globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Progresivní pružiny značka + vizkozita
 
12.10.2009 v 21:27
Ahoj ahoj.. potřeboval bych vědět jestli je nějaký rozdíl mezi značkami Wilbers a Wirth jestli vubec nějaky je a jaké s nimy máte zkušenosti?? Chci je dávat, pře ty originály sou upe na prd a dalši otázka jakou vizkozitu?? Ted mám 10w a to je hrůza.. No tata na KLE 500 je má tvrdši a když je utáhnu tak to netlumi, ale vibruje před tim tam bylo 15w ale viděl jsem i 20w nevím jestli se s novými progresivnímy pružinamy vidlice přitvrdí nebo to doladit olejem díky za rady..

Progresivní pružiny značka + vizkozita

12.10.2009 v 21:46 | Nahoru | #1
Jooo ladění podvozku je vždycky věda. Pochybujum že někdo bude mít zrovna u tohoto modelu zkušenost s výměnou pružin. ale možná se mýlím

Progresivní pružiny značka + vizkozita

12.10.2009 v 21:57 | Nahoru | #2
Tak rozsah použití těchto vidlí je myslím 93-98 nebo možná je to jinak a těhle motorek je hodně ale jde mi o to spíše obecně kdo progresivní pružiny má jestli je to o dost tužší než origo a jeký použil olej a tak...

Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 00:46 | Nahoru | #3
Když jsem kupoval pružiny od nějaký anglický společnosti ... Hagon? ... tak tam bylo doporučení jakej olej se má lejt (i výška hladiny). Čekal bych, že to tak bude u všech (tj. že by výrobce měl doporučit s jakým olejem jdou).

Naposledy editováno 13.10.2009 00:47:38

Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 08:46 | Nahoru | #4
No a jak mam poznat, co nalejt po předchozim majiteli? Když mam vyměněno, ale nevím výrobce pružin?

Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 08:49 | Nahoru | #5
koupil jsem wirth, namontoval, a do nohy nalil olej dřív naž tam dám vnitřky. Jinak je lepší neměřit olej na objem ale na vzdálenost hladiny od hrany trubek. Snáž se s tím operuje, takže pokud víš že máš mít 8cm vzduchu uděláš si měrku a leješ.

bacha na to, když tam bude oleje moc bude to moc tvrdý, když málo tak naopak. Je to docela alchymie ;)

a když budeš dělat pružiny, rovnou udělej i gufera a koukni na futra ;)

držím palce!

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 13:12 | Nahoru | #6
No přez zimu to všechno budu čistit a nechám to vyschnout takže tam naliju přesně tolik kolik tam ma byt, myslim že by to mělo byt napsane na netu na strankach vyrobce ale mě jde o tu vizkozitu do mé je v originálu taky napsane 10w ale to je hruza.. Zajimalo by mě co se stane když tam dám 20w co to bude dělat.. A ta značka to bude asi jedno ne?

(reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 13:19 | Nahoru | #7

Ghost.33>No přez zimu to všechno budu čistit a nechám to vyschnout takže tam naliju přesně tolik kolik tam ma byt, myslim že by to mělo byt napsane na netu na strankach vyrobce ale mě jde o tu vizkozitu do mé je v originálu taky napsane 10w ale to je hruza.. Zajimalo by mě co se stane když tam dám 20w co to bude dělat.. A ta značka to bude asi jedno ne?



pruzina a tlumic... oboje dela neco jineho, je potreba rozlisovat tu funkci jinak chovani podvozku spis dokurvis nez vyladis.
"je to hruza" je popis chovani podvozku ze ti k tomu asi nikdo nic nepovi...
pokud tam das hustejsi olej tak se veskere charakteristiky tlumice posunou smerem k vetsim utlumum.. vidlice ma ale dva okruhy tlumeni.. jeden pomalej-ten se ladi tema sroubkama, a druhej rychlej ten je danej planzetama uvnitr vidle... tzn pokud nalejes hustej olej tak si mzna doladis chovani vidle na tahlejch nerovnostech, nebo pri brzdeni (pomaly okruhy) ale prejezd hrany je zalezitost rychlyho okruhu a tam to pak s hustym olejem muze kopat spis nez zehlit...

progresivni pruziny je takova znouzectnost.. je to pruzina ktera snese velke rozpeti zatizeni a provoznich podminek.. ale tak nejak nijak... proste ke konci tak prituhne ze to nechodi do dorazu...
pokud se ladi motorka na OK chovani na okruhu, davaj se linearni pruziny ale jejich tuhost se vybira podle hmotnosti jezdce, moto ....

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 13:29 | Nahoru | #8
No asi tak motorka je furt na dorazu , i s tím nastavením s kterým sem to koupil i s nastavením na okruh.. Ted jezdím neco mezi ale i tak je to strašná měkota je to prostě jak kroska.. Olej tam mám, gufera netečou.. Když sem tu něco četl o pružinách tak si všichni pochvalovali ty progresivni tak od toho taky čekám zlepšení..

(reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 13:43 | Nahoru | #9

Ghost.33>No asi tak motorka je furt na dorazu , i s tím nastavením s kterým sem to koupil i s nastavením na okruh.. Ted jezdím neco mezi ale i tak je to strašná měkota je to prostě jak kroska.. Olej tam mám, gufera netečou.. Když sem tu něco četl o pružinách tak si všichni pochvalovali ty progresivni tak od toho taky čekám zlepšení..



no jestli je ta mekkost vec pruziny nebo tlumice poznas podle tzv SAG jak hodne klesne motorka pod svoji vahou a vahou jezdce... urcita progresivita lze naladit i vyskou hladiny oleje.... zabranovat chozeni na doraz hustym olejem v tlumici je na prd reseni... pokurvis tim jizdni vlastnosti... taky dost umi zavinit majitele nastavenim.. jako "racing" nastaveni si predstavuji "vse utahnout na max" a treba sroubek co bejva nejvic na ocich nahore na vidlich je utlum pri odskoku... to kdyz se utahne tak se vidle pomalu vraci do vychozi polohy a to neni zrovna moc racing... spis to zpusobuje zatloukani do zdvihu... staci serie nerovnosti.. na prvni jde vidle do zdvihu, nestaci se vratit a dalsi nerovnost nema k dispozici zadnej zdvih navic a jde do dorazu.... takze ladeni podvozku system hustej olej, co nejtvrdsi pruzina neni idealni reseni... chce to si o tom neco nastudovat nebo to sverit odbornikovi...

Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 13:51 | Nahoru | #10
Ano to se mi stávalo když tam bylo nastaveni na okruh ovšem utlum odskoku nebyl v maximu a jezdil jsem tak jen chvili.. Já jsem to pak vrátil na původní hodnoty.. Jen sem se chtěl zeptat na tu značku a jaký použít olej, protože jak sem řikal když sem tam měl 15w tak to bylo OK a ty progresivni chci vyzkoušet..

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 13:54 | Nahoru | #11
Chci zastavit chození na doraz jinýma pružinama a větší tuhost tužším olejem..

Naposledy editováno 13.10.2009 13:55:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 14:01 | Nahoru | #12

Ghost.33>Chci zastavit chození na doraz jinýma pružinama a větší tuhost tužším olejem..



no tuhost je vlastnost pruziny... kdyz bude mit vetsi tuhost nebude chodit na doraz, na stejny prekazce jako ted bude chodit min do zdvihu...

tlumic ma vliv na dynamiku predniho kola... tzn jak hodne to brzdi ten pohyb ... to uz se od oka odhaduje hur... podle ceho poznas ze to tlumi malo?

Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 14:07 | Nahoru | #13
jinak olej obecne vsichni vychvaluji ohlins....

Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 14:10 | Nahoru | #14
No třeba když srovnám jak tlumi kámošova motorka stejnej ročnik stejny nastaveni má to tužší nevim co má teda za olej ale má, když zmáčknu přední brzdu a propružit tak je to jde hodně potopit a pak to zase rychle vyleti a mu to nedělá (máme to stejnak nastaveno) nevim možná to bude kilometrama.. Otcova Kawasaki KLE takto měká není a to je enduro..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 14:11 | Nahoru | #15
assassin> Hele, takže progresivní pružiny nebrat? :\

Mě nastavení podvozku víceméně vyhovuje (spíš jsem si zvykl), ale vadí mi jedna věc, a to je rychlý potápění vidle při prudkym brzdění. Sice to na dorazy nejde, ale je to nepříjemný. SAG mám ok, ale zkusil jsem přitáhnout pružiny - moc to nepomohlo, ale zato se zhoršilo chování moto na nerovnostech a v zatáčkách, neovlivnilo to ani decentní povolení komprese a utažení odskoku (což je dle mého selského rozumu na vyrovnání "tužší" pružiny). Tak jsem to vrátil a vydal se cestou utáhnout kompresi, i když jsem šel po 1/8 otáčkách tak mi přišlo že furt nic nic nic, a najednou v jednom místě to zas spíš přestalo pružit tak jsem se spoléhal na ty progresivní pružiny, a ty mi to takhle nabouráš

Naposledy editováno 13.10.2009 14:12:23

Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 14:12 | Nahoru | #16
No jestli bude drahy jako komponenty Ohlins tak asi zkusim něco jineho , ted tam mám repsol

Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 14:13 | Nahoru | #17
A párkrát se mi stalo že pokud jsem brzdil fakt hodně tak to šlo nadoraz a to nesmí..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 14:16 | Nahoru | #18

FiZzeR>assassin> Hele, takže progresivní pružiny nebrat? :\

Mě nastavení podvozku víceméně vyhovuje (spíš jsem si zvykl), ale vadí mi jedna věc, a to je rychlý potápění vidle při prudkym brzdění. Sice to na dorazy nejde, ale je to nepříjemný. SAG mám ok, ale zkusil jsem přitáhnout pružiny - moc to nepomohlo, ale zato se zhoršilo chování moto na nerovnostech a v zatáčkách, neovlivnilo to ani decentní povolení komprese a utažení odskoku (což je dle mého selského rozumu na vyrovnání "tužší" pružiny). Tak jsem to vrátil a vydal se cestou utáhnout kompresi, i když jsem šel po 1/8 otáčkách tak mi přišlo že furt nic nic nic, a najednou v jednom místě to zas spíš přestalo pružit tak jsem se spoléhal na ty progresivní pružiny, a ty mi to takhle nabouráš



no jako porgresivni pruziny udelaj ze ti to pri tom brzdeni neutopi 10cm do zdvihu ale treba jen 6 ...ale zase to bude treba o ty 3-4cm pouzivat min zdvihu pri jizde... ty progresivni pruziny jsou dobry na cestaky kdy jedes jednou s moto se 100kg na palube a podruhe se 150kg...

muzes zkusit nalejt vic oleje... a to pritazeni komprese by melo byt ok, to ze to dela nic nic a pak moc to je divny...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 14:40 | Nahoru | #19
assassin> ok, ušetřim dva tácy

A kolik = o trochu víc? V manuále píšou 118mm od kraje trubek. Zas abych to nepřehnal a nedostal guferem do voka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

13.10.2009 v 23:48 | Nahoru | #20

FiZzeR>assassin> ok, ušetřim dva tácy

A kolik = o trochu víc? V manuále píšou 118mm od kraje trubek. Zas abych to nepřehnal a nedostal guferem do voka .



nemáš náhodou USD vidle?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

14.10.2009 v 12:31 | Nahoru | #21
illMedvědGuzzin> A ty máš progresivní pružiny ne? Jaky na ně máš názor a skušnosti taky pujdu asi do té samé značky..

(reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

14.10.2009 v 12:43 | Nahoru | #22

FiZzeR>assassin> ok, ušetřim dva tácy

A kolik = o trochu víc? V manuále píšou 118mm od kraje trubek. Zas abych to nepřehnal a nedostal guferem do voka.



usdcka na to bejvaj dost citlivy... zkus vygooglit po nakejch rsv forech kolik vozej lidi oleje na okruhu... nebo pokus omyl... treba po peti mm ?

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny značka + vizkozita

2.11.2009 v 10:07 | Nahoru | #23
Tohle je zajímavý téma, já teď taky zvažuju nákup těch progesívních pér (možná trošku z nouze).
Stalo se mi toto: v dubnu letošního roku jsem si nechal vyměnit olej ve vidlích, dali mi tam Wilbers 10W(hustota dle manuálu). Asi jeden měsíc se s motorkou jezdilo jako ve snu, prostě zatáčela jak stokilovej motárd a bylo to ping ping ze zatáčky do druhý a dokonalý vedení pčedního kola vůbec. Vidlice byly krásně napjatý a motorka v nich neklesla ani o píď když jsem ji hodil ze stojanu na kola. Tlumení nerovností bylo rovněž dokonalý.
Jenže uběhl onen měsíc, najel jsem s tím cca 2000km a vidlce začaly dělat problémy. Už při spuštění ze stojánku na kola je patrnej asi osmicentimetrovej propad "hluchýho tlumení", jak já tomu říkám, prostě to kecne ve vidlích jak stará bačkora a i pod touto hranicí je to pružení dost skomírající. Nikde jsem nevypozoroval únik oleje. S motorkou se teď jezdí dost mizerně, je hrozně široká v zatáčkách, blbě tlumí nerovnosti(rázy do řidítek) a navíc v náklonu se začne celá motorka naklánět tam a zpátky, něco jako nedokončenej highsider znovu a znovu. Jsem z toho už docela na palici, ačkoli vím že bude příčina asi na 100% v těch vidlích. Jenže jak to vyřešit aby to zase nebylo jen na chvilku? :)
Motorku mám Xt660X 2006, mám jí kupovanou novou a najel jsem s ní 27 000km. První a jedinou, právě zmiňovanou výměnu oleje, jsem nechal dělat na dvaceti tisících.

(reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

2.11.2009 v 10:48 | Nahoru | #24

Ghost.33>illMedvědGuzzin> A ty máš progresivní pružiny ne? Jaky na ně máš názor a skušnosti taky pujdu asi do té samé značky..



jj, wurth se jmenujou a jsou z Ebaye za 70€. tuhost odpovídá hmotnosti jezdce cca 95kg - tam se s oblečením vejdu...

takže tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

3.11.2009 v 23:06 | Nahoru | #25
Hošíček> docela bych tipoval ze ti jedna pruzina praskla,to by odpovidalo tomu propadu

(reakce na) Progresivní pružiny značka + vizkozita

4.11.2009 v 10:09 | Nahoru | #26
bosik> to zní zajímavě a možná i dost pravděpodobně- ale zase na druhou stranu, žádnej pazvuk to nevydává... ale možná ani nemusí.

Progresivní pružiny značka + vizkozita

12.12.2009 v 18:11 | Nahoru | #27
Pekna debata o vidlich na cbr, tak se svezu taky

Po koupi motky tekly obe gufera, ale pripadlo mi ze to pruzi a tlumi docela dobre. Pak to zacalo tyct vic, tak nakup gufer, pan v kvelbu mi nasel mikrofis, ze tam mam mit olej 15W , 371 a 361 ccm. Rozborka / sborka, naliti presne odnerenyho mnozstvi oleje, zapumpovat at se olej dostane vsude kam ma a jedeeeem. Jenze mi hned pripadlo ze je vidle moc mekka, sem tam sla na doraz a pri brzdeni na hrbech drcla na doraz skoro pokazdy. Tak jsem vidli prifoukl a od te doby hledam spravny tlak a nemuzu to trefit, bud nechodim po dorazech, ale predek je na nerovnostech moc tvrdej a vsechno mi jde do riditek, nebo uberu a zas to obcas bouchne na doraz

Ted babo rad... Koupit ridsi olej? 15? 5? a foukat tak aby nesla na doraz s tim ze ridsi olej umozni lepsi tlumeni beznych nerovnosti?
Mikrofis keca, ma tam byt origo jinej olej?
Nebo nalit trochu vic oleje abych zmensenim vzduchove komory zvysil progresivitu vzduchove pruziny?
Nebo nejaky jiny reseni ktery mi poradite? Doufam
Nebo se na to vysrat, olej je ted v zime tuzsi nez bude v sezonu a jak se udela teplo to bude ok?
Tlumice jsou na cbr600f , starenka 89rocnik, ocelova pruzina + vzduch, na brzdici je nejakej bazmek, kterej by mel pri brzdeni pritvrzovat ( nebo zamykat? ) tlumic. Tlaky jsem zkousel do 100kPa, vic uz to bylo tvrdy jak sutr, ted mam 40 a sem tam to kecne na doraz.

Naposledy editováno 12.12.2009 18:11:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist