1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiny značka + vizkozita
Stalo se mi toto: v dubnu letošního roku jsem si nechal vyměnit olej ve vidlích, dali mi tam Wilbers 10W(hustota dle manuálu). Asi jeden měsíc se s motorkou jezdilo jako ve snu, prostě zatáčela jak stokilovej motárd a bylo to ping ping ze zatáčky do druhý a dokonalý vedení pčedního kola vůbec. Vidlice byly krásně napjatý a motorka v nich neklesla ani o píď když jsem ji hodil ze stojanu na kola. Tlumení nerovností bylo rovněž dokonalý.
Jenže uběhl onen měsíc, najel jsem s tím cca 2000km a vidlce začaly dělat problémy. Už při spuštění ze stojánku na kola je patrnej asi osmicentimetrovej propad "hluchýho tlumení", jak já tomu říkám, prostě to kecne ve vidlích jak stará bačkora a i pod touto hranicí je to pružení dost skomírající. Nikde jsem nevypozoroval únik oleje. S motorkou se teď jezdí dost mizerně, je hrozně široká v zatáčkách, blbě tlumí nerovnosti(rázy do řidítek) a navíc v náklonu se začne celá motorka naklánět tam a zpátky, něco jako nedokončenej highsider znovu a znovu. Jsem z toho už docela na palici, ačkoli vím že bude příčina asi na 100% v těch vidlích. Jenže jak to vyřešit aby to zase nebylo jen na chvilku? :)
Motorku mám Xt660X 2006, mám jí kupovanou novou a najel jsem s ní 27 000km. První a jedinou, právě zmiňovanou výměnu oleje, jsem nechal dělat na dvaceti tisících.