Téma: Královská třída 500ccm-historie
 
29.10.2009 v 17:47
Asi je všem známo že pullitrové dvoutakty sou pro motokros už dávno historii a často sou odsuzovány pro nevyužitelný výkon na trati a zastarale podvozky ktere se napr. u hondy cr 500 od roku 91 už nijak vyrazně nevyvíjely.Zaujala mě honda cr 500 af a tak sem se o ni chtěl něco dozvědět, jestli se jeětě vyrabí a taky kde a kdo ji vyrábí.Nějaka firma v usa HONDASERVICE ale motory cr 500 začla davat do deltabox ramu už od roku 97 kdy se poprve objevily u cr 125 a 250.Na jejich strankách sem něco početl (za pomoci překladače anglicky umim akorat yes a no)třeba že motorky rok od roku vyvyjí a kompletuji pod dohledem a normama značky honda.A taky sem narazil na zajímavý test v transworld motocross crf 450 vs. cr 500 af z roku 2004 a zaujali mě časy na trati.Jeli 3 jezdci kazdy na obou motorkach na stejne trati.

CR500AF Limited Edition VS. CRF450R
CR500AF LE
Donn Maeda: 158.69
Mitchell Bailey: 153.44
Ryan Cooley: 149.03
CRF450R
Donn Maeda: 159.06
Mitchell Bailey: 155.12
Ryan Cooley: 153.78

Jména jezdců neznám a sám z vlastnich zkušeností nevim jestli tomu veřit nebo ne pač sem nikdy na čas na trati nejezdil.A tak přemýšlím proč vlastně tyto motorky přestali vyvíjet???Jak by to asi vypadalo kdyby se tyto motorky vyvíjeli ze stejným důrazem jako dnes 4takty.Zajímají mě vaše názory, zkušenosti a komentáře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 07:20 | Nahoru | #1

AKRO píše: ... asi sám víš, jak většina lidí reaguje na krosovou nebo endurovou motorku! Už jen pohled na ní a to nemusíš ani jet, vzbuzuje negativní reakce.


aha, a z čeho asi ty negativní reakce vyplývají ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Královská třída 500ccm-historie

21.7.2013 v 08:17 | Nahoru | #2

Vana666 píše: aha, a z čeho asi ty negativní reakce vyplývají ?

Já se vám do diskuze dovolím vmísit a napíši příklad co mě vyrávěli kamarádi a částečně sám znám z Šumperka. Tam byla tradiční motokrosová trať na kraji města a jmenovala se Kotel. Pod tratí byla plicní ozdravovna. Odpůrci trati agumentovali ozdravovnou. Postupně dosáhli omezení provozu a později zrušení trati. Nad tratí byl areál okresního domu pionýrů a mládeže s překrásnou tratí BMX. Po zrušení trati MX byla za několik let zrušena ozdravovna a na bývalé trati MX zůstal pozemek neudržován a zaplevelen. Areál ODPM s BMX tratí byl prodán nějaké firmě z Prahy a nikdy tam nic nebylo, jen se areál zdevastoval a zničil. AMK ŠUmperk za nesmírné obětavosti členů vyudovali novou trať vedle skládky u Rapotína. Zase se objevili podobní lidé kteř dosáhli zrušení trati. To byla velká rána pro lidi z AMK. Dnes nevím přesně jaká je tam situace, ale chtěl jsem jen říci, že hluk z motorek je jen záminka. Když si člověk uvědomí kolik hluku dělá např Yamaha R6 při otevřeném plynu na ulici, nebo jak daleko na silnici jsou takové motorky slyšet... Málo kdy se na obranu MX a enduro motorek používá argument, že mají stejné hlukové limity stejně jako cestovní. Prašnost je stejně hlupý argumert, protože při polních pracích se také silně práší, nebo jen silný vítr zvedá prach. Spousty prostředků z dotací EU byly využity na golfová hřiště a různé zbytečnosti Je velká škoda, že se nenašel někdo, kdo by prostředky dostal do MX tratí. Kromě Jinína by většina areálů dotaci nutně potřebovala. Závěrem bych řekl, že máme hodně pokřivený pohled na ochranu přírody. Například když srovnám poškození přírody u nás a v Rakousku a kolik je sjezovek u nás a kolik je v Rakousku. Myslím, že se musíme od rakušáků hodně učit.. Podle mě nejsou problém pro přírodu MX nebo enduro motorky, ale množství nepořádku který lidé v přírodě dělají (PET lahve, černé skládky,..) neposekané zaplevelené pozemky. (břehy řek,atd.)

Naposledy editováno 21.07.2013 08:21:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist