globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přisávání oleje
5.2.2010 v 20:18
Mám problém s motorem, přisává mi olej. Zřejmě přes vodítka, protože při opravě jsem měl píst venku a kroužky nebyly zapečený a kompresi to má velice slušnou. Originálně tam pan Honda dal jenom simerink (a ten tam mám a vcelku v dobrý kondici) nad výfukový ventil, ventil sání nemá nic.
Nedokážu určit jak moc to žere, ale když vyčistím trubičku odfuku na výfuku, tak za deset minut je celá černá. Svíčka je suchá, ale taky celá černá.
Co s tím? Mám to nechat nebo se snažit to něják utěsnit? U takhle starýho motoru (1974) to ani není moc divný, ale nerad bych, aby to způsobovalo nějáký problémy.
Pokud bych to nechal, jaký používat olej, aby to co nejméně motoru škodilo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přisávání oleje

6.2.2010 v 12:25 | Nahoru | #1
babuka> Zajdu do prodejny, kde by tomu snad mohli rozumět. Poptám se a uvidíme. Kdyžtak vezmu nějákej s vyšší viskozitou. Jinak na motoru je psáno: below 16°C use SAE#20 above 16°C use SAE#30 - takže myslím, že od dvaceti do padesáti minerální nic nezkazím.

lubon> No, jinak motor nemá problém se zahřát na provozní teplotu tak za pět minut. Je to fakt prcek,.. Tu směs se pokusím něják vyštelovat i když ten šroub je pro mě velkou neznámou . Vůle ve vodítkách je prý v normě, alespoň vodítko sacího ventilu. Já jsem totiž koupil nový, ale ono nebylo přestružený a je to atyp a výstružník by stál ranec. Tak mi změřil vůle starýho vodítka a že prý v tom problém nebude. Na ten výfukový se budu muset zeptat,..

On ten olej není přepálený, prostě jde tam nejspíš pod ventilem výfuku. Je to taková mastná černá sračka. Ona teplota pod výfukovým ventilem bude ještě dost vysoká, aby ten olej degradovala, ale neshoří a pak to jde odfukem výfuku ven. Zkusím to ješte taky vyfotit.

(reakce na) Přisávání oleje

6.2.2010 v 14:16 | Nahoru | #2

FiffiQ>babuka>

Já tomu rozumím. Minerální proto, že v době, kdy se tvoje motorka vyráběla byl minerál standardem a z důvodu kompatibility oleje a některých dílu motoru nemusí být vhodné použít polo nebo syntetiku, která je k některým materiálům agresivní - ono kdo zná motorku do posledního šroubku, tak raději minerální. Jinak 20W50 je viskozitní klasifikace a je to prostě hustší olej a tzv. multigrádový, tj. do chladna i do tepla. V 70 tých letech se ještě tuším často používali oleje tzv. monográdové, kdy se třeba olej měnil na léto a zimu. To označení co píšeš, to neznám - to není podle dnešních standardů. 20W50 je viskozitní klsifikace používaná do veteránů a to je i tvoje motorka, přesnou zbačku oleje atd. tedy raději na nějakém veteránském fóru, viskozitní klasifikaci ale 20W50. Za tím si stojím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Skyteam dax Honda Dax ST50 Opičiak 6 20.3.2021 v 14:15 Opičiak
Kondenzátor místo akumulátoru [1, 2] Honda Dax ST50 FiffiQ 36 27.1.2020 v 13:02 udinar
hledam partaka Monkey 125, fichtl, ... Honda Dax ST50, Honda Monkey 50, Honda Gorilla, SkyT... Jericho99 9 3.7.2017 v 15:15 puffybodie
Střelba z výfuku, nastavení karbura... Honda Dax ST50, Lifan LF 125GY FiffiQ 10 11.1.2012 v 18:09 bracha12
Kryt světlometu Honda Dax ST50 FiffiQ 9 22.12.2010 v 17:26 lukš


TOPlist