globalmoto_kveten





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 14:17 | Nahoru | #15451
IvanDvoutakťák> to video, včetně třídy 350ccm z roku 1969, kde jel Grassetti s Jawou na 3. místě najdeš zde:
http://www.moto-svet...ms-1965-a-1969-videa

Naposledy editováno 18.02.2015 14:18:22

Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 16:19 | Nahoru | #15452
Díky, Kawasi
Neustále se přesvědčuju, jak skvělej je server Moto svět ...

Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 16:43 | Nahoru | #15453
http://www.motorcycl...-icons-suzuki-rg500/



Naposledy editováno 18.02.2015 16:49:07

Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 16:48 | Nahoru | #15454
Na tom videu 69 mě rozchechtal ten "safety car" Velorex vedle těch hasičských Eren v Kohoutkách.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 19:00 | Nahoru | #15455
GSXJarda>
Parádní video, potěšilo na duši, díky

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 20:10 | Nahoru | #15456

Jirka985 píše: Prusa-#94> Ahoj jmenovče,trochu upřesním co vím.Fanda Svatoš vlastnil poslední čistokrevnou 350 s tříventilem,velkým karterem a suchou spojkou.Já když jsem začal jezdit v roce 1974 tak na ní jezdil Petr Chábera.Po něm na ní jezdil Jirka Tryzna a potom skončila u Svatošů.To je co já pamatuji.Někdo starší možná zná i historii této zetky i před tím co jsem napsal.Na obrázku je určitě starší model 320 ccm.

Já pamatujina ČZ OHC-dva výfuky- Petra Hulína v Jevíčku 1978,Pileček z Kostelce u Jihlavy.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 20:36 | Nahoru | #15457
Jirka985>
Dávám foto ze svého archívu, je to ze Žatce 1972 jedna 350 je J.Tryzny a s č. 55 Roberta Havla



1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 22:03 | Nahoru | #15458
Též Hlaváč z Písku,měl ČZ 350 OHC,vyrobenou mimo fabriku.

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 22:10 | Nahoru | #15459
Když se v roce 1974 jely první závody v Městci Králové, tak s ní byl Petr Chábera na stupních vítězů, porazil ho Bursa s Yamahou. František Svatoš s ní jel ještě po roce 2000 veterány, viděl jsem ho v Mostě na VFV a pak ji prodal do Německa, myslím, že ta cena byla okolo 900 000 Kč. Petr Chábera ji tenkrát prodal plus minus za 20 tisíc. Krásnou měl i Petr Hulín, ten ji vyměnil za Suzuki RGV v trubkovém rámu, tu má dodnes.

Naposledy editováno 18.02.2015 22:13:04

Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 22:48 | Nahoru | #15460
Musím se zeptat, jestli Petr Hulín nejezdil / nemá RG a ne RGV

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 22:55 | Nahoru | #15461
CZ 350 s plným objemem typ 859 byla vyrobena v roce 1966 ve třech kusech na základě modelu 320. Už pro sezonu 1967 došlo k první modernizaci, kdy byla zhotovena nová motorová skříň. Další modernizace se udělala před sezonou 1968, protože se zdržel čtyřválec a na tom už se podílel i Oldřich Kreuz. To už je nová tříventilová hlava a suchá spojka. Ale pak se stejně vrátili k dvouventilu, protože rozdíl ve výkonu byl malý. Z náhradního motoru byl udělán upravou kliky a zvětšením zdvihu objem 372 pro závody pětistovek. Staša jezdil obě verze. Zajímavé je to, že na převrtané 350 zajel v pětistovkách Staša v Brně v roce 1969 největší uspěch tohoto modelu třetím místem. Kromě Bojera jel CZ i Jiří Hlaváč ve 350 ccm, před svou smrtí i Gusta Havel. Oficiálně byly ve fabrice vyrobeny tři kusy, ale byly i motory, které jezdci získali a dávali si je do svých rámů.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 22:57 | Nahoru | #15462
Petr Hulín má RGV, kde nejsou válce v rovině, ale má ještě trubkový rám, já už mám rám jeklový. Typ RG tady má pokud vím jen Petr Civín.

4 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 23:14 | Nahoru | #15463
a taky je zajímavé to, že do jednoho přeborového závodu byli s ČZ OHC 350 přihlášeni zároveň Petr Hulín, Jindřich Jirsák, Eduard Tomíček, Soběslav Jakubička, Jiří Tryzna, Josef Rychtařík, ing Junek, Jiří Pfeifer. Kdyby si je nechali, tak dnes byli milionáři. Ale to tak je, já taky mohl koupit dohromady Kreidler a Tatran 50, jen oba dohromady za 8 tisíc a zdálo se mi to moc. Ale hlavně jsem ty peníze neměl... Hlavatý mi nabízel Ravo 125, na kterém vyhrál mistra republiky za 10 tisíc, nikdo to nechtěl...

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.2.2015 v 23:21 | Nahoru | #15464
lehovec>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 08:41 | Nahoru | #15465

imoladu píše: Též Hlaváč z Písku,měl ČZ 350 OHC,vyrobenou mimo fabriku.



To byl stroj jen s továrním motorem, nebo i motor byl vyroben mimo fabriku?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 08:43 | Nahoru | #15466

lehovec píše: Když se v roce 1974 jely první závody v Městci Králové, tak s ní byl Petr Chábera na stupních vítězů, porazil ho Bursa s Yamahou. František Svatoš s ní jel ještě po roce 2000 veterány, viděl jsem ho v Mostě na VFV a pak ji prodal do Německa, myslím, že ta cena byla okolo 900 000 Kč. Petr Chábera ji tenkrát prodal plus minus za 20 tisíc. Krásnou měl i Petr Hulín, ten ji vyměnil za Suzuki RGV v trubkovém rámu, tu má dodnes.



ČZ 350 ohc jezdil v závodech veteránů i pan Stránský z Vrchlabí. Měl snad i ČZ 125ohc jednoválec. Nevíš, kde skončil jeho stroj?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 08:49 | Nahoru | #15467

lehovec píše: CZ 350 s plným objemem typ 859 byla vyrobena v roce 1966 ve třech kusech na základě modelu 320. Už pro sezonu 1967 došlo k první modernizaci, kdy byla zhotovena nová motorová skříň. Další modernizace se udělala před sezonou 1968, protože se zdržel čtyřválec a na tom už se podílel i Oldřich Kreuz. To už je nová tříventilová hlava a suchá spojka. Ale pak se stejně vrátili k dvouventilu, protože rozdíl ve výkonu byl malý. Z náhradního motoru byl udělán upravou kliky a zvětšením zdvihu objem 372 pro závody pětistovek. Staša jezdil obě verze. Zajímavé je to, že na převrtané 350 zajel v pětistovkách Staša v Brně v roce 1969 největší uspěch tohoto modelu třetím místem. Kromě Bojera jel CZ i Jiří Hlaváč ve 350 ccm, před svou smrtí i Gusta Havel. Oficiálně byly ve fabrice vyrobeny tři kusy, ale byly i motory, které jezdci získali a dávali si je do svých rámů.



Takže jestli dobře chápu, tak oficiálně z fabriky vyjely pouze tři kusy ve všech úpravách? Prodávala továrna třeba soukromým jezdcům, nebo svazarmu motory či odlitky? A ještě dotaz Václave. Co ČZ 300 ohc? Byla asi jen jedna, ale dochovala se? Ve starých startovních listinách z 80tých let jsem našel, že ji jezdil v závodech veteránů pan Papežík.

Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 08:56 | Nahoru | #15468
Pánové znalci a pamětníci. Václav Parus někdy jezdil dvouválec ČZ 125 ohc? Podle fotek z roku 1965 - 66 mi připadá jeho 125tka v podvozku z typu 858. Z fotek co mám já, není úplně zřejmé o jaký stroj jde.

Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 11:53 | Nahoru | #15469
Teď jsou ty dlouhé zimní večery, tak se probírám starým Světem motorů. Fotka ze SM z 80. let ze závodů veteránů v Mostě.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 12:03 | Nahoru | #15470

lehovec píše: a taky je zajímavé to, že do jednoho přeborového závodu byli s ČZ OHC 350 přihlášeni zároveň Petr Hulín, Jindřich Jirsák, Eduard Tomíček, Soběslav Jakubička, Jiří Tryzna, Josef Rychtařík, ing Junek, Jiří Pfeifer. Kdyby si je nechali, tak dnes byli milionáři. Ale to tak je, já taky mohl koupit dohromady Kreidler a Tatran 50, jen oba dohromady za 8 tisíc a zdálo se mi to moc. Ale hlavně jsem ty peníze neměl... Hlavatý mi nabízel Ravo 125, na kterém vyhrál mistra republiky za 10 tisíc, nikdo to nechtěl...



Známý u Olomouce měl dvě ČZ ohc 125+250 (zajímalo by mě, kde jsou..), jak říkal, koupil je "za draho", když napoprvé nekoupil OHC v Opavě za 4000... Majitel nechtěl za žádnou cenu slevit, že to radši hodí do šrotu

Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 16:54 | Nahoru | #15471
Jo dobře už bylo před X lety, jenže většina z nás neměla peníze ani tenkrát
V dnešních ČMN "píšou", že sice Matchless G80 byl v r.1964 za 12.500,- (tak jako
Norton ES2, doplňuju), ale že normální člověk tenkrát stejně neměl ani na dvěpade Jawu.
Bylo to ve výlohách Mototechny v Brně na Cejlu vystaveno všechno pěkně spolu . Já jsem
tenkrát zdaleka nevydělával přes 1.000,- Kčs, ale Panelku 250 jsem si za cca 13 mezd
(za 10.000,-)koupil a kdybych chtěl Nortona či Matchlessa, bylo by to cca za 15 platů .
Pan Hošťálek sice tvrdí, že ten Matchless "prostě nejel", ale s 25PS jel víc než Norton
se 22PS a Jawky se 14 a 18 ...
Nakonec s dnešním průměrným platem 25, by na novej dnešní nadprůměrnej motocykl bylo
taky po deseti / třinácti výplatách

Naposledy editováno 19.02.2015 16:57:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 18:30 | Nahoru | #15472
lehovec> A Chábera to koupil od Martina Waltra,který na ní vlítnul někde do plotu myslím že to byl Jičín,prodal Cháberoj potom Tryzna,Svatoš a dál nemá to náhodou Hromádko ale to si jistý nejsem

Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 20:44 | Nahoru | #15473
Nebolo by zlé si pripomenúť aj toto :





(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 20:50 | Nahoru | #15474

knizepekel píše: To byl stroj jen s továrním motorem, nebo i motor byl vyroben mimo fabriku?

Nevím,ale já četl ve Světě Motoru v tom roce,kdy startoval z 1-nebo druhé řady na VC-ČSSR asi 1969 že motor vyrobil z odlitku.Ale z Písku je do Strakonic kousek.Byla to divná doba.Nic se nedalo koupit,ale všechno se dalo sehnat.Zaměstnanci továren měli doma větší sklad jak tovární závodní oddělení.To je jako kdyby HONDA HRC vyrobyla 4 motorky a nakonec by jich na GP vyjelo 10.

Naposledy editováno 19.02.2015 20:50:45

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 20:54 | Nahoru | #15475

lehovec píše: Petr Hulín má RGV, kde nejsou válce v rovině, ale má ještě trubkový rám, já už mám rám jeklový. Typ RG tady má pokud vím jen Petr Civín.

RG-válce v jedné rovině,RGB-válce přední níže.RGV je už něco jiného,to jezdil až Kevin S.

Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 21:47 | Nahoru | #15476
To, že jsem napsal RGV byl samozřejmě překlep, to se omlouvám, takže Hulín, RGB s trubkovýmm rámem. Ta ČZ po Cháberovi je určitě v Nemecku, kam ji prodal Svatoš. Stránský z Vrchlabí ty motorky podle má podle mě stále.

Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 22:17 | Nahoru | #15477
Hlaváč byl ve velmi těsném kontaktu s fabrikou, když bylo potřeba testovat, uměl zařídit uzavření části trati, kde se jinak závodilo, tedy v Písku. Musel mít něco dělaného, ne fabriku, protože pořád se jednalo o tři motorky vyrobené v roce 1966, byt motorů bylo za tu dobu uděláno víc, malý karter z 320, velký karter, dvouventil, tříventil, měnil se sklon válce.
Takže:
1966: motor 859 byl dán do rámu 320 ccm, ale nestačily brzdy, poprvé jel nový motocykl komplet v Karviné září 1966 s Bočkem
1967: Staša, Bojer, Havel 350
1968: Staša, Bojer, 350, Staša 372
1969: Staša. Bojer 350, Staša 372
1970: Staša - jen tři závody MR, ty první tři zkoušel neuspěšně čtyřválec, byl to první rok, kdy CZ nezískala ani jeden titul, dále Bojer 350, Staša 372
Co se stalo s motocykly pro sezonu 1971 už nevím

Naposledy editováno 19.02.2015 22:42:50

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 22:29 | Nahoru | #15478

lehovec píše: a taky je zajímavé to, že do jednoho přeborového závodu byli s ČZ OHC 350 přihlášeni zároveň Petr Hulín, Jindřich Jirsák, Eduard Tomíček, Soběslav Jakubička, Jiří Tryzna, Josef Rychtařík, ing Junek, Jiří Pfeifer. Kdyby si je nechali, tak dnes byli milionáři. Ale to tak je, já taky mohl koupit dohromady Kreidler a Tatran 50, jen oba dohromady za 8 tisíc a zdálo se mi to moc. Ale hlavně jsem ty peníze neměl... Hlavatý mi nabízel Ravo 125, na kterém vyhrál mistra republiky za 10 tisíc, nikdo to nechtěl...

Těch ČZ 350 OHC je tu opravdu nějak moc-na krajský přebor.Mnohdy to v kraji byli motorky ČZ 350 WALTER-4 rychl.převodovka z 50 let.

Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 22:37 | Nahoru | #15479
Stane se,že se člověk "překlepne". I repliky závoďáků RG/RGA/RGB 500,vyráběné
v letech 1986-89 pod označením RG500Gamma už měly válce stupňovitě uspořádané,
se dvěma samostatnými klikovkami a teprve tovární (ne produkční) motory RGV500
měly jednu klikovku a koncepci válců V4. Koncepce všech motorů RG byla nazvána
Square Four - čtyřválec do čtverce.





1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

19.2.2015 v 22:38 | Nahoru | #15480
Ten seznam je ze závodu Přeboru CR 1977. Tam už si myslím Walter neměl co dělat, byt jich bylo vyrobeno 41 a někam se podít musely...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist