Téma: Přisávání oleje
5.2.2010 v 20:18
Mám problém s motorem, přisává mi olej. Zřejmě přes vodítka, protože při opravě jsem měl píst venku a kroužky nebyly zapečený a kompresi to má velice slušnou. Originálně tam pan Honda dal jenom simerink (a ten tam mám a vcelku v dobrý kondici) nad výfukový ventil, ventil sání nemá nic.
Nedokážu určit jak moc to žere, ale když vyčistím trubičku odfuku na výfuku, tak za deset minut je celá černá. Svíčka je suchá, ale taky celá černá.
Co s tím? Mám to nechat nebo se snažit to něják utěsnit? U takhle starýho motoru (1974) to ani není moc divný, ale nerad bych, aby to způsobovalo nějáký problémy.
Pokud bych to nechal, jaký používat olej, aby to co nejméně motoru škodilo?

Přisávání oleje

5.2.2010 v 20:52 | Nahoru | #1
co vule krouzku na pistu v zamcich?

Přisávání oleje

5.2.2010 v 21:24 | Nahoru | #2
na vyběhaný motory se používa hustší olej pravě aby to tolik ten olej nežralo

1 reakcí na tento příspěvek Přisávání oleje

5.2.2010 v 21:34 | Nahoru | #3
Možná bych to viděl na MOTOREX - Legend 4T 20W50. Pokud teda nejezdíš v zimě.

Přisávání oleje

5.2.2010 v 21:34 | Nahoru | #4
Jakou máš spotřebu ?, nemáš to jenom hodně bohatý ?,zasraná svíčka od oleje totiž není černá, ale je taková spíš do hněda.

Přisávání oleje

5.2.2010 v 21:47 | Nahoru | #5
Hodně oleje ve spalovacím prostoru = svíčka do černa, teda podle tohohle.

Jednou sem někdo dával pěkný přehled důvodů opotřebování svíček, jedna strana. nemůžu to ale najít.

Přisávání oleje

5.2.2010 v 21:54 | Nahoru | #6
neni ten přehled na gsxr.wz.cz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přisávání oleje

5.2.2010 v 22:12 | Nahoru | #7
babuka> A ten bude ideální? No, v zimě,.. to asi jenom teď když se mi to podařilo opravit. Normálně v zimě jezdím autem.

lubon> spotřeba je malinká (je to 50ccm), ale nemůžu to změřit, moje nejdelší jízda byla zatím 3km. Jinak mohlo by být, karburátor jsem nastavoval od ucha, tak jak je to psaný v manuálu (nastavujte, dokud výkon motoru není ideální - to mi tedy pomohlo), ale taky jsem si přečet, že černý saze jsou olej,.. A když vydím to v tom výfuku. Pokusím se to nastavit co nejlíp.

zdenysrx6> nějákej konkrétní typ bys nevěděl?

Přisávání oleje

5.2.2010 v 22:13 | Nahoru | #8
Jasně, chce to vidět,ale spálený olej není černý jak bota, je takový hodně tmavý a má vyšší vrstvu nánosu než bohatá směs. Těžko to odhadovat tady od PC, má to hodně činitelů

Přisávání oleje

5.2.2010 v 22:24 | Nahoru | #9
Bavíme se o svíčce, výfuk to je studená záležitost a tam to bude černý. Mastný to bude pokud olej jde do výfuku.Jinak motka super bomba, na ventily se dává 0.05 mm vůle, což nechápu.

Přisávání oleje

5.2.2010 v 22:29 | Nahoru | #10
Tady,.. omlouvám se za kvalitu, tyhle kompakty moc makro neumí. A oleje po obvodu si nevšímejte, to je Konkor, kterým jsem mazal závit.

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Přisávání oleje

5.2.2010 v 23:23 | Nahoru | #11
ISlave: Není. To byla jedna stránka a bylo těch fotek svíček tak 3x tolik, ale i tamtem odkaz je dobrý.

FiffiQ: Jestli to je starý motor, tak stojí za zaváženou viskozitní klasifikace 20W50 - to je dost hustý olej. Pro start za studena to nebude to pravé ořechové. Doporučená teplota venkovního vzduchu je 0 až 50 °C. Asi by šel i 20W40. Dělají se jak minerální, tak i polosyntetické - stačí si vybrat podle toho co jsi tam lil dosud. Hustší než 20W50 asi běžně neseženeš a ani to nebude mít smysl. Možná bych zvolil 20W50 ale minerální. Ten motorex je polosyntetika a přeci jen nějajké těsnění, materiál - no prostě v té době byl dostupný minerální.

Jestli je zrovna tenhle minerální nevím, ale spíš se podívej na ten popis

MOTUL 3000 4T 20W50

Motorový olej pro čtyřtaktní motocykly

Vlastnosti:
Olej specifikovaný pro motocykly Harley Davidsoun®. Jeho vyšší viskozita je vhodná i pro starší motocykly, zvláště vykazující vyšší spotřebu oleje pro jehož provoz není vhodný syntetický olej. Je použitelný pro společnou náplň : motor, převodovka, spojka.

Specifikace:
API SG, JASO T 903 MA ( HARLEY DAVIDSON)

----------
Ta svíčka se mi zdá celkem ok, možná ta bohatá směs, jak už někdo psal nebo trochu oleje

Naposledy editováno 05.02.2010 23:27:13

Přisávání oleje

5.2.2010 v 23:46 | Nahoru | #12
Podle izolátoru na svíčce jde o pravděbodnou bohatou směs, ale jestli to je aktuální obrázek za poslední zimní dny na krátké vzdálenosti kdy se to pořádně nenahřeje tak normální stav. Zkus vůli ve vodítkách ventilů, pokud větší tak simering to neudrží.

(reakce na) Přisávání oleje

6.2.2010 v 00:16 | Nahoru | #13
FiffiQ> Nemáš náhodou moc bohatou směs?Proto máš vše černé.

Přisávání oleje

6.2.2010 v 00:18 | Nahoru | #14
Moment...neni ten malej srac nahodou dvoutakt?
EDIT:aha neni..

Naposledy editováno 06.02.2010 00:21:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přisávání oleje

6.2.2010 v 12:25 | Nahoru | #15
babuka> Zajdu do prodejny, kde by tomu snad mohli rozumět. Poptám se a uvidíme. Kdyžtak vezmu nějákej s vyšší viskozitou. Jinak na motoru je psáno: below 16°C use SAE#20 above 16°C use SAE#30 - takže myslím, že od dvaceti do padesáti minerální nic nezkazím.

lubon> No, jinak motor nemá problém se zahřát na provozní teplotu tak za pět minut. Je to fakt prcek,.. Tu směs se pokusím něják vyštelovat i když ten šroub je pro mě velkou neznámou . Vůle ve vodítkách je prý v normě, alespoň vodítko sacího ventilu. Já jsem totiž koupil nový, ale ono nebylo přestružený a je to atyp a výstružník by stál ranec. Tak mi změřil vůle starýho vodítka a že prý v tom problém nebude. Na ten výfukový se budu muset zeptat,..

On ten olej není přepálený, prostě jde tam nejspíš pod ventilem výfuku. Je to taková mastná černá sračka. Ona teplota pod výfukovým ventilem bude ještě dost vysoká, aby ten olej degradovala, ale neshoří a pak to jde odfukem výfuku ven. Zkusím to ješte taky vyfotit.

(reakce na) Přisávání oleje

6.2.2010 v 14:16 | Nahoru | #16

FiffiQ>babuka>

Já tomu rozumím. Minerální proto, že v době, kdy se tvoje motorka vyráběla byl minerál standardem a z důvodu kompatibility oleje a některých dílu motoru nemusí být vhodné použít polo nebo syntetiku, která je k některým materiálům agresivní - ono kdo zná motorku do posledního šroubku, tak raději minerální. Jinak 20W50 je viskozitní klasifikace a je to prostě hustší olej a tzv. multigrádový, tj. do chladna i do tepla. V 70 tých letech se ještě tuším často používali oleje tzv. monográdové, kdy se třeba olej měnil na léto a zimu. To označení co píšeš, to neznám - to není podle dnešních standardů. 20W50 je viskozitní klsifikace používaná do veteránů a to je i tvoje motorka, přesnou zbačku oleje atd. tedy raději na nějakém veteránském fóru, viskozitní klasifikaci ale 20W50. Za tím si stojím.

Přisávání oleje

6.2.2010 v 15:17 | Nahoru | #17
Ještě mě napadlo, dát hustší olej a do něj nějáký aditivum, jako třeba tohle - http://www.liqui-mo...jovemu-kouri-novinka .
Problém je, že většina toho není doporučená pro použití v motoru s mokrou spojkou,..

Přisávání oleje

6.2.2010 v 15:39 | Nahoru | #18
nene žádná další aditiva
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
hledam partaka Monkey 125, fichtl, ... Honda Dax ST50, Honda Monkey 50, Honda Gorilla, SkyT... Jericho99 9 3.7.2017 v 15:15 puffybodie
Střelba z výfuku, nastavení karbura... Honda Dax ST50, Lifan LF 125GY FiffiQ 10 11.1.2012 v 18:09 bracha12
Kryt světlometu Honda Dax ST50 FiffiQ 9 22.12.2010 v 17:26 lukš
Ventily - opakovaný problém Honda Dax ST50 FiffiQ 20 11.1.2010 v 21:20 TomeKX2
Problém s ventily Honda Dax ST50 FiffiQ 13 17.11.2009 v 17:32 curdaracer

TOPlist