globalmoto_kveten





Téma: Královská třída 500ccm-historie
 
29.10.2009 v 17:47
Asi je všem známo že pullitrové dvoutakty sou pro motokros už dávno historii a často sou odsuzovány pro nevyužitelný výkon na trati a zastarale podvozky ktere se napr. u hondy cr 500 od roku 91 už nijak vyrazně nevyvíjely.Zaujala mě honda cr 500 af a tak sem se o ni chtěl něco dozvědět, jestli se jeětě vyrabí a taky kde a kdo ji vyrábí.Nějaka firma v usa HONDASERVICE ale motory cr 500 začla davat do deltabox ramu už od roku 97 kdy se poprve objevily u cr 125 a 250.Na jejich strankách sem něco početl (za pomoci překladače anglicky umim akorat yes a no)třeba že motorky rok od roku vyvyjí a kompletuji pod dohledem a normama značky honda.A taky sem narazil na zajímavý test v transworld motocross crf 450 vs. cr 500 af z roku 2004 a zaujali mě časy na trati.Jeli 3 jezdci kazdy na obou motorkach na stejne trati.

CR500AF Limited Edition VS. CRF450R
CR500AF LE
Donn Maeda: 158.69
Mitchell Bailey: 153.44
Ryan Cooley: 149.03
CRF450R
Donn Maeda: 159.06
Mitchell Bailey: 155.12
Ryan Cooley: 153.78

Jména jezdců neznám a sám z vlastnich zkušeností nevim jestli tomu veřit nebo ne pač sem nikdy na čas na trati nejezdil.A tak přemýšlím proč vlastně tyto motorky přestali vyvíjet???Jak by to asi vypadalo kdyby se tyto motorky vyvíjeli ze stejným důrazem jako dnes 4takty.Zajímají mě vaše názory, zkušenosti a komentáře.

Královská třída 500ccm-historie

18.7.2013 v 22:50 | Nahoru | #61
Asi ano, i když já mám origo výfuk. Pořádné závody a rachot ostrých výfuků, to je paráda!

Naposledy editováno 19.07.2013 01:51:23

2 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

19.7.2013 v 07:31 | Nahoru | #62
nj, aspoň mají lidi o pádný důvod víc proč nadávat na motorky
určitě nám to hodně pomůže

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

19.7.2013 v 10:52 | Nahoru | #63
Vana666>








Je to srovnání generaci ale obě jsou super.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

19.7.2013 v 13:52 | Nahoru | #64

Vana666 píše: nj, aspoň mají lidi o pádný důvod víc proč nadávat na motorky
určitě nám to hodně pomůže



To máš jedno, lidi jsou většinou stejně negativně zaměření na motorky a budou nadávat stejně, i kdyby motorky nedělaly žádný hluk! Vím o trati, která je půl kilometru od posledního baráku a stejně tam idioti, co tam mají chalupy a jezdí tam jen na víkend, ječí, že je to tam ruší a posílají petice, aby se to ježdění zakázalo... Přitom je tam mezi nimi a tratí i lesík a skoro nic slyšet není...

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

19.7.2013 v 17:36 | Nahoru | #65
AKRO> jo přesvědčil jsi mě, lidi jsou blbci tak jim ještě přitnem

P.S.: kdyby ty motorky nebylo slyšet, ti chataři by ani netušili že se vedle nich jezdí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

19.7.2013 v 19:37 | Nahoru | #66
AKRO> nezlob se na mě, ale ostrý roztočený 4T i uječený 2T jsou slyšet na několik kilometrů, takže půl kilometru žádná vzdálenost

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

19.7.2013 v 21:38 | Nahoru | #67

Králík. píše: AKRO> nezlob se na mě, ale ostrý roztočený 4T i uječený 2T jsou slyšet na několik kilometrů, takže půl kilometru žádná vzdálenost



2t je slyset podstatne na kratsi vzdalenost jeho zvuk se tak "nerozleha"

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

19.7.2013 v 22:06 | Nahoru | #68
Dopplerův jev 2t4t záleží na mnoha proměnných veličinách struktuře prostředí směru pohybu vzdušné vlhkosti atd. v neposlední řadě na subjektivních vlastnostech pozorovatele prostě a jednoduše obojí dělá velkej kravál

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

19.7.2013 v 22:22 | Nahoru | #69

Králík. píše: AKRO> nezlob se na mě, ale ostrý roztočený 4T i uječený 2T jsou slyšet na několik kilometrů, takže půl kilometru žádná vzdálenost



To je sice pravda, ale zase záleží na okolnostech, ten lesík to asi dost tlumí, jak říkám, slyšet to samozřejmě trochu je, ale je to tréninková trať a málokdy tam jezdí víc lidí než deset a bývají roztahaní po trati, tak ten hluk není skoro slyšet! Dokonce to tam u těch domů měřili kolik decibelů tam je a vyšly jim hodnoty tak nízké, že místní chataři tomu nechtěli věřit a tvrdili, že jezdci "schválně" ubírají plyn, aby se naměřilo co nejméně...

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 10:34 | Nahoru | #70
sxs525> možná že máš zkreslené představy co je to dopplerův jev, s velikostí kraválu nebo vzdušnou vlhkostí moc společného nemá a se subjektivními vlastnostmi pozoriovatele už vůbec

ale co se týká kraválu, podle mě s náskokem vedou 4T, hlavně krosové a s laděným výfukem.

AKRO: ona ta hladina hluku opravdu nemusí být moc vysoká a lidi to vnímají negativně
třeba blízký splav nebo vítr v korunách vesměs nikomu nevadí ale i relativně slabší hluk aut a motorek už můžé být nepříjemný

Naposledy editováno 20.07.2013 10:41:52

Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 12:09 | Nahoru | #71
Já mám zvuk motorky taky rád,ale Váńa má pravdu, že s elektromorem by se člověk mohl pohybovat naprosto nepozorovaně a tam kde normálně ne .-) Jinak ono je dost velkej rozdíl enduro a cross a dvoutakt, tra´t mám hned za barákem.Jsem za to rád nemusím nikam daleko jezdit ,ale o 2t enduru člověk ani neví zato ty 4T crossy jsou slyšet až na druhý straně vesnice. No a v lese....to se stačí jen uprostřed ježdění zastavit a zaposlouchat se. 4t cross je slyšet na takovou dálku,že člověk o něm ví už minimálně 5min dopředu.......lítat na crossu s laďákem je pro jezdce dost kontarproduktivní...pokud se teda nevyžívá v hádání s lidma a unikání nasranejm zemědělcům a lesákům.

Naposledy editováno 20.07.2013 12:12:08

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 12:46 | Nahoru | #72
Vana666 - může být, ale asi sám víš, jak většina lidí reaguje na krosovou nebo endurovou motorku! Už jen pohled na ní a to nemusíš ani jet, vzbuzuje negativní reakce.

2 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 12:50 | Nahoru | #73
Kozivak - Elektromotorky nebrat! Hrůza a děs! Mě tedy vzdálený zvuk terénních motorek nevadí, spíš naopak, mě to inspiruje jít do garáže a jet se projet! A nasraní zemědělci a lesáci mě můžou... Zvláště na tréninkové trati!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 14:23 | Nahoru | #74
AKRO> tak těm elektromotorkám rozumím z obou pohledů....prostě na tý motorce už bere člověka jen ten zvuk rozběsněnýho motoru...za mě musím říct, že mě jsou blízký 2T a jejich bzučení...s tím hlukem jsem měl na mysli hlavně les....ale je potřeba si uvědomit,že spousta vesnických tréninkových tratí jsou napůl černými stavbami. Kolik z nich je zahrnuto v územním plánu jako sportoviště nebo mx trať? Já myslím, že z těch malých skoro žádná a tak můžou existovat za tichý podpory okolí. Jak to začne lidi srát...úřady se začnou zajímat a pak si myslím,že už tě budou ty nasraný lidi zajímat i na trati.....

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 16:36 | Nahoru | #75
kozivak> Tak zrovna tato trať o které píšu, je schválená, sice jen 4x týdně i když dříve se na ní dalo jezdit každý den a právě to se omezilo, pro odpor těch většinou Pražských chalupníků. Oni by byli nejraději, pokud by se tam nejezdilo vůbec. Ostatně dost špatný je příklad motokrosového areálu v Tanvaldě, kde na to, aby se tam zatím zrušilo závodění a trénování, stačí jeden blb, který pomalu každý den chodil na radnici si stěžovat a otravovat a nakonec se zdá že dosáhl svého a Bůh ví, zda se tam vůbec závody obnoví...Přitom je trapné, že motokros poskytuje zábavu několika stovkám lidí, ať už diváckou nebo jezdeckou. Ty stovky zájemců, na ty se ohled nebere, ale jeden kretén je schopný všem těm lidem tuto zábavu zkazit.

Naposledy editováno 20.07.2013 16:37:59

Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 17:23 | Nahoru | #76
njn je to na prd...proto začínám rozumět tý svobodě, co by potichá elktromotorka mohla znamenat....když jedu na kole, můžu kam chci, potkávám lidi a nikoho to neprudí...na motorce si pak člověk připadá jak největší hajzl...takže ježdění o víkendu pomalu vypouštím.

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 17:34 | Nahoru | #77

AKRO píše: Kozivak - Elektromotorky nebrat! Hrůza a děs! Mě tedy vzdálený zvuk terénních motorek nevadí, spíš naopak, mě to inspiruje jít do garáže a jet se projet! A nasraní zemědělci a lesáci mě můžou... Zvláště na tréninkové trati!



Jojo, ty nas velky jezdce. Virtualne jsi se, ti to prohani.

Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 18:45 | Nahoru | #78
Víš Hyene, S lidmi jako ty se nemá cenu bavit.....

1 reakcí na tento příspěvek Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 18:47 | Nahoru | #79
Kozivak - Mě se ty elektromotorky nelíbí!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 21:10 | Nahoru | #80
AKRO> el. motorky je hudba budoucnosti ,a vím na stopro že na ně nikdy nebudu mít tak je vubec neřeším předražená ktm atd... tak na to ja seru to si nechám svího dvoutakta a mam klid. jinak chtěl bych se zeptat nejsilnější československá cross či enduro poslední doby byla 380,514?

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

20.7.2013 v 22:32 | Nahoru | #81
wero> Myslím, že to byla asi ta 380tka 514, ale bez záruky. Myslím, že nic silnějšího ČZ ke konci továrny nedělala, i když před tím jezdily i čtyřstovky 2T. Jawky měly ke konci 362 ccm i když největší objem měla JAWA 511 ccm ve dvoutaktu a s Rotaxem motorem 560 ccm u soutěžních motorek, ale to je už skoro 40 let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 07:20 | Nahoru | #82

AKRO píše: ... asi sám víš, jak většina lidí reaguje na krosovou nebo endurovou motorku! Už jen pohled na ní a to nemusíš ani jet, vzbuzuje negativní reakce.


aha, a z čeho asi ty negativní reakce vyplývají ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 08:17 | Nahoru | #83

Vana666 píše: aha, a z čeho asi ty negativní reakce vyplývají ?

Já se vám do diskuze dovolím vmísit a napíši příklad co mě vyrávěli kamarádi a částečně sám znám z Šumperka. Tam byla tradiční motokrosová trať na kraji města a jmenovala se Kotel. Pod tratí byla plicní ozdravovna. Odpůrci trati agumentovali ozdravovnou. Postupně dosáhli omezení provozu a později zrušení trati. Nad tratí byl areál okresního domu pionýrů a mládeže s překrásnou tratí BMX. Po zrušení trati MX byla za několik let zrušena ozdravovna a na bývalé trati MX zůstal pozemek neudržován a zaplevelen. Areál ODPM s BMX tratí byl prodán nějaké firmě z Prahy a nikdy tam nic nebylo, jen se areál zdevastoval a zničil. AMK ŠUmperk za nesmírné obětavosti členů vyudovali novou trať vedle skládky u Rapotína. Zase se objevili podobní lidé kteř dosáhli zrušení trati. To byla velká rána pro lidi z AMK. Dnes nevím přesně jaká je tam situace, ale chtěl jsem jen říci, že hluk z motorek je jen záminka. Když si člověk uvědomí kolik hluku dělá např Yamaha R6 při otevřeném plynu na ulici, nebo jak daleko na silnici jsou takové motorky slyšet... Málo kdy se na obranu MX a enduro motorek používá argument, že mají stejné hlukové limity stejně jako cestovní. Prašnost je stejně hlupý argumert, protože při polních pracích se také silně práší, nebo jen silný vítr zvedá prach. Spousty prostředků z dotací EU byly využity na golfová hřiště a různé zbytečnosti Je velká škoda, že se nenašel někdo, kdo by prostředky dostal do MX tratí. Kromě Jinína by většina areálů dotaci nutně potřebovala. Závěrem bych řekl, že máme hodně pokřivený pohled na ochranu přírody. Například když srovnám poškození přírody u nás a v Rakousku a kolik je sjezovek u nás a kolik je v Rakousku. Myslím, že se musíme od rakušáků hodně učit.. Podle mě nejsou problém pro přírodu MX nebo enduro motorky, ale množství nepořádku který lidé v přírodě dělají (PET lahve, černé skládky,..) neposekané zaplevelené pozemky. (břehy řek,atd.)

Naposledy editováno 21.07.2013 08:21:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 09:17 | Nahoru | #84
IvoTregr> podle mě hluk není záminka, hluk opravdu vadí. Ta Yamaha R6 je lidem určitě stejně odporná jako krosová motorka, rozdíl je v tom že silniční motorkář udělá kravál ale hned zmizí takže není s kým bojovat. Krosová trať je furt na jednom místě a moc se bránit nemůže, takže to remcání mají lidi mnohem snadnější a s velkou šancí na výhru.

Za sebe můžu říct, že bych taky nerad furt poslouchal krosovou trať v blízkosti svého baráku a uřvané silničáky z duše nenávidím a ty jejich odporné výfuky bych nejradši zakázal taky. A to motorkama celkem žiju. Takže jak to pak asi vidí lidi co jsou zaměřeni úplně jinak ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 09:41 | Nahoru | #85

Vana666 píše: IvoTregr> podle mě hluk není záminka, hluk opravdu vadí. Ta Yamaha R6 je lidem určitě stejně odporná jako krosová motorka, rozdíl je v tom že silniční motorkář udělá kravál ale hned zmizí takže není s kým bojovat. Krosová trať je furt na jednom místě a moc se bránit nemůže, takže to remcání mají lidi mnohem snadnější a s velkou šancí na výhru.

Za sebe můžu říct, že bych taky nerad furt poslouchal krosovou trať v blízkosti svého baráku a uřvané silničáky z duše nenávidím a ty jejich odporné výfuky bych nejradši zakázal taky. A to motorkama celkem žiju. Takže jak to pak asi vidí lidi co jsou zaměřeni úplně jinak ?

asi máš pravdu, ale nedávno tady se psalo o zrušení tratě u 49°33'09'' S - 17°14'12'' V. Tato trať byla vedle dálnice kde je hluk neustále. ještě tady

Naposledy editováno 21.07.2013 10:04:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 10:20 | Nahoru | #86
IvoTregr> jistě, ale u dálnice jsou lidi nasraní na kravál permanentně a jakékoliv jeho zvýšení vnímají taky negativně. A rádi bojujou tam, kde cítí šanci na výhru. Nad motorkama zvítězit můžou, nad dálnicí ne. Tak jdou aspoň po těm motorkách

Ještě jednou opakuju, kdyby motorky jezdily potichu, tyhle problémy by prakticky nebyly. Už by zbýval jen ten prach a ten dnes řešitelný je. Hluk zatím ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 12:24 | Nahoru | #87
Vana666> Chlape, máš vůbec rád motorky? Přesně takoví lidé, s názory jako máš ty, totiž sedí na radnicích a v různých výborech a komisích, co likvidují motokrosový sport! Místo, aby jsi se snažil motokros a enduro podpořit a hájit, tak s těmi likvidátory snad podle tvých slov souhlasíš! Dělá to kravál, tak zrušit... A nemysli si, že nějaký elektromotocykl je řešením! Ono ani nejde tak o hluk, ale o to že tam vůbec ty terénní motorky jezdí. Tzv., ochránci přírody a tzv. ekologové si nějakou záminku najdou vždy, např. tisíce zničených kořínků rostlin a stromů nebo že poblíž hnízdí nějaký vzácný pták, roste vzácná kytka, případně, že je blízko mokřina se vzácným druhem čolků nebo planinka plná vzácných ještěrek.

Naposledy editováno 21.07.2013 14:00:53

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 12:33 | Nahoru | #88
IvoTregr> Máš naprostou pravdu, ten hluk motorů je jen záminka a je smutné, že na likvidaci motokrosové tratě stačí ČASTO POUZE NĚKOLIK LIDÍ, SE SVÝM OTRAVOVÁNÍM NA RADNICI S RŮZNÝMI ŽÁDOSTMI A PETICEMI. Nechápu, proč příznivci, kterých je daleko víc neudělají to samé a nezavalí radnici svými žádostmi o zachování tratí! Poslat jedno vyjádření, když už je prakticky rozhodnuto o likvidaci trati je o ničem! Chce to hromadně psát a zavalovat příslušné úředníky žádostmi, argumenty a peticemi a samozřejmě se každou chvíli dostavovat osobně! Ono to nejde prohrát, 100 nebo více lidí, má daleko větší váhu, než dva chroničtí stěžovatelé!

Naposledy editováno 21.07.2013 14:02:23

Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 14:20 | Nahoru | #89
vše je v lidech ve světě to funguje u nás né maj tam tratě za každou druhou vesnicí nebo přímo ve městě, solární panely maj na střechách budov u nás jsou na loukách u lesa golfový hřiště tam skoro nevidíte u nás jich je jako ve zbytku evropy dohromady podobně jako supermarketů máme debilní lidi tudíž debilní politiku a tak jsme debilní stát kocourkov kde je každej na každýho nasranej

(reakce na) Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 15:37 | Nahoru | #90

AKRO píše: Vana666> Chlape, máš vůbec rád motorky? Přesně takoví lidé, s názory jako máš ty, totiž sedí na radnicích a v různých výborech a komisích, co likvidují motokrosový sport!....Dělá to kravál, tak zrušit... ...


Kecáš blbosti, nikdy jsem neříkal dělá kravál - zrušit, od samého začátku říkám dělá kravál - ztišit. Což je ale zásadně proti tvému smýšlení, viz tvůj příspěvěk z předchozí stránky: "... To já mám rád naopak, hlučné motorky! ..."

Takže kromě pár ekologů se kterýma asi budem bojovat furt si sami děláme ještě mnohem víc dalších nepřátel mezi chataři a spol. Asi podle hesla když už máme nasrat lidi, tak pořádně a ať jich je co nejvíc

Kamarád motokrosař s věhlasným jménem z minulosti dnes provozuje krosovou trať a vidí to stejně jako já. A motorky s uřvaným výfukem klidně vykáže pryč, než aby měl kvůli nim problémy s lidma z okolí. Možná i proto funguje dodnes

P.S: a motorky rád mám, dokonce na nich už pár let taky jezdím a aj nějaký ten závod jsem už pořádal.

Naposledy editováno 21.07.2013 17:56:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist