jak na tom budou asi s kvalitou?
a o kolik procent budou levnější, když v Polsku mají stavět o 40% levněji?
stane se z toho bič na české drahé dálnice, na české lobby stavebníků+politiků?
"pustí si je" tady vůbec?
viz článek - Po čínských dálnicích přijíždějí miliardy navíc
(ps: jinak výhodu dálnic vnímám hlavně tak, že se uvolní některé silnice více pro motorky a taky když člověk někdy spěchá)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?
_George_> Další problém je, že soukromé pozemky na dálnice se nejdříve složitě převedou na pozemky stavební a potom se odkupují státem, čož je další nesmysl.
Všude to funguje tak, že "přes tvoji louku povede dálnice, tak ti zaplatím jako za louku" a ne, že z toho udělám stavební pozemek a zaplatím ti 10x víc.
zrovna se tady řeší spojení Brna s Vídní, jsou dvě varianty, jedna půjde po hotové D2 přes Břeclav a druhá se bude muset postavit kolem Palavy přes Mikulov. Je asi dílem náhody, že vítězí varianta 2 za kterou se pere jistá místní politička z ódées mj. kamarádka vinaře Marcinčáka, který náhodně skoupil louky zrovna pod budoucí cestou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) budeme mít u nás čínské dálnice?
uncompromised>zrovna se tady řeší spojení Brna s Vídní, jsou dvě varianty, jedna půjde po hotové D2 přes Břeclav a druhá se bude muset postavit kolem Palavy přes Mikulov. Je asi dílem náhody, že vítězí varianta 2 za kterou se pere jistá místní politička z ódées mj. kamarádka vinaře Marcinčáka, který náhodně skoupil louky zrovna pod budoucí cestou
to je taky šílená kauza....
při prvním pohledu do mapy je jasné, že mohli na našem území z větší části použít dálnici na Bratislavu a hodně tak ušetřit.... ale to už je mělo napadnou dříve a dálnice na Rakouské straně měla vést více na šikmo, směřovala by k Břeclavi (ať už severně, nebo jižně kolem břeclavi, ať už blíže či dále). Výsledkem by bylo to, že by mezi Brnem a Vídni bylo potřeba postavit dálnici až o třetinu kratší, navíc hlavně na jejich území ale to by se dalo jednáním domluvit.... popř. nějakou kompenzací která by byla samozřejmě řádově o hodně nižší, než stavit tatko dvě dálnice, relativně blízko vedle sebe.
Tolik letmý pohled do mapy a selský rozum.
Ale když už to nechali dohnat tak daleko, když už na naši straně postavili většinu dálnice a smlouva z Vídni byla už dávno podepsaná a Rakušáci už dálnici staví, tak už to nemá cenu řešit.
A to že známý místní političky skoupil pozemky pod připravovanou trasou - to je už jen třešinka na dortu celé kauzy (věřím že pozemky druhé varianty zase skoupili jiní lidé...)
Naposledy editováno 25.11.2009 14:10:22