 u traktoru uz jsou skoro max otacky ne?

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 10:48 | Nahoru | #41

FilipT>Dovolím si zaplevelit - můj článek o zajíždění.



Ten článek mi možná příjde, že je až moc ortodoxní s těma nízkýma otáčkama v době záběhu.
Jako jsem pro motor šetřit do nějaké ty tisícovky a nevidím důvod, proč ho "honit", když většinou nikam nespěcháme . Ale jestli třeba nevznikne nějaká ta špónka až při vyšších otáčkách a tím (dle postupu v článku) si "zaprasíme" ještě ten vyměněný olej.
Nevím no, můj názor , žádné zkušenosti nemám, ale podle mě neuškodí ten motor občas malinko rozparádit .

Ale myslím si, že celkově tohle téma bylo, je a bude neobjasněné a neprobádané jako vesmír . A nikdy se nikdo s nikým neshodne a nedokáže, kdo má vlastně s čím pravdu

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 10:55 | Nahoru | #42
Si dovolim zkopirovat sem cosi co nekde vystrachal Nejt. Me to prijde hodne zajimavy.

Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 10:57 | Nahoru | #43
Já myslím že to tu můžeme klidně přiřadit ke kůži a textilu, 2t vs 4t, jaka motorka v 18, 25 kw ... Tyhle věci se nikdy plně nedořeší, co člověk, to kurva zase názor...

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 11:22 | Nahoru | #44

Riddick>Já myslím že to tu můžeme klidně přiřadit ke kůži a textilu, 2t vs 4t, jaka motorka v 18, 25 kw ... Tyhle věci se nikdy plně nedořeší, co člověk, to kurva zase názor...


Naprostá pravda pravdoucí .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 11:25 | Nahoru | #45

pylot>motorku si prece lidi kupujou kvuli tomu aby litala a ne kvuli tomu aby najezdila ctvrt mega a nemuselo se na ni sahnout. Toz tak.



neodporuješ si trochu? podle mě jezdit znaméná "nic" s tím nemuset dělat a "jen" jezdit.

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 11:32 | Nahoru | #46
pylot> plny suhlas takto sa ma zabenut motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 11:32 | Nahoru | #47

Dolík....>neodporuješ si trochu? podle mě jezdit znaméná "nic" s tím nemuset dělat a "jen" jezdit.



ja se v tom radsi vrtam:)

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 11:36 | Nahoru | #48

assassin>ja se v tom radsi vrtam:)



no toš to já ne, já se na to jen chodím dívat.

2 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 11:37 | Nahoru | #49
Já jsem dělal GO na autě zajížděl jsem velmi opatrně prvních 500km...
Teď mám komprese na horní hranici tolerance, chtěl bych vědět jestli když bych zajížděl stylem 3x 80% plynu a 3x zavřít až otáčky padnou na 40%... jestli bych teď měl kompresi ještě vyšší a teď jsem trpěl samozápaly....
4x cuknout plynem už by tedy bylo moc a nefungovalo by to?
Jedině bych chtěl vědět na čem ten člověk co tenhle způsob záběhu vyplodil jede... LSD je proti tomu myslím čajíček

Naposledy editováno 10.02.2010 11:38:20

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 11:43 | Nahoru | #50
Jurawood> myslim, ze je to info odtialto: www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm ja som pouzil v podstate rovnaky postup, v profile si mozes pozriet graf z brzdy.

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 11:48 | Nahoru | #51

Jurawood>Já jsem dělal GO na autě zajížděl jsem velmi opatrně prvních 500km...
Teď mám komprese na horní hranici tolerance, chtěl bych vědět jestli když bych zajížděl stylem 3x 80% plynu a 3x zavřít až otáčky padnou na 40%... jestli bych teď měl kompresi ještě vyšší a teď jsem trpěl samozápaly....
4x cuknout plynem už by tedy bylo moc a nefungovalo by to?
Jedině bych chtěl vědět na čem ten člověk co tenhle způsob záběhu vyplodil jede... LSD je proti tomu myslím čajíček



cece obavam se ze to celkem sedi s tim jak zabihaji "motorari" zavodnich tymu. ono rekl bych nejde jen o komprese, ve velkejch tockach - kde je vykon ten tlak stejne nestaci ujit a tudiz bych rekl ze tlaky pro tohle nebudou stezejni vec, hodne budou delat i odpory - treni, tvuj motor bude mit krasnej volnobeh, bude dobre startovat ale pokud ho budes trapit v tockach, pri velkem tepelnem zatizeni tak diky velkejm odporum neda takovej vykon jako ten "volnejsi" motor.. v tom to myslim je.. rodine auto bych klidne zajel pozvolna, motorky jsou vlastne motorem spis podobny zvodnim autum, tam bych klido zabihal jak doporucuji zavodnici...

ono zavodni motory zvlast pokud je nejake z kategorie vyplyvajici omezeni co se tyka uprav se dost uvolnuji - vetsi vule na loziskach, vynechavani nekterejch tesnicich prvku apod.. vysledek je mensi zivotnost,vetsi spotreba castejsi vymena dilu ale vetsi vykon... to je myslim i podstata tohodle zajizdeni

ale je to vec pouzivani.. taky se vyklada o vykonu ve spojitosti s pruchozimi vyfuky, filtry, ostrymi vackami.. zavodni motor takhle osazenej jede lip.. ale jen v urcitem spektru, pro bezne jezdeni vetsiny pilotu se takovej motor bude chovat hur nez seriovka...

3 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 11:57 | Nahoru | #52
Assassi, tím prvním odstavcem(zajetí na velké vůle) si vlastně potvrdil první článek pana Čecha.
Začínám si myslet že snad na tom způsobu opravdu něco bude, ale pouze při profi účelech(závody kde se motor po projetí cílem hází do šrotu)

Podle mě pokud vezmu 2 motory, změřím křivky výkonu , pak je zajedu každý jiným stylem tak výsledek může dělat max 1-2%, proti tomu rozdíly ve výrobních tolerancích půjdou až třeba k pěti..

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 12:07 | Nahoru | #53

Začínám si myslet že snad na tom způsobu opravdu něco bude, ale pouze při profi účelech(závody kde se motor po projetí cílem hází do šrotu)



mozno kedysi sa menili motory po kazdom zavode, ale nemam pocit, ze by sucasne predpisy umoznovali neobmadzany pocet motorov za sezonu.

Podle mě pokud vezmu 2 motory, změřím křivky výkonu , pak je zajedu každý jiným stylem tak výsledek může dělat max 1-2%, proti tomu rozdíly ve výrobních tolerancích půjdou až třeba k pěti..



toto viem len z pocutia: ked som pred par rokmi kupoval prvy blade, dealer mi povedal: "nezabiehaj motorku prilis jemne, mal som niekolko zakaznikov ktory zabehli moto jemne a potom produkovalo skoro 10bhp menej".
pokial sa dobre pamatam, jednalo sa o modely 2004-2007 a 10bhp pri nich nie je 1 az 2 percenta.

moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 12:16 | Nahoru | #54
no nechce se mě do toho začít tahat ještě nejistota měření brzdy..

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 12:18 | Nahoru | #55

Jurawood>Assassi, tím prvním odstavcem(zajetí na velké vůle) si vlastně potvrdil první článek pana Čecha.
Začínám si myslet že snad na tom způsobu opravdu něco bude, ale pouze při profi účelech(závody kde se motor po projetí cílem hází do šrotu)

Podle mě pokud vezmu 2 motory, změřím křivky výkonu , pak je zajedu každý jiným stylem tak výsledek může dělat max 1-2%, proti tomu rozdíly ve výrobních tolerancích půjdou až třeba k pěti..



myslim ze se snizi zivotnost, ale s tim co vetsina lidi pak na te nove moto najede je to uplne nepodstatny... ty odpory si myslim dokazou udelat dost, neveril jsem ale treba i jen 2 ruzna loziska udelaji v tehle velkejch otackach jakejma se tyhle motory toci opravdu hodne.. vyzkouseno v praxi...

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 12:29 | Nahoru | #56
zajížděl sem 3 bajky a ať už to byla ségry CBR 125 (což byla pěkná pakárna), KTM 640SM bo Monster jezdil sem v klídku dle rad prodejce jen občas sem při předjíždění bo tak trochu přidal, vyměnil olej a všechny motky sem zajel bez problémů. Každopádně novou motorku honit do červenýho je pěkná blbost. Po takovym blbovi bych si teda chtěl motorku koupit.

moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 12:32 | Nahoru | #57
Ano honit nezajetej motor do cervenyho mi taky neprijde koser ale plyn by se nemel lechtat a ve valci by mely bejt poradny tlaky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 12:36 | Nahoru | #58

Wokurka>Po takovym blbovi bych si teda chtěl motorku koupit.



predam Ti moju az s nou skoncim, ok? ak si dobre cital, tak sa nejedna o nekontrolovatelne vytacanie motora, ale motor sa zahreje a potom sa pod zatazou toci do maxima a vzapati sa brzdi motorom az kym otacky nepoklesnu na cca 40 ci kolko percent.

velmi podobny postup sa odporuca aj pre moderne dieselove turbo motory. mame doma jeden, dokonca s modifikovanou mapou (zo 155 na 190 bhp) a po 90 tis. milach je stale ok (taha dobre, nezere olej a ma extremne nizke emisie).

moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 12:44 | Nahoru | #59
je v tom urcita logika, v malejch otackach ty vrtulky olejovejch cerpadel daji malo oleje a proste pro ten zabeh je potreba dostatecneho mazani velka.. tzn lepsi kdyz se motor toci a pritom je poradnej tlak oleje, nez kdyz se nic moc mazanej toci nekde u volnobehu...

(reakce na) moderní zajíždění motoru

10.2.2010 v 13:13 | Nahoru | #60
Blackadder> jojo proti občasnýmu projetí kompletního (nečervenýho) spektra otáček nic nemam i já tohle občas udělal, ať už sem potřeboval předjet bo mi prostě ruplo ale určitě ne v prvních 500 km........ motor si potřebuje sednout, prostě jezdit v klídku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist